Ouders overhalen tot zorgpony

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Shetland
Berichten: 15
Geregistreerd: 03-01-19

Ouders overhalen tot zorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-19 15:05

Hi! Ik wil super graag een zorgpony (Het liefst waar ik op kan rijden) maar mijn ouders blijven maar dingen zeggen waar ik toch vragen over heb

1. Kost een zorgpony geld? Mijn ouders blijven maar zeggen dat ze niet geld willen betalen voor een pony, terwijl ik altijd gelezen heb dat het gratis is...

2. Moet je zorgpony's van je eigen geld ook voeren? Mijn ouders zeggen namelijk van wel maar ik heb niet super veel zakgeld

3. Hoe vraag je überhaupt om een zorgpony bij mensen? "Mag ik voor uw pony zorgen" klinkt een beetje stom, of niet?

4. Ben je bij een zorgpony ook verplicht om elke dag te rijden en erheen te gaan of kan je ook dagen overslaan? Ik moet namelijk ook helpen in het bedrijf van mijn ouders, dus het kan zijn dat ik soms zomaar ineens niet kan gaan.

5. Wat zijn goede argumenten om mijn ouders over te halen voor een zorgpony?

mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:10

Ik las in een ander topic dat je op de paarden van je buurvrouw mag rijden en lessen?
Laatst bijgewerkt door mika11 op 03-01-19 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:10

Ben je echt 18, zoals in je profiel staat?

Een verzorgpony kost meestal geen geld. Van sommige eigenaren mag je erop rijden, maar niet iedere eigenaar vindt dat goed. En je kunt het gewoon vragen aan mensen. Je zal.wel vaak "nee" te horen krijgen, maar gewoon volhouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:12

Maar in een ander topic staat dat je zelf al een pony hebt thuis die je niet zadelmak krijgt? Daar kan je toch voor zorgen?

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:13

x_Shetland schreef:
Hi! Ik wil super graag een zorgpony (Het liefst waar ik op kan rijden) maar mijn ouders blijven maar dingen zeggen waar ik toch vragen over heb

1. Kost een zorgpony geld? Mijn ouders blijven maar zeggen dat ze niet geld willen betalen voor een pony, terwijl ik altijd gelezen heb dat het gratis is...

Dit ligt er helemaal aan in welke regio je woont, en dit verschilt ook per eigenaar. Bij mij in de buurt is het onmogelijk om gratis een verzorgpony te vinden waar je ook op mag rijden, maar ik weet dat dit op andere plekken anders is.

2. Moet je zorgpony's van je eigen geld ook voeren? Mijn ouders zeggen namelijk van wel maar ik heb niet super veel zakgeld
Ook dit verschilt per eigenaar. Dit kun je gewoon overleggen als je iemands paard wilt gaan verzorgen, ik zou er niet gelijk van uitgaan dat het altijd moet.

3. Hoe vraag je überhaupt om een zorgpony bij mensen? "Mag ik voor uw pony zorgen" klinkt een beetje stom, of niet?
Ik denk toch dat dat de slimste aanpak is! :) Gewoon aanbellen bij mensen met paarden en vragen of je hun pony mag verzorgen/of ze nog een verzorgster zoeken.

4. Ben je bij een zorgpony ook verplicht om elke dag te rijden en erheen te gaan of kan je ook dagen overslaan? Ik moet namelijk ook helpen in het bedrijf van mijn ouders, dus het kan zijn dat ik soms zomaar ineens niet kan gaan.
Vaak willen eigenaren wel een vast rooster, en al helemaal als je ook gaat rijden. Of je moet geluk hebben en iemand vinden die het goed vindt als je bijvoorbeeld in het weekend steeds doorgeeft welke dagen je kan komen. Zomaar op de dag zelf niet komen opdagen vinden de meeste eigenaren niet heel fijn, denk ik.

5. Wat zijn goede argumenten om mijn ouders over te halen voor een zorgpony?
Je leert veel verantwoordelijkheid, jij neemt de eventuele lasten en kosten op je als die er zijn, verder zullen er nog een hele boel zijn maar ik weet er even geen meer :D


Edit: Ik zie nu inderdaad dat je al ene eigen Shetlander hebt. In dat geval zou ik er geen verzorgpony meer bijnemen? Anders heb je straks geen tijd meer voor je eigen pony. >;) Als je nou gewoon rijdt op de paarden van je buurvrouw, en je je eigen Shetlander hebt, waar zou je dan nog een verzorgpony voor nodig hebben?
Laatst bijgewerkt door Remembrance op 03-01-19 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

cobiie

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:16

Je hebt een eigen shet waarbij het beleren niet wilt lukken.

Je mag rijles op de paarden van je buurvrouw.

En nu wil je daarnaast ook een verzorgpony?

Voor enkel verzorgen wordt niet vaak geld gevraagd maar wil je ook nog rijden op verzorgpony’s dan wordt er wel vaak geld gevraagd.
Wat de eigenaar van een verzorgpony van jou verwacht is per eigenaar en per pony anders, dus dat zal je individueel moeten bespreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:16

Sommige mensen vragen een bijdrage anderen niet. Je kunt er dus een zoeken voor wie ze niks vragen.
Het voer van een verzorgpony betaal je niet dat is voor de eigenaar, het zit natuurlijk wel anders als het een lease pony is die je mee naar huis neemt of zo.
Je moet met de eigenaar afspreken wanneer je komt rijden of verzorgen. Dat kan dus één keer per week zijn of een paar keer per week dat moeten jullie zelf bepalen.
Je kunt een oproepje op Facebook of marktplaats zetten dat je een bijrijdpaard zoekt.
Misschien zijn dit al genoeg argumenten om je ouders over te halen? En eh ben je wel echt 18?

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:22

Ik verplaats dit topic naar Verzorgpaarden.

cobiie

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Ouders overhalen tot zorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:46


WenShetland
Berichten: 45
Geregistreerd: 28-09-18

Re: Ouders overhalen tot zorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 23:17

1. Kost een zorgpony geld? Mijn ouders blijven maar zeggen dat ze niet geld willen betalen voor een pony, terwijl ik altijd gelezen heb dat het gratis is...

Ligt eraan bij wie je een pony gaat verzorgen en wat je daar mee gaat doen. Voor bijvoorbeeld en shetlander word er amper bijdrage gevraagd omdat dat echt meer verzorgen is en niet het rijden. Bij een groter paard word er vaker om bijdrage gevraagd ivm het rijden.

2. Moet je zorgpony's van je eigen geld ook voeren? Mijn ouders zeggen namelijk van wel maar ik heb niet super veel zakgeld
Voeren is iets wat de verantwoordelijkheid is van de eigenaar.

3. Hoe vraag je überhaupt om een zorgpony bij mensen? "Mag ik voor uw pony zorgen" klinkt een beetje stom, of niet?
Je kunt de advertenties op Bokt en Marktplaats in de gaten houden zo deed ik het.

4. Ben je bij een zorgpony ook verplicht om elke dag te rijden en erheen te gaan of kan je ook dagen overslaan? Ik moet namelijk ook helpen in het bedrijf van mijn ouders, dus het kan zijn dat ik soms zomaar ineens niet kan gaan.
Ik verzorgde in mijn tienerjaren ongeveer 2/3 keer in de week. Ligt aan de afspraken die je met de eigenaar maakt en wat je zelf daarin kunt betekenen.

5. Wat zijn goede argumenten om mijn ouders over te halen voor een zorgpony?
Laten zien dat je je school niet verwaarloosd en dat je de verantwoording aan kan. Spreek anders met je ouders af dat jullie het verzorgen een maand aankijken waarin jij je kunt ´bewijzen´ en maak duidelijke afspraken met ze. Wanneer ze het echt niet zien zitten dan wacht je een aantal jaar totdat je het voor jezelf kunt bepalen. Heel veel succes!

Anoniem

Re: Ouders overhalen tot zorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 23:10

Nee Jo, het leuke van een verzorgpony is dat het niks hoeft te kosten. Dit is een manier voor kinderen om toch een beetje een pony te hebben. Anders zou niet een kind onder de 16 een verzorgpony kunnen hebben