De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 15:18

Lekkere verhalen :') veel herkenbaar...

- Mij en een vriendinnetje 2-jarig hengstje in laten rijden, wisten we uiteraard niet destijds.
- Jarenlang een paard verzorgen, vanaf 1 jaar, die werkelijk iedereen aanviel en met name de eigenaresse, paard getraind tot het uiteindelijk ingereden kon worden. Toen bleek toch wel dat ik dat paard beter kon rijden dan de eigenaresse, of ik wilde gaan betalen voor het rijden of vertrekken... Heb je dan 3 jaar lang trainen in gestopt. Heb het beestje 3x gereden. Half jaar later is het verkocht omdat ze te gevaarlijk werd voor de eigenaresse (achterover slaan, sloot in rennen, paarden aanvallen tijdens rijden) way to go +:)+.
- Zweren dat er iets mis is met het zadel, maar tis niet waar, dus door moeten rijden, weken later bleek toch echt de zadelboom uiteindelijk finaal door midden te zijn gebroken.
- Paard loopt kreupel, subtiel, maar nee, zou niks mis mee zijn dus door moeten rijden. Week later, paard kon geen stap meer verzetten. Bleek een oude blessure die op was komen spelen. Tsja, als het paard niet van jou is ga je toch achter je oren krabben als de eigenaresse ook zelf rijdt.
- Paard in een landje alleen moeten zetten omdat het een peesklap heeft gehad kort voor de vakantie van de eigenaresse. Uiteraard sprong het paard elke keer over het hek heen en stond dan heel relaxed te grazen bij de andere paarden, was een onhoudbare situatie voor de stalhouder, voor mij en levensgevaarlijk voor het paard zelf die met een peesklap elke keer 3 hekken over moest. Eigenaresse niet bereikbaar, maar wel de wind van voren krijgen als je uiteindelijk besluit voor iedereen zijn veiligheid het paard maar in de weide bij de andere paarden te laten staan.
- Paard doorrijden voor iemand en het paard vervolgens op marktplaats tegen komen :')
- Mede-eigenaar worden van een paard omdat het anders weg moet waarna het alsnog verkocht wordt en je naar je geld kan fluiten.

Tsja...

Nu gelukkig een heel fijn plekje gevonden bij iemand waar ik regelmatig op het erf 'werk'. Zij zegt gewoon waar het op staat, wat haar plannen zijn en staat open voor feedback. Ik heb daar geen verzorgpaard/bijrijder maar mag van tijd tot tijd eens een paard pakken om een ritje te maken. Works for me, paarden hebben een mooi leven daar.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 12:37

Bedenk me er net nog 1, heb de paarden nooit gezien oid, maar ik was destijds op zoek naar een stal waar ik gewoon voor de paarden kon zorgen tegen betaling (dagelijkse verzorging in de ochtend oid of tijdens vakantie) om toch nog wat in het wereldje te blijven, maar niet actief te hoeven rijden etc. Nou, had destijds wat gevonden en vergeten dat er nog een advertentie stond op bokt.... Na driekwart jaar word ik ineens om 5 uur 's ochtens gebeld met een onbekend nummer. Neem ik niet op. 5:10 gebeld, 5:15... en zo nog een keer of 10 voor de klok 6 uur sloeg dus uiteindelijk van ellende maar opgenomen.

Krijg ik een man aan de telefoon, praatte heel onduidelijk maar na een hoop geduw en getrek kwam ik er achter dat hij nog op zoek was naar een leuke meid voor zijn paardjes... Uhhh >;) ik heb vriendelijk bedankt.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 20:30

Politie doet inderdaad niks, áls ze er al wat mee wilt doen kan ze beter gewoon zelf een dossier opstellen (alles bewaren wat hij doet en tijden bijhouden).

Maar laten we haar nou niet onnodig bang maken, ik denk dat deze meneer verder niks doet, als hij al dat soort advertenties gebruikt juist om mensen naar zich toe te trekken, zal hij ook niet veel meer doen dan dat: Lekker in de veilige zone bij hem thuis zijn ding proberen te doen en rare berichtjes sturen.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: De bizarste verzorger/bijrijder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 19:23

Herkenbaar... Wat een rotverhaal, Dit is één van de redenen waarom ik destijds heb besloten voor niemand meer te gaan rijden.

Het is wel ietsjes anders gelopen inmiddels, maar hechten aan paarden doe ik echt niet meer. Vraag me af of dat ooit nog gaat veranderen, ook met een eigen paard...

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 2 bezoekers