De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:18

Ik heb hier ook nog twee caps, en een stellaarzen staan van meiden van 8-10 jaar geleden.

Na een aantal jaren vroeg een meisje of haar cap en laarzen nog hier stonden. En of ze ze kon halen. "Ja hoor, maak maar een afspraak wanneer je ze op wilt halen, dan krijg je ze terug" nooit meer iets gehoord. Ik heb het maar als reserve neergelegd en gebruik nu 1 van de caps zelf.

Andere oude verzorgster, die had aangegeven graag af en toe nog eens langs te komen, heb ik na een jaar niets meer gezien te hebben ook gevraagd wat ze met haar spullen wilde omdat ik ging opruimen en het nogal veel ruimte in nam in de kast.
Ze had een cap body Protector, een paar stalschoenen, en twee jassen liggen. Zij is ze wel vlot komen halen. Scheelt mij een volle plank ruimte ;)

Ik heb in de 20 jaar dat ik mijn pony heb heel wat verzorgsters en bijrijdster zien komen en gaan.

Weinig echt vervelende of gevaarlijke dingen meegemaakt. Wel een Vakantieoppas die gelijk de eerste keer van hem af viel en hem de rest van de vakantie niet meer verzorgd heeft zonder iets te zeggen. Had haar nog een envelopje met geld gegeven als bedankje toen ik terug kwam maar toen ik bij mijn pony kwam had hij onbehandelde mok en was zijn eczeemdeken dus 2 weken niet af geweest en ook geen jeukzalf opgedaan. De staleigenaar had hem van afstandje in de gaten gehouden maar natuurlijk niets ingesmeerd. Daar baalde ik van.

En een meisje van 13, die na een aantal weken verzorgen een briefje in mijn kast legde dat ze er mee op hield omdat ik te weinig vertrouwen in haar had omdat ze niet zonder mij met hem op buitenrit mocht. Tja, ik had zelf mijn handen vol aan hem en hij was niet goed verkeersmak. En ik was verantwoordelijk als er iets zou gebeuren en zij kende hem nog niet goed.
Dat vond ik ook erg jammer, maar had het ook niet anders gedaan. Was gewoon kwestie van veiligheid en verantwoordelijkheid/aansprakelijkheid.

Verder heel veel meiden die enthousiast lijken maar snel afhaken. En vaak het fatsoen niet eens hebben om te zeggen dat ze gaan stoppen.

Ik ga er niet meer achteraan. Misschien nog een keer vragen, of ze nog komen of wanneer ze weer komen, maar ik ga niet elke keer er achteraan. Graag, en uit zichzelf, of dan maar niet.


joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 12:10

Ik kijk ook af en toe vanaf een afstandje of alles goed gaat hoor. En kom ook wel eens helpen. Maar daar moeten ze maar net tegen kunnen . Ik heb ze dan aan huis. Dat is wel wat makkelijker

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 16:43

Ik denk dat ze te weinig inzicht heeft in de verantwoordelijkheid van het houden van een paard op "doe het zelfstal" basis. Of ze kent de regels en afspraken en gewoonten nog niet (niet je paard alleen buiten laten staan, op tijd vervanging regelen als je niet kunt komen, taken moeten gebeuren, ook als je weinig zin of tijd hebt of het slecht weer is en je vervoersproblemen hebt...

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 19:08

Volgende keer een vrouwelijke eigenaar proberen en mannen even mijden. Ook geen garantie op een fijne eigenaar, maar wel minder kans op dit soort avances

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 16:28

Wat jammer dat het zo moest eindigen.

Ik herken de website met foto's van de eigenaren van een keer een advertentie waar ik me in verdiept had. Toen vroegen ze een ruiter voor een hengst, inclusief uitbrengen op wedstrijden als ik het goed onthouden heb.

Een verhaal heeft altijd twee kanten, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 08:43

Mijn ervaring is dat je de eerste weken samen moet gaan om mensen te leren hoe jij het wilt hebben en om de gebruiksaanwijzing van het paard en de stal uit te leggen. Dan pas zelf laten gaan. En zorgen voor sociale controle. Gaat het goed, dan kun je steeds meer loslaten. Gaan dingen anders dan afgesproken dan de touwtjes meer aantrekken of afkappen. Helaas kunnen er altijd dingen gebeuren die je niet wilt als je er niet bij bent. Mensen goed inschatten is soms erg moeilijk. Sommigen kunnen goed toneel spelen.


joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:37

Ontzettend banketstaaf voor je.

Ik heb meerdere paarden voor anderen getraind/gereden en uitgebracht op wedstrijd. En het is altijd wel een beetje aanpassen. Maar dit soort dingen heb ik gelukkig niet meegemaakt.

Heb nu ook alleen mondelinge afspraak over tot welk niveau ik hem door mag rijden en stoppen in overleg. Maar vooral als een paard zo enorm in waarde is gestegen dat het grote geld gaat trekken kom je dit soort "contractbreuken" sneller tegen denk ik.

Ik heb ook wel eens gedacht of ik van te voren een prijs moet afspreken bij overkopen na doorrijden. Voor het geval ik het paard niet meer kwijt wil. Maar durfde het niet gelijk aan het begin al te bespreken. En het is met paarden toch ook maar net wat de gek er voor geeft...

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 19:16

Wat sneu voor je dat het zo ineens afgelopen is. Niet netjes van de eigenaar om niet eerst aan te geven wat hij graag anders ziet of in elk geval dat hij op zoek gaat naar iemand anders.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 22 bezoekers