Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
troi
Berichten: 17001
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 19:52

Fantastisch!


troi
Berichten: 17001
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 19:55

0000 schreef:
Ik zou echter in jouw geval er toch echt voor kiezen om iemand te betalen voor de verzorging. Het is nogal een verantwoordelijkheid die je iemand geeft en ik vind dit niet helemaal meer onder een reguliere verzorgpony vallen eigenlijk. ... Ik denk echt dat je erg veel (teveel) verwacht
.


Mee eens. Ik snap je idee wel maar vind het niet helemaal realistisch. Ik ben zeer ervaren maar zou die verantwoordelijkheid voor het dier van een ander echt niet aandurven!

@golden, totaal geen afknapper voor mij!

troi
Berichten: 17001
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 21:50

Eens met floriske..

troi
Berichten: 17001
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 11:34

Mijn bijrijder is helaas gestopt. Moest meer gaan werken en kreeg vriendje dus had geen tijd meer. Echt jammer want was leuke meid met ruitergevoel. Dus ik ben weer op zoek. Zouden jullie mijn ad willen keuren?

http://link.marktplaats.nl/m1347135674? ... nt=app_ios

Alvast bedankt!

troi
Berichten: 17001
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 19:41

Onder de 18 is lastig. Ik zou ook graag contact met de ouders willen. Geen ervaring trouwens, bij mij komt het zelden voor dat zo’n jong iemand reageerd (de stal is redelijk ver fietsen en de bijrijder zal er vaak alleen zijn, dat is niet heel aantrekkelijk voor jonkies).

troi
Berichten: 17001
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:47

Ratina2018 schreef:
Ik weet niet zeker of deze vraag hier thuishoort, maar ik vraag het toch.....

Hoi, ik ben Marjolein, en ik ben op zoek naar een bijrijdpaard.

Informatie over mij:
Ik ben 15 jaar
Ik ben ongeveer 1,77 lang
Ik weeg ongeveer 60 kilo
(Is al een tijdje niet gemeten, dus ik weet het niet zeker...)


Ik ben, zoals ik al zei, op zoek naar een bijrijd/verzorg paard. (Of pony)
Het moet wel in boxtel zijn!!

Het maakt niet uit of het een paard of pony is. Ik sta ook open voor klusjes bijv. Stal uitmesten ofzo. Ik ga ook goed met uw spullen, en natuurlijk uw dieren om.

Het liefste een paard/pony die braaf is, die gewoon goed luistert, en die lief is. Want dat zijn de paarden waar ik het best mee kan opschieten.

Ik zou mezelf omschrijven als een lief, enthousiast en een betrouwbaar persoon.

Laat me aub effe weten (het liefste met pb) of je interesse hebt.
Hoor het graag!

Groetjes marjolein


Nee hoort hier niet, voor advertenties is de bokt markt. Als je graag bijv onze mening wilt over je advertentie, of ander advies, dan zou je het wel hier kunnen vragen.

troi
Berichten: 17001
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 19:48

Hmm wat je nu hebt is een hoger geklasseerde pony, voor nop, op een fijn plekje met sympathieke eigenaren en die wil je mogelijk omruilen voor een lager geklasseerd paard voor veel geld waarvan je niet weet of de eigenaren aardig zijn..

Je voornaamste reden is meer vrijheid en start mogelijkheden? Waarom ben je met deze pony nog niet gestart? 17 jaar is echt niet oud!

troi
Berichten: 17001
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 08:56

Een vraagje aan de experts hier, hoe gaan jullie om met stevige bijrijders? Laatst was een meisje kijken bij een kennis die al aankondigde stevig te zijn. Super leuke griet maar idd wel stevig. Maar wat is TE stevig? Ik zie de kilo’s er niet aan af natuurlijk. Vragen julllie dan naar de kilo’s? Zij kwam wegens andere redenen uiteinfelijk niet maar het zette me wel aan het denken. Hoe bepaal je je grens bij zoiets?

troi
Berichten: 17001
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 10:21

Los van de grens (dat is zo afhankelijk van visie, paard etc), jullie zouden er wel expliciet naar vragen? Ik vind dat sociaal helemaal niet zo gemakkelijk merk ik.

troi
Berichten: 17001
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 18:19

Golden_Angel schreef:
Thank god rijd ik bij een stal waar daar totaal niet moeilijk over gedaan word. Hier rijden alle lengtes en maten (wellis waar bij passende paarden/pony's ) maar iedereen is welkom.


Niemand bij ons, en ik ook niet, is moeilijk hoor! Als ik een grens zou stellen zou dat 85-90 kg zijn denk ik (afh van lengte en rijvaardigheid). En ik ben zelf 1.85 (op een ‘pony’ van 1.53 overigens :D ). Ik kijk dus ook niet op van lange mensen. Das niet zeikerig toch?

troi
Berichten: 17001
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 16:25

Absolem schreef:
Sheran schreef:
Ik vind het nog allemaal best zwaar, ik zou met mijn 53 kilo niet standaard op een iele D-pony gaan rijden, en zou zelf ook geen bijrijder nemen die aan de zware kant is. De rug van het paard vind ik gewoon erg belangrijk, heb er al genoeg narigheden mee gehad. Voor mijn KWPN van 1.70 had ik eerst een limiet van 70kg, maar toen ze rugproblemen kreeg werd dat 65.

Ik ben nog steeds op zoek naar een bijrijdpaard, het heeft nog nooit zo lang geduurd! :o Ik denk dat het ermee te maken heeft dat ik gewoon echt geen geld kan missen voor het paard, maar dit is nog nooit eerder een probleem geweest, ik heb het altijd gratis gedaan en betaalde hooguit privélessen. Wel erg jammer, ik mis het echt :)


Ja ik hou me hart ook vast. Strakjes als ik titus niet meer kan doen zit ik ook weer zonder paard. Geen idee waar je tegenwoordig nog een paard kan bijrijden zonder te betalen...


Verhuizen naar groningen, hier is een ernstig tekort aan goede bijrijders en ik zie zelden iemand geld vragen voor het bijrijden. Trouw komen, netjes kunnen rijden en de klussen goed doen is hier al heel wat..

Overigens heb ik nu een leuke meid, is weliswaar nog maar 1 keer geweest maar is veelbelovend!

troi
Berichten: 17001
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 10:47

DatBenIkNou schreef:
JoyceB
Zoals ik al zei: wetenschappelijk onderzoek wijst uit dat er 15 tot 20% van het lichaamsgewicht van het paard genomen wordt als maximale belasting. Je kan dat niet even persoonlijk oprekken en aanpassen zodat het beter past bij je eigen gewicht en het feit dat een groot deel van de bevolking niet aan die norm kan voldoen? 9


Sorry maar dat is echt onzin... Dat kan je niet aantonen namelijk. Wat is op fysiek vlak overbelasting en hoe meet je dat? Daar is vooralsnog geen maat voor. Er zijn wat studies gedaan naar afbraakproducten in de spieren die wijzen op max 25% maar met een kleine groep paarden en ruiters, dus totaal niet representatief plus dat het nog maar de vraag is of dat de ultieme maat is voor overbelasting. Tot iemand minstens 100 paarden random belast voor meerdere jaren, gecontroleerd traint en kijkt wat het doet met het paardenlijf (en dat kan simpelwrg niet..) kan je er bijzonder weinig over zeggen en blijft het een kwestie van persoonlijke voorkeur en gevoel. Daar heeft wetenschap echt niks mee te maken.

troi
Berichten: 17001
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 11:07

DatBenIkNou schreef:



Precies wat ik bedoel, das geen wetenschappelijk onderzoek te noemen. Vol met gaten..

Er staat ook dat het een ‘suggestie’ is gebaseerd op een ‘aanname’ gebaseerd op cijfers uit een ‘beoefenaar van de industrie’. Das niet een beste basis voor onderzoek hoor -O-

En ik vind dit soort berichten dus echt kwalijk. Niet onderzoekers nemen het aan voor waar (logisch!) en zo komt er onzin in de wereld waarvan mensen denken dat het klopt!

troi
Berichten: 17001
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 11:36

DatBenIkNou schreef:
Jij mag het onzin noemen hoor en interpreteren zoals je wilt. Ook prima. Gelukkig zijn er ook veel mensen die het welzijn en comfort van hun dier boven hun eigen belang stellen.


Nou ja! Ik zeg niet dat je met 100 kg op een pony moet kruipen. Ik zeg alleen dat er nul wetenschappelijke onderbouwing voor welke grens dan ook. We zijn (helaas?) aangewezen op onze intuitie. Gelukkig werkt die bij veel mensen prima heb ik de indruk.

Enne, ik begon de discussie juist, ben heel voorzichtig hiermee, niet omgekeerd..

troi
Berichten: 17001
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 10:11

Voor mij is een heel jong iemand ook ingewikkeld vanwege de locatie. Het is op een boederij een paar km buiten het dorp. Geen ov en weinig toezicht, de verzorger moet zichzelf kunnen redden. Ook in de kudde. Ook moeten ze weten wat te doen bij problemen. Iets waar ik toch wel graag iemand van boven de 18 voor zie. Ik heb wel eens verzoeken gehad waarbij de ouders altijd mee zouden komen, maar de ervaring leert dat voor hen snel de lol er af is, helemaal in de wintertijd. Dan is het soms wel een uur klussen doen in de kou en kom je niet toe aan rijden. Bijv omdat de rijbak een modderpoel is of bevroren. Daar moet je dan wel 2x per week energie voor hebben.

troi
Berichten: 17001
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 17:39

Soms toch lastig hoor.

Heb weer een advertentie gezet, reageert een volgens mij leuk mens die fysiek wat mankementen heeft en dus moeite waarschijnlijk heeft met een flink deel van de klussen. Voeren en mesten is best zwaar werk. Voelt gemeen om af te wijzen maar dat is wel een beetje mijn voordeel natuurlijk van een bijrijder hebben.

Hebben jullie dat ook?

troi
Berichten: 17001
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 21:12

Het gaat om 6 natte (dus zware) hooinetten die door 100 meter diepe drek gesleurd moeten worden :D . De betere krachttraining dus!

Ondertussen gebleken dat er meerdere dingen niet helemaal overeenkwamen dus geen match.

Ik had het ook anders niet gedaan. We zijn echt een clubje die de klussen eerlijk verdelen. Dan werkt het niet als 1 persoon een groot deel niet aankan. Blessures zijn natuurlijk geen probleem, maar dat is tijdelijk. Dat is anders

troi
Berichten: 17001
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 10:27

Gimme_Joy schreef:
Ik heb natuurlijk weer te vroeg gejuicht... -O-

Meisje had interesse, laat vervolgens een week niets van zich horen, om daarna (als ik antwoord geef op haar vraag wanneer ze kan komen, ik zeg, ik ben er zaterdag en zondag) doodleuk te zeggen dat ze zaterdag de hele dag werkt (en zondag?). En vervolgens niet met een "tegenbod" komen.

Meisje, als je het nu al te druk hebt om te reageren, vertrouw ik jou al helemaal mijn paard niet niet toe. Dan moet ik zeker iedere keer horen "ik ben vandaag niet geweest, want ik had het te druk"... :evaw:

Edit: antwoord op mijn vraag waarom ze er een week overheen liet gaan was:"ik heb het op dit moment erg druk". Waarom wil je dan gaan bijrijden? Ik vind dat toch wat... ze heeft na mijn laatste berichtje ook niets meer laten horen... Ben echt een beetje pissig merk ik :')


Snap ik! Is echt waardeloos!

Het verkeerd inschatten van de tijd die het kost (vriendelijke interpretatie 8-) ) is wel herkenbaar hoor. Mijn vorige twee zijn ook vrij rap gestopt om die reden. Of ik val nogal tegen en dat durven ze niet te zeggen, kan ook :')

troi
Berichten: 17001
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 10:38

Nou ja mensen mogen ook wel ergens tegen kunnen toch? Van doodknuffelen is ook nooit iemand beter geworden.

Gister kwam bij mij trouwens een leuke vrouw langs. Een twintiger, buiten de puberleeftijd is misschien ook wat geschikter voor mij O:)

troi
Berichten: 17001
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 14:14

Zo das gelijk duidelijk in elk geval :roll:

Het voordeel is wel dat je gelijk weet welk vlees je in de kuip hebt, zo iemand wil je niet bij je paard hebben!

troi
Berichten: 17001
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 09:31

Hmm het is me niet helemaal duidelijk wat het punt is. Komt ze niet op de afgesproken dagen? Of is het dat ze dan niet doet wat jij wilt? Want op zich is goed longeren best waardevol toch? Anders zou je haar lessen kunnen laten volgen, dat geeft haar wat richting en doel. En dan bij voorkeur door iemand anders, veel vinden het lastig les te krijgen van de eigenaresse. Dan zijn mensen vaak bang het verkeerd te doen en weggestuurd te worden. Bij een extern persoon is het makkelijker open te zijn.

troi
Berichten: 17001
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 09:26

femke19 schreef:
Nu had ik nog een vraag aan de paardeneigenaren: wat zijn de belangrijkste punten als jullie naar een verzorgster/bijrijdster zoeken? Misschien dat dat mij kan helpen...


Fotos en filmpjes kunnen zeker helpen. In mijn geval zie ik dan graag een ruiter die rustig in het zadel zit met stille hand en stille benen en dan graag in alle gangen en vooral ook de overgangen filmen. Aan de teugel of dat soort toestanden vind ik bij een basismanege ruiter overigens eerder tegenspreken dan voor, omdat dat toch daar vaak met zagen wordt aangeleerd. Als de basiszit redelijk is dan komt de rest rijtechnisch wel goed is mijn ervaring, als de basiszit nog erg wiebelig is met trekkende handen en wiebelpootjes dan kost het veel meer werk.

troi
Berichten: 17001
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 18:11

Nope geen kans meer geven. Enorm onbeleefd zeg!


troi
Berichten: 17001
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 18:00

xrobbiee schreef:
Stress! Een van mijn bijrijdster heeft nu aangegeven er mee te stoppen. Nu wordt mijn paardje nog maar 2 dagen in de week gereden, wat op zich niet het aller ergste is maar ze heeft toch wel een beetje uitdaging nodig. Nu moet ik vanuit Spanje (half jaar buitenland stage)iemand gaan zoeken voor mijn paard, of toch maar accepteren dat ze zo weinig loopt.
Tips zijn welkom :')


Vanuit spanje kan je niks, ik zou het zo laten. Paard vind meer vakantie vast niet erg!

troi
Berichten: 17001
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 03:32

Als iemand bij mij zeggen dat ze mijn paard geweldig vinden dan zou ik dat best tof vinden. Je kan overwegen eerst te vragen of je mag verzorgen. Als ze al lang stilstaan is opnieuw oppakken vaak een traject van maanden, wil je dat erin investeren?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers