Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, Lous, RianneH, Neonlight, Nadia

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xrobbiee

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 18:10

*Komt dan eindelijk ook onder de mee lees steen vandaan* *\o/*
Heb dit topic een beetje gevolgd maar ik had ook zo een uitdaging. Ik ben op dit moment in Spanje voor mijn studie en zocht dus iemand die mijn paard wou doen in de tijd dat ik weg was, en daarna wou bij rijden voor een aantal dagen in de week. Iemand vinden vond ik dus zo lastig, want ipv iemand die 2-3 keer in de week komt zocht ik iemand die eigenlijk de zorg voor mijn paard op zich wou nemen. Nu stond mijn paard bij mij aan huis en voeren mesten en alle andere klusjes zouden gedaan worden door mijn ouders en zusje.
Gelukkig had ik best wel snel iemand gevonden, wat ook klikte met mijn paard dus ik helemaal happy. Nu wou degene die haar ging verzorgen mijn paard verhuizen naar een andere stal, dit zou de stal zijn waar mijn instructrice haar paarden had dus geen probleem, maar de kosten zouden dan voor de bijrijder zijn aangezien het paard thuis een stuk minder kost. Uiteindelijk is deze persoon afgehaakt omdat zij dan in het geval dat de DA moest komen de helft moeten betalen, leek mij niet meer dan normaal aangezien wij er 0 zicht op zouden hebben en zij toch de volledige zorg had voor het paard.
Nu heb ik gelukkig 2 hele fijne pensionklantjes die beiden mijn paardje 2 keer in de week doen maar dat was zeker wel even stressen zo vlak voor ik weg ging.

xrobbiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 01:00

Betalen blijft een lastig onderwerp. Vanuit de bijrijder gezien is het natuurlijk werk leveren en betalen in sommige gevallen, maar als eigenaar leen je toch je paard en spullen uit. Mocht er iets gebeuren en paard of spullen raken beschadigd door schuld van de bijrijder, moet dat toch vergoed worden.
Nou ben ik het er helemaal mee eens dat sommige eigenaren belachelijk veel vragen en daar boven op nog eens extra werk vragen en dat is natuurlijk niet eerlijk tov de bijrijder.

xrobbiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 16:39

Stress! Een van mijn bijrijdster heeft nu aangegeven er mee te stoppen. Nu wordt mijn paardje nog maar 2 dagen in de week gereden, wat op zich niet het aller ergste is maar ze heeft toch wel een beetje uitdaging nodig. Nu moet ik vanuit Spanje (half jaar buitenland stage)iemand gaan zoeken voor mijn paard, of toch maar accepteren dat ze zo weinig loopt.
Tips zijn welkom :')

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie