Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Sheran

Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 15:33

Heb je haar echt nodig? Als je denkt dat ze je paard in de weg zit zou ik er toch niet mee doorgaan. Als je het sneu vindt kun je misschien aanbieden dat ze af en toe nog eens een ritje kan maken? Ik zou zeggen dat je het opbouwen graag zelf wil doen. Dat lijkt me heel logisch :)

Of ga eens met haar om de tafel en ga het hebben over het belang van de opbouw en dat het veel tijd en moeite kost en nauw komt. En dat daar dan ook eisen aan gesteld worden. Als ze heel graag wil kan ze veel gaan lessen.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!


Sheran

Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 11:22

Zelfde hier. Eindexamen gymnasium maar nooit geblokt en elke dag naar mijn paard.
Ik denk dat er twee dingen aan de hand kunnen zijn: of ze mag niet van haar ouders omdat ze er niet goed voorstaat of ze gebruikt het als mooie gelegenheid om even wat andere dingen te kunnen doen.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Sheran

Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:43

Ik zou zeggen dat het puur jouw keus is of je het gelijk trekt of niet en hoeveel jij zelf redelijk vindt. Ik zou zeggen dat het zeker niet meer moet zijn dan de relatieve hoeveelheid stalgeld.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Sheran

Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:27

joyce B schreef:
Ik had gereageerd op iemand die bijrijdpaard ocht tot hoe ver ze van haar woonplaats zocht. Ze vraagt naar om wat voor paard het gaat, ik leg het uit, zegt ze dat het haar erg leuk lijkt, ik vragen naar rijfilmpje en iets meer info over haar ervaring/paarden die ze gehad/gereden had en wat ze wilde investeren per maand in lessen en bijdrage (ze had M2 niveau gereden thuis, maar geen wedstrijden stond in advertentie, plus dat ze wilde lessen en kon bijdragen in kosten)

En dan blijft het 24 uur stil.

Ik had aangegeven dat ik een echt Serieuze en gemotiveerde bijrijder overwoog als die ook wilde investeren in het paard (en zichzelf uiteraard).... Maar als je dan een "gesprekje" hebt via de chat en ze dan wel lezen maar niet meer reageren, dan komt dat bij mij al niet echt geïnteresseerd en gemotiveerd over... Of verwacht ik te snel reactie?

Het is toch niet gek dat ik eerst wat meer info wil en probeer uit te zoeken wat voor vlees ik in de kuip heb voor ik iemand laat komen en op mijn revaliderende Z dressuur merrie laat proefrijden?

Een ander meisje ken ik al, weet hoe ze rijdt en die komt binnenkort wel even proberen. Al spannend genoeg om een bekende op mijn paard te laten. Sinds ik haar heb hebben er nog maar 2 andere mensen op gezeten. Waarvan 1 een Z2 niveau amazone, en de andere het verzorgmeiden en daar hebben we de eerste keren naast gelopen met paard aan touwtje en de longe (vanwege de spanning bij beiden en wat staakgedrag) voor dat we ze los durfden te laten stappen. Nu kan ze zich prima redden met stappen maar het draven moeten we nog uitproberen nu het paard weer beter loopt.

Mijn eigenzinnige pony zet ik makkelijker iemand vreemd op O:)


Je vroeg natuurlijk best wel veel, dus het kan zijn dat ze even tijd nodig heeft om die informatie uit te typen en te verzamelen. Maar dan nog, als het een app is zou ik wel verwachten dat ze dat dan even zegt :). Ik zou ook geen rijfilmpje paraat hebben.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Sheran

Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 08:01

Hangt ook van de context af. Maar ik de bijrijder nou blij maar als ze een eigen halster mogen gebruiken ga ik ze dat pleziertje toch echt niet musgunnen :) We've all been there. Hoe geweldig was het als je eigenlijk eens iets kon uitzoeken als een halster en dat bij een paard om kon doen!

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Sheran

Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 09:29

Wat jammer dat het zo is gelopen met de stalsfeer :( Sommige stallen hebben dit inderdaad, ook dat er enorm op je wordt neergekeken als bijrijder. Gelukkig heb ik dit zelf nooit gehad omdat ik vaak wel één van de betere ruiters ben en bovendien eigen paarden heb gehad. Maar ik merk toch vaak dat ze bijrijders niet serieus nemen. Hoe jonger ze zijn, hoe minder serieus. Superjammer, want daar zit juist nog zoveel ontwikkeling in!

Mooblie, wat lastig :). Heeft je paard wel de standaard hulpen geleerd, of wijken die een klein beetje af? (ik had ooit een paard gereden dat geleerd was om aan te springen in galop op alleen druk van het (buiten)been iets achter de singel. Dat vond ik in het begin best wel lastig rijden)
13 jaar is inderdaad jong maar kan prima zijn. Ik heb ook een fijne bijrijder gehad van 14. Ook een minder fijne, maar dat terzijde :P

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Sheran

Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 09:37

Je hebt niet de zorgen, maar je bent aan de andere kant volledig afhankelijk van de eigenaar. Je teveel hechten is lastig, iets opbouwen is lastig. En je kunt niet zomaar je eigen ideeën en spullen loslaten op het paard.
Aan de andere kant Kruif je als wel de kans om paarden te rijden die je zelf nooit kan betalen :P

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Sheran

Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 10:20

Ik zou de toon van het berichtje negeren, ze is 14 en erg handig uitgedrukt is het niet, maar zo schrijven veel nu eenmaal helaas. Dus ik zou gewoon even aangeven dat je het bv wat kort dag vindt, dat het niet vanzelfsprekend is omdat jij ook van haar bijdrage uitgaat, en dan een oplossing geven. Fifty-fifty vind ik wel netjes.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Sheran

Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 10:22

Maureen_M schreef:
Sheran schreef:
Ik zou de toon van het berichtje negeren, ze is 14 en erg handig uitgedrukt is het niet, maar zo schrijven veel nu eenmaal helaas. Dus ik zou gewoon even aangeven dat je het bv wat kort dag vindt, dat het niet vanzelfsprekend is omdat jij ook van haar bijdrage uitgaat, en dan een oplossing geven. Fifty-fifty vind ik wel netjes.


Maar ze is 18 toch?


Oh ja -:) er staat GEEN 14. Dan zou je toch zeggen dat ze dit zelf kan bedenken.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Sheran

Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 08:19

Misschien wist ze niet eerder dat ze wegging. Maar dat zou ik er dan wel even bij zeggen, dat je je realiseert dat het laat is.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Sheran

Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 10:53

Wat fijn Marsu! Ik vond het altijd fijn als ze een eigen paard hadden gehad, want dan weet je dat je ze meer los kunt laten en de meeste stomme dingen al op hun eigen paard hebben uitgeprobeerd :P

Ik verlang de laatste tijd wel echt weer naar een eigen paard. Nadat mijn vierde bijrijdpaard binnen anderhalf jaar verhuist zodat ik weer opnieuw moet beginnen met iets anders en met zoeken, merk ik toch vooral dat ik de band mis die je met een paard kan opbouwen: ik durf het gewoon niet meer omdat ik niet te verdrietig wil zijn als ze weggaan :(. Helaas niet eens geld voor een normaal huis hier, dus zeker niet voor een paard. Als ik zou verhuizen zou het wel weer kunnen, maar dan zou ik nieuw werk moeten zoeken om een paard te kunnen houden... heb ook nog aan een jonger paard gedacht dat ik in de opfok zet (dan kun je toch iets opbouwen en over een jaar of twee zal mijn baan een stuk groter zijn geworden) maar ik weet het allemaal niet. Zit een beetje vast :P

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Sheran

Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 14:26

_Dreamer schreef:
En opfok is ook niet gratis he :=
Ik zou ook gewoon lekker doorsparen!


Ik weet het! Maar dat geld heb ik wel. Het 'punt' is dat ik nooit genoeg zal hebben om hier in deze buurt een paard te hebben. Hier kost het volpension toch snel 500 per maand. Op de manege naast mijn deur zelfs 650. Zelfs als ik spaar is dat gewoon echt te gortig. Ik wil dus ook wel echt weg, maar de huizenmarkt is echt idioot.

Beetje dilemmaatje dus :) Ik word zo gelukkig van een paard :P

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Sheran

Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 23:53

Klopt ja, regio Amsterdam. Niet echt een paardenregio :P

Even afwachten dus Plutolover! Maar klinkt goed :)

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Sheran

Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 14:33

Ik vind het nog allemaal best zwaar, ik zou met mijn 53 kilo niet standaard op een iele D-pony gaan rijden, en zou zelf ook geen bijrijder nemen die aan de zware kant is. De rug van het paard vind ik gewoon erg belangrijk, heb er al genoeg narigheden mee gehad. Voor mijn KWPN van 1.70 had ik eerst een limiet van 70kg, maar toen ze rugproblemen kreeg werd dat 65.

Ik ben nog steeds op zoek naar een bijrijdpaard, het heeft nog nooit zo lang geduurd! :o Ik denk dat het ermee te maken heeft dat ik gewoon echt geen geld kan missen voor het paard, maar dit is nog nooit eerder een probleem geweest, ik heb het altijd gratis gedaan en betaalde hooguit privélessen. Wel erg jammer, ik mis het echt :)

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Sheran

Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 19:15

Lootje1991 schreef:
Sheran en absolem ik heb bij beide op het profiel gekeken maar beide geen advertentie op de bokt markt waar adverteren jullie dan wel? Ik heb bijvoorbeeld geen Facebook en lees dan mee in dit topic en dan vind ik het jammer dat ik geen info kan vinden en misschien ben ik hierin niet de enige?


Ik adverteer nog niet actief :) Kan altijd nog, maar meestal kwam er wat aanwaaien.Bij mijn standaard pensionstal is het wel bekend. Ik heb ook wel eisen hoor, ik wil echt serieus kunnen rijden, dressuurmatig :)

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Sheran

Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 12:19

Ja, uiteraard baseer ik dit ook op mijn eigen gewicht. Als ik bv 75 kilo zou zijn en ik zoek een bijrijder is het geen probleem als die ook 75 is, want ik heb dan toch al besloten dat mijn paard dergelijke gewichten aankan, omdat ik er immers zelf op rijd. Maar ik vind wel: hoe lichter hoe beter en als ik zelf 53 ben vind ik het, uitzondering daargelaten, niet echt nodig om een bijrijder te vinden die 20 kilo zwaarder is, gewoon voor de rug van mijn paard. Natuurlijk speelt rijstijl ook mee (liever een goed zittend iemand van 70 dan een hobbelende van 60) maar alles komt wel neer op je paard en daar was ik zuinig op :)

Ik ben zelf overigens 1.78 en heb drie bijrijders gehad die ongeveer even lang waren en ook ruim binnen dit gewicht vielen, dus het kan prima.

joyce B schreef:
65kg is echt heel weinig voor een volwassen vrouw. Ik ben 1,63 en weeg rond de 62 kg en heb geen overgewicht. Maar een klein beetje buikvet (overgehouden na meerdere zwangerschappen, voorheen was ik erg slank maar wel gespierd en 56 kg) en maat 36/38 qua kleding.

Iemand met mijn postuur maar dan 10 cm langer is echt niet lang op een paard van 1,70. En diegene zal al snel 70kg wegen. Iemand van 1,80 al snel richting de 75/80 kg

Voor mijn paard van 1,64 zou ik denk ik 75/80 kg als de max aanhouden.

Een man van 1,75/1,80 met normaal postuur weegt dat ook wel.

Waar baseer je die 65 of op? Op je eigen lengte/gewicht? En dan een klein beetje er op? Of heb je gevraagd naar wat mensen wegen en hoe slank of dik ze er uit zien?
Op hoe je paard loopt onder mensen met een bepaald gewicht?

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Sheran

Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 20:26

Heb je het nu over mij of over DatBenIkNou?

Ik geloof dat ik het wat betreft mezelf in mijn post hierboven vrij duidelijk heb uitgelegd: hoe lichter hoe beter op mijn paard (even daargelaten dat hij op latere leeftijd Kissing Spines ontwikkelde na een verkoop en alles natuurlijk sowieso anders werd) en omdat ik zelf licht ben vind ik het dan niet nodig om een redelijk zwaar iemand erop te zetten. Er zijn zat zeer slanke vrouwen te vinden, binnen de mannen wordt het inderdaad iets lastiger :). Ik denk dus niet dat het de max is voor mijn paard, maar het is míjn max voor mijn paard.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Sheran

Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 14:14

:= := O hemel.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!


Sheran

Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 12:34

He allemaal, ben ik ook weer eens! Ik wilde dus per volgend jaar weer een eigen paard kopen, maar qua financiën vind ik het toch iets te spannend. Dus ik ga nog een laatste bijrijdpoging doen, met nu iets dat ik écht wil. Willen jullie even meekijken met mijn advertentietekst? Het wordt fb, dus niet heel uitgebreid.


Omdat ik sinds kort geen paard meer heb om te rijden en ik het paardrijden wel erg mis, ben ik weer op zoek naar een bijrijdpaard. Het liefst één waar ik dressuurmatig lekker mee aan de slag kan.

Ik ben 31 jaar, 1.78 lang en 54 kilo. Ik heb jaren eigen paarden en bijrijdpaarden gehad op verschillende niveaus. Ik heb wedstrijden gereden t/m M-niveau, maar door omstandigheden helaas niet verder kunnen starten. Ik vind dit wel erg leuk, dus als er een mogelijkheid is zou ik op termijn ook graag weer wedstrijden doen.

Ik ben een vriendelijke ruiter met ook veel ervaring met jonge en gevoelige paarden. Proefrijden is uiteraard altijd mogelijk, het is belangrijk dat het van beide kanten klikt.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Sheran

Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:02

Het is voor een specifieke stal waar dat niet echt aan de orde is, maar ik zet er idd wel bij dat kleine klussen uiteraard geen probleem zijn. :)

De focus bij mij ligt ook op het rijden, maar daar hoort voor mij van alles bij. Dat is geen enkel probleem. Bij een blessure is zorg ook geen enkel probleem. Maar een poetspaard zoek ik niet :)

En nee ik zit niet in de buurt van Moerdijk, haha :)

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Sheran

Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 17:27

Het is bij een bepaalde stal op hun fb-pagina, dus dat is in dit geval duidelijk :).

Gizeppie, hoe zou jij het dan inleiden? Ik wil nooit met 'ik' beginnen dus kom je al snel bij een reden uit.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Sheran

Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 18:25

Dank je Gizeppie!

Ja, dat niet met 'ik' beginnen....zit er gewoon ingebakken. Stukje formaliteit :P

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Sheran

Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 18:41

'Aangezien...' :P

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Sheran

Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 19:21

Dat eerste bericht van mij, zo ben ik zelf ongeveer. Ik geef klassieke talen op een middelbare school dus ben vrij serieus en correct in mijn taalgebruik _O-

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Sheran

Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 19:27

EgHt sUp3r b3d4nkt 4 hEt m3edEnken tr0uweNs JonGens

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers