Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 16:27

Amber_anne schreef:
Zit ik te kijken wat er bij mij in de omgeving is en dan zie ik verschillende advertenties staan voor lease. De kosten voor het leasen daar zitten de da kosten en her hooi en stro in, is ongeveer 100 euro voor 3 dagen en dan om de week zondag maar niet rijden op zondag.
Je moet die dagen binnen zetten, voeren en mesten. Wat niet bij de lease prijs in zit is tandarts, hoefsmid, brok etc (dat deel je met de ander) en het gebruik van het tuig. Dat tuig mag je zelf aanschaffen of huren voor een meerprijs.

Wat vinden jullie hier van, is dit reëel of ben ik niet zo raar dat ik nooit voor deze constructie zou gaan



Koekoek :evaw:

Ik had net ff over je heen gelezen maar eh.
Zijn wel lekker daar zeker :')


Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 09:41

Banyu schreef:
Paard staat nabij roosendaal (NB)
In feite is alles mogelijk, incl 2 lessen. En als degen er is stal mesten (alleen de drollen vaak)



ik rijd zelf een paardje waarbij ik geen stalklussen hoef te doen. Ik heb beschikking tot 2 buitenbakken en 2 binnenbakken (behalve tussen half 7 en half 8 dan is er elke avond in beide binnenbakken les).

Ik kan met het beestje dressuurmatig rijden en naar buiten, en ben vrij om te lessen op eigen kosten (waar ik dan ook vrolijk gebruik van maak haha)

Daar betaal ik 100,- in de maand voor (ik weet niet of dat normaal is, goedkoop of juist duur maar ik vond het in dit geval voor mij persoonlijk prima :) ).

Ik weet ook niet of je er wat aan hebt maar wellicht schetst het een beeld ^^

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:03

5 dagen, sorry haha
soms 6 ligt eraan of Maris op zondag zelf komt

maar standaard di t/m za

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:41

Lisanne_01 schreef:
Ik betaalde 150 euro p.m., mocht er 2 keer per week naar toe en 1 keer per week lesje meerijden. Werd wel verwacht dat ik alle stal taken volbracht. Ik vond dit persoonlijk teveel geld. Lesje duurde een uur en naar buiten of iets mocht ik niet.

Dat had ik persoonlijk ook niet gedaan als ik eerlijk mag zijn. Dat was mij ook teveel geweest.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:54

Pas wellus waar wel op met de manier waarop je die dingen aangeeft bij jonge meisjes (ik snap jullie onderbouwing helemaal hoor maar er is natuurlijk een manier van die dingen doorgeven).
Ook helemaal he eigen keuze maar wil ik meegeven

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:10

Nja niet iedereen heeft die tactiek dreamer ^^
Ik ben ook lid van een fb groep voor bijrijders en eigenaren
En heb daar gewoon voorbij zien komen vorige weke dat een eigenaar een post maakt

En meisje (denk zo een jar of 14 a 15 aan de foto) reageert daar op

En de eigenaar (dame van gemiddelde leeftijd) verteld gewoon openbaar op fb 'beste, ik heb jouw fb even bekeken maar aan de foto's te zien ben jij te dik voor mijn pony'

Ging om een haflinger

Duidelijke taal :')

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 16:37

Thank god rijd ik bij een stal waar daar totaal niet moeilijk over gedaan word. Hier rijden alle lengtes en maten (wellis waar bij passende paarden/pony's ) maar iedereen is welkom.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 16:46

Ik doelde hierbij op het bovenstaande bericht omtrent manege's :). Mijn huidige bijrijdpaard staat ook gestald bij een manege/pension in 1 :).

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 09:06

zo ben ik ook wezen kijken bij een paardje, enkel grondwerk + mesten werd achteraf wel even 75 euro per maand verwacht. Koekoek :')

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 11:58

Over vergoeding gesproken

Ik zie net iemand op fb met een advertentie die een ruiter zoekt om haar paard zadelmak te maken en goed door te rijden beestje kent een zadel, hoofdstel en dat iemand op en afstijgt that's it.

Word nog een vergoeding voor gevraagd ook _O-





Maar ik vind het ook medeverantwoordelijkheid van de ruiter om in te schatten of jij wel of niet op een paard kunt gaan zitten omtrent gewicht en postuur

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 16:14

Ik heb het zelf nooit laten doen bij gebrek aan een eigen paard, maar wat kost zadelmak laten rijden tegenwoordig? Eurootje of 3 a 400?

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 17:56

Moet je nagaan :')

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 19:02

Ik vind niveau's altijd lastig in te schatten, of je nou bijrijder bent of een eigen paard hebt..

Ik rijd bijvoorbeeld geen wedstrijden, maar ik les inmiddels (prive les) met alle oefeningen van de L1, betekend dat dat ik L niveau heb? Meh weet niet.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 11:06

Hahaha geen tijd voor een berichtje maar wel tijd hebben om te gaan bijrijden ja koekoek :+

Ik denk erover om er nog paardje bij te zoeken voor een vast aantal dagen in de week.

Nu Mariska minder werkt hebben we de dagen wat meer verdeeld (geen probleem uiteraard het is eenmaal haar paard)
Maar ik zou graag terug wat meer tijd besteden in de stallen dan ik nu doe

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 18:38

Gizeppie schreef:
[

Waar ik naar zou kijken als eigenaar.. Ik denk dat het ook per paard een beetje verschilt. Mijn dressuurpaard is vrij braaf onder het zadel, houdt van aandacht. Als jij niks van hem vraagt zal hij ook geen weerstand geven/grapjes uithalen. Hij is alleen lastig aan de hand, dat zou wel een ding zijn voor een jonger iemand.

- Ik zou toch kijken voor iemand van 16/18+ (heeft te maken met verzekering/verantwoordelijkheid).
- Iemand die betrouwbaar is/netjes met mijn spullen om gaat..
- Iemand die per keer een verslagje vertelt over hoe het ging..
- Iemand die mijn paard net zo leuk vindt als ik zelf.
- Iemand die graag zou willen leren/les neemt..
- Iemand die het leuk vindt te rijden, maar ook open staat voor dingen op de grond..
- Iemand die gewoon lekker bezig is, graag overlegt of met ideeën komt/plezier heeft van mijn paard..
- Bijdrage zou voor mij niet eens hoeven (sta wel op volpension), maar het is mijn paard, dus wil de kosten zelf betalen.
- Iemand die graag recreatief rijdt - mijn dressuurpaard gaat niet meer de ring in, dus iemand zonder wedstrijdambities, maar wel iemand die het leuk vindt te leren of mijn paard te zien als leerpaard.



En nu ga je mij natuurlijk vertellen dat je bij mij in de buurt woont, want je klinkt perfect :')

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 19:15

Ik denk dat het voor mij tijd word om een ander paardje te zoeken want ik weet niet meer wat ik hiermee aan moet -O-

Ik rijd mijn bijrijdpony nu een half jaartje, en de eigenaar is zelf al die tijd maximaal 1 a 2 keer in de maand geweest.
Met de vorige bijrijder weet ik dat het tussen hun en haar nooit zo klikte.

Ik ben gaan lessen met het beestje, rijd haar zo 3 a 4 keer per week en betaal elke maand mijn bijdrage op tijd (en ja dat durf ik van mezelf te zeggen).

Maar de laatste tijd is ze elke keer 'dingen kwijt'. Spullen die ik nog nooit in haar kast heb zien liggen.

Eerst een duur halster (ik heb mijn eigen), toen een duur dekje en nu blijken er op magische wijze 2 paar dure nieuwe peesjes kwijt te zijn.
En je kunt zeker wel raden wie hiervan de schuld krijgt -O-

Er gaat ineens een heel verhaal rond op stal, waarvan ik echt zeker weet dat ik er niks mee te maken heb. Ik heb bij mijn begin een vast setje spullen gekregen van haar om te gebruiken, en dat is dan ook het enige wat ik voor de pony gebruik (op het halster na dan want dat heb ik zelf gekocht.)

En dat alles zou ik toch ontzettend jammer vinden, het is zo'n leuk beestje, we hebben een leuke klik en echt een perfecte leerpony voor me.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 19:37

Ik weet dat de vorige bijrijdster(s) (2 zusjes en moeder) de sleutel niet hebben ingeleverd, daarom heeft het langer geduurd voordat ik er een kon krijgen want die moest worden bijgemaakt.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 19:40

De kast zit op slot ja, ik probeer Maris te bellen, maar die neemt haar telefoon niet op

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:05

We gaan van de week samen de kast opruimen, want het is een blaaaadieblabdiebla bende

En kijken of dan alles boven water komt. Ze is ervan overtuigd dat die anderen niet meer bij de kast komen


Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 17:19

wellicht dat de andere voor de time being een stapje extra kan doen?

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 07:41

Update de peesjes zijn allemaal boven water die lagen gewoon achter in de kast onder de pleuris bende...

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 17:56

Ik heb mijn verenigings lessen juist laten vallen omdat ik eindelijk een paar vond waarmee ik privé lessen kon en mocht volgen :+ :+

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:15

Ik heb vandaag voor Fab maar eens mokzalf gehaald. (betaal zelf al 100 per maand aan lease...)
Het beestje heeft er zo'n last van, al maanden. Zo'n jeuk, bijt haar hele benen kapot.
Diverse keren bij de eigenaar aangegeven maar die weigerd om er wat voor te halen zodat we haar kunnen behandelen.

Liep vanmiddag in de Ruiter zaak voor een nieuwe cap, kwam er langs en heb het zelf maar meegenomen :(.

Niet om achter haar rug om dingen te doen, zet hem in de kast. Maar wel dierwelzijnd denkende :\ zodoende zelf het geld er maar voor neergelegd.

Zo zijn er wel meer frustraties.. Ze komt nooit, is inmiddels al 9 weken niet meer op stal geweest. De dagen die van haar zijn staat Fab stil op stal. Ik kan aan de kast zien dat ze niet is geweest. Ook stalgenoten vragen regelmatig 'waarom kom jij jiet gewoon op zo, ma en do'. Ja omdat het haar dagen zijn. Maar ze komt niet.

Diverse keren aangegeven ook dat ik, op de dagen dat zij niet kan, Fab graag Extra meeneem zodat ze er toch uit komt. Maar ik kan haar niet achter haar kont aan blijven gaan. En wil ook niet zomaar er alsnog naar toe gaan. Het zijn immers haar dagen.

We hebben ook mogelijk mijt geconstateerd. Onze stalhouder kwam er over hij me. De schuurt, bijt, krabt in de hals en op de rug. Geen eczeem.
Zowel stalhouder, ene goede vriendin van ons als ik hebben haar geappt.

Het antwoord is 'Fab heeft nergens last van'. Ze is al 9 weken niet geweest hoe kun je dan zeggen dat je paard nergens last van heeft...

Maar ik ben eigenlijk niet van plan om met een andermans paard zomaar naar een dierenarts te gaan..keertje mokzalf aanschaffen prima.

Maar die dingen gaan wel erg ver.. Helemaal omdat het mijn paard niet is.


Weet eigenlijk niet meer helemaal wat ik ermee moet. Ze heeft zo'n jeuk! :(

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 19:44

ik ben bij de haflinger wezen kennis maken en proefrijden! Zo leuk van beide kanten! Ze ziet het wel zitten en we gaan een tweede afspraak maken *\o/*

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 12:30

Krijg net een appje, ze had er over nagedacht en aan gister avond wel genoeg om te besluiten dat ze mij definitief als bijrijder wil <3 <3

Wellis waar de eerste paar keren gezellig samen zodat we elkaar een beetje leren kennen en zij me ook een beetje kan helpen met haar paard. Maar it's a yes!

Wel wil ze graag een contract, is voor mij prima. Maar ik heb hier zelf geen ervaring mee als bijrijder zijnde zijn er dingen waar ik dan op moet letten?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers