Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

YellowCorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 21:12

Afgelopen zaterdag kwam ik in een deel van het dorp waar ik nooit kom en daar stonden de schattigste pony's ooit! Een shetlander en 2 ik geloof maatje E-pony's, een bruine en een appaloosa! <3 D'r was ook een meneer bezig in de wei, dus ik neem aan dat ze van hem waren. Maar misschien is het ook wel pension. Hoe dan ook, ik zit me dus de afgelopen 4 dagen af te vragen of ik op 'm af zal stappen. Ik kan amper rijden, maar het lijkt me enorm leuk om ze te poetsen, vrijheidsdressuur te doen en te wandelen. Maar ik ben bang dat ik het misschien snel zat zal worden zo in m'n eentje, dus het lijkt me leuker om het met iemand samen te doen. Maar misschien kan het ook helemaal niet dus dan maak ik me druk om niets. Zal ik het maar gewoon vragen? Zijn er trouwens misschien nog andere paardengekke 17 jarigen (of daaromtrent) in de buurt van Veenendaal die dit leuk zouden vinden? Wie weet mag je d'r ook wel op rijden..!

Maar goed, wat ik dus vooral wilde vragen is of hier misschien mensen zijn die al een tijdje een verzorgpony hebben gehad waar ze niet op reden en hoe dit beviel. Wat deed je er zo al mee? Deed je het samen met iemand of alleen? Waarom ben je gestopt?

YellowCorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 21:49

Anoniem schreef:
Veel mensen zitten niet op 2 verzorgers die samen komen te wachten, hou at in gedachte :)
Ikzelf zou dat namelijk ook absoluut niet willen.

Oei, niet aan gedacht. Waardoor houd je d'r niet van?

YellowCorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 21:55

maliejane schreef:
Ik heb op het moment 3 verzorgpaarden die alle 3 te jong zijn om op te rijden xD Ik heb nu al ruim 1,5 jaar verzorgpaarden waar ik niet op rij. Ikzelf vind het met de paarden zijn veel leuker dan het rijden dus heb het prima naar mijn zin. Ik ben vooral bezig met longeren en af en toe losgooien. En tijdens het longeren gebruik ik soms balkjes of iets als afwisseling. Echt vrijheidsdressuur doe ik niet. Maar ik denk dat het heel persoonlijk is of je je gaat vervelen. Ik geef niet zoveel om mensen om mij heen. Ga liever lekker mijn eigen gang met de paardjes. Maar dat verschilt natuurlijk per persoon.

Ik zou eerst gewoon eens vragen aan die man of er iets mogelijk is. Ik heb het zelf nooit gedaan, maar wel vaak gelezen dat mensen zo aan hun verzorgpaarden zijn gekomen. En nee heb je, ja kan je krijgen natuurlijk!

Ik geef juist wel weer om mensen om mij heen, zonder mensen wordt het vaak zo stil. Maar zo nu en dan ben ik mensen ook weer echt zat en dan is het wel lekker om even je hart in je eentje te kunnen ophalen tussen de paarden.

Bedankt voor de tip, ga ik doen! Ben niet zo'n lefhebber, maar het komt vast goed. Hoe moeilijk kan een gesprek voeren zijn? :P

YellowCorn

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 08:27

Ah ja, als het zo gaat.. Nu staan er wel meerdere pony's. Maar d'r heeft sowieso nog niemand gereageerd die het samen wil gaan doen dus het zit er in dat ik het alleen zou moeten gaan doen.

YellowCorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:03

_Dreamer zegt juist dat ze er liever niet 2 zou hebben. Toch leuk om te horen dat er mensen zijn die het dan weer juist fijn vinden, maar ik begrijp Dreamer ook wel weer. Ik zal het gewoon moeten overleggen met de eigenaar. Maar ik denk niet dat ik het ga vragen. Waarschijnlijk vind ik het de eerste paar keer leuk, maar daarna niet meer en ik wil die man ook niet met iemand opzadelen die naar 2 maanden er mee stopt. Misschien als er iemand aandient die samen een verzorgpony zou willen hebben. Dan maar dat sommige eigenaren ons misschien afwijzen. Dat liever dan dat ik het na een paar weken zat ben.

YellowCorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:14

Anoniem schreef:
Mag ik vragen waarom je denk het zo snel zat te zijn dan?

Ja natuurlijk, omdat het mij zo eentonig lijkt worden. En omdat ik nog niet zoveel ervaring heb weet ik niet zo goed wat ik allemaal zou kunnen doen en wat niet (ook daarom zou ik het graag met iemand samen doen). De dingen waarvan ik zeker weet dat ik kan is poetsen en wandelen en het lijkt me saai alleen dit te doen. Dus als ik het dan met iemand samen zou doen, die wat meer ervaring heeft dan ik, zou ik veel meer verschillende dingen kunnen doen en ook nog eens veel er bij leren.

YellowCorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:46

Pernilla schreef:
Dat ligt dan ook aan je eigen instelling. Zelf heb ik ruim een jaar niets met mijn bijrijdpaard kunnen doen wegens een blessure. Op sommige dagen kon ik niet eens met haar stappen en kwam ik enkel voor medicijnen geven en poetsen. Dat heb ik met alle liefde gedaan. Als je je op voorhand al bedenkt dat je je gaat vervelen, dan weet ik niet of je überhaupt geschikt bent voor een verzorgpaard. Dan kun je beter op een manege gaan rijden. Is ook niet erg, maar wel iets waar je vantevoren rekening mee moet houden.

Nee, daar had ik zelf inderdaad ook al aan gedacht, daarom twijfelde ik al of ik het wel zou vragen. Maneges heb ik niets mee. Ik heb zo'n 20 lessen gehad in een gevorderdengroep. Ik kan nauwelijks paardrijden. Dit werd dus niet zo'n succes en dus ben ik er mee gestopt. Ik ben er toen ook 5 x af gegooid dus nu twijfel ik erg aan mezelf of ik alles wel goed doe. Er is nog een andere manege in de buurt, maar ik weet niet zo goed of ik daar zal gaan lessen. Ik ben beginner dus het beste zou zijn als ik in een beginnersgroep kom. Maar ik ben ook 17 dus ik weet niet of het zo'n goed idee is om tussen 10 jarigen te gaan rijden, ik zou het zelf in ieder geval niet zo leuk vinden. Of maakt dat niet uit? Wat denken jullie?

YellowCorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:56

Narcomil schreef:
*Kruipt heel even onder de meeleessteen vandaan* Hoogst waarschijnlijk heeft die manege ook een volwassen beginnersgroep. Dan zit je misschien weer tussen mensen die ouder zijn dan jij, maar dat hoeft niet per se erg te zijn. Hangt er maar net vanaf wat je zelf prettig vindt. Ik zou vooral je even goed oriënteren op de maneges in de buurt, maak ook gebruik van de zoekfunctie hier op bokt. *Kruipt terug onder steen*

*tilt steen op* Hee, dat is een idee. Ik ging er eigenlijk automatisch van uit dat die niet bestonden. Ik ga me er in verdiepen, bedankt! *legt steen weer voorzichtig terug* :P

YellowCorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 22:13

Je moet je echt niet schuldig voelen! Het was gewoon niet eerlijk hoe het er aan toe ging en je had helemaal gelijk daar weg te gaan. Laat die mensen maar zwammen, de kans is maar klein dat een potentiële verzorgpony eigenaar die reacties ziet.

YellowCorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 15:33

Enn ook ik ben weer opzoek! Feedback op m'n advertentie is welkom!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie