De castratie foto`s! *ze doen het weer! *

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

De castratie foto`s! *ze doen het weer! *

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-02 21:46

Dit was een heeeeeeeeeel gevaarlijk paard,hij heeft die dag zijn baasje een snee in zijn kin getrapt met zijn voorbeen Frusty .Als je in de buurt van hem kwam dan beet hij en hij stijgerde tegen je op,kortom hij was levensgevaarlijk!!!!!!!Tegenwoordig mag je een hengst niet meer staant verdoven omdat hij dan alsnog kan trappen en omdat je er dan niet goed bij kan.
hier word het plekje kaalgeschoren voor het infuus.
Afbeelding
hier zie je het infuus waar de vloeistof word ingebracht voor de narcose.
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/jpg(3).jpg[/img]
hier word hij gekluisterd om met zijn val te helpen,en omdat hij dan niet kan uithalen.hier was hij eindelijk suf,de dierenarts heeft alsnog hem niet kunnen kluisteren maar dat heeft het meisje gedaan die hem verzorgt.Na het kluisteren laten ze de vloeistof via een lange draad via het infuus naar binnen stromen.
Afbeelding
dan als hij ligt word hij grondig schoongemaakt en gedesinfecteerd.
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/denise(2).jpg[/img]
dan verdoven ze heel licht de huid van de bal en de bal zelf.Ze maken een sneetje en floep daar is tie!!!hahahahha,hier is er al een tang opgezet om de bloedvaten af te knellen.Dan word t op die plek met een touwtje verbonden,heeel strak.en word hij afgeknipt vóór het touwtje.
Afbeelding
en dit is na de operatie,hier zijn ze er allebei uit!!!!je ziet t neit zo heel goed maar ja...
Afbeelding
en zo lach hij erbij hahahhahaha lekker vies met zijn tong in het zand.
Afbeelding
ik hoop dat jullie het ´leuk´hebben gevonden hahahahaha, sommige foto´s zien er heel vies uit maar dat valt wel mee hoor!
Laatst bijgewerkt door xdenisex op 24-11-02 20:47, in het totaal 2 keer bewerkt

http://www.csunallegra.come2me.nl


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 21:52

ik vind het wel interessant hoor, en het valt me reuze mee met het bloederige!

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 21:55

Bloos Extreme duivel Heb ook 'n castratie meegemaakt, hij spartelde alleen wel ff onder de verdoving Bloos Heb er ook foto's van, die in m'n profiel stonden Haha!

It never eats, it never sleeps, it never stops...

foefertje

Berichten: 40
Geregistreerd: 19-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 21:55

he , hoe lang is dat al dat je niet meer staand mag castreren??
ik was in juni nog bij een staande operatie..

check foefer in mijn profiel, lachertje!!
*vernieuwt*

pojack

Berichten: 554
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 22:05

aah dat bloederige valt wel mee hoor.
Dat hoofd van die ruin daar was hij wel lekker rustig.
Ik dacht dat het tegenwoordig ook allen maar staand gedaan werd, en niet meer liggend.
Heb je nog meer van die leuke foto's ???
Gwen

Mijn fjord is niet eigenwijs, hij doet alles op zijn eigen wijze
Only when the last tree has died & the last river has been poisoned & the last fish has been caught will we realize that we cannot eat money
Extra centen verdien?? Meld je dan nu aan Cash4ladies Gekkengoud

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 22:15

Hey, hier zijn de foto`s! Ze vallen toch wel mee? Ze zijn wel goed gelukt he!!

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-02 22:18

hahhah neej ik heb niet meer van die leuke foto´s maar tegenwoordig mag je niet meer staant opereren,dat heb ik teminste gehoort van de dierenartsen waar ik stage loop.Ja na een uur of 2 en een half was tie wel rustig hahah, zijn piemel hing zowat op de grond hahahhahaahhha maar hij heeft ook 7 keer overdosis gehad van het eerste slaapmiddeltje,das levensgevaarlijk,dus we hadden de eigenaar ook gewaarschuwd dat hij een hardstilstand kon krijgen (voor de operatie hadden we dat gezegt,toen hij overdosis kreeg toegedient).
We konden hem ook niet gewoon injecteren want hij beet je t leven uit!!!
we hebben hem uiteindelijk in zijn kont geprikt hahahahahaha.
Maar eindelijk na 7keer overdosis konden we eindelijk aan de slag.
Een gewone castratie duurt ongeveer 1 uur en een kwartier,bij deze hebben we er 3,5 uur over gedaan hahahah,omdat het verdovingsmiddeltje niet werkte hahaha.

http://www.csunallegra.come2me.nl

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 09:50

Leuk om deze foto's ook te zien van een ander paard. Bij de castratie van mijn nu ruin heb ik ook zulke foto's gemaakt. Dat ging ook precies zo. En ook hij had meer verdoving gehad,want hij had er geen zin in. Toen hij gecastreerd was en weer rustig aan bij kwam heeft zeker een half uur geduurd. De castratie zelf was met een kwartier klaar.

Wodan en ik onderweg in de M2

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 10:20

Ocharme ... ziet er pijnlijk uit - maar zal wel meevallen zeker, welke man zal het eens testen hoe het voelt? Haha! ...

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 10:27

wat zielig!

Amor Vincit Omnia

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 10:35

Ik heb het al vaker gezien, maar 't blijft toch interessant, vind ik. Jammer dat de foto's wat donker zijn.

* To Belg, or not to Belg *

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 11:31

Heb het ook al eens gezien, bij mijn eigen paardje. Ik vind operaties sowiezo wel cool, zolang ze bij iemand anders worden uitgevoerd *LOL*

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 11:36

ja coole foto's! we vonde ze erg mooi! was dit 's avonds ut lijkt zo donker?

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 11:44

Ik ben er zelf ook bijgeweest bij onze eigen Vigo.
Maar wat ik wel een beetje vreemd vind (ik weet niet of ik het goed gezien heb hoor!!!) maar dat hij gecastereerd word op zand Verward

Onze Vigo stond toendetijd op een heel kaal grasland met veel zand dus, maar onze VA wilde dus absoluut niet casteren in dat land omdat het infectie gevaar vergroot met zoveel zand.....we moesten hem dus op grasland zetten anders werd hij niet gecasteerd Verward

Ik heb geen foto's gemaakt toendetijd.......

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 12:49

XoNo schreef:
Ik vind operaties sowiezo wel cool, zolang ze bij iemand anders worden uitgevoerd *LOL*


Haha ja ik ook *LOL*

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 13:39

Jaa heel leuk hahahaha . Lijkt mij een hele fijne ervaring hahahaha. Ik begrijp dat dit moet gebeuren, maar het verhaal van dit paard , met foto's is toch wel heel leuk hahahahaha.

PrimaDonna

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 14:45

Hoi,

Interesante foto's hoor!
En merk je al wat aan zijn gedrag, ik bedoel is hij nu al wat rustiger en liever geworden voor zijn baasje? Extreme duivel
Hoe oud is tie eigenlijk en zijn er nog speciale medicaties achteraf die gedaan moeten worden of is het hakkie takkie weg zakkie en klaar?
Vind het wel apart zo'n casteratie, dat twee van die ballen zo'n invloed kan hebben op de mannelijke hormonen zeg dan eigenlijk al weer genoeg over de man en waar ze mee denken Lips are sealed dan Lips are sealed ..........

Voorlopig laat ik bij Tamor het klokkenspel er aan hangen de tijd zal het leren wanneer het tijd gaat worden om de klokken te verwijderen.
Zolang het kan, hou ik hem hengst Schijnheilig en op dit moment is dat heel goed mogelijk omdat hij totaal geen last heeft van die hormonen

groetjes, Prima donna

Stal Centaurus

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 16:55

Wat maf.
Toen ik mee mocht om een hengst te castereren.
Toen bleef het paard gewoon staan.
Kreeg een verdoving in zijn borst, later in zijn ballen.
en toen sneetje in het midden, bloed eruit laten stromen.
Tangen erop, ballen los snijden, en klaar.


lekker karweitje voor een man *LOL*

hier ligt het paard echt helemaal vast gebonden:?
Laatst bijgewerkt door parouscha op 16-11-02 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 17:12

Heb ik nu altijd eens willen zien!
Mooie foto`s , oftewel netjes gemaakt dan..
Die foto dat zij/hij ermee bezig was zag er vrj pijnlijk uit, blij dat ie onder narcose ligt Haha!
De dagen daarna Zijn de (net)ruinen heel rustig en staan ze er bellemerd bij in de stal volgens mij.. zo was het altijd waar doerak heeft gestaan , waren er 2 hengstjes en die waren gecastreerd en De eerste 3a 4 dagen daarna stonden ze er heel zielig bij..



xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-02 18:27

ja we moesten die dag 2 hengsten doen.
De eerste was binnen een uur en een kwartier gebeurt en in de buitenbak gebeurt.Zij deed het ook liever op een grasveld(minder kans op infecties) maar ze hadden geen land in de buurt dus....
En het was ook nog donker aan het worden en het regende bij de tweede hengst dus ja...
Wat ik al had gezegt is de kans groter dat je getrapt word als je het staant doet!
Er zijn nog genoeg da die het wel staant doen,maar dan met eigen risico.

http://www.csunallegra.come2me.nl

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-02 19:31

ik kon niet op de naam komen wat hij in overdosis heeft gehad maar hij heeft 7 keer zoveel DOMITOR gehad,hahahha ja ik weet t wel!!en normaal krijgen ze daar 1cc van en hij had er 7!!!!echt dodelijk!!maar ja na 3 uur was de klus geklaart hahahhaa

http://www.csunallegra.come2me.nl

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 07:14

Ik kan helaas de foto's niet zien, maar dat maakt niet uit. Ik heb het al eens eerder gezien en weet dus ook hoe het eruit ziet. Maar de keer dat ik erbij was en de VA het hengstje castreerde, gooide hij de teelballen voor de neus van het paard neer Verward Eerst dacht ik nog, lekker om zo wakker te worden, zie je je eigen ballen liggen *LOL* Toen hij de tweede voor de neus van het paard gooide, moest ik het toch eens vragen waarom hij dat nou deed. Dus vertelde hij dat ie een keer op het indianenreservaat een heel stel hengsten moest ruinen. Hij gooide de teelballen een beetje klakkeloos naast hem neer en elke keer was er een oude indiaan die de teelballen opraapte en bij het paard voor z'n neus legde. Dus hij stond, net als ik, ook vreemd te kijken en vroeg ook waarom hij dat deed. De oude indiaan vertelde hem dat het een oud geloof was. Hij zei dat anders het paard de rest van z'n leven naar z'n mannelijkheid zoekt. Dus sindsdien doet ie hetzelfde. Baat het niet, dan schaadt het zoiezo niet. Ik vond het in ieder geval best grappig om dat te horen.

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 16:07

nouu ik heb kruisjes en ik wilde ze juist zo graag zien. kun je niet nog een keer probere pleaseeeeeeeeee *trek mijn beste slijm gezicht*

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 00:23

ehm denise, ik vind het maar raar dat je het zo leuk vind dat jullie bijna een paard dood hebben laten gaan...en dat er niet meer staand wordt gecastreerd klopt ook niet. Ik weet niet waar jij stage loopt maar ik hier lees lijkt het op een stelletje prutsers.....

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 08:21

Waar zijn de foto's? Julile maken met nu wel nieuwsgierig

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers