Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 19:27

Vandaag even baalmomentje: vorige week woensdag afgesproken met de verzorgers dat ze vrijdag konden komen, ik ben dan altijd om 13.00 op stal.

Verder niks meer gehoord, dus vandaag was ik er en bedacht me dat ik het ws niet duidelijk had gecommuniceerd. Dus ik appte met de vraag of ze nog op stal kwamen, ik was er al.

Ben mijn ding gaan doen, en na poetsen en longeren, nog steeds mijn bericht niet gelezen. Dus pony wat eten gegeven en terug naar de wei gebracht. Nog een app gestuurd met dat de afspraak ws niet duidelijk was maar dat in ondertussen klaar was. Kreeg toen terug dat ze het verkeerd moet hebben begrepen en dan ze juist vanmorgen een andere afspraak had bevestigd voor vanmiddag.

Baalde dus wel, zij had ws op een bericht van mij gewacht. Nu spreken we het weekend af of anders eind volgende week pas: dan zit er gewoon 2.5 week tussen. Dat schiet ook weer niet op..


Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 14:02

Ja inderdaad. Zal dat volgende keer wel aanhalen, dat communicatie heel belangrijk is voor mij. Nu ook weer: krijg ik gister een bericht dat ze nog even met de honden gaan lopen en langs zijn wei gaan. Ze zouden hem niet voeren of wei openen. Dus ik later nog een bericht terug gestuurd met de dagen dat we weer kunnen afspreken, en de vraag of ze nog geweest zijn: geen antwoord.

Balen Anke, das nog erger wanneer mensen helemaal niks laten horen..

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 20:14

Ragdollcat schreef:
Marocje schreef:
Ja inderdaad. Zal dat volgende keer wel aanhalen, dat communicatie heel belangrijk is voor mij. Nu ook weer: krijg ik gister een bericht dat ze nog even met de honden gaan lopen en langs zijn wei gaan. Ze zouden hem niet voeren of wei openen. Dus ik later nog een bericht terug gestuurd met de dagen dat we weer kunnen afspreken, en de vraag of ze nog geweest zijn: geen antwoord.



Zo, dan was ik er direct klaar mee geweest hoor!


Was net op stal (heerlijk gereden sinds lange tijd/dat ik überhaupt opstapte..) en had ff een appje gestuurd of ze morgen nog kwamen (niet dat het net als gister ik ze verwachtte en hun op mijn bericht..)
Krijg ik terug dat ze nog een hoop moet doen en drukke week heeft.. Maw: dat wordt eind vd week pas weer.

Merk wel dat ik hier alweer tegenaan loop idd. Ik heb er zelf niet zoveel aan zo, terwijl het een win/win zou moeten zijn: mijn pony krijgt wat extra aandacht/beweging en meisje heeft leuke pony om wat mee te doen. Maar nu ben ik zelf alleen maar tijd kwijt en frustraties rijker. Tja, dan is een manege misschien toch beter voor ze.

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:45

Absolem schreef:
Lekker iemand anders zoeken. Als die nu al zo moeilijk begint te doen is het allemaal geen stuiver waard voor haar.

Lekker een meisje zoeken die het wel helemaal leuk vind.

Ja inderdaad. Heb mijn eigen berichten even terug gelezen wat ik nou eigelijk wel of niet heb geschreven. Maar gaat dus om een 8 jarig meisje en haar moeder. Met de moeder spreek ik alles af. Heb op haar advertentie gereageerd dat ze een pony zochten waar ze mee konden poetsen en wandelen, om dochter op deze manier kennis te laten maken met paarden ipv alleen ‘rijden op de manege’.
Klonk ideaal dus en met afspreken zijn ze ook erg enthousiast en gemotiveerd. Maar hoe het nu gaat vanaf afgelopen vrijdag baal ik van.
Wacht deze vrijdag af (bericht of komen ze op stal) en zal dan knopen gaan doorhakken.

darkadia schreef:
Hier ivm (onvrijwillige) verhuizing stal toch ook weer op zoek...maar mogelijk al iemand gevonden ook :)

Onvrijwillig klinkt niet best, maar hoop dat je inderdaad iemand weer gevonden hebt?!


0000 schreef:
Drukke week...die heb ik altijd. Dat is nou net het punt met paarden, die zijn er ook gewoon als je het druk hebt, moe bent, het slecht weer is etc. Weet je in ieder geval meteen wat voor vlees je in de kuip hebt.

Ja inderdaad. Goed punt om dat eens aan te halen hoe zij daarover denken. Ik wil meer duidelijkheid en als hun idee is dat ze kunnen komen wanneer ze willen, moet ik het nu gaan afkappen. Dat gaat gewoon niet gebeuren. Ik wil weten wanneer er iemand naar mijn pony gaat én wat er dan gebeurt of mee gedaan is. En ook wanneer ze er standaard 1 keer in de week heen gaan ik niet telkens een afmelding krijg bij moe/hoofdpijn/regen/wat anders te doen.

Citaat:
Ik ben ook weer aan het zoeken. Meisje dat mijn oude paard verzorgde is gestopt, is ongeveer de hele vakantie alleen maar uit geweest en inmiddels ook een bijbaantje dus dat kreeg ze niet gepland.
Soms begrijp ik dat niet, ik heb altijd (fanatiek inclusief wedstrijden) gereden, maar ook met nette cijfers mijn middelbare school gehaald en vanaf mijn 14 jaar eigenlijk altijd wel gewerkt. Was zeker niet altijd makkelijk en ik heb er ook heus dingen voor moeten laten maar om nou te zeggen dat ik zo'n gekke planning had....dat vind ik ook wel weer meevallen.

Heb naast mijn oudje die best wat extra aandacht wil ook nog 2 echt fijne D pony's staan waarmee ik graag een fanatiek ruitertje de kans wil geven door te groeien in de wedstrijdsport. Krijg je allemaal reacties van ja ik kan maar 2 keer in de week maar ik wil wel heel graag op wedstrijd...Of ruiters met nauwelijks ervaring die niet eens hun eigen lessen/wedstrijden willen betalen...ja joh. Droom verder. Zou het echt leuk vinden om nu eens iemand tegen te komen die echt gemotiveerd is, niet verwacht dat alles kant en klaar word aangereikt en vervolgens ook nog eens er daadwerkelijk staat als dat verwacht word...Zo ver alleen maar veel woorden, beloften en zeer weinig actie mogen ervaren. Zie hier weleens topics van meiden die wat willen bereiken in de sport zonder eigen paard etc en zich zorgen maken of dat wel mogelijk is, bij mij dus wel. Mits je er wat voor wil doen....

Heel herkenbaar. Ze zijn er inderdaad echt wel maar is heel goed zoeken. Daar moet je maar net de tijd en energie voor hebben :=

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 20:31

Nou, het vervolg en slot: ik kreeg een bericht of ik vrijdag nog wou afspreken. Prima, ben zo laat op stal. Ze waren wat later dus ik had mijn pony vast gehaald. Wou hem zelf eerst even longeren, en dochter werd bij mij achtergelaten want moeder moest nog wat doen. Oke, niet helemaal de bedoeling dit maar is lief meisje wat niet in de weg loopt.
Heb het kort gehouden en meisje mocht hem aan de hand uitstappen. Vind zij leuk begreep ik, leuker dan erop.
Maarja, die irritatie liep dus nog meer op.. Moeders kwam er net aan toen wij bijna terug waren uit het bos.
Ik wilde eigelijk overleggen wat nu elkaar verwachtingen waren, maar met dochter erbij vond ik dat toch niet zo handig. Dus ik heb net een app gestuurd.

Blijkt dat zij gewoon met precies hetzelfe zit! Ik heb aangegeven dat onze tijd (blijkbaar) kostbaar is, dat ik nu mijn tijd wel op offer maar dit zich wel zou terug betalen als het goed gaat. Maar wat haar ideeen zijn, want ik kon mijn pony nog niet vertrouwd achter laten bij hun. Zou oa alles willen weten, wanneer ze gaan en wanneer ze terug zijn: dit moet je wel liggen.

Dat begreep ze, vond het ook een hele leuke pony maar wist niet of ze kon bieden wat ik zoek. Heb het toen maar afgekapt. Dat het dan beter is een andere betrouwbare pony te zoeken. Vergeef het mezelf echt nooit als er wat gebeurt.
(Mijn pony is goudeerlijk maar erg sensibel. Dat ie in paniek ervandoor schiet is niet uit te sluiten)

Half uur later terug: dat ze de pony wel vertrouwd. Twijfelde aan de wei of ie het wel naar de zin had?

Nouja, voor mij is het klaar. Ben gewoon een te moeilijk geval, haha

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 12:06

Dat inderdaad. Zou juist wel blij zijn als iemand duidelijk is wat ie graag wil. Had mij in dit geval ook tijd en energie gescheeld.

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 09:20

En sowieso een extra dag eten klaarmaken? Weet niet hoevaak per dag dat is, 2x? Dus op zondag maak je voor maandag en dinsdag. Kom je dinsdag wel, prima, en anders stond het toch al klaar. Kan je ook een gewoonte van maken, als je dan onverwachts niet kan staat er toch eten.

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 10:28

Jij zit ook die in groepsapp neem ik aan? Dan gewoon een algemeen bericht dat je het superfijn voor *naam pony* vindt dat ie wat aandacht krijgt en dat jij het heel fijn vindt om te weten wanneer. Want het is zo zonde wanneer jij er wel was maar zij de aandacht mochten geven, en dit achteraf niet gelukt is. Dan voel je je een beetje schuldig naar *naam pony*.

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 11:41

Nee, bellen hou ik ook niet van. Zou toch proberen wat duidelijker te zijn, en dat is in het belang van je pony. Je bent erg blij met ze, maar wanneer ze niet zijn gegaan gaat dat dus wel ten koste van je pony. Terwijl jij zelf had gekund..

Dus desnoods iedere keer zelf even appen, dan wordt dat duidelijk en ws daarna een kleine moeite om even te berichten..

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 11:46

Klinkt echt als geen match kmbn. Dit kost je zoveel energie dat je achteraf denkt dat dit verspilde moeite was, als je het toch moet stopzetten. Dat het zo moeilijk is iemand te vinden is geen reden: dit kost je meer dan het oplevert. En als je niet naar je eigen luistert, luister dan naar je paard, die geeft het blijkbaar ook aan ;)

Gister is er een meisje geweest met haar moeder die ik van haar 5e ‘ken’. Eigelijk alleen van verhalen, zo heb ik haar moeder een manege aangeraden waar dochter inmiddels 5 jaar rijdt. Nu kwam ik haar weer tegen en leek het ons superleuk eens af te spreken bij mijn pony!

Dat was dus gister, en het was echt heel gezellig! Meisje mocht rijden, dat ws stoch wel anders dan de manege. Maar na wat tips ging het best goed. Uitstappen in het bos vond ze ook helemaal geweldig: dat soort dingen doen ze natuurlijk niet op de manege.

Dus aangegeven dat we best vaker kunnen afspreken, ben heel benieuwd! Meisje zit wel in de tweede dus geen idee of dit wekelijks gaat gebeuren of zo heel af en toe.

Maar zou zo fijn zijn als ik hier een verzorgmeisje aan over houdt :j

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 20:55

Is het gelukt Banyu?

Ik had gereageerd op een advertentie van een stalgenoot, die zocht een bijrijder. Ik kende haar en het paard nog niet (mijn pony staat in de 24/7 weide, dus heb niet veel in de stalgangen te zoeken ;) ) en zij mij ook niet.

Na fijn mail contact hebben we dus vandaag afgesproken. Het was alleen kennismaken, eigelijk zou ze les hebben maar die ging niet door.

Paard is een onwijze lieverd, maar wel jong met bijbehorende capriolen. Ze longeert dus eerst wat energie eruit voor het opstappen. Mooi om te zien dat ie aan de longe even raar kon doen, nog wel luisterde naar de commando’s en daarna onder het zadel braaf was.

Het was niet de bedoeling dat ik erop ging (combinatie van alles: net griep gehad, nog oorontsteking, moest werken na stal dus geen rijkleding aan..), dat had ik ook vermeld dat het puur kennismaken was: toch fijn te weten met wie je appt.

Maar toen gaf ze aan dat het jammer was dat ik mijn rijkleding niet had aangetrokken, had ik even kunnen stappen. Maar dat kan ook met spijkerbroek! Dus gauw mijn cap gepakt (handig zelfde stal). Oke, paard had wat meegemaakt met opstap dus daar kon ik niet mee opstappen. Alleen: paard is 1.77 en ik 1.58 ^) . Gelukt om vanaf de grond op te stappen in haar beugelmaat, die mij veel te lang was. Die konden iets korter, maar toen ik ging stappen zaten ze net te lang (ik zou niet uit het zadel kunnen komen). Maar ach, het was alleen even voelen. Paard had wel gigantische bewegingen had ik al gezien, dus aandraven vond ik geen goed idee. Maar wat een heerlijk paard! Hou ervan dat je alleen maar hoeft te denken wat je wil doen en paard doet het.

Voelde me wel onwijs een beginner (paard is jong dus slingert ook wat) maar met les zou het weleens heel fijn kunnen worden.

Vooraf had ik al begrepen dat ze erg veel reacties had gehad, en dat er naast mij nog twee anderen zouden komen. Vandaag hoorde ik dat ze gewoon over de 100 reacties had :oo ! Toen had ik wel ‘spijt’ dat ik niet echt ben gaan rijden, want dit was uiteraard niet representatief. Maar dat vond ze juist wel fijn, dat ik aangaf dat iets nog niet goed voelde en daarnaar luisterde. En dat ik toch opstapte ondanks dat we dit niet afgesproken hadden vond ze ook alleen maar goed (zij heeft ook ervaren dat paard aan de kletter ging met anderen, dus dan moet je echt wel het vertrouwen hebben dat dat (hopelijk) niet gebeurt.)

Zo, heel verhaal. Maar wou graag mijn enthousiasme delen. Had het met haar er dus over dat ik weet hoe lastig het is de juiste match te vinden, moest aan dit topic denken maar heb zelf anderen ook geholpen met zoeken/filteren: wat een energie kost dat!

Maar 100 reacties :oo

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 09:37

Ja idd. Ze zij ook dat ze iedereen een berichtje had terug gedaan. Grove selectie idd, want mensen die reageren dat ze vroeger een Shetlander verzorgden en nu wel een paard willen doen, zou geen match zijn :+

Maar dan nog is het veel werk.

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 09:57

Ik zou idd als eerste vragen hoe het met familielid is na de val, klonk niet goed. En daarna pas dat je nog enthousiast bent om het paard te verzorgen/bijrijden en of je hier weer een afspraak over kan maken. Ga je nog wanneer zij erbij zijn?

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:22

Zo zou ik ook denken Amable. Ik zou het idd gewoon vragen. Kan goed dat ze niet weet wat ze kan doen en nog niet durft.

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 10:36

Dat is wel lastig dan. Hoop dat je duidelijkheid krijgt want misschien ervaart zij het heel anders?

Hier misschien een verzorger. Heb voor het eerst zelf een advertentie geplaatst en meisje is twee keer langs geweest. Eerst met vader, was ze erg rustig/stil. Tweede keer zijn we samen gegaan en keek een beetje raar op dat ze toch wel erg aanwezig was. Misschien gewoon de zenuwen en wordt dit nog minder.

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 11:09

Meisje is 15. Maar was idd grappig: vader was erg aanwezig, dus daar kletste ik mee. ‘Waarschuwde’ dus ook voor mijn ‘beperkingen’: het is niet alleen dat de klik er met de pony moet zijn, maar vooral ook met mij. En das niet altijd makkelijk. Dus hij vroeg wat ik had en of ik iets aan zijn dochter merkte?
Ik zei dus autisme, en idd gemerkt dat ik haar nu even met rust moet laten en dat hij juist erg aanwezig was. Bleek zij dus ook autisme te hebben, en ze zou idd later wel los komen.

Was dus vooral de combi: hij zo aanwezig dat zij dus naar de achtergrond ging. Maar had toch niet verwacht dat ze de eerste keer alleen al zo op de praatstoel zou zitten. Hoewel: als ik wat nerveus ben kan ik dat juist ook, vooral op momenten wanneer dit niet zo handig is.

Dus zal het niet meteen stopzetten, maar ik wil er ook niet weer 4 maanden energie in stoppen en dan toch tot de conclusie komen dat het niks wordt.

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 18:17

Ik zou er ook goed van balen en niet meteen terug reageren (dan zou ik ook nog te boos zijn)

Geloof dat ik nu niks zou sturen, vrijdag afwachten. Komen ze zonder verder bericht? Laten ze het afweten? Dan is het klaar. Communicatie vind ik belangrijk en dan dus niet zo laat afmelden.

Sturen ze kog een berichtje of ze vrijdag mogen komen, zou ik daar wel op ingaan dat je hier dan ook op rekent. En dan als ze er zijn even een gesprekje hoe jij graag wil dat er gecommuniceerd wordt. En afspraken maken zodat dit iig niet nog een keer gebeurt.


Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 09:16

Ik zou het zeker eens vragen dan! Of in elk geval een praatje maken. Het kan best dat ie dit ook wel ziet zitten, maar het zelf niet zou vragen ofzo.

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 12:54

En ik kan me zo voorstellen dat die man ook wel vereerd is, als je vertelt dat je zijn paarden al langer op het oog hebt maar nog geen actie durfde te nemen. Komt op mij in elk geval al gemotiveerder over dan een stel meiden die bij ieder huis aanbellen of er wat te verzorgen is. Of op een advertentie reageren oid.

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 14:20

Oh wat gaaf! En zo snel al zeg, supergoed gedaan +:)+

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 19:03

Klinkt toch heel goed! Als het bij mij op stal was had ik zeker gereageerd :j

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 14:34

Ah leuk zeg! Hier eens wat op papier gezet voor de duidelijkheid, zoals diverse telefoonnummers, zijn voer/supplementen, commando’s, wat qua rijden (bos met begeleiding) ed.

Wat hier niet van toepassing was maar ook handig kan zijn: opzegtermijn.

Maar leer elkaar lekker kennen, het allerbelangrijkste vond ik zelf nog het contact. Als mijn verzorger zelf ging wou ik graag weten wat ze heeft gedaan. Niet dat pony drie dagen achter elkaar intensief gelongeerd werd..

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 19:26

Hmm, vind wel erg veel verschil in lesgevers eigelijk. Zou niet willen dat mijn bijrijder (als ik die had) maar bij iedereen leste.

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 18:50

Ach, dat soort dingen is zo balen! Dat verpest het ook voor anderen..

Zelf wil ik ook wel een bijrijdpaardje, maar dan graag bij mijn pony op stal. Maar dan niet alleen voor het rijden maar ook grondwerk (wadh, longeren). Vind een klik nl ook belangrijk en dat maakt het ook nog lastig.

Zelf maar 1 keer mee gemaakt dat ik geen reactie kreeg, dus had ik zelf nog een reactie gestuurd: bleek ze gevallen te zijn van haar hengst en wat dagen in het zkh te hebben gelegen. Snap ook wel dat een bijrijder (ging om ander paard overigens) dan even erbij inschiet.

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 11:49

Mwah, ben het daar niet mee eens. Soms kan iemand nog zo graag willen maar is de match er niet. Heb ook weleens iemand gezegd dat het verzorgen niks gaat worden. Ik had er geen vertrouwen in omdat ik wat (basis) inzichten miste. Ze vond het erg jammer, maar ik kies dan toch voor onszelf. En ja, wellicht had ze het kunnen leren maar ik ben een beetje klaar met energie erin steken voor lange periode en vervolgens hebben ze wat anders/geen tijd meer.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers