Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:58

Ik val hier ook even binnen. Na 9 jaar is mijn bijrijder er mee gestopt |(
Dit is 9 jaar lang zonder problemen gegaan, ik hoorde het als er iets te melden was en maakte ritjes met mijn paard. Daar betaalde ze ook een maandelijkse vergoeding voor. Ze nam ook geregeld lessen bij gerenommeerde instructeurs. Helemaal ideaal.

Nu ben ik een maandje op zoek, maar het blijkt toch heel lastig te zijn. Om verschillende redenen wil ik geen minderjarige op mijn overigens superbrave paard en ook op stal hebben ze liever geen onbegeleide kinderen.

De reacties op mijn advertenties tot nu toe hebben eigenlijk niks opgeleverd (Bokt, Facebook, Marktplaats).
Het gaat in mijn geval om een ijslander en tot nu toe had op één na, geen van de reageerders ooit van tölt gehoord. Ook de vergoeding is een doorlopend bezwaar. Ik zoek iemand puur voor het rijden. Geen klusjes of voerdiensten. Daar mag naar mijn mening wel iets tegenover staan.

Marsu

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:33

@ Floriske, het niet weten wat tölt is is ook geen belemmering, maar je kijkt toch eerst even op internet wat voor ras het is voordat je reageert? Ik vind dat ook een beetje belangstelling hebben in waar je op reageert. Zou wat zijn als iemand ter plekke pas ziet dat het een paard in pocketformaat is :)

Dat van het lessen staat er ook in. Er zijn gelukkig wat ijslander-instructeurs die bij ons op stal komen.

Afgelopen week had ik iemand die reageerde. We haddden een goede conversatie via marktplaats. Maar toen ik over de vergoeding begon, toen gaf ze aan principieel niet aan vergoedingen te doen. Tja dan houdt het voor mij op. Mijn paarden komen echt niks te kort, maar ik ga ze echt niet gratis aanbieden omdat iemand een principe heeft tegen betalen. En dan vraag ik echt niet het halve stalgeld.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 10:59

Hier nu maar gestopt met zoeken. De reacties die ik kreeg waren of niet serieus of van mensen die ik niet alleen met mijn paard zou vertrouwen.
Aangezien ze op de wei staat en zo toch wel aan haar beweging komt heb ik maar besloten om niet verder te zoeken.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 16:50

Ik had de zoektocht naar een bijrijder voor mijn ijslander even stop gezet deze winter.
Maar heb zelf zo hier en daar nog eens gereageerd op advertentie waarin een bijrijdpaard gezocht werd. Wat ik wel bijzonder vond is dat meerdere mensen hun eerste vraag was of mijn paard verplaatst mocht worden.
Ik vond dat een nogal brutale vraag, zeker als je eigenaar en paard nog niet kent en de adverteerder uit dezelfde omgeving komt als waar het paard staat.

Voor nu sta ik gewoon open voor mensen die via via komen. Zulke bijzondere reacties op mijn advertenties gekregen...

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 17:19

@cobiie, het ging dus om 2 dagen per week op een stal met een nette buitenbak.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 08:58

Ik ben hier weer terug, maar nu met een kwestie waarvan ik even niet weet wat ik er mee moet.

Eind vorig jaar op zoek gegaan naar een nieuwe bijrijder. Toen geen geschikte kandidaat gevonden. (Geen bijdrage willen betalen of bij kennismaking al niet op komen dagen) .

Nu werd ik vorige maand via Facebook benaderd door iemand die mijn oude advertentie had zien staan.
Via app uitgebreid gesproken. Vergoeding geen probleem en klonk goed. Dus uitgenodigd.

Rijden ging redelijk. Vroeg niet veel aan mijn paard, maar reed verder vriendelijk. Afgesproken het een maand te proberen.

Ze is nu een aantal keer geweest. Komt netjes, ik hoor positieve verhalen van stalgenoten. Maar de betaling blijft uit....

Rekeningnummer ruim op tijd doorgegeven. Vorige week een reminder gedaan. Oh ja druk gehad, zal het snel overmaken. Paar dagen geleden nog een reminder, weer excuses. Maar de belofte dat ik het volgende week heb.

Het gaat niet om een wereldbedrag, ze komt 1x per week en ik zou van het geld nog een les voor haar betalen, maar ik word hier erg ongemakkelijk van.

Wat vinden jullie?

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 21:51

Marsu schreef:
Ik ben hier weer terug, maar nu met een kwestie waarvan ik even niet weet wat ik er mee moet.

Eind vorig jaar op zoek gegaan naar een nieuwe bijrijder. Toen geen geschikte kandidaat gevonden. (Geen bijdrage willen betalen of bij kennismaking al niet op komen dagen) .

Nu werd ik vorige maand via Facebook benaderd door iemand die mijn oude advertentie had zien staan.
Via app uitgebreid gesproken. Vergoeding geen probleem en klonk goed. Dus uitgenodigd.

Rijden ging redelijk. Vroeg niet veel aan mijn paard, maar reed verder vriendelijk. Afgesproken het een maand te proberen.

Ze is nu een aantal keer geweest. Komt netjes, ik hoor positieve verhalen van stalgenoten. Maar de betaling blijft uit....

Rekeningnummer ruim op tijd doorgegeven. Vorige week een reminder gedaan. Oh ja druk gehad, zal het snel overmaken. Paar dagen geleden nog een reminder, weer excuses. Maar de belofte dat ik het volgende week heb.

Het gaat niet om een wereldbedrag, ze komt 1x per week en ik zou van het geld nog een les voor haar betalen, maar ik word hier erg ongemakkelijk van.

Wat vinden jullie?

Ik quote mezelf maar even

Op de afgesproken datum geheel volgens verwachting geen geld op mijn rekening. Dus gezorgd dat ik er ook zou zijn als zij zou komen. Daar op de man af gezegd dat er niks op mijn rekening stond. Toen kwam er opeens cash geld.

Toen heb ik het maar even laten gaan. Dit was midden in de hittegolf van afgelopen week en ik had die dag gezegd dat ze ivm de hitte niet kon rijden. Was geen probleem en ze is met paard gaan wandelen.

Kreeg ik een paar dagen later een appje dat ze het onzin vond om te betalen voor wandelen. Ik heb toen direct afscheid genomen....
Was zo kwaad. Ze had die maand echt vaak gereden en dan direct na 1x niet rijden daar over klagen??? Duidelijk geen match

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 08:49

@tigra_ hier een paard met luchtwegproblemen. Deze hitte en droogte zorgen voor flinke benauwdheid. Daarom dus aangegeven dat ze die dag niet kon rijden. Heb zelfs waar ze bij was inhalers gegeven.
Ik ben van mening dat bijrijden ook longeren, grondwerk, wandelen etc kan betekenen. Bezig zijn met het paard. Als ze echt meerdere weken niet has kunnen rijden dan was ik er zeker over in gesprek gegaan.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:37

Wauw 40??? Dat zijn er echt veel. Daar moet echt wel een geschikt iemand tussen zitten.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:00

En allemaal van je advertentie op Bokt of ook nog op andere plekken geplaatst?

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 12:31

Na het gedoe met de bijrijder die ik afgelopen zomer een maandje op proef had, heb ik niet zo actief verder gezocht. Sterker nog, bij elke advertentie van een eventuele geschikte persoon kreeg ik ter plekke buikpijn....geen zin in weer zoveel irritatie

Nu werd ik gisteren door mijn staleigenaar gevraagd of ik nog op zoek was. Hij wist misschien wel iemand. Gisteren deze persoon aan de telefoon gehad en het klonk goed. Morgen komt ze kennis maken

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 08:14

Via mijn staleigenaar kwam ik in contact met een vrouw uit de buurt die graag af en toe weer wilde rijden, omdat haar eigen paard met pensioen is.
Vorig weekend hebben we kennis gemaakt en gisteren is ze komen rijden.
Ondanks dat ze 2 jaar niet gereden had, ging het best goed. Ze komt volgende week weer en gaat ook lessen.
Het heeft een jaar geduurd, maar ik heb eindelijk weer iemand gevonden

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 19:22

Nou ik ben na ruim een half jaar weer terug in dit topic. Ik had de perfecte bijrijder gevonden. Voorzichtig, verantwoordelijk, goede afspraken mee te maken en ook nog een heel leuk mens.

Nu heeft ze helaas een eigen paard gekocht. Ik moet dus weer opnieuw op zoek -O-

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 13:30

Ik merk dat facebook nog het best werkt.
Maar ze haken vaak af op niet alleen naar buiten mogen of een vergoeding.
Je ziet heel veel reacties bij warmbloedpaarden, maar oudere paarden of kleinere zoals fjorden en ijslanders zijn een stuk minder populair helaas.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 07:08

@Faline,met nr2 zou ik stoppen. Dit gaat alleen maar ergernis opleveren, want zij weet het naar haar idee beter. Ik ga er maar even vanuit dat het een puber is. Die durven nog wel eens bizarre vragen te stellen.

Zo was ik vorig jaar in gesprek met een potentiële bijrijder die na een paar vragen vroeg of mijn paard niet naar haar manege verhuisd kon worden. Bizar natuurlijk dat iemand die je nauwelijks kent dit durft te vragen.

Bijrijder nr1 een goed gesprek mee voeren en als ze zich dan nog niet aan het schema kan houden, zou ik daar ook afscheid van nemen.

Het moet voor jou een meerwaarde hebben als ze komen en als die meerwaarde er niet is dan kost het alleen maar tijd en heb je er ergernis van.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 17:48

Ik heb de zoektocht voorlopig maar gestaakt. Onze stal is minimaal verlicht waardoor het toch wel handig is dat een bijrijder overdag komt. Dit blijkt lastig te zijn.

Ik ben er eerlijk gezegd ook wel weer even klaar mee. Voornamelijk reacties van pubers en ik zoek toch echt iemand die minimaal 18+ is.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie