De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

CalipsoLover

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:42

Ik ben op zoek naar een halve stal en had echt onlangs een super bizar berichtje gekregen. Paard stond op 2dehands.be, ik was aan het werken dus kijk doorgaans de dag niet op mijn gsm. Ik had dus rond 12 uur s'middags een berichtje op 2dehands gekregen van een meisje van 17 jaar, die vervolgens een half uur later nog een berichtje had gestuurd, en nog een half uur later nog een. Kijk ik op facebook, had ze mij op facebook ook al berichten gestuurd of ik de eigenaar van Diallo was (Geen idee hoe ze mij gevonden had) en met foto's en video's waarop een redelijk onervaren manege ruiter te zien was. Ik heb haar heel vriendelijk een woordje meer uitleg gegeven, en gezegd dat ik wel echt op zoek ben naar een ervaren springruiter en liever geen manege ruiters. Negeerde zij dit berichtje, en vroeg ze hoeveel zij eraan zou verdienen als ze mijn paard zou rijden. Ik wist niet goed wat ze bedoelde, ik zocht namelijk een halve stal, geen instructeur/opleider. Dus ik vroeg wat ze juist bedoelde, kreeg een berichtje terug dat luidde 'Ja als ik op u paard rij, dan mag ik daar toch een cent aan verdienen.' :') Heb haar toen nogmaals overdreven vriendelijk uitgelegd dat dit niet het principe is van een halve stal en wat een halve stal juist inhoud uitgelegd, haar nog veel succes gewenst met haar zoektocht en kreeg nog een bericht terug 'Ja daaag' OMG 8)7

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:52

maximuss schreef:
Een derde reden die ik niet aan hen heb verteld is dat ik vermoed dat ze mij willen gebruiken om dat paard gratis op te leren in de tijd dat ze drachtig is zodat ze het daarna kunnen verkopen. Pas op lange termijn dus, wanneer ik het dier gratis heb opgeleerd

Imo is dit dus een win-winsituatie: jij kunt al die maanden gratis rijden en zij krijgen er een ingereden paard voor terug...

Maar zoals altijd: met duidelijke afspraken kunnen veel problemen vermeden worden...

Ik heb dit ook ooit gedaan, voor ik mijn eigen paard had, reed ik al 8(!) jaar paarden voor iemand. Nam ook elke week les bij haar, dus zij verdiende eraan. Op een dag had zij een schuw veulen gekocht, ben ik mee aan de slag gegaan en heb dat paard toen hij op leeftijd was ingereden en vervolgens nog een jaar door gereden. Alle knopjes zaten erop, volledig gratis met ook de bedoeling dit paard ooit te kopen. Na 2 jaar is het paard verkocht achter mijn rug, ik wist hier niets van en uiteindelijk heeft iemand van de stal mij dit moeten vertellen, ik heb het paard voor de nieuwe eigenaar nog weken gereden, gratis, zonder enig idee te hebben dat hij dus verkocht was. Vond ik zo smerig, heb toen ook mijn spullen gepakt.

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 18:13

J_emma schreef:
Wat een verhalen! Ik verbaas me ook over de eigenaren die het vervelend vinden als hun bijrijder beter rijdt dan zij. Alleen maar fijn voor het paard, toch?

Inderdaad, met mijn halve stal voor ik mijn eigen paard kocht nam ik enkele keren les bij dezelfde lesgeefster en dat ging altijd super, kreeg ook meer klaar met het paard dan de eigenaar zelf. Heeft de eigenaar zelf nog gezegd. Uiteindelijk de stal uitgejaagd omdat het paard vast zat in de rug en dit mijn schuld zou zijn, ook omdat ik af en toe een kruisje sprong. Gelukkig is dat enkele jaren later opgeklaard en heb ik nu nog steeds goed contact met de eigenaar :)

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 15:30

Ik heb hier ook een bizar verhaal maar eigenlijk meer een vraag.

Ik heb een halve stal gevonden voor mijn paard. Heel vriendelijk meisje met een volwassen leeftijd, heel enthousiast en rijdt zeer goed. Ze doet momenteel nog een proefmaand. Ze zou zondag het geld overgeschreven hebben maar het staat nog altijd niet op mijn rekening. Geen probleem denk ik, kan nog komen? Maar vorige week zat ik een beetje in de oliebol. Ik was op vakantie, en zij ging zorgen dat paard van de weide werd gehaald de dagen dat ze kwam rijden, de overige dagen zou een stalgenoot doen. Helaas had ze mij heel last minute, de dag zelf nog een bericht gestuurd dat ze die dag niet kon komen door omstandigheden die ze niet heeft vernoemd, geen probleem, kan gebeuren maar moest wel heel last minute nog iemand zoeken die mijn paard kon binnen zetten want tegen dat ze mij gestuurd had stonden de meeste al binnen. Nu hadden we zondag samen gereden om eens te kijken, en min of meer afgesproken om dinsdag avond nog eens samen te rijden. Heb duidelijk gezegd dat het voor mij s'avonds beter uitkwam omdat ik in de middag nog allerlei voorbereidingen en boodschappen moest doen om woensdag te vertrekken naar een festival. Helaas word ik zondag avond ziek. Stuurt ze mij maandag een bericht of ik dinsdag om 14u kan, ik stuur naar haar dat ik dat wat moeilijk vind omdat ik nogal ziek ben maar ik liefst dus in de avond of late namiddag wou. Kon dat niet voor haar dus stelde ze voor om alleen te gaan, ik zeg prima, veel plezier. Met de veronderstelling natuurlijk dat ze om 14u zou komen. Krijg ik vandaag om 16u een bericht van een stalgenoot dat mijn paard als enige nog buiten staat... Halve stal is dus niet geweest. Wat denken jullie?

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 22:00

Heb wat later een berichtje van haar gekregen dat ze op de spoed zat met haar moeder want die had haar teen gebroken. Ze vond het erg vervelend dat ze nu al 2 maal op heel korte tijd zo last minute had afgezegd, ze dacht dat ze er misschien nog wat later ging geraken maar het ging daar heel traag vooruit. Ga haar nog niet laten stoppen, ze rijdt echt heel goed en ze gaat voor de rest wel met heel veel geduld om met mijn paard. Ik ga sowieso wel aankaarten dat als dit voor valt ze zelf een vervanging moet zoeken, want dit voor mij als ik op vakantie ben een beetje moeilijk is.

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 12:10

CharmingS schreef:
CalipsoLover schreef:
Heb wat later een berichtje van haar gekregen dat ze op de spoed zat met haar moeder want die had haar teen gebroken. Ze vond het erg vervelend dat ze nu al 2 maal op heel korte tijd zo last minute had afgezegd, ze dacht dat ze er misschien nog wat later ging geraken maar het ging daar heel traag vooruit. Ga haar nog niet laten stoppen, ze rijdt echt heel goed en ze gaat voor de rest wel met heel veel geduld om met mijn paard. Ik ga sowieso wel aankaarten dat als dit voor valt ze zelf een vervanging moet zoeken, want dit voor mij als ik op vakantie ben een beetje moeilijk is.

Misschien is het een idee om jullie afspraken wat aan te scherpen/verduidelijken. En samen 1 of 2 vervangers te zoeken voor het geval jij of zei uitvalt. Vind het een beetje banketstaaf om te zeggen dat ze het zelf maar uit moet zoeken als ze niet kan.
Als je samen om de tafel gaat zetten en even wat afspraken op papier zet is het voor jullie beide duidelijk. Ik heb ook een halve stal samen met mijn beste vriendin, en gelukkig staan wij vol pension en hoeven we niets anders te doen als rijden longeren poetsen etc. Maar ook wij hebben duidelijke afspraken gemaakt, en dat is voor ons beide erg fijn. Duidelijke communicatie voorkomt heel veel problemen :)

Er is nooit iemand 'vast' die dat kan doen. Dat hangt echt van dag op dag af, dus ja, dan zal ze wel moeten uitzoeken wie het kan doen als ze last minute niet meer kan komen. Moet ik ook doen :o
Afspraken en contract komt er sowieso, maar ze doet nu nog een proefmaand. Met je beste vriendin is dat natuurlijk ook een ander verhaal, jullie kennen elkaar heel goed en weten wel ongeveer hoe jullie op dezelfde lijn zitten.

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 08:25

Wat denken jullie? Het gaat over de halve stal waar ik hier boven al iets over had geschreven.
Meisje heeft haar excuses aangeboden dat ze twee keer kort achter elkaar had afgezegd, ze deed dus nog een proefmaand voor alle duidelijkheid. Maar hierna heb ik eigenlijk nog amper iets van haar vernomen, ze is hierna nog 1 of 2 keer komen rijden en zou aan haar herexamens beginnen. Ik heb haar nog een smsje gestuurd of ze nog wil komen rijden, geen antwoord, paar dagen later nog een berichtje gestuurd en er duidelijk in gezet dat ik heel veel begrip heb dat ze nu met andere dingen bezig is maar of ze mij wel iets kan laten weten. Heeft ze geantwoord dat ze was vergeten sturen en ze zich inderdaad op haar examens aan het concentreren is en ze me na het weekend een uitgebreide sms zal sturen met hoe/wat/wanneer. Zondag avond niets gehoord, maandag ook niet, dinsdag ook niet dus besloot haar dan gisteren avond maar zelf een berichtje te sturen (nogmaals) dat ik snap dat ze het heel druk heeft maar ik wel graag wil weten of ze nog verder gaat of niet omdat ik eind september ook terug begin met school en anders echt zo snel mogelijk iemand anders moet gaan zoeken. En hier heb ik dus ook nog steeds geen antwoord op... Mijn geduld raakt stilaan wel op want ze staat wel constant online op facebook en een berichtje sturen duurt nu toch echt geen 5 minuten.

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 22:56

Ze heeft uiteindelijk twee dagen later laten weten dat ze niet meer komt. Voor mij heel rot ook omdat ze me wel bijna twee weken aan het lijntje heeft gehouden en dat voor mij echt kostbare tijd is om een andere te gaan zoeken. Was dus wel wat geïrriteerd, maar uiteindelijk deed ze nog maar een proefmaand...

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 19:14

Ieuw, wat verschrikkelijk Knert. Maar ik snap je wel, als iemand in zo'n situatie vraagt wat je ex bijvoorbeeld doet van werk ga je ook niet meteen zeggen 'dat gaat jou niets aan' want dan kom je onbeleefd over en je wilt tenslotte wel graag met de paarden werken. Maar zoiets ben je beter kwijt dan rijk denk ik... Nogmaals, ieuw.

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 19:54

Dat zou ik niet doen, politie is er niets mee zolang die niets doet... Als hij wel iets doet dan zou ik het wel doen. Maar nu je verhaal komen vertellen terwijl die man opzich nog niets heeft gedaan buiten de creep uitgehangen is een beetje nutteloos...

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 20:04

Absolem schreef:
CalipsoLover schreef:
Dat zou ik niet doen, politie is er niets mee zolang die niets doet... Als hij wel iets doet dan zou ik het wel doen. Maar nu je verhaal komen vertellen terwijl die man opzich nog niets heeft gedaan buiten de creep uitgehangen is een beetje nutteloos...

Nou dat weet ik niet?
Als de politie weet van het verhaal en hij doet rare dingen staat zij in elk geval sterk. En zullen ze sneller reageren.

Ze heeft zo veel vertelt. Kan me niet indenken waarom hij dat allemaal wilt weten behalve dan dat hij iets wilt hebben om druk uit te kunnen oefenen op haar.

Ik spreek uit eigen ervaring, voor nog veel zwaardere feiten zelfs als hier vernoemd geweest is, meer getuigen en veel meer bewijs... Politie is er vaak niets mee

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 20:40

Zeker de appjes ook goed bijhouden.

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 22:01

Haha, ze heeft inderdaad een paar dagen laten weten dat ze niet meer komt, met excuus dat ze de klik niet helemaal voelde met het paard, ze vond hem wel ontzettend leuk en lief. Ze stak het vooral op dat mijn paard AL 15 jaar is en niet meer geschikt voor de parcours volgens haar, terwijl hij dat makkelijk nog aan kan in mijn ogen... Heb haar dan ook nog vriendelijk bedankt en enkel nog gezegd dat ik het jammer vind dat ze die conclusie wil trekken uit enkele sprongen die ze genomen heeft. Enkele dagen later heeft ze me dan weer een berichtje gestuurd met haar excuses en dat ze die conclusie inderdaad niet uit 1x springen mag trekken. Maar ja, klaar ermee.

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 22:34

Gewoon even vragen of ze nog interesse heeft inderdaad, als eigenaar ga ik niet achter mensen lopen. Ik had eens een meisje die geïnteresseerd was en de afspraak om te testen had afgezegd en daarna niets meer had laten weten. Dus ik ook niet. Paar weken later vroeg ze of ik al iemand gevonden had, en heb ook gewoon ja gezegd zonder echt iemand vast gevonden te hebben, want ik vond het niet bepaald netjes dat je last minute afzegt, niets meer laat weten en een paar weken later loopt te zeuren om langs te komen...

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 12:13

Ik zie ook minder slecht in de post van CYNN dan van de staleigenaar. Ze wil haar verhaal even kwijt, wat ik ook wel snap. Je echt gewoon vierkant gaan uitmaken op facebook vind ik nog helemaal iets anders.

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 18:36

Ik zie nergens in haar bericht een echte naam of fb pagina staan die je kan opzoeken? Ben eerlijk gezegd ook wel eens benieuwd naar het filmpje...

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 11:37

Inderdaad een beetje offtopic aangezien het hier over bizarre verhalen gaat Britta. Maar fijn dat je zo'n fijne verzorgster hebt. :-)

Ik snap ergens ook niet waarom CYNN het zo lang heeft volgehouden daar. Maar ergens snap ik haar wel, ik ben ook lang afgebroken geweest door degene waar ik net zolang als CYNN paarden voor ree, maar al mijn vriendinnen reden er en het was meestal een heel leuke sfeer. Maar op een dag liep ik de weide af en liep ze achter mij met een paar andere, was ze over mij aan het 'roddelen' terwijl ze wist dat ik alles hoorde, dat was voor mij echt de druppel, ik werd ook wat ouder en liet niet zo maar op mijn kop kakken, heb me omgedraaid en ben kwaad geworden. Ik vond dat je dit als volwassen vrouw over een jong meisje op dat moment echt niet kon flikken. Toen ben ik samen met een vriendin daar vertrokken. De druppel was dan die ruzie en achteraf nog te horen krijgen dat het paard dat ik de afgelopen twee jaar voor haar trainde verkocht was en ik dat paard gratis, zonder enig benul nog ree voor de nieuwe eigenaar. 8)7

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:06

Absolem: Ook een keer meegemaakt, ree al 2 jaar een hengst voor iemand, had hem zelf zadelmak gemaakt en doorgereden. Fijn beestje. Verkocht achter mijn rug en heb intussen het paard nog 3 maanden gereden (ik wist dit dus allemaal niet) voor de nieuwe eigenaar die regelmatig eens kwam kijken. Mijn frank was niet gevallen, ik dacht dat die gewoon ook kwam rijden met een ander paard. Toen ik erachter kwam dat het paard verkocht was (en dit heb ik dus niet eens van haar zelf gehoord) heb ik ook al mijn spullen gepakt, was er echt klaar mee.
Niet veel later werd mijn ander bijrijpaard ook stopgezet, toen beslist geen paarden meer voor mensen te rijden omdat het er vaak zo ondankbaar aan toe gaat. Een jaar later mijn eigen paard gekocht.

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:23

Chantaliiejj schreef:
Ja, vind het een beetje raar om eerlijk te zijn. Denk ook eigenlijk dat er een andere reden is, waarom zou je na vier jaar hier opeens mee zitten? Als je vind dat twee keer per week te weinig is dan had je dat vier jaar geleden al kunnen zeggen?

Misschien eens vragen om het nog eens f2f te bespreken omdat je er een beetje van geschrokken bent? Kan je de eigenaar niet een keer bellen? Als ik in jou schoenen zou staan zou ik toch wel een beetje uitleg willen.

Diallo VW♥

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 09:21

AnnexUdith schreef:
Zelf gelukkig nog niks meegemaakt met verzorg paarden of bijrijders voor mijn paard.
Vroeger wel een aantal verzorgpony's paarden gehad. Door drukte gestopt maar nooit echt besproken verder met eigenaren. Vaak kwam er al wel snel een nieuwe en helemaal toen ik mijn eigen paard had vond ik dat zeker niet erg meer. Wel van andere mensen ken ik echt gekke verhalen ( nu moet ik zeggen dat hier ook zeker echt nare verhalen op staan)

Ik liep ooit ergens stage en daar reed een andere stagiair een paard van de eigenaar bij. Zij kon echt fijn en netjes rijden en dat zag je ook in het paard. Die groeide echt in zijn ontwikkeling zeg maar. Na een lange tijd besloot de eigenaar dat het tijd was om er zelf maar weer op te stappen en zij mocht dan een ander paard van haar bij rijden omdat die haar niet zo beviel, en omdat ze wedstrijden wou gaan rijden op het bij rijd paard. De stagiaire mocht wel weer op haar andere paard. Zo van jij rijd mijn paard even naar een fijn niveau en dan neem ik het weer over. Eindstand paard liep met heel veel spanning en weer terug bij af. Paard is daarna verkocht. Vond het voor die stagiair maar een nare situatie. Stop je al je energie in een paard om het dier fijn en ontspannen te laten lopen , verpesten ze het zelf weer. Echt zonde van een paard vindt ik dat. Ook een bijzonder verhaal vond het sneu voor haar!

Idd heel sneu en arrogant van de eigenaar. Zelf ook een keer meegemaakt dat ik een paard zadelmak maakte en doorree voor een eigenaar. Paard werd een jaar later verkocht achter mijn rug om heen, ik wist van niks en heb het paard nog zeker een maand zitten rijden voor de nieuwe eigenaar, geen idee dat die dus verkocht was. Er had wel een belletje moeten rinkelen dat die mensen meermaals kwamen kijken wanneer ik er op zat. Maar ja pech. Ik had dat paard geheel zelf op zijn niveau gekregen, heb nooit een bedankje/cent gezien.

Diallo VW♥

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie