Isolda's stand, naar aanleiding topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 14:33

heey saffielover

Sommige paarden de nog niet zo lang op stand zijn die doen het wel eens hoor.
Ik ken der wel 1 die het heeft gedaan, ze snappen het nog niet dan, pas als ze het mee maken.

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 15:09

Zou ook mijn keuze niet zijn. Bud ligt ook regelmatige uitgestrekt in zijn stal, dat zou in een stand toch echt niet mogelijk zijn. Maargoed, we hebben ook een paard op de manege staan die zich niet fijn voelt in een box, gaat ze draaien, eet weinig, en heel onrustig. In een stand is ze echt op haar plek Lovers
Maargoed, ieder zijn meug *LOL*

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 15:17

Ik vind dat het beter is als geen stal, als noodoplossing ivm tekort aan stallen zou het wel kunnen het is iig beter dan een modderige/koude wei 's nachts ??
Maar een stal is wel veel beter kunnen ze meer in bewegen en gaan liggen.

Boque | Bokai | Buka | Boksel

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 15:19

Nette stand! Tuurlijk,een stal is beter maar dat gaat in dit geval niet.Ex heeft vorig jaar ook ong. 2 weken in een stand gestaan, hij kon er liggen en kwam er elke dag uit dus ik had er niet zo'n problemen mee

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 18:03

Ik vind het best een mooie stand hoor,heb ze toch veel beroerder gezien,dit kan best,ze kan hier best in liggen en aan haar rust komen.

Ik heb niks tegen stands,absoluut niet.
Mooi hoor,
Er zijn ook wel boxen die slechter/gevaarlijker zijn dan sommige stands.Die zijn zo achterstallig onderhouden en gammel.Geef mij dan maar zo'n stand als deze!

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 18:10

ik moet er niet aan denken om mijn paard in een stand te zetten.
jij zou het toch ook niet fijn vinden als je de hele dag in een kamer moet verblijven waar je je niet in kan omkeren...het lijkt mij dat een paard dat ook niet echt erg prettig vind
ookal ziet he er nog zo mooi uit...mijn paard zal nooit de binnenkant van een stand te zien krijgen

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 18:45

Citaat:
Ik heb nog nooit, maar echt nog nooit een paard gezien dat languit gestrekt ligt in zijn stal!!!


Dan moet je toch echt beter opletten *LOL* want ik zie dat echt vaak.

Voor Pompidou zou dit echt niets zijn. Ze slaapt/ ligt zo'n 3x per dag (luiwammes) dan is zo'n stand echt niet comfortabel.
Ik vind het er wel keurig uitzien.
Toch blijf ik tegen stands. Knipoog

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 18:54

IcePrincess schreef:
jij zou het toch ook niet fijn vinden als je de hele dag in een kamer moet verblijven waar je je niet in kan omkeren...het lijkt mij dat een paard dat ook niet echt erg prettig vind
ookal ziet he er nog zo mooi uit

Deze paarden staan hier dus ook niet de hele dag. Ze staan de hele dag in het land en alleen 's nachts op stal en ze gaan nog in de stand liggen ook. Dus ik zie het probleem niet zo. Heb zelf met eigen ogen de stands gezien en ook met een paard erin, kan volgens mij prima hoor.
Als ik zie dat sommige paarden de hele dag in een box staan en er maar een uurtje uitkomen zou ik het 10x liever zo doen. Overdag in het land en 's nachts met een plak hooi lekker droog in een stand waar voldoende schoon stro in ligt. En zo smal zijn deze echt niet.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 18:59

Nee, ik wil ook zeker geen stand. Een kleine stal van minimaal 3x3 voor 's nachts ok, maar je moet nooit méér paarden houden als je kwijt kunt vind ik.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 19:17

Ach volgens mij komen Jantina haar paarden veel buiten dus ik vind het niet zielig, als een paard niet beter weet en verder genoeg beweging krijgt... waarom niet? Ik heb voor mijn eigen beest alleen liever een ruime box Lachen

28-09-2007
Nothing compares too you...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 19:27

Tuurlijk, als je de keus hebt tussen een stand of een box zou ik ook voor een box kiezen (Jantina ook) maar als je de mogelijkheid krijgt om of 2 stand en een box te maken voor 3 paarden of niks (dus dat je ze 's nachts in de winter niet binnen kunt halen) wat zou iedereen dan kiezen?

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 19:50

Stand, dat is beter dan niks, vooral omdat ze eigenlijk alleen bij nood dan op stal staan.

28-09-2007
Nothing compares too you...

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 20:02

Nou nou met mijn opmerking over het liggen is niet iedereen het mee eens. We hebben zo'n 20 paarden op stal en als ik s'avonds de ronde loopt liggen er altijd wel een paar paarden, maar die liggen op de buik met de voorbenen onder zich en de achterbenen wat opzij. Alleen het veulen ligt helemaal languit. Zoals ik de foto bekijk kan dat prima in die stand. Ik heb zelf de paarden wel in hele ruime boxen staan, maar ik ben niet tegen deze stands. Sommige boxen zou je je paard nog niet gratis in willen zetten, maar deze stand vind ik erg netjes. Als je paard niet languit slaapt maar zo opgetrokken ligt kan het makkelijk.

vinniefun

Berichten: 224
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 20:22

Ik ben blij dat Jantina zo dapper geweest is om de foto's er op te zetten want de discussie zou natuurlijk doorgaan. Ik kan alleen zeggen dat het er keurig uitziet. Voor de rest zou je het aan het paard moeten vragen ( is er een paardenpsycholoog in het forum Lachen ) want zo heb je toch in deze situatie en veilige en verzorgde overnachting voor een paard.
Ik zou bijna in de verleiding komen een paar foto's van boxen van een manege in de omgeving te zetten.
Ik heb vaak ge4improviseerde stalletjes gezien die zeer gevaarlijk ogen en die blijken dan jaren probleemloos te zijn.
Van een vriendin van mij zijn de stallen echt prachtig en lux mmar wist een paard zich aan een grendel met het halster op te hangen. Dat terwijl op die stal al tientallen jaren alles op stal stond met halster
Laat er in elk geval in Godsnaam niet nog meer regelgeving komen want het is al een uitgehold principe. Loze bemoeizucht en onempathisch geregel.

ik heb zelf m'n bedenkingen over ruime boxen, vooral met uitmesten Lachen. Het is naar mijn idee alleen voor het geweten van de mens en interesseert het paard het niks! Als je droog en warm staat, eten hebt en lekker kan pitten is alleen een wei om te rennen, grazen en kijken beter, de rest is gezeur van mensen!

Gister? Dat komt morgen wel!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 00:02

Ik vind deze stands er erg netjes uitzien hoor!
En wat ik ervan begrijp staan de paarden er alleen 's nachts in en overdag lekker buiten!
Nou ik zet mijn pony liever 's nachts in een stand en dan verder de hele dag buiten dan de hele dag in een box.
Zover ik het kan beoordelen hebben deze paarden het goed voor elkaar!

prompter

Berichten: 10914
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 00:06

"Alleen 's nachts" is nog altijd 12-14 uur, en dat lijkt me heel erg lang. Je kunt je in die tijd niet omdraaien, niet rollen en niet languit gaan liggen. Ik zou dan liever die stands zien die ze in veel maneges hebben, met alleen houten bomen aan touwen ertussen, dan kan een liggend paard zijn benen net iets beter kwijt als zijn buurman wel blijft staan.

Ik twijfel er niet aan dat Jantina goed voor haar paarden is, en het is idd moedig om die foto's erop te zetten, maar ik denk dat ik zelf voor 2 boxen had gekozen ipv 2 stands en een box, en dat ik of een paard minder zou houden, of een paard elders onder zou brengen. Maar dat is een keuze die iedereen voor zichzelf maakt.

Extremely rare and Beyond Compare

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 06:56

Bill heeft ook het eerste jaar dat ik hem had in een stand gestaan, en die was krapper dan deze. Hij en ik hebben er nooit problemen mee gehad. Toen hij naar een andere stal ging, kreeg hij een box, maar dat is voor mij absoluut geen reden geweest om voor andere stalling te kiezen.
Ik denk idd dat de mensen er meer moeite mee hebben dan het paard zelf.
Verder, wat mensen zeggen dat het zielig is dat een paard niet kan rollen in zo'n stand vind ik onzin. Rollen doen ze maar buiten, kunnen ze ook niet zo makkelijk vast komen te liggen, alhoewel sommigen het toch nog voor elkaar krijgen Lips are sealed

Goedgekeurd onderschrift :)

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 09:41

promptertje schreef:
"Alleen 's nachts" is nog altijd 12-14 uur, en dat lijkt me heel erg lang. Je kunt je in die tijd niet omdraaien, niet rollen en niet languit gaan liggen. Ik zou dan liever die stands zien die ze in veel maneges hebben, met alleen houten bomen aan touwen ertussen, dan kan een liggend paard zijn benen net iets beter kwijt als zijn buurman wel blijft staan.
Ja maar dat is weer niet eerlijk tegenover dar buurpaard. Dan moet die blijven staan omdat die ander ligt. Dan kan er dus maar 1 van de 2 liggen. Toch...tsja... stands ik vind het niet vreselijk ofzo, maar als je de mogelijkheid hebt (die Jantina dus niet heeft) maak dan boxen. Maar stands gaan ook prima toch?

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-02 09:46

Op zich was het niet zo dapper van me hoor, om de foto's te plaatsen. Ik schaam me er niet voor en ben blij met onze nieuwe stal met stands.
Ik vind het erg interessant om de (verdeelde) meningen te lezen en ik zie vaak op bokt dat mensen op vercshillende wijzen met hun paardn om gaan.
En ik merk ook dat heel veel bokkers elkaar respecteren en elkaar niet "afmaken" op dingen die ze anders doen! Kusje

prompter

Berichten: 10914
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 12:59

Jantina schreef:
Citaat:
Op zich was het niet zo dapper van me hoor, om de foto's te plaatsen. Ik schaam me er niet voor en ben blij met onze nieuwe stal met stands.
Ik vind het erg interessant om de (verdeelde) meningen te lezen en ik zie vaak op bokt dat mensen op vercshillende wijzen met hun paardn om gaan.
En ik merk ook dat heel veel bokkers elkaar respecteren en elkaar niet "afmaken" op dingen die ze anders doen! Kusje


Dat vind ik ook zo prettig van Bokt Jantina, dat verschillende meningen "mogen", en als het echt te erg wordt dat de moderators dan ingrijpen. Maar het is ook fijn dat we allemaal onze mening mogen spuien

Extremely rare and Beyond Compare

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 14:59

Het ziet er keurig uit en de paarden staan er alleen 's nachts in, wat dat betreft is het niet heel verkeerd. Persoonlijk vind ik een loopstal een veel betere optie, dan kunnen ze vrij rondlopen. In een stand staan ze toch steeds een kant op en hoewel ze daarin ook wel kunnen liggen, leidt dat toch tot verveling, ook als ze er alleen 's nachts staan. Een nacht is best lang hoor!

vinniefun

Berichten: 224
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 15:15

jantina schreef:
Op zich was het niet zo dapper van me hoor,


Ja, wacht even!! kwestie van woordkeuze, heb ik wel vaker; ik bedoel met namen in de zin van 'met een open vizier strijden' of als in open en eerlijk, dat laatste het meeste eigenlijk...

B)

Gister? Dat komt morgen wel!

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 16:59

ja idd heel chic!!!echt maar toch blijf ik een stalletje vriendelijk lijken(zal wel even goed zijn)omdat ze daar meer in kunnen draaien enzo...
Maar ik vind het prachtig!

http://www.csunallegra.come2me.nl

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 17:22

Jantina, ik zie dit topic een beetje laat Knipoog .

Maar het ziet er zeker netjes uit. Maar dat had ik ook wel verwacht na jouw verhalen.

Alleen blijft mijn mening erover wel hetzelfde, maar dat had je misschien ook wel weer verwacht Haha! .

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 20:49

Dit is toch niet zo erg? Maar liever zo'n stand, dan een mini-box, waar ze amper kunnen draaien*ze hebben toch genoeg ruimte om te bewegen?(niet dus) Lips are sealed*.

Jouw paardje hebben het écht niet slecht hoor, ze kunnen tenminste heel de dag op wei Lachen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers