Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 08:44

nou ik kreeg amper reactie.. En als ik die kreeg waren het meiden/vrouwen die dan te zwaar waren. kon toch makkelijk op een haflinger??

mijne is 20, zn rug zit al snel vast. Door middel het werken aan de hand/grondwerk enz elk half jaar zadel controle enz probeer ik zn rug goed te houden. sorry maar iemand van 80 kg gaat er dan niet op. Laatst was de paarden masseur er, en ze zei ik voel geen spanning op zn rug, je bent goed bezig :D

Gelukkig nu iemand die wilt lessen. En die nog lichter weeg als ik. En ook niet zo groot is. En zelf ouder dan is dan dat ik het ben.

Gister deed ze hem dan voor het eerst 'alleen' maar ze had weinig tijd om te rijden.(zondag hebben ze voor eerst kennis gemaakt, dus snap heel goed dat je planning toen nog niet afgesteld was) heb toen ook gezegd zolang hij zn voer en ff een poetsbeurt krijgt is dat ook prima. Ging ze toch even met hem in de buitenbak wandelen (stanley loop 24/7 in een hitactief stal soort paddock paradise) maar ik vond het super lief van der.

ook zn hoefjes met hardrock spul ingesmeert. Terwijl ik daar niet eens om gevraagd had, of gemeld had dat ze dat moest doen.

Dus hopelijk is ze een blijvertje.


Vooral die eisenlijst en dan zo min mogelijk betalen stoort me ind ook soms een beetje. Vaak denken ze ook dat ze nog wel eens super goed kunnen rijden. Ik ben ook geen anky maar als je het dan ziet rijden, gaat wel door mijn hoofd jij moet nog veel leren.

Denk ook dat ze niet echt beseffen wat er allemaal bij komt kijken, Een eigen paard.


plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 10:47

Ik heb ook een grote voorkeur daar niet van. En ind een buitenbak die slecht is, is niet echt super fijn. Al zou ik daar zelf als paardeneigenaar niet eens willen staan.

Ik vind een goede buitenbak wat niet na 1 regenbui blank staat wel een vereiste.. Ik heb op een stal gestaan met een mini binnenbak, met me kleine hafje ging het aardig. maar slechte bodem. Dus denk je goh pak de buitenbak.. Maar daar moest in de winter periode gewoon een geul in gegraven worden anders liep het water helemaal niet weg... heb daar niet lang bij gestaan

Ook op een stal gestaan met alleen buitenbak, Maar wel een super goede buitenbak.

Mocht ik paarden aan huis hebben. Zou ik alles aan doen om een goede buitenbak te hebben. Zelf moet ik er ook in rijden.... En dan nog vaker dan de bijrijder/verzorger

gelukkig heb ik de luxe dat ik op acomodatie staat met binnebak. 1 buitenbak die met nat weer vrij lang goed droog blijft. De grote buitenbak is de drainaige wel minder... die is wel snel nat. maar goed hebben we er nog 2 om in te rijden

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:06

bij mij hoeft ook niet betaald er worden

mijn verzorger/bijrijder die ik nu heb, WAs ik zelf verbaasd ze mijn hafje lekker rond kon sturen. En op haar manier gelijk al aan het werk zetten. Terwijl eerste keer kennismaken was en rijden was. Ipv gedachte van ze moet nog veel leren, Ging door mijn hoofd nog even en hij werkt harder bij haar dan bij mij haha (wat ik niet erg vind) ik doe veel grondwerk/academisch rijkunst en dan schiet uithoudingsvermogen training er wel eens bij in. En zei kan dat dan soort van bijhouden/opvangen

en kan ik me focussen op soepel/spierkracht enz

Het is ind dat bijrijders luxe willen en dan niet voor willen betalen. Ik zelf als ik bijrijder was zou ik ook niet erg vinden om te betalen, Maar komt natuurlijk ook omdat ik de wereld ken van eigen paard haha

mijn bijrijder wilt bij mij lessen, en daar vraag ik wel bijdrage voor (anders kan ik hem net zo goed zelf doen) dan is ze 20€ per maand kwijt voor een les. en ik ben echt niet het type dat ik steeds geld ga vragen voor elk wisse wasje.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:17

het is dat mijn hafje 20 is. En met wedstrijdpensioen is. Maar anders had starten ind ook wel gemogen op eigen kosten. Dan vind ik het zelf leuk om te helpen/groomen.

En alleen op de acomodatie wat op loopafstand is van mijn stal. , geen gedoe met de trailer. En ind net wat franka zegt. Je krijgt al de kriebels als ze gaan zeggen ik wil alleen bijrijden als ik opwedstrijd mag

mijn bijrijder is erg van de buitenritten, ze ging met haar vorige verzorg paard zelf alleen of met een oude stalgenoot van mij (via haar ben ik bij mijn bijrijder gekomen) mijn oude stalgenoot zag zich zelf weer met haar op rit.

Heb toen wel gezegt dat dat pas komt zodra ik vind dat ze daar aan toe zijn. Gelukkig denkt mijn bijrijder er ook zo over. Ja ze gaat graag op rit. Maar dat komt wel zei ze.

maar daar krijg ik ook de kriebels van. Ze komt verantwoordelijk enz over dus denk zeker in de toekomst dat wel wel op rit kunnen vooral lente/zomer periode. Zolang ze maar niet alleen de hort op gaat haha

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 19:47

Ik heb sinds kort een bijrijder. Een fijne vrouw zelf ouder als dat ik ben (ik 31 zei 36) kan leuk rijden. Lekker voorwaarts. Iets groter als ik maar niet veel. En stuk lichter dan ik.

Voor de rest ook zeer verantwoordlijk en zo lief voor hem.. als ze even wat minder tijd heeft. Gaat ze alsnog rondje erf lopen. (Terwijl meneer 24/7 buiten loopt ) even eten geven en poetsen.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:13

_Dreamer schreef:
Lisanne_01 schreef:
Ja achteraf... :D het was onder het mom van wij betalen voer dekens etc. Maar een bijdrage is toepasselijk want je rijd er toch op.. vreemd. En dan wel zeggen ja maar als hij ziek wordt zitten wij met hoge kosten en niet jij. Iets dat je wel hebt met een eigen paard. Paarden stonden op goedkoop voer en de dekens + zadels etc. Waren niet eens in goede staat


Ehh dat is toch juist het hele punt van bijrijder zijn? Dat je die kosten niet hebt? :')
ik zou af en toe willen dat ik nog gewoon bijrijder was, met die brokkenpiloot van mij :=


Had ik ook wel gewild dat jij geen eigen paard had gekocht :P. Dan was mijn zoektocht naar eeen goede verzorger paar jaar geleden al gestopt. (Voor diegene die nog niet zo lang hier zijn, Franka was verzorger van Stanley zo eh... lang geleden)

Al heb ik nu gelukkig wel een fijne eindelijk gevonden.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 11:11

tja over het gewicht. Is zo afhankelijk van leeftijd paard, of dier zelf overgewicht heeft of, niet en zeker de bespiering.

mijn haflinger zou 90kg mogen dragen.. (als ik de norm van 20% pakt) maar hij is 21, iets aan de stevige kant.. maar niet TE. hij weegt ongv 450kg.

ik vind dat te veel voor mijn haflinger. Mijn max is 75 kg. Maar ook afhankelijk hoe diegene rijdt en kwa bouw is.. Iemand kan 80 wegen maar niet zo uitzien.En als diegene nog leuk kan rijden. Zou mijn haflinger er minder moete mee hebben. Dan iemand die klein is maar eigenlijk te 'dik' is en daardoor zich zelf en paard in de weg zit.. Terwijl die misschien maar 75 kg weegt.

Ik zelf ben 1.60 en weeg nu 65. Ik wil weer terug naar de 55/58. En niet omdat ik mijzelf of paard in de weg zit. maar omdat ik mij er fijner bij voelt

gewicht zegt dus niet alles, heeft met vele factoren te maken.

yellowbird: wat vervelend. hopelijk kan het opgelost worden met de verzerking..

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 08:19

het is en blijft dubbel..

Ik zit zelf met een tweestrijd haha. Dus ik zou graag jullie mening willen hebben. Ik heb een leuke bijrijder voor stan. Maar na kleine 'opstart' probleempjes. DAt ze afmelden of 2 dagen achter elkaar vond ze toch minder fijn. Had ik haar een bericht gestuurd of ze het nog wel leuk vond? en of ze wel tijd had die 2 dagen voor hem.. Ja dat had ze wel maar 2 dagen rijden of iets doen werdt hem niet.

Ik uitgelegd dat die 2 dagen ze 'zelf' mag weten wat ze met hem wilt doen. En of ze me dan op de hoogte wou brengen als ze bijv echt echt niet kon, zodat ik eventueel zelf zn suplimenten/voer kon geven. En van een dagje geen suplimenten is ook geen ramp (t zijn geen leven onderhoudende medicijnen)

Maar de dag dat ze dan wel meer tijd voor hem heeft doet ze 9 van de 10 keer beetje longeren.. Ik heb der wel eens les gegeven in grondwerk. (doe ik opleiding voor) zodat ze wat meer met hem kan doen ipv alleen maar longeren of wandelen. Bak rijden vind ze zelf niet zo leuk en is meer van de buitenritten. Tja vind ik niet erg maar alleen mag ze niet.. (paard heeft verlatings angst)

DAarnaast heb ik nu voer wat 30 min moet weken. En dat vond ze maar lang. WAarop ik zei van als je gelijk klaar maakt, met beetje poetsen en wat longeren ben je al zo 30 minuten kwijt.

aan ene kant zeg ik zelf het maakt mij niet uit wat je met hem doet, het gaat me meer om zn suplimenten. Maar aan de andere kant knaagt het me wel dat ze bijna niks met hem doet.. Dus kortom ik weet zelf niet wat ik wilt.

Mn vorige die reed wel maar die reed hem zo op de voorhand (hij duikt snel) dat hij vaak bij der ging struikelen.. En met zn atrose beentje is dat niet zo slim idee. Dus vandaar dat ik zoiets had ik zoek iemand waarvan rijden niet belangrijkst is

tja ik snap dat 2 dagen achter elkaar niet idieaal is voor een bijrijder/verzorger. Maar dat zijn net de 2 dagen dat ik werk. Andere dagen heb ik tijd zat voor mijn paard. En die ga ik er niet voor opgeven.

Het mooist zou eigenlijk zijn iemand die rijden niet belangrijk vind. Maar wel leuk vind om grondwerk/werk aan de hand te doen maar dan ook sirieus te doen.

nog betere optie zou zijn. Dat ik in de buurt van mn paard gaat wonen... haha maar krijg me vent nog niet zo ver.... En in mijn omgeving zijn er geen stallen waar ze 24/7 buiten lopen en mooie acomodatie hebben voor mij, en betaalbaar haha dus moet ik 30 min rijden.

oja ik vraag geen bijdrage, en ze hoeft geen klusjes te doen

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 09:05

ik zal proberen duidelijker te omschrijving.

Je hebt longeren en longeren natuurlijk.. Beetje rondjes om je heen laten lopen is natuurlijk niet longeren in mijn ogen. Vooral niet als het maar een kwartiertje is.

Ik heb vermeld dat ze elders mag lessen. Maar ze vind het prima om bij mij te lessen. Bij mij hoef je niet persee bang te zijn als iemand wat verkeerds doet. Ik heb een type paard waar dat gewoon kan en geen ramp is. Zelf maak ik ook fouten en leer ik van. Maar heb haar juist een grondwerkles gegeven zodat ze wat oefeningen/doel met hem heb ipv even in de bak wandelen (dat kan hij in de hitactief stal ook dus zie ik niet als meerwaarde) Of even minder tijd voor hem heeft.

De grondwerk oefeningen kent mn hafje heel goed en met een halve comando weet hij al wat er gevraagd wordt. (ik wil hem ook na mijn opleiding inzetten voor mensen die geen eigen paard hebben maar wel meer willen leren over grondwerk/werk aan de hand, en longeren) Of als mensen net beginen dat ze ook keer met hem aan t werk gaan zodat ze voelen waarvoor ze met hun paard trainen. In begin kan grondwerk wat lastig/niet motiverend zijn omdat het soms wat eenzijdig is in t begin.

Toen heb ik zelf ook 2 lessen genomen met t paard van mn instructrice en wow wat was dat fijn om te voelen. Dan weet je waar je naar toe wilt werken.

Maar ze vrij om bij elders iemand te lessen, dat weet ze ook.



MAar mijn knelpunt is. Ik vind het belangrijkst dat hij zn suplimenten/eten krijgt en wat er daarnaast gedaan wordt vind ik minder belangrijk. Maar aan de andere kant knaagt het me wel dat ze t maar minimaal doet. Zelf op de dag dat ze wel meer tijd voor hem zou hebben, heb ik het gevoel dat ze t maar even snel snel doet.

Dus aan de ene kant zeg ik t maakt mij niet uit wat ze met hem doet, maar aan de andere kant knaagt het me wel dat ze bijna niks met hem doet.. En dat vind ik lastig. .DAn denk ik, ik wat wil ik nou?? ben ik nou zo zeikerd, het is nooit goed, of tref ik nou steeds de 'verkeerde' verzorgers aan.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 14:48

even terug komend op diegene die hem te veel op de voorhand reed.

Ook zei moest lessen van mij en zou dit doen bij iemand die ik ken (ze wou zelf graag bij diegene lessen, en ik heb ook van haar les gehad, maar omdat ik de academische kant op ben gegaan, ben ik bij haar gestop) Maar steeds kon ze niet of melden ze zich af bij diegene. Een keer struikelen vind ik echt niet erg. maar 10x in een half uur.. vind ik wat veel. Daarbij kreeg ik er ook last van en ging hij bij mij ook meer struikelen dan normaal. Want ook bij mij struikelt hij wel eens, meestal als hij nog even op moet warmen maar dat is hooguit 1x heel soms 2x, en ik ben zeker ook geen top ruiter) En daarnaast loopt hij gewoon graag op de voorhand

sorry ik was hierin wat onduidelijk haha.

diegene die ik nu heb heeft ook altijd op een manege gereden. En toen zei hem voor eerst ging rijden was ik echt verbaasd hoe voorwaarts ze hem reed en lekker overgangen ging rijden met hem. Daarna zijn we samen nog een keer op rit geweest (ik op de fiets zei op mn hafje, dan vind hij het enigs zin ook wel oke) Maar ook dit moest vanuit mijn kant komen. En opzich snap ik dat ook wel. Ik zou ook niet zo snel aan de eigenaar dingen vragen. ;-)

Dus ik vind het lastig omdat ik besef wat ik zelf toch kritische ben dan ik dacht haha. Ik kom nu heel negatief over maar omdat ik niet zo goed weet wat ik er mee moet

aangezien mn hafje maar 1.40 is ik snel reactie van jonge meiden krijgt. En zei gewoon volwassen en zelf minder weegt dan ik, en ook niet te lang voor hem is.

Maar ik kijk het even aan. Misschien heb ik wel een heeel verkeerd gevoel erbij. En doet ze wel wat meer met hem haha.

MEt haar vorige verzorgpaard kon ze alleen op rit, en ze gaf ook aan ik ben echt van de ritten. Toen zei ik ook hij kan niet alleen op rit. En ik vind fijn als je hem eerst leert kennen. Ze doet hem pas ongv vanaf dec/januari. Dus kans wil ik zeker geven. zitten nu pas in maart haha.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:19

Mijn haf heeft atrose dus dan vind ik 10x struikelen in half uur wel veel. Vooral als diegene dan ook niet gaat lessen..

Tuurlijk heeft een verzorger een andere kijk erop. Maar ik vraag geen bijdrage geen klusjes. Is dan invensteren in lessen van 20€ voor half uur eens in de 2/3 weken te veel gevraagd? Maar goed dat ging om de vorige verzorgster ;-)

Ik verwacht zeker niet dat iemand die 1 a 2x rijdt hem nog niet goed kent hem gelijk super rijdt. Zoals ik al zei ik ben ook geen ster ruiter.

Maar goed deze rijdt wel lekker voorwaarts alleen mis ik motivatie. En vind zeker niet erg als ze bij iemand anders wilt lessen. Want ze gaf wel aan dat ze lessen wilt en bij mij was geen probleem. Maar als ik erom moet vragen wanneer ze gaat lessen, vind ik als eigenaar niet leuk. Wilt ze bij een ander ook geen probleem. Maar dan zou ik wel graag regelmaat in willen zien..

Maar naast dat ze niet rijdt doet ze daarnaast ook weinig met hem. En dan denk ik, vind je t dan wel leuk?

Ik heb dit al eens aangekaart en ze zei dat ze wel tijd voor hem heeft enz. Ik vroeg laatst wanneer ze wilt lessen. En was haar antwoord komende weken heel druk. Oke prima,(ze heeft goede rede opgegeven). Dus hopelijk komt ze na de drukte er zelf mee.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:32

Gizeppie schreef:
plutolover schreef:
Mijn haf heeft atrose dus dan vind ik 10x struikelen in half uur wel veel. Vooral als diegene dan ook niet gaat lessen..

Tuurlijk heeft een verzorger een andere kijk erop. Maar ik vraag geen bijdrage geen klusjes. Is dan invensteren in lessen van 20€ voor half uur eens in de 2/3 weken te veel gevraagd? Maar goed dat ging om de vorige verzorgster ;-)

Ik verwacht zeker niet dat iemand die 1 a 2x rijdt hem nog niet goed kent hem gelijk super rijdt. Zoals ik al zei ik ben ook geen ster ruiter.

Maar goed deze rijdt wel lekker voorwaarts alleen mis ik motivatie. En vind zeker niet erg als ze bij iemand anders wilt lessen. Want ze gaf wel aan dat ze lessen wilt en bij mij was geen probleem. Maar als ik erom moet vragen wanneer ze gaat lessen, vind ik als eigenaar niet leuk. Wilt ze bij een ander ook geen probleem. Maar dan zou ik wel graag regelmaat in willen zien..

Maar naast dat ze niet rijdt doet ze daarnaast ook weinig met hem. En dan denk ik, vind je t dan wel leuk?

Ik heb dit al eens aangekaart en ze zei dat ze wel tijd voor hem heeft enz. Ik vroeg laatst wanneer ze wilt lessen. En was haar antwoord komende weken heel druk. Oke prima,(ze heeft goede rede opgegeven). Dus hopelijk komt ze na de drukte er zelf mee.


Ik zou er eens face to face in over gesprek gaan, samen bij het paard. Jij vraagt aan haar waar ze tegen aan loopt en jij legt uit wat je erbij voelt of waar je je vraagtekens bij hebt.

20 euro is niet veel idd.


Dat was ik al zeker van plan om te doen

Maar omdat ik zo aan mijzelf twijfel

Blijkbaar ben ik kritischer dan ik dacht


plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:44

Ind ik ga t ook na vragen. Komende weken is ze erg druk. De rede weet ik en daarvoor alle begrip.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 18:54

Isabel_k schreef:
Ik snap wel waar je mee zit @haflinger Stanley. Mijn verzorgster doet precies hetzelfde. :+ Ik kan er ook nog niet op rijden, maar ze mag academische rijkunst doen, longeren, parelli :+ Maar meestal zet ze hem stil.


Isabel_k: ze kan gewoon op hem rijden. Maar ze vind in de bak rijden niet leuk. Maar dan denk ik hoe moet je elkaar leren kennen? Ik vind wel fijn als ze met hem op rit gaat (samen met stal genoten) dat ze wel vaker met hem rijdt. Vooral nu t minder weet is om naar buiten te gaan. We hebben ook een drafbaan waar ze op kan rijden (al is die nu wel blub)

Dus ik dacht ik laat haar war grondwerk oefeningen doen, die stan goed beheerst en dus niet snel mis kan gaan. Zodat ze zo elkaar leren kennen.

Maar goed ik kijk t nog even aan ;-) gewoon los laten is t beste. Ik ben blijkbaar heel kritisch geworden. En net war gezegd wordt t kan nooit perfect

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 08:16

ik ga stoppen met de mijne

ze heeft weer afgemeld

vorige week stuurde ze keurig dat ze de dinsdag (morgen) niet ging redden of ze dan woensdag kon doen. Aangezien ik toevallig deze woensdag druk ben dacht ik van oke prima ruilen we een dag.

krijg ik gister bericht. Ik ga maandag ook niet redden.. MAar ze wilt wel volgende week op rit met hem.. terwijl ze amper op hem gereden heb. Dus dat zit me niet lekker. En heb dit ook gemeld. GA morgen of woensdag even met haar bellen hierover.

Ik heb al eens gevraagd of ze uberhaupt wel tijd voor hem heeft. En ja dat heeft ze wel. MAar ik kan nu gewoon niet van haar uit gaan. Dan kan ik hem net zo goed zelf doen.. Het is dus elke week de vraag of ze hem nou wel of niet kan doen..

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 09:26

ik ben gestopt en ben van plan om niet iemand te nemen. Of moet toevallig iemand zijn die ik al goed ken. Zegt ook natuurlijk niet alles.

Maar ben er echt klaar mee. Vooral dat ik als eigenaar ten alle tijden verantwoordelijk blijft.. dat zit me soms best dwars. WAnt zo rechter kijkt daar als eerst naar. En dat vind ik niet altijd eerlijk, want diegene kiest zelf voor om op t paard te zitten.. en neemt dus zelf de risico's

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:38

ik heb het allang opgegeven een verzorger/bijrijder voor mijn haf. ik zoek niet eens meer. Geef hem liever dna die 2 dagen of meer extra vrij.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 07:30

faline: wat een verhaal zeg. die is niet goed hoor...

donderdag komt er toch iemand kijken of diegene stanley kan verzorgen. Hopelijk dit keer wel iemand met verantwoording, tijd heeft, en een band wilt opbouwen.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 09:06

er zou afgelopen donderdag iemand komen kijken. Maar helaas melde zich af. omdat ze graag een band op bouw met een paard en al meerdere keren mee heeft gemaakt dat verkocht werdt enz. HEt kwam meer over dat ze misschien toch weer voor een eigen paardje ging.

Enige wat ik dacht ah wat jammer. Maar zo iemand zoek ik!! Iemand die er voor gaat. Helaas kan ik haar natuurlijk niet de garantie geven dat ze hem jaren lang kan verzorgen omdat je in begin niet weet of het klikt.. En ik snap haar ook zeer zeker.

Nu twijfel ik heel erg.. of ik toch wel of niet een advertentie doe.. Het voelt niet goed. Maar aan andere kant is het voor de dagen dat ik werk. Maandag en Dinsdag wel fijn als er iemand hem eten geeft ivm suplimenten. MAar aan andere kant die suplimenten zijn geen medicijnen..

Het moet gewoon op mijn pad komen.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 08:03

ik dacht iemand gevonden te hebben. Zou zaterdag komen..

Moest ik achter gekomen dat ze ziek is, het is dat ik apte... Kan dat altijd gebeuren. Nu hebben we afspraak staan voor woensdag. Ik ap dat kan wel maar vanaf 15.45. Maar nog geen reactie gehad of ze dan ook kan...

Dan heb ik al beetje zoiets van laat maar..

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 09:02

ik heb heel wat verzorgers gehad. En dan denk ik ben ik nou zo lastig of zijn verzorgers ineens zo laks.. geen verantwoordingsgevoel.

als ik geen eigen paard kan betalen. Maar wel een bijrijd of verzorgpaard nou ik zou alle verantwoording nemen enz. gewoon gaan enz. dingen overleggen, op tijd laten weten als ik keer niet kan. Als eigenaar op wedstrijd ga, ben ik zelf bereid om te groomen/voorlezen what-ever.

In ieder geval betrokken bij zijn! Waarom: omdat ik het leuk vind!!!

maar goed ik ben gezegend met 2 paarden haha. :D. Nu nog geschikte verzorger.. En nee verwacht echt niet dat diegene met mij op wedstrijd gaat (rij geen wedstrijden) maar beetje betrokkenheid vind ik wel leuk..

blijkbaar erg lastig..

ik vraag geen bijdrage, hooguit dat ze 1x in de 2/3 weken les nemen. Maar dat is soms zelf te veel gevraagd.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 09:32

in welke regio zit jij bloembloem? mag ook via pb

ik zoek juist iemand voor tutten/grondwerk en rijden is ook zeker een optie.

ik heb namelijk een koelbloedig/geen rodeo haflinger beschikbaar haha, Die gek op kinderen is.. (manege pony geweest,lang geleden. Zet je een kind erop en hij is nog liever dan lief :+ )

al heb ik liever geen verzorger onder de 14. ivm dat ik ten alle tijden verantwoordelijk ben.. ook als ik zeg ga niet op buitenrit. en doen alsnog en gebeurt wat.. dan wijzen ze eerst vinger naar mij.. (mocht het rechtzaak/verzekering kwetsie worden)

Maar als een ouder iemand met dochter hem doet. En moeders er dus bij is ( een moeder verstand van paarden) wil ik het nog wel overwegen. En daardoor ook verantwoording voor neemt ( al wordt er alsnog eerst naar eigneaar van paard gekeken)

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 10:00

leiden is niet bij mij in de buurt helaas.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 13:32

Hier iemand geweest maar niks meer van gehoord

Ik geef t op. Voor mij is geen leuke verzorger weg gelegd

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 18:57

Hier ook niemand die me haf wilt verzorgen

Van diegene die is wezen kijken niks gehoord. Maar kreeg zelf ook rare gevoel erbij..

Dus dan maar niet.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers