Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 15:33

plutolover schreef:
het is en blijft dubbel..

Ik zit zelf met een tweestrijd haha. Dus ik zou graag jullie mening willen hebben. Ik heb een leuke bijrijder voor stan. Maar na kleine 'opstart' probleempjes. DAt ze afmelden of 2 dagen achter elkaar vond ze toch minder fijn. Had ik haar een bericht gestuurd of ze het nog wel leuk vond? en of ze wel tijd had die 2 dagen voor hem.. Ja dat had ze wel maar 2 dagen rijden of iets doen werdt hem niet.

Ik uitgelegd dat die 2 dagen ze 'zelf' mag weten wat ze met hem wilt doen. En of ze me dan op de hoogte wou brengen als ze bijv echt echt niet kon, zodat ik eventueel zelf zn suplimenten/voer kon geven. En van een dagje geen suplimenten is ook geen ramp (t zijn geen leven onderhoudende medicijnen)

Maar de dag dat ze dan wel meer tijd voor hem heeft doet ze 9 van de 10 keer beetje longeren.. Ik heb der wel eens les gegeven in grondwerk. (doe ik opleiding voor) zodat ze wat meer met hem kan doen ipv alleen maar longeren of wandelen. Bak rijden vind ze zelf niet zo leuk en is meer van de buitenritten. Tja vind ik niet erg maar alleen mag ze niet.. (paard heeft verlatings angst)

DAarnaast heb ik nu voer wat 30 min moet weken. En dat vond ze maar lang. WAarop ik zei van als je gelijk klaar maakt, met beetje poetsen en wat longeren ben je al zo 30 minuten kwijt.

aan ene kant zeg ik zelf het maakt mij niet uit wat je met hem doet, het gaat me meer om zn suplimenten. Maar aan de andere kant knaagt het me wel dat ze bijna niks met hem doet.. Dus kortom ik weet zelf niet wat ik wilt.

Mn vorige die reed wel maar die reed hem zo op de voorhand (hij duikt snel) dat hij vaak bij der ging struikelen.. En met zn atrose beentje is dat niet zo slim idee. Dus vandaar dat ik zoiets had ik zoek iemand waarvan rijden niet belangrijkst is

tja ik snap dat 2 dagen achter elkaar niet idieaal is voor een bijrijder/verzorger. Maar dat zijn net de 2 dagen dat ik werk. Andere dagen heb ik tijd zat voor mijn paard. En die ga ik er niet voor opgeven.

Het mooist zou eigenlijk zijn iemand die rijden niet belangrijk vind. Maar wel leuk vind om grondwerk/werk aan de hand te doen maar dan ook sirieus te doen.

nog betere optie zou zijn. Dat ik in de buurt van mn paard gaat wonen... haha maar krijg me vent nog niet zo ver.... En in mijn omgeving zijn er geen stallen waar ze 24/7 buiten lopen en mooie acomodatie hebben voor mij, en betaalbaar haha dus moet ik 30 min rijden.

oja ik vraag geen bijdrage, en ze hoeft geen klusjes te doen


Ik vind wel dat je best wel wat eisen hebt. Kijk ik snap dat je een paard niet op de voorhand mag rijden. Dat is logisch, maar soms komt t voor. Ik heb t ook wel eens hoor vooral bij nieuwe oefeningen. Veel mensen die van een manege afkomen of niet weinig dressuur onderlegt zijn of geen goed les hebben gehad weten simpelweg niet hoe ze een paard op de achterhand moet rijden. Dan moet je basis heel goed zijn.

Het komt idd wel over dat je huidige bijrijder er niet echt veel zin in heeft. Ik rijd ook graag buiten hoor. Maar je kan best creatief zijn. Ik was voor een pony te groot geworden en ben toen gestopt met rijden en ben gaan mennen en klassieke rijkunst gaan doen met de pony. Dit zet ik nu nog steeds in. Ben die pony eeuwig dankbaar wat ik heb geleerd met haar.. ik vond t juist heerlijk 2 dagen achter elkaar..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3


Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:37

plutolover schreef:
even terug komend op diegene die hem te veel op de voorhand reed.

Ook zei moest lessen van mij en zou dit doen bij iemand die ik ken (ze wou zelf graag bij diegene lessen, en ik heb ook van haar les gehad, maar omdat ik de academische kant op ben gegaan, ben ik bij haar gestop) Maar steeds kon ze niet of melden ze zich af bij diegene. Een keer struikelen vind ik echt niet erg. maar 10x in een half uur.. vind ik wat veel. Daarbij kreeg ik er ook last van en ging hij bij mij ook meer struikelen dan normaal. Want ook bij mij struikelt hij wel eens, meestal als hij nog even op moet warmen maar dat is hooguit 1x heel soms 2x, en ik ben zeker ook geen top ruiter) En daarnaast loopt hij gewoon graag op de voorhand

sorry ik was hierin wat onduidelijk haha.

diegene die ik nu heb heeft ook altijd op een manege gereden. En toen zei hem voor eerst ging rijden was ik echt verbaasd hoe voorwaarts ze hem reed en lekker overgangen ging rijden met hem. Daarna zijn we samen nog een keer op rit geweest (ik op de fiets zei op mn hafje, dan vind hij het enigs zin ook wel oke) Maar ook dit moest vanuit mijn kant komen. En opzich snap ik dat ook wel. Ik zou ook niet zo snel aan de eigenaar dingen vragen. ;-)

Dus ik vind het lastig omdat ik besef wat ik zelf toch kritische ben dan ik dacht haha. Ik kom nu heel negatief over maar omdat ik niet zo goed weet wat ik er mee moet

aangezien mn hafje maar 1.40 is ik snel reactie van jonge meiden krijgt. En zei gewoon volwassen en zelf minder weegt dan ik, en ook niet te lang voor hem is.

Maar ik kijk het even aan. Misschien heb ik wel een heeel verkeerd gevoel erbij. En doet ze wel wat meer met hem haha.

MEt haar vorige verzorgpaard kon ze alleen op rit, en ze gaf ook aan ik ben echt van de ritten. Toen zei ik ook hij kan niet alleen op rit. En ik vind fijn als je hem eerst leert kennen. Ze doet hem pas ongv vanaf dec/januari. Dus kans wil ik zeker geven. zitten nu pas in maart haha.


Een lastige situatie vind ik. Maar ik vind ook wel dat je heel wat eisen hebt en kritisch bent. En dan ga je nooit een goede verzorger vinden. Weetje niet iedereen kijkt zoals een eigenaar. Een verzorger kijkt vanuit een andere kijk dan jij. Eigenaren hebben vaak een toekomst beeld/doel. Voor een verzorger kan t anders zijn, omdat dit paard niet t hele paarden leven bij een verzorgster blijft. Mijn paard loopt Z zwaar, maar van 1/2 keer per week bij iemand anders gaat hij echt niet veel slechter lopen, tenzij iemand Mn in zn mond trekt of m dood maakt aan de hulpen (hij is al niet voorwaarts). Ik zou er gewoon over in gesprek gaan en dan komen daar vanzelf wel dingen uit.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 17:27

plutolover schreef:
Mijn haf heeft atrose dus dan vind ik 10x struikelen in half uur wel veel. Vooral als diegene dan ook niet gaat lessen..

Tuurlijk heeft een verzorger een andere kijk erop. Maar ik vraag geen bijdrage geen klusjes. Is dan invensteren in lessen van 20€ voor half uur eens in de 2/3 weken te veel gevraagd? Maar goed dat ging om de vorige verzorgster ;-)

Ik verwacht zeker niet dat iemand die 1 a 2x rijdt hem nog niet goed kent hem gelijk super rijdt. Zoals ik al zei ik ben ook geen ster ruiter.

Maar goed deze rijdt wel lekker voorwaarts alleen mis ik motivatie. En vind zeker niet erg als ze bij iemand anders wilt lessen. Want ze gaf wel aan dat ze lessen wilt en bij mij was geen probleem. Maar als ik erom moet vragen wanneer ze gaat lessen, vind ik als eigenaar niet leuk. Wilt ze bij een ander ook geen probleem. Maar dan zou ik wel graag regelmaat in willen zien..

Maar naast dat ze niet rijdt doet ze daarnaast ook weinig met hem. En dan denk ik, vind je t dan wel leuk?

Ik heb dit al eens aangekaart en ze zei dat ze wel tijd voor hem heeft enz. Ik vroeg laatst wanneer ze wilt lessen. En was haar antwoord komende weken heel druk. Oke prima,(ze heeft goede rede opgegeven). Dus hopelijk komt ze na de drukte er zelf mee.


