De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
J_emma

Berichten: 809
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 07:13

Wat een verhalen! Ik verbaas me ook over de eigenaren die het vervelend vinden als hun bijrijder beter rijdt dan zij. Alleen maar fijn voor het paard, toch?


J_emma

Berichten: 809
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 19:23

Tigra_ schreef:
J_emma schreef:
Wat een verhalen! Ik verbaas me ook over de eigenaren die het vervelend vinden als hun bijrijder beter rijdt dan zij. Alleen maar fijn voor het paard, toch?


Dat ligt eraan. Kan me best voorstellen dat als je paard al 10 jaar hebt en rijdt en er ineens iemand komt die 3 of 4 maanden rijdt dat het wat zuur is als het paard dan beter loopt bij die persoon.
Natuurlijk fijn voor het paard maar daar moet je wel tegen kunnen.


Dan zou ik heel graag een paar keer mee kijken om te leren waar dat aan ligt. En omgekeerd ook graag tips van de betreffende bijrijder krijgen.
Maar ik heb geloof ik niet zo'n competitiedrang :-)
Ik wil het graag zo goed mogelijk doen, maar ik hoef niet per se de beste te zijn.

J_emma

Berichten: 809
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 21:23

IHN schreef:
Grappig eigenlijk, als een bijrijder niet te goed mag zijn en niet te slecht is het toch logisch dat er spanningen ontstaan?

Ik kan wel zeggen dat mijn meeste bijrijders beter reden dan ik...ik heb er totaal geen moeite mee dat te zeggen....voordeel: gratis tips etc. Want mijn bijrijders waren op hun beurt nooit te beroerd mij verder te helpen. Ik ben er ook weleens door een instructrice ff afgestuurd dat de bijrijder erop moest van: die kan dit beter ff oplossen nu....fijn toch dat dat dan kan? En dat terwijl ik rete onzeker ben, geen fouten van mezelf accepteer etc. Maar dat ego is helemaal weg als ik met paard bezig ben.


Dat dus. Lijkt mij ook alleen maar fijn!

J_emma

Berichten: 809
Geregistreerd: 16-06-18

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 08:35

Iemand anders zoeken. Je wil toch niet iemand waar je continu achteraan moet? Blijkbaar wil ze niet echt, of heeft het voor haar in elk geval totaal geen prioriteit. Dat zal echt niet veranderen.

J_emma

Berichten: 809
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 08:47

TelmaB schreef:
Ik heb een tijdje 3x per week een paardje verzorgd waar er van gezegd werd dat ik in de (nabije) toekomst ook op mocht rijden. Wel werd er een bijdrage gevraagd ivm de situatie van de eigenaar. Naïef dat ik was, heb ik maandenlang geld betaald om een paard 3x per week te longeren en uit te mesten. Ik ben elke keer trouw gekomen (van ver) en het is wel eens vaker voorgekomen dat het paardje en ik daar allebei met tegenzin in de stromende regen stonden, terwijl ik haar longeerde omdat dat moest van de eigenaar. -O-

Ik ben het maar blijven doen omdat er zoveel mooie beloftes werden gemaakt voor wat ik mocht doen wanneer ik mocht rijden en omdat het vinden van een verzorgpony hier echt niet te doen is. Ook wilde ik geen slechte verzorgster zijn en wilde ik aantonen dat ook iemand van mijn leeftijd (13) verantwoordelijk kan zijn.


In het begin was het nog leuk en heb ik alles geprobeerd om het nog leuker te maken (vrijheidsdressuur, wandelen, etc.) maar dat kon op een gegeven moment ook niet meer omdat ik zo lang bezig was met de weides uitmesten en het longeren, en er moest nog strenger getraind worden.

Na maandenlang nog steeds niet gereden te kunnen hebben en wel geld betaald te hebben, heb ik uiteindelijk besloten om er mee te stoppen. En het pijnlijkste vond ik dan nog dat de eigenaresse (die zelf voor een half jaar in het buitenland zat) er 0,0 begrip voor toonde. Ik ben zeker niet meteen gestopt en heb de mensen die toen alles regelden ook meerdere weken de tijd gegeven om vervanging te zoeken, maar ik voel me er nog steeds soms schuldig over ook ivm het verleden van het paardje :\


Als iemand een kennis heeft of gewoon iemand weet die ene verzorgster/bijrijdster zoekt in den haag is een PB zeker welkom


De manier waarop er met je omgegaan is vind ik niet netjes, en ik zou zelf zeker geen bijdrage vragen voor mesten en longeren. Dus ik begrijp echt wel dat je dat vervelend vindt.
Maar eerlijk gezegd is je (nieuwe) advertentie wat dat betreft ook niet duidelijk. Je geeft aan dat je bereid bent een bijdrage te betalen en dat rijden geen must is, maar bent gestopt omdat je niet mocht rijden.
Dan zou ik de advertentie ook aanpassen, want zo schep je onduidelijke verwachtingen. En zit je voor je het weet weer in een situatie die je eigenlijk niet wil :-)


J_emma

Berichten: 809
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 22:14

Absolem schreef:
Titus heb ik een jaar lang getraind. Hart en ziel er in gestopt om hem op gewicht te krijgen. En er enigsinds spieren op te krijgen.
En in januari kreeg ik opeens te horen dat die man er mee ging stoppen. Titus zou pas begin april in de verkoop gaan.

Vervolgens een week later stond hij al met mijn foto's waarvan ik had gezegd dat die niet geschikt waren als verkoop foto's al op marktplaats.

Ik heb amper de kans gehad om het geld bij elkaar krijgen om titus zelf te kopen. Want vier weken later werd hij weggebracht naar een bemiddelaar. En nu is hij naar Oostenrijk verkocht voor een bedrag met vier nullen.

Potverdorie een jaar geleden had hij titus nog niet eens voor de helft van dat bedrag kunnen verkopen.

En een bedankje dat ik zijn paard zoo goed getraind heb? Ho maar.....


Alle plannen. Wedstrijden. Strandritten. Bestgaand rijpaard waar ik me voor aan het voorbereiden was. In een klap allemaal weg. Ik voel me echt gepiepeld nog steeds. Ook al is het nu enkele maanden geleden. God wat mis ik dat paard


Oh joh, jemig! Ik herinner me hem/jou en je enthousiasme over hem uit het topic over de bouw van je paard. Wat naar zeg!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 1 bezoeker