Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, Lous, RianneH, Neonlight, Nadia

darkadia

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 09:18

Hier inmiddels weer voorzien van een fijne Bijrijdster erbij. Heeft een eigen pony gehad dus al behoorlijk wat ervaring, wat ook meteen bij kennismaking al te zien was aan de reactie van mijn paarden.

Ik vraag geen bijdrage, maar wel investering in lessen.

Ook hier hanteer ik trouwens een gewichts en lengte limiet. Simpelweg voor behoud van de paarden en dat men in een 17,5” zadel moet passen :) maar idd liever iets zwaarder iemand die niet het paard in de weg zit, dan andersom.
Er had iemand kennis gemaakt, maar die duwde zo erg haar zit erin dat paardlief hele rug weg ging drukken en niet durfde te ontspannen. Nu iemand die net tegen limiet aan zit, maar fijn mee is in De beweging en weer ontspannen en blij paard. Dus totaalplaatje zeker belangrijk.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 04:52

Hier gaat het nu goed. Maar ook wel weer even geduurd voor ik fijn iemand had. Wilde ook liefst 18+.
Maar de laatste van 34 was een drama in communicatie en afspreken en helaas werd paardlief er ook schever van.
Nu 2 meiden van 17 erbij. De een heeft een eigen pony gehad en is super zelfstandig en verantwoordelijk. Toont initiatief, en checkt zelfs mee of ze gedaan zijn of dat zij nog even moet gaan. Andersom is ze ook heel blij met mij gelukkig.
De ander heeft nog wel wat sturing nodig en heb ik wel 2x streng toegesproken dat als we een planning maken ik haar ook echt verwacht op die dag en dat niet zomaar ineens afgezegd kan worden omdat ze a: ineens mee moest naar familie verjaardag, en b: naar een concert wilde met vriendinnen. Dat het wel vrijwillig maar niet vrijblijvend is. Mist daarin nog wat overzicht en zelfstandigheid, gaat nu beter. En ze is wel super leuk met de paarden.

Ik vraag geen bijdrage, begeleid ze op dit moment nog zelf in het werken met ze en ze mogen ook lessen bij mijn instructrice. Wel klusjes die erbij horen. Vinden ze gelukkig ook geen probleem.

@gimme-jou Ik snap jouw reacties helemaal hoor. Kan ook niet tegen mensen die zeggen: ik app morgen en dan week niks horen...kan een x gebeuren natuurlijk maar zeker niet structureel dat je er zelf achteraan moet. Zou voor mij ook exit zijn.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:52

Hier stopt mijn fijne Bijrijdster over 2 weekjes totaal onverwachts. Baal er enorm van, maar heb gelukkig al diverse reacties op mijn advertentie. Vandaag en zaterdag komt er iemand kijken :)

@golden angel dat is wel heel raar ja zeg. Zou ik ook niet blij van worden als Bijrijdster zijnde. :( zeker gesprek aan gaan...

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 18:01

En als je nou niet met ‘ik’ wil beginnen... draai het om: ‘Bent/ben u/je op zoek naar een fijne Bijrijdster? Dan kan ik u/je helpen!’ En dan aangeven wat je zoekt en te bieden hebt?

En zo zijn er nog genoeg manieren om niet met ik te beginnen hoor.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 07:00

Als ik het zo lees kost het je nu meer dan het je oplevert. Ik zou dan ook een serieus gesprek aan gaan over je verwachtingen, en verbetert het niet, het afkappen.

Heb zelf soortgelijke situaties gehad met bijrijders die dan of nooit tegelijk konden om het trainen even op elkaar afgestemd te houden, of niet genoeg tijd hadden en dan alleen klusjes deden (wat super was hoor daar niet van) en paarden alsnog geen extra beweging kregen. Kostte mij zoveel energie dat ik er een punt achter heb gezet en verder ben gaan zoeken. Met als resultaat nu 2 hele fijne wel serieuze meiden! :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 12:12

Ik heb hier ook weleens gehad dat er toch een zwaarder iemand reageerde. Toen heb ik gewoon gezegd van joh, niet vervelend bedoeld, maar je had gelezen dat ik een gewichtslimiet hanteer?
Betreffende persoon hoefde niet perse te rijden en vond het geen probleem. Vanaf de grond kun je ook best veel trainen.
Overigens is diegene het om andere redenen niet geworden.

Gelukkig ben ik nog steeds voorzien van fijne bijrijdsters!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 08:09

@shaggy09 allereerst goed dat je er over na denkt en geen overhaaste beslissingen maakt. Echter zou ik in jouw geval wel met de eigenaar in gesprek gaan: overleg of het mogelijk is bijv om te lessen ipv de bijdrage, om te zien of het dan beter gaat, en dat je twijfels hebt omdat je er nu geen plezier aan hebt.

Ook ik vind trouwens het bedrag voor 1x per week best veel. Weet niet of er ook nog klusjes bij komen?