Ik zou er eens face to face in over gesprek gaan, samen bij het paard. Jij vraagt aan haar waar ze tegen aan loopt en jij legt uit wat je erbij voelt of waar je je vraagtekens bij hebt.

20 euro is niet veel idd.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:39

@plutolover

Helaas hebben sommige mensen een iets andere kijk dan wij als eigenaren. Een manege ruiter is vaak minder breed bekend. Ik was dat toen ook. Ik wist niet goed wat mogelijk was. Je wilt het graag samen doen, dus snap je wel hoor. Maar het is wel lastig hoor.. Ik denk dat je een aantal dingen los moet laten.. dus het invullen (misschien doet ze wel iets meer dan je denkt). Of denken van goh ze is goed voor Mn paard, is lief voor hem en hij krijgt eten. Je biedt dingen aan en zij mag er gebruik van maken, maar als ze liever aan klooit ook goed..

Mijn paard is liever lui dan moe. Als hij maar veel knuffels krijgt en aandacht Dan is het voor hem ook oké.. dan moet ik dat stukje training maar los laten..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 16:07

femke19 schreef:
Hier is het juist weer heel lastig om een leuke verzorgpony te vinden. Veel mensen zoeken iemand van 18+ of 20+. Of dan is het voor mij net weer te ver weg, of de pony is te klein.

Ben al een halfjaar actief op zoek naar een verzorgpony... overal advertenties plaatsen maar niets werkt. Terwijl ik zo’n beetje alles kan doen: rijden, bijdrage betalen, grondwerk, stallen uitmesten, etc.

Nou ja, maar gewoon blijven zoeken dan :j

Nu had ik nog een vraag aan de paardeneigenaren: wat zijn de belangrijkste punten als jullie naar een verzorgster/bijrijdster zoeken? Misschien dat dat mij kan helpen...


Waar ik naar zou kijken als eigenaar.. Ik denk dat het ook per paard een beetje verschilt. Mijn dressuurpaard is vrij braaf onder het zadel, houdt van aandacht. Als jij niks van hem vraagt zal hij ook geen weerstand geven/grapjes uithalen. Hij is alleen lastig aan de hand, dat zou wel een ding zijn voor een jonger iemand.

- Ik zou toch kijken voor iemand van 16/18+ (heeft te maken met verzekering/verantwoordelijkheid).
- Iemand die betrouwbaar is/netjes met mijn spullen om gaat..
- Iemand die per keer een verslagje vertelt over hoe het ging..
- Iemand die mijn paard net zo leuk vindt als ik zelf.
- Iemand die graag zou willen leren/les neemt..
- Iemand die het leuk vindt te rijden, maar ook open staat voor dingen op de grond..
- Iemand die gewoon lekker bezig is, graag overlegt of met ideeën komt/plezier heeft van mijn paard..
- Bijdrage zou voor mij niet eens hoeven (sta wel op volpension), maar het is mijn paard, dus wil de kosten zelf betalen.
- Iemand die graag recreatief rijdt - mijn dressuurpaard gaat niet meer de ring in, dus iemand zonder wedstrijdambities, maar wel iemand die het leuk vindt te leren of mijn paard te zien als leerpaard.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 19:21

Nies_ schreef:
femke19 schreef:
Hier is het juist weer heel lastig om een leuke verzorgpony te vinden. Veel mensen zoeken iemand van 18+ of 20+. Of dan is het voor mij net weer te ver weg, of de pony is te klein.

Ben al een halfjaar actief op zoek naar een verzorgpony... overal advertenties plaatsen maar niets werkt. Terwijl ik zo’n beetje alles kan doen: rijden, bijdrage betalen, grondwerk, stallen uitmesten, etc.

Nou ja, maar gewoon blijven zoeken dan :j

Nu had ik nog een vraag aan de paardeneigenaren: wat zijn de belangrijkste punten als jullie naar een verzorgster/bijrijdster zoeken? Misschien dat dat mij kan helpen...

Waar ik echt faliekant op afknap:
- Ik heb ervaring met paarden inrijden > de paarden waren shetjes
- Ik kan moeilijke paarden aan want die rij ik op de manege ook > een moeilijk manegepaard stelt echt nog niet zoveel voor
- Ik heb veel ervaring > rijdt 3 jaar op de manege rond
- Ik rij op L2 niveau > met foto's/film erbij wat nog niet in de buurt komt bij B niveau

Dus eigenlijk alles waaruit blijkt dat je je eigen kunnen flink overschat. Dan is het voor mij echt gelijk over.


Ja dit zie ik idd ook veel voorkomen ja.. of rijtechnisch echt mega verkeerde foto’s. Maar goed toen ik 13/14 was kon ik dat ook niet echt..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 19:52

Golden_Angel schreef:
Gizeppie schreef:
[

Waar ik naar zou kijken als eigenaar.. Ik denk dat het ook per paard een beetje verschilt. Mijn dressuurpaard is vrij braaf onder het zadel, houdt van aandacht. Als jij niks van hem vraagt zal hij ook geen weerstand geven/grapjes uithalen. Hij is alleen lastig aan de hand, dat zou wel een ding zijn voor een jonger iemand.

- Ik zou toch kijken voor iemand van 16/18+ (heeft te maken met verzekering/verantwoordelijkheid).
- Iemand die betrouwbaar is/netjes met mijn spullen om gaat..
- Iemand die per keer een verslagje vertelt over hoe het ging..
- Iemand die mijn paard net zo leuk vindt als ik zelf.
- Iemand die graag zou willen leren/les neemt..
- Iemand die het leuk vindt te rijden, maar ook open staat voor dingen op de grond..
- Iemand die gewoon lekker bezig is, graag overlegt of met ideeën komt/plezier heeft van mijn paard..
- Bijdrage zou voor mij niet eens hoeven (sta wel op volpension), maar het is mijn paard, dus wil de kosten zelf betalen.
- Iemand die graag recreatief rijdt - mijn dressuurpaard gaat niet meer de ring in, dus iemand zonder wedstrijdambities, maar wel iemand die het leuk vindt te leren of mijn paard te zien als leerpaard.



En nu ga je mij natuurlijk vertellen dat je bij mij in de buurt woont, want je klinkt perfect :')


Haha nee woon niet in de buurt, had ff op je profiel gespiekt haha.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 19:54

Hahah zie wel dat ik ook als eigenaar best een eisen lijstje heb hahah

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 10:38

joyce B schreef:
Ik zie daarom wel graag een filmpje van te voren. Heb wel gehad dat ik iemand er om vroeg die zei op M2 niveau te rijden maar nog nooit wedstrijden had gereden. Het ging om een revaliderende Z1 merrie waarbij ik amper nog iemand anders op haar had laten rijden. Ik kreeg helemaal geen reactie meer.

Nou, dan heb ik niet het idee dat je echt graag wilt en ga ik twijfelen aan het niveau. En als ze geen filmpjes had kon ze het ook gewoon melden. Maar ik wilde gewoon eerst de rijstijl beoordelen voordat ik iemand op mijn paard zou zetten. Haar rijfoto's waren met slof en ik wil geen "in de krul trekker" op mijn paard, maar een foto is een stil moment.

Ik heb van mijzelf weinig goede foto's. Ben niet zo fotogeniek. Filmpjes zien er meestal beter uit.


Nee nouja ik kijk ook of iemand lief is voor Mn paard en Mn paard het leuk met haar heeft. Mn paard zoekt ze echt uit. Op stal zijn er een aantal die hem binnen kunnen zetten, maar een aantal ook niet. Hij mag je of hij mag je niet en dat geldt t zelfde met rijden. Als hij je niet leuk vindt doet hij niks meer..

Hij kan alle oefeningen tot Z zwaar en is licht in de hand, maar ik zou idd ook niet iemand erop willen hebben met een strakke hand. Ook een aantal mensen op stal die met een strakke hand zullen niet op Mn paard komen.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 10:39

troi schreef:
femke19 schreef:
Nu had ik nog een vraag aan de paardeneigenaren: wat zijn de belangrijkste punten als jullie naar een verzorgster/bijrijdster zoeken? Misschien dat dat mij kan helpen...


Fotos en filmpjes kunnen zeker helpen. In mijn geval zie ik dan graag een ruiter die rustig in het zadel zit met stille hand en stille benen en dan graag in alle gangen en vooral ook de overgangen filmen. Aan de teugel of dat soort toestanden vind ik bij een basismanege ruiter overigens eerder tegenspreken dan voor, omdat dat toch daar vaak met zagen wordt aangeleerd. Als de basiszit redelijk is dan komt de rest rijtechnisch wel goed is mijn ervaring, als de basiszit nog erg wiebelig is met trekkende handen en wiebelpootjes dan kost het veel meer werk.


Klopt, eerst de basis dan de rest.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 15:16

Mooblie schreef:
Eigenlijk wel bijzonder dat we allemaal terug komen op die eerlijkheid maar dat daar dan nog zoveel winst valt te behalen, bij zowel de eigenaren als de bijrijders :Y)

Ik merk dat ik daar zelf ook wel tegenaan gelopen ben. Maar ik denk dat ik wel een open eigenaar ben en tot nu toe is alles wel bespreekbaar geweest of is het me gelukt om dingen bespreekbaar te maken gelukkig


Mee eens!

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 16:07

Absolem schreef:
cathyenbeau schreef:
Hoi, als stille meelezer wil ik ook iets zeggen over een ervaring als bijrijder zelf.

Ik ben zelf Z1 geklasseerd, maar ik was opzoek naar een bijrijdpaard en had daarom een advertentie geplaatst met foto's inclusief beschrijving over mijn ervaring en wat ik zocht.

Iemand had gereageerd dat ze een E-pony had en een jong paard. E-pony zou M-niveau zijn en paard zou veel potentie voor de dressuursport hebben. Toen ik daar aan kwam bleek dat er alleen een manegeruiter op de paarden reed en dat ze verder niet door iemand anders gereden werden.

Eigenaar zei dat ik maar met de andere bijrijdster moest afspreken wanneer ik kon rijden en had zelf totaal geen interesse in mij, vroeg geeneens over mijn ervaring of mijn eerste indruk van de paarden.

Uiteindelijk besloot ik om het toch maar een maandje te proberen. Eigenaar is niet een keer wezen kijken hoe ik de paarden reed. Daarnaast waren de paarden ook totaal niet op het niveau van wat de eigenaar had gezegd. Ze waren allebei erg scheef en niet makkelijk ontspannen te krijgen . Ook de hulpen van draf-galop zaten er amper op en het zadel paste niet goed van de E-pony, kiepte namelijk naar voren als ik ging lichtrijden.

Dus ik ben daar gestopt, omdat ik ook vind dat je als eigenaar eerlijk moet zijn over het niveau van de paarden.

Inmiddels heb ik nu een ander bijrijdpaard gevonden dat wel het niveau is wat gezegd was, maar wat ik wilde mededelen is dat eigenaren hun paard ook behoorlijk kunnen overschatten.



Je had ook kunnen proberen te praten met de eigenaar. En uit kunnen leggen dat het zadel ook niet pastte. Ik heb er wel lol in een paardje wat te leren. Of weer recht te richten maar dat moet je ook maar net leuk vinden.


Ik zou hiervan juist gefrustreerd worden, daarom dat ik zelf toen een paard gekocht heb. Je wilt kunnen ontspannen en niet overal druk over maken dat iers niet goed ligt of er al schade is aangericht door dat zadel aan het paard. Daarnaast als je al Z bent zou je ook wel ‘betere’ paarden kunnen rijden, klinkt ff heel kort door de bocht.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 21:27

Sakura789 schreef:
joyce B schreef:
Heb met proefrijden voor paard kopen ook Z2 en ZZ-licht paarden geprobeerd en ook die waren niet altijd fijn na te rijden.


Ik heb er eentje die door iedereen super makkelijk na te rijden is, meerdere stalgenotes heb ik daar al op gezet en over het algemeen komen ze er heel enthousiast vanaf. Alleen kan ze in de omgang echt een draak zijn, dus dat is echt een manco. Ze wordt heel veel paard, maar zodra je erop zit dan is ze volledig gefocussed. Ze moet aan de hand echt op haar plek gehouden worden, anders kan ze volledig in de staak gaan.

De eerste bijrijdster die kwam, daar had ik totaal niet van verwacht dat ze zou blijven plakken. Het is echt een dressuurpaard en zij kwam van Z springen af, maar toch gevallen voor het karakter en het fijne rijden. Daar ben ik dus onwijs blij mee!

Openheid en eerlijkheid is het meest belangrijk, daarnaast vertrouw ik haar volledig en maak ik me nul zorgen. Ze zal ongetwijfeld zaken anders doen, maar ik geloof dat mijn paard dat wel aan kan :+


Zelfde voor mijn paard. Onder het zadel super braaf (alleen niet zo voorwaarts), maar aan de hand niet altijd even makkelijk, ook niet in de omgang.. Dan gaat hij ook in de staak soms..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 19:55

xLillith schreef:
Ik dacht dat ik twee leuke meiden had gevonden om mijn pony's te verzorgen. Ik was niet actief op zoek, maar ze hadden de pony's zien staan en aangebeld. Vrijdag langs laten komen om kennis te maken en dat leek wel leuk (wel weinig ervaring, maar ik laat ze in het begin toch niet alleen). Gisteren zou de eerste verzorgdag zijn, maar kwam er niemand opdagen. Blijkt het dus dat er een half uur na dat ze hier hadden moeten zijn een bericht hebben gestuurd dat het ene meisje helemaal niet zou komen, en de ander later. Net toen ik wou antwoorden kreeg ik het volgende bericht dat ook zij niet meer kwam, maar vrijdag wel weer.

Ik heb met opzet maar niet gereageerd, aangezien ik even moeite had met aardige woorden vinden. Wat zouden jullie doen; nog een kans geven of zeggen dat ze niet meer terug hoeven te komen? Tuurlijk kan er eens iets gebeuren, maar als het direct de eerste keer al zo gaat belooft dat weinig goeds voor de toekomst.


Ik zou ze geen kans bieden meer sorry. Ik zou ze wel melden dat je van de samenwerking afziet.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3


Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 10:42

BlackBeautyZ schreef:
vraagje...

ik heb zelf een paard maar ze had afgelopen jaar een veulen en momenteel is ze hoog dragend dus ik heb al een hele tijd niet gereden en ga dat de komende tijd ook niet doen op haar. ik wil ontzettend graag weer rijden. een tweede paard kopen mag helaas niet van mijn ouders. nu heeft mijn buurman (buurman? woont 2 km verderop) mijn absolute droompaarden staan.. zo ver ik weet rijd hij niet vaak, heeft een kudde van 6 paarden en het is meer hobbymatig. nu wil ik vragen of ik eens mag komen rijden en als dat klikt of ik dan vaker mag komen.. maar is dat raar om te vragen?

hoe zouden jullie het vinden als er ineens iemand aan de deur staat en verteld dat ze je paarden helemaal geweldig vind en of ze eens mag komen rijden? (ik ben 20 jaar dus dit is geen penny gedoe of bevlieging)


Zo deed ik het ook altijd. Dat is een goede actie!

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 11:29

BlackBeautyZ schreef:
Gizeppie schreef:
Zo deed ik het ook altijd. Dat is een goede actie!


hoe pakte jij dat precies aan? ben je hier ooit om uitgelachen en/of hatelijk afgewezen?


Nee hoor nooit hatelijk afgewezen. Ik ging er gewoon heen en vroeg dan of ik een vraag mocht stellen daarna vroeg ik of ze opzoek waren naar een verzorger of bijrijder. En dan legde ik uit dat ik opzoek was naar een verzorg of bijrijd paard..

Soms zeiden ze dat ze dat ze niemand zochten, soms ging je in gesprek hierover en mocht ik komen verzorgen. Eigen paard ervaring is altijd mooi mee genomen.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 14:59

Marocje schreef:
En ik kan me zo voorstellen dat die man ook wel vereerd is, als je vertelt dat je zijn paarden al langer op het oog hebt maar nog geen actie durfde te nemen. Komt op mij in elk geval al gemotiveerder over dan een stel meiden die bij ieder huis aanbellen of er wat te verzorgen is. Of op een advertentie reageren oid.


Helemaal mee eens!

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 17:25

Ik ook!!

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 19:57

BlackBeautyZ schreef:
Amable schreef:
Wat tof!!! Ik ben nu stiekem wel benieuwd naar hoe het gesprek ongeveer is verlopen :D



Gizeppie schreef:
Ik ook!!



ik stelde me eerst netjes voor en toen zei ik dat ik echt helemaal verliefd was op zijn appaloosa. en toen vroeg ik of het misschien mogelijk was dat ik hem een aantal keer in de week mag komen borstelen en eventueel rijden en grondwerk doen. Toen zei hij: jaaa daar ben ik echt blij mee dat je dat vraagt want hij staat hier maar te staan en we vinden het zonde dat er niets mee gedaan wordt. toen zei ik: pfff gelukkig, ik was zo zenuwachtig om dit te komen vragen! hij liet me toen direct zijn paarden zien en vertelde over wat hem interesseerde. gelukkig kwam dat overeen met wat ik leuk vind. we hadden toen direct een vervolg afspraak gemaakt.


Wat goed! Leuk zeg! Topper!

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 17:09

Sheran schreef:
He allemaal, ben ik ook weer eens! Ik wilde dus per volgend jaar weer een eigen paard kopen, maar qua financiën vind ik het toch iets te spannend. Dus ik ga nog een laatste bijrijdpoging doen, met nu iets dat ik écht wil. Willen jullie even meekijken met mijn advertentietekst? Het wordt fb, dus niet heel uitgebreid.


Omdat ik sinds kort geen paard meer heb om te rijden en ik het paardrijden wel erg mis, ben ik weer op zoek naar een bijrijdpaard. Het liefst één waar ik dressuurmatig lekker mee aan de slag kan.

Ik ben 31 jaar, 1.78 lang en 54 kilo. Ik heb jaren eigen paarden en bijrijdpaarden gehad op verschillende niveaus. Ik heb wedstrijden gereden t/m M-niveau, maar door omstandigheden helaas niet verder kunnen starten. Ik vind dit wel erg leuk, dus als er een mogelijkheid is zou ik op termijn ook graag weer wedstrijden doen.

Ik ben een vriendelijke ruiter met ook veel ervaring met jonge en gevoelige paarden. Proefrijden is uiteraard altijd mogelijk, het is belangrijk dat het van beide kanten klikt.


Ik zou de eerste alinea weglaten of anders verwoorden. Ik vind t negatief over komen. Ik zou alleen zeggen goh ik ben opzoek naar een leuk paard om bij te mogen rijden..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 18:12

Sheran schreef:
Het is bij een bepaalde stal op hun fb-pagina, dus dat is in dit geval duidelijk :).

Gizeppie, hoe zou jij het dan inleiden? Ik wil nooit met 'ik' beginnen dus kom je al snel bij een reden uit.


Waarom zou je niet met ik mogen beginnen? Jij bent toch ergens naar opzoek? Dan is t voor eigenare wel duidelijk waar je precies naar opzoek bent. Ik vind die zinnen van dat je geen bijrijdpaard meer hebt een beetje overbodig. Daar lees ik als eigenaar overheen. Of ik stel mezelf de vraag waarom heeft ze dat bijrijdpaard niet meer?

Ik zou als inleiding beginnen met:
Beste paarden eigenaren,

Ik ben ... (naam - leeftijd - omgeving).. Ik heb zoveel ervaring.. Ik ben opzoek naar een leuk bijrijd paard waarmee ik aan de slag mag.

Ik zal een korte introductie geven over mijzelf. (Ervaring/aantal jaar rijden/interesses) (misschien stukje visie vind ik zelf vaak wel belangrijk)

Afsluiting:
Mocht u interesse of vragen hebben of iemand weten die opzoek is naar een bijrijder stuur mij dan een berichtje.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 18:34

Sheran schreef:
Dank je Gizeppie!

Ja, dat niet met 'ik' beginnen....zit er gewoon ingebakken. Stukje formaliteit :P


Omdat is een koppel woord. Ik kijk dan naar t Nederlands t leest niet lekker als iemand met omdat begint. Officieel als je kijkt naar t Nederlands staat t niet goed als je met een koppelwoord begint haha.. met een sollicitatie begin je niet met ik.. dat klopt..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 19:03

Sheran schreef:
'Aangezien...' :P


O ja dat kan ook nog!

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 19:50

BlackBeautyZ schreef:
ik zou het bericht in ieder geval wel lekker schrijven hoe je zelf bent. ik zou als paardeneigenaar echt afknappen op iemand als ik een 'perfect' bericht tegen kom, maar als ik hem/haar dan ontmoet dat er dan ineens niet fatsoenlijk gesproken kan worden bijv.


Ik vind een slecht bericht met veel typ of spelling of grammatica fouten onprofessioneel overkomen. Dat is echt iets waar ik op let..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 19:51

Sheran schreef:
Dat eerste bericht van mij, zo ben ik zelf ongeveer. Ik geef klassieke talen op een middelbare school dus ben vrij serieus en correct in mijn taalgebruik _O-


Ja hier ook eentje die in het onderwijs heeft gewerkt. En ja je begint eigenlijk je bericht niet met ik.. Aangezien is dan beter!

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers