Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
BarbaraNova

Berichten: 4199
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 12:36

Nou erg herkenbaar, ik wordt er helemaal moedeloos van.

Ik heb 4 paardenbeesten en had vroeger een top verzorgster die gewoon 1 van mijn ponys als eigen behandelde en me hielp met de rest met een keer voeren of mesten of wat dan ook. Ze heeft dat gedaan tot de pony ingeslapen moest worden op 32jarige leeftijd. Nu heeft ze haar eigen paardje.

Mijn probleem is dus dat ik ook wel vergelijk met haar als er nu mensen komen, ik vind t jammer dat ik vaak achter mensen aan moet om af te spreken enz en dat als er gereden is het voor de meesten tijd is om gelijk naar huis te gaan....

Ik huur een stalletje en doe alles zelf dus wat hulp wanneer er tijd is zoals in het weekend met mest ruimen in de wei ofzo of t erf vegen zou erg welkom zijn. T hoort er naar mijn idee ook gewoon bij.

Maar ja ieder zijn eigen mening en verschil natuurlijk. T is jammer want ik had t erg leuk gevonden samen met iemand te rijden en te verzorgen. Alleen is ook maar alleen...


BarbaraNova

Berichten: 4199
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:41

Ik heb hier op voorne putten gewoon zo goed als geen reacties op mijn bijrijdster gezocht advertentie...echt jammer...paarden zijn netjes maar wel sterk van karakter. Misschien dat dat afschrikt...hengst en ex dekhengst die het nog niet weet dat hij geruind is haha. Maar beiden gewoon braaf maar niet voor een manege meisje ofzo. Maar ja blijven het gewoon proberen. Er moet toch een keer iemand zijn waar het mee gaat lukken?

BarbaraNova

Berichten: 4199
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 12:22

yessss, ik heb t uitgepraat met mijn vorige verzorgster en we gaan het nog een keer proberen. Communicatie tussen ons was niet goed en bracht verwarring en onzekerheid bij beiden wat dus plofte. Hopelijk blijft het nu goed gaan want zij kan mijn beiden paardjes rijden enz en dat is erg fijn daar het verre van simpele dieren zijn. Goudeerlijk dat wel maar wel beiden met een gebruiksaanwijzing :)

BarbaraNova

Berichten: 4199
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:31

joyce B schreef:
Ik ook. Je verzorgt op jouw dagen ook het andere paard en betaalt alle hooi en strooisel kosten (en waarschijnlijk ook nog het krachtvoer) van de hele maand. Oftewel: ze hebben "gratis" een stalhulp voor de helft van de week en hun paard is de hele week uit de kost voor een halve week bijrijden.


Nou dit haal je niet met 100 euro hoor voor 2 paarden.

Maar het bedrag is wel hoog ja

BarbaraNova

Berichten: 4199
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 12:50

Goedemiddag kom ook weer eens effe binnen vallen....met een vraag;

ik heb vier paardjes waarvan ik er 2 rij, deze zijn verre van makkelijk en ik vindt het dus niet echt fijn dat er andere mensen op rijden. Is het vreemd om alleen een verzorgster er bij te zoeken voor de verzorging enz en wat wandelen tot ik echt iemand ken? Vindt nml erg vaak dat er laks gedaan wordt over het feit dat het geen simpele paarden zijn en er dus al wat vervelende dingen zijn gebeurd omdat dit onderschat werd. Ideeen?

BarbaraNova

Berichten: 4199
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 12:33

Dus er is nog hoop?! haha dat is wel overdreven natuurlijk maar ik zou wel graag wat hulp willen (zit met wat lichamelijke probleempjes) maar wil me niet altijd ongerust maken of schuldig voelen als ze wel of niet rijden. Maar ik zal weer eens een gokje gaan wagen, helemaal met de winter voor de deur met meer stalwerk is het wel erg fijn. Bedankt voor de reacties iig tot zo ver!

BarbaraNova

Berichten: 4199
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 12:13

Ik ben ook nog steeds op zoek, mensen zouden wat meer open moeten zijn soms ipv zeggen dat ze het kunnen en dus het niet kunnen. Ook ik heb 2 paardjes die niet de makkelijkste zijn, wel eerlijk hoor en leesbaar maar met rijden gewoon echt wel een uitdaging en daarnaast geen bak dus ook gelijk de straat op. Daarom zoek ik iemand die sowieso eerst komt verzorgen en mocht de klik er zijn eventueel rijden. Het betreft een hengst en een ruin die pas gecastreerd is maar altijd dekhengst is geweest, hij weet na twee jaar nog niet dat hij ruin is. Daarnaast mijn oudere ruin en een shet, maar oudere paarden zijn geloof ik helemaal niet in trek....dus we zoeken weer rustig door, wil niet weer met een naar gevoel lopen als er iemand loopt waarvan ik denk dat ze niet eerlijk zijn en het wel even doen!


BarbaraNova

Berichten: 4199
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 12:54

Ik kom ook weer even aanwaaien, t is wel een flinke uitdaging een passend iemand te vinden zeg pfff.

Sommige zeggen dat ze behoorlijke ervaren zijn enz maar als ze dan met een iets drukkere pony mee gaan rondje wandelen dan lukt dat zelfs al niet....

Ik krijg beetje het idee dat paarden met karakter toch wel heel spannend zijn voor de meeste mensen?

BarbaraNova

Berichten: 4199
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 12:11

Ik weet niet zo goed hoe ik kan reageren op jullie reacties dus maar even zo


Bij mij is het probleem dat ik geen bak heb en dus alleen buiten rij met mijn paardjes. En dan heb je echt wel hittepettitten onder je kont die ook nog praatjes hebben (hengsten, vermeld dit ook altijd in mijn adv) maar wel te rijden zijn voor gevorderde ruiters die situaties inzien en daar naar kunnen handelen.

Ik heb nooit meiden gehad van de manege gelijk vandaan, altijd die al een eigen paard hebben gehad of andere verzorgpaarden.

En t is naar mijn idee nou echt niet zo dat mijn paarden zwaar gestoord zijn ofzo haha, dan zou ik er niet iemand op durven laten natuurlijk, wil ook dat mijn paarden heel blijven.

BarbaraNova

Berichten: 4199
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:08

myk_en_shant schreef:
Als grondwerk haar tegen valt, dan heeft ze nog te weinig inzicht in variatie en de waarom grondwerk belangrijk is.
Misschien is les in grondwerk een belangrijk puntje. Je kunt ontzettend veel met grondwerk, grondwerk is niet alleen longeren. Je kunt lange lijnen, lange teugelen, spelletjes etc.
Piaffe, passage, travers en vele andere oefeningen kun je vanaf de grond trainen met lange teugelen of klassieke dressuur.


Ik heb 0 verstand van grondwerk, kun je mij vertellen wat hier het voordeel van is dan?
Ik rij recreatief en verder staan mijn paarden zoveel mogelijk op de wei.
Ik heb vroeger wel reining (western) getraind met mijn paardje maar mijn huidige twee hebben daar niet echt de behoefte aan dus vandaar recreatief.
Ik fiets ook met regelmaat met ze.
Ik zou graag willen weten wat ik hun met grondwerk kan bieden naast afwisseling maar ik geloof niet echt dat ze dit leuker vinden als lekker het bos in...

BarbaraNova

Berichten: 4199
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 11:35

Hoe komt het dat het tegenwoordig maar heel normaal is dat als je afspreekt en je kan niet, je gewoon niets laat horen? Dit is al de derde persoon die dat doet....heel bizar en super irritant! Ik wacht tegenwoordig niet langer dan een kwartier en dan ga ik gewoon mijn eigen ding doen zoals rijden ofzo...

BarbaraNova

Berichten: 4199
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 11:55

Jeetje, weer vanmorgen een meisje laten komen die wilde komen verzorgen / bijrijden...weet niet zo goed wat ik er mee moet. Ik zoek iemand die mij helpt en dus werk uit handen neemt. Ik heb 4 paardjes en doe alles maar dan ook alles zelf want huur alleen het stalletje/weides. Ze durfde dus niet in stal te poetsen als de pony (Welsh cob dus toont wel) niet vast stond. Ze durfde hem met wandelen ook niet vast te houden. Op zich wel een aardig meisje maar heel stil. Ik ben meer een kwek en hou van aanpakken qua werk en doorgaan. Ik weet niet of ik er zin in heb weer iemand te begeleiden wat dus nog echt wel even gaat duren als het al bij haar er in zit, of toch maar verder te zoeken voor een wat meer zelfverzekerd iemand met ook meer ervaring. Dit is niet de eerste keer. Wil best iemand een kans geven maar niet maanden daar mee bezig zijn....met het risico dat ze er geen zin meer in hebben en je er dus weer al de tijd voor niets ingestoken hebt...

BarbaraNova

Berichten: 4199
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 07:21

myk_en_shant schreef:
Ik zou haar ook afwijzen, spreek namelijk uit ervaring.
Als je er geen zin en tijd voor hebt, er niet aan beginnen. Scheelt heel veel stress, irritaties en frustraties.


Ja klopt helemaal, ik vindt het op zich niet erg maar ze is ook van karakter erg stil en onzeker. Das niet echt handig met hengsten....dus vindt het niet erg om iemand op pad te helpen maar denk niet dat het er in zit...

BarbaraNova

Berichten: 4199
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 12:21

Moet eerlijk zeggen dat ik ook de ervaring ver te zoeken vindt, het is meer omgang met dode paarden niveau. Mijn paarden zijn echt wel netjes en eerlijk maar wel gewoon paard, dus als er hier langs de drukke weg ineens een hond in de tuin tegen het hek vliegt moet je wel wat doen en niet wachten tot je op een auto geplakt zit. Ze zijn erg verkeersmak hoor maar andere situaties moet je wel op kunnen vangen natuurlijk zowel aan de hand als onder het zadel. Maar zelfs aan de hand is het al te eng....en dat met een D en E pony....

BarbaraNova

Berichten: 4199
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 12:08

Hoe gaat het met jullie? Ik heb helaas nog steeds geen verzorgster / bijrijdster gevonden....

Denk toch dat ik binnenkort maar stop met zoeken. De teleurstelling iedere keer...
ik geef aan dat het rijden betreft voor een Arabier en een Welsh cob, krijg je reacties van mensen die achteraf toch behoorlijk te zwaar zijn enz, vindt dat dan echt wel pittig te zeggen bv... terwijl t ook al in de adv stond...

BarbaraNova

Berichten: 4199
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:40

Faline, je hebt alsnog engelengeduld gehad met haar zeg, respect voor jou!

T is bij mij misschien ook wel een apart pakketje wat ik aanbied hoor. Ik heb twee paarden die gereden kunnen worden maar de ene is hengst en komt van de renbaan, ook al is hij nu ouder, hij kan alsnog best heftig zijn. De ander is altijd dekhengst geweest en was best dominant en explosief van karakter, daarnaast weinig tot niet gereden (ooit ingereden) en is wel geruind maar dat heeft niet meer echt geholpen. Ik heb geen bak dus ik rij altijd buiten, paddock is te klein en nu te nat en daar maak je ze nog drukker (8 x 20 ofzo). Dus ik wil geen kinderen er mee op pad sturen maar wel volwassenen met inzicht en rust en vertrouwen, ze zijn zeker niet gemeen of onhandelbaar hoor, maar toch even anders als je bv van de manege komt ofzo...toch echt wel behoorlijke karaktertjes.

Dus twijfel wel eens of het daar aan ligt naast het feit dat ze dus bij voorbaat al niet op komen dagen...

BarbaraNova

Berichten: 4199
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:48

ik ga zeker altijd mee, of naast de fiets en wanneer mogelijk samen rijdend. T is niet zo dat het gestoorde gekkenhuizen zijn maar er zitten wel wat aparte trekjes aan zeg maar. En daarnaast hebben de meeste geen ervaring met hengsten ook....
Verderop hebben we wel een bak waar ik in mag hoor, maar die van de renbaan komt is altijd druk en nog veel drukker in een bak dus dat is geen optie, met de andere zou wel in de bak gereden kunnen worden...

Ik heb jaren met iemand samen gedaan / gereden, maar zij werkt nu fulltime en heeft een kindje dus die heeft helaas geen tijd meer.

BarbaraNova

Berichten: 4199
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:50

Happie schreef:
Mlt94 schreef:
Tuurlijk! Ik woon in Zeeland :)

Ha dat is wel erg ver uit de richting, helaas.


Welke regio zoek je wat dan?

Ik zoek een fijne hulp in wat voor vorm dan ook in Hellevoetsluis, wel volwassen iemand die zelfstandig en ervaren is....

BarbaraNova

Berichten: 4199
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 12:51

Goldenarrow, ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb ook 2 arabieren, een shet en een Welsh cob. Het is gewoon een wereld van verschil. Mijn hart ligt bij de Arabische volbloedjes maar deze Welsh cob heb ik ook een grote klik mee. Die is anders op mijn pad gekomen maar een erg apart figuur qua karakter haha. Arabisch is makkelijker vind ik, meer meegaand en mensgericht ondanks de pittige karakters. Maar ja ieder zijn ding, gelukkig maar!

BarbaraNova

Berichten: 4199
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:01

Pfff kom weer even binnen vallen....ik geloof dat ik in de laatste paar maanden zeker 7 keer afgesproken heb, hele boekwerken aan apjes heb gewisseld en dan komen ze of niet opdagen, of ze zijn het vergeten, of ze hebben toch geen tijd, of het is niet wat ze zoeken....wordt er erg verdrietig van. Weet niet zo goed meer hoe of wat ik het voor elkaar kan krijgen? Is het de jongere generatie? Of willen ze alleen maar luxe binnenbakken en dood brave paarden?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers