3-jarige Donna @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

djinnie

3-jarige Donna @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 15:05

Gisteren ging Fallon (Falli @ bokt) voor het eerst op de 3 jarige G.V.R. Donna zitten... G.V.R. zijnde de grote vriendelijke reus uiteraard. Melissa, dochter van de eigenaresse Madelon, had ook al enkele malen met Donna gestapt. En nu dan de eer aan kersverse verzorgster Fallon. *LOL*

Met Donna wordt het rustig aan gedaan, vandaar enkel stapfoto's. Eerst even rustig aan wennen. Fallon vond het bietje spannend, dus let niet op haar gezicht Haha! Ze zit naar voren, om op die manier Donna's rug te ontlasten. Enne, verder commentaar laat ik graag over aan eigenaresse en amazone, aangezien ik alleen de foto's heb 'geschoten'. Oh ja, ik heb toestemming om de foto's te plaaten.

Donna aan de longe
Afbeelding

Falli meets Donna (kenden elkaar natuurlijk al langer Knipoog )
Afbeelding

Even hangen (Donna is errug onder de indruk, hahahaa Nagelbijten / Gniffelen )
Afbeelding

Even zitten
Afbeelding

Niet letten op Fal's gezicht Haha! Ze is niet nerveus hoor...
Afbeelding

Wegstappen in de zeer hippe en moderne kamelengang OK dan!
Afbeelding

En we stappen nog wat foto's door
Afbeelding
Afbeelding
Lekker belonen
Afbeelding
Afbeelding

En dan een blije Fallon!
Afbeelding

Dat waren ze weer! Fallon, goed gedaan. Ik ben helemaal zo'n nerdie, dus ik doe het je niet na, hou het wel bij mijn veilige hafnaf... Volgende keer weer foto's maken, oefen ik daar wel mee, en oefen jij met Donna!

Nikki15

Re: 3-jarige Donna @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 15:07

ziet er netjes uit.. probeer wel naar achteren te blijven zitten(of het zijn moment opnames) gaa zo door zou ik zeggen en maak er een top paardje van.. Lachen

RoosJamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 15:11

Ziet er goed uit! leuk beestje Haha!
@ Nikki15: Dat naar achteren zitten hoort bij het zadelmak maken, zo verdeel je je gewicht wat beter en is het wat makkelijker voor het paard.

tuinkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 15:13

ziet er leuk uit Haha!

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 15:14

Ziet er leuk uit! En gezellig Haha! Veel succes nog met het inrijden van dit prachtige dier Ja

Groetjes Evelien

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 15:28

Hee Donnaa Lovers

Nou Fall vond het heel dapper van je hoor haha. Knipoog
Ga zo door, het lukt jullie wel. Pling

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 16:41

haha, leuk longeertouw hea?
die heb ik ook Tong uitsteken Haha!
best wel groot paard idd

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 16:45

Ziet er leuk uit zeg!!! ontzettend mooi paard om te zien! kan een mooie combi worden!
wel nog een tip voor het inrijden: bind een halstertouw of beugelriem om de nek van je paard, zodat je je daar altijd aan vast kunt houden, mochten er gekke sprongen komen. Zo zul je minder stuiteren, zodat je paard minder snel zal schrikken en bovendien trek je je paard minder snel in de mond.
Succes verder met inrijden!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 20:11

@Heleen1988: dat is zeker een goede tip, die ik zal doorgeven aan amazone en eigenaresse, al zullen die ook nog wel hier langs komen waaien, vermoed ik zo.

In ieder geval alvast bedankt allemaal!

Falli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 20:51

Nou daar ben ik dan zelf.. Ik was de Nerd van de stal.. Samen met me nerdie vriendin Madelon (eigenaresse van Donna), maar dat ben ik nu niet meer.. Ik was erg zenuwachtig omdat ik weet dat Donna heel goed kan bokken en steigeren.. Ze heeft de neiging om haar hoofd tussen haar bennen te doen en zich om te toveren als een western paard.. Maar dat is gelukkig niet gebeurd.. Ik blijf volhouden en morgen ga ik weer verder met Donna.. En ik zit inderdaad naar voren om haar rug niet te veel te belasten.. Word vervolgd!

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 21:20

Leuk leuk !

Jullie gaan eht maken Haha! !

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 22:25

Ziet er goed uit hoor. Fijn dat jullie zo lekker rustig aan doen met haar!
Ik heb twee kleine tips, de ene is al gezegd, een beugelriem om de hals. Zo voorkom je ook dat je het paard per ongeluk in de mond zit mocht er eens een sprongetje komen.. Ten tweede, op een van de foto's staan er twee mensen naast het paard terwijl de amazone opstapt. Het is verstandig als die twee mensen aan dezelfde kant van het paard gaan staan. Als ze nu namelijk wegspringt springt ze altijd bovenop een van jullie. Als jullie aan dezelfde kant staan zal ze in de meeste geval de andere kant op gaan en staan jullie veilig.
Heel veel succe er mee, ben benieuwd naar de vorderingen!

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 22:29

nou Fall helemaal geweldig! Don lijkt ook echt goed te luisteren! Vet!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 22:38

Stoer hoor Nerdie, gaat de goede kant op Haha!

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 23:25

nou ik ook dan maar even...ja donna is van mij en mijn dochter....

Sinds kort is mijn (ex) nerdie vriendin verzorgster geworden van Donna en we zijn echt heeeel erg blij met haar! Haha! Tong uitsteken

Fallon heeft haar angst overwonnen om toch al na 2 weken op haar te gaan zitten terwijl ze nog niet eens echt "mensproef"was Haha! Haha!

Normaal hebben we (als mijn dochter er op zit) eigenlijk altijd beugelriem om haar nek...maar nu waren we die idd vergeten... Bloos Bloos

Fallie je bent stoer en het echt lekker zitten komt wel. We gaan gewoon op ons gemakkie kijken naar een ander zadel waar je kont (en zeker die van mij) in past Tong uitsteken Tong uitsteken

Tammie de foto's zijn leuk volgende keer weer he!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 23:32

leuke foto's ben blij dat ik die fase heb gehad met mijn paarden maar is wel een leuke fase Lachen Wij reden ook met touw om het nek.. was ideaal.. Heb nog altijd een bokriempje aan mijn zadel Knipoog je weet maar nooit Tong uitsteken

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 23:57

Wel leuk he fal ons eigen topic..kunnen we ook eens lezen wat buitenstaanders vinden... Knipoog

Tips of wat zijn altijd welkom bij ons hoor!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 00:20

Nikki15 schreef:
ziet er netjes uit.. probeer wel naar achteren te blijven zitten(of het zijn moment opnames) gaa zo door zou ik zeggen en maak er een top paardje van.. Lachen

@Nikkie15: Bij het zadelmak maken ihoort dit zo, zo is het gewicht meer verdeeld en is het makkelijker voor het paardje om zijn evenwicht te bewaren.

OT: Leuk paardje, dat word een mooi rijpaard als ze er helemaal klaar voor is. Knipoog
Veel succes verder...

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 00:25

Lara_Silver schreef:
Nikki15 schreef:

@Nikkie15: Bij het zadelmak maken ihoort dit zo, zo is het gewicht meer verdeeld en is het makkelijker voor het paardje om zijn evenwicht te bewaren.

OT: Leuk paardje, dat word een mooi rijpaard als ze er helemaal klaar voor is. KnipoogVeel succes verder...

Dat hopen we Knipoog ik kan eigenlijk niet wachten tot ze een "echt" rijpaard is Tong uitsteken
Maar we doen het rustig aan dus moet nog ff geduld hebben.

Falli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 08:00

SGWOllie schreef:
Ziet er goed uit hoor. Fijn dat jullie zo lekker rustig aan doen met haar!
Ik heb twee kleine tips, de ene is al gezegd, een beugelriem om de hals. Zo voorkom je ook dat je het paard per ongeluk in de mond zit mocht er eens een sprongetje komen.. Ten tweede, op een van de foto's staan er twee mensen naast het paard terwijl de amazone opstapt. Het is verstandig als die twee mensen aan dezelfde kant van het paard gaan staan. Als ze nu namelijk wegspringt springt ze altijd bovenop een van jullie. Als jullie aan dezelfde kant staan zal ze in de meeste geval de andere kant op gaan en staan jullie veilig.
Heel veel succe er mee, ben benieuwd naar de vorderingen!

Bedankt voor de tips.. Die zijn altijd welkom.. En de op de foto dat er twee mensen naast staan.. Dat is de zit foto.. De ene hield Donna vast en die andere gaf mij een voetje zodat ik niet gelijk met mijn volle gewicht in de stijgbeugel moest gaan staan.. Maar er zit absoluut wat in wat het wegspringen betreft.. Ik zal het onthouden!

Paradox_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 08:38

heeeeii

ziet er geweldig uit Haha! heel veel plzier met die lieve donna en ik kom straks weer kijken als je erop gaat Knipoog

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 11:09

Ja, het ging heel goed, ontspannen! Donna is best een eigenwijze merrie, maar als ze doorheeft wat de bedoeling is, zal ze zich ook wat meer ontspannen,och, ze is nog jong, allemaal nieuwe ervaringen voor haar!
(ik ben degene in het rode t-shirtje, ik moest Fallon een beentje geven met opstappen en heb haar ook gesupporterd, oef! Clown )
Fallon zal steeds wat meer in het zadel gaan zitten, om Donna aan het gewicht te laten wennen, straks is ze een prachtig rijpaard!

Falli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 13:38

Jetta schreef:
Ja, het ging heel goed, ontspannen! Donna is best een eigenwijze merrie, maar als ze doorheeft wat de bedoeling is, zal ze zich ook wat meer ontspannen,och, ze is nog jong, allemaal nieuwe ervaringen voor haar!
(ik ben degene in het rode t-shirtje, ik moest Fallon een beentje geven met opstappen en heb haar ook gesupporterd, oef! Clown )
Fallon zal steeds wat meer in het zadel gaan zitten, om Donna aan het gewicht te laten wennen, straks is ze een prachtig rijpaard!

Je hebt helemaal gelijk Jet..En nogmaals bedankt voor je support.. Ik heb vandaag weer op Donna gestapt.. Ging weer erg goed.. Heb een beetje lichtjes gestuurd zodat ik steeds verder van Madelon (de eigenaresse die haar vast heeft) kon sturen.. Het ging dus echt super.. Foto's volgen!!

_bokken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 15:03

Leuk paardje.
Veel succes en plezier de nog mee meid. Lachen

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 17:36

Vandaag heeft fallon voor de tweede keer op Donna gezeten..het was nog best wel spannend maar uiteindelijk is het best ontspannen verlopen.
Hier nog wat foto's

Afbeelding
Eerst nog even longeren om de ergste energie te lossen Knipoog (Het lijkt al een echt paard he! Bloos )

Afbeelding
Voor het opstappen nog wel even aansingelen Haha! En ja let op 2 mensen aan 1 kant Haha!

Afbeelding
Zo en dan zo ontspannen mogelijk gaan zitten. Nog even alles nakijken en gaan Duivel

Afbeelding
Best wel spannend nog he fal!! Haha!

Afbeelding
Maar kijk kijk er kan toch nog een lachje vanaf...

Donna was erg braaf en lekker ontspannen fallon heeft nog wat geprobeerd om te sturen en daardoor konden we de afstand tussen Donna en mij wat ruimer maken.

Afbeelding

Afbeelding

Nou wij waren vandaag weer super trots op haar en gaan zeker door! Haha!

Afbeelding

Tessa bedankt voor het maken van de foto's he OK dan!