Promiss op haar eerste wedstrijd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Marije__

Promiss op haar eerste wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 11:48

Gisteren hadden we ons eerste concours in Steenwijk, meteen met goede resultaten!
Ze liep meteen lekker en voelde goed aan. Ik moest al vroeg starten, 9.15 uur dus we konden meteen op de aangegeven tijd starten omdat ik 3e was en je dan dus nog geen uitloop hebt Knipoog

Ik had op mijn eerste proef 175 en tweede proef 185 punten. Erg jammer van de eerste, ze sprong in de verkeerde galop aan en ik kreeg haar niet meer goed, dit doet ze al de hele week dus dat wordt hard oefenen!

Maar, ons eerste winstpuntje is binnen, we zijn B+1!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. Lekker geconcentreerd bekkie
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. Halsstrekken
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

Tips zijn altijd welkom Haha!
Laatst bijgewerkt door __Marije__ op 18-05-07 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Valiente

Re: Promiss op haar eerste wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 11:50

De foto's zien er erg ontspannen uit, ze had volgens mij weinig last van wedstrijd-stress?

Steengoed gereden dus in Steenwijk, Knipoog Gefeliciteerd met je winspunt!!

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 11:54

Het ziet er super uit Marije! Jullie hebben het zoo verdiend, dit succes Haha!
Probeer je tenen naar binnen te blijven houden! Voor de rest heb ik geen tips. Ik vind het echt een genot om naar te kijken, heerlijk relaxt allemaal.
Maare, zie jij nog wel wat met die cap zo over je ogen? *LOL*

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 11:57

ziet er erg netjes uit!! gefeliciteerd en succes verder Haha!

Hoepsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 12:01

Top! Ziet er erg netjes uit, en wat lekker moet het voelen dat je op je eerste wedstrijd meteen een winstpunt hebt gereden! Haha! Gefeliciteerd, jullie gaan er wel komen samen!

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 12:02

Ziet er goed uit ja! Foto 5 en 11 vind ik erg mooi geworden. Knipoog Gefeliciteerd met je winstpunt!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 12:06

Gefeliciteerd met je 1e wp! Pling

Vind haar persoonlijk wel (erg) diep lopen Bloos

Valiente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 12:08

Born2BCrazy schreef:

Daar ben ik het wel mee eens, ze zou iets meer opgericht kunnen lopen. Maar ontspannen is het zeker dus ik denk zeker dat het voldoende is voor een zeer nette proef.

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 12:12

Wat goed! Hartstikke gefeliciteerd. Wat moet dat heerlijk voelen zeg!
Ze loopt inderdaad wat te diep, maar persoonlijk liever te diep dan zo kort en opgericht.
Heel veel succes allebei!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 12:15

Valiente schreef:
Born2BCrazy schreef:

Daar ben ik het wel mee eens, ze zou iets meer opgericht kunnen lopen. Maar ontspannen is het zeker dus ik denk zeker dat het voldoende is voor een zeer nette proef.

Ben het met je eens dat ontspannenheid een 1e vereiste is..en dat ie niet helemaal opgericht hoeft..
Maar zó diep (en ws ook op de voorhand)..Lijkt me dat dat ook wel op de coupon staat..
Is overigens wel begrijpelijk..ze zijn nog niet zo sterk als je net begint..maar vind het toch wel fijn als een paard op eigen benen loopt/(leert te lopen).
Is ook maar een puntje..of het direct haalbaar is, is wat anders Knipoog

Ben benieuwd of dat ook op de coupon stond?

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 12:17

Ziet er inderdaat erg lekker uit, alsof jullie dit elke week al doen.

Dacht bij de 1e twee foto's dat je aan het halsstrekken was, maar toen zag ik dat ze op elke foto zo loopt, zie eerlijk gezegd ook niet het verschil met het halsstrekken. Daardoor gaatie ook automatisch op de voorhand lopen.
Maar ik stoor me er niet heel erg aan, aangezien dit er heel goed uitziet en ik me voor kan stellen dat het niet makkelijk is om een Hafje licht te houden in de hand bij oprichting. Daarbij hoeft dat in de B nog helemaal niet.

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 12:20

Oh, en nog wat, ik denk dat je paard makkelijker op de achterhand komt als jij iets meer relaxed op je kont gaat zitten, lijkt alsof je nu een beetje naar voren wordt getrokken af en toe. Maar dat kan natuurlijk ook door de wedstrijdstress komen.

En was nog wat vergeten te zeggen: je Haf is echt heel mooi! Vind je het niet mooier om de hals te laten zien door een hengstenvlecht ofzo?

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 12:22

Leuke haf heb je gefeliciteerd met je wp

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:56

Gefeliciteerd met je winstpunt! Het ziet er echt heel netjes uit. Jammer van je galop, maar gewoon blijven oefenen Knipoog

smiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:59

hee! mijn oude vertrouwde steenwijk concour Clown

ziet er goed uit hoor Marije! leuke haf heb je Lachen
volgens mij hangt ze erg of zie ik dat verkeerd?
iig gefeliciteerd met je winstpunt Haha!

Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:11

ziet erg goed uit! Alleen loopt ze iets te diep.

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:38

Voor de eerste wedstrijd loopt ze heerlijk ontspannen. Wat nou te diep, wat nou op de voorhand, wat nou oprichting. Als het te diep was, op de voorhand dan was er geen wp gevallen, toch? En oprichting.... mag een paard eerst in de B ontspannen onder de ruiter en luisteren naar de hulpen, netjes door de baan gestuurd worden.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 15:42

Jep dat ze te diep liep stond ook op mijn coupon inderdaad, hiermee zijn we heel hard aan het werk, het lastige is dat ze helemaal niet zwaar in de hand is, ik hoef mijn been maar aan te leggen of ze loopt al ontspannen (dat dan weer wel) nageeflijk, maar ze duikt dus af en toe te ver in..
Daardoor, doordat ze nog niet opgericht loopt, komen we ook in de knoop met het halsstrekken.. Iemand daar tips voor? Dat k haar wat opgerichter krijg? Wil eigenlijk niet aan de voorkant komen namelijk!

Maar zoals hierboven ook al is gezegd, we starten nog maar net.. ze loopt nog in de B en is nog maar 5 jaar, ik ben al superblij dat ze zo loopt!~!

jessie34

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:44

Ben het helemaal met Wicky eens Knipoog de oprichting komt later wel! de B is van beginnend en niet van beste Haha!

en Prom hangt niet, heb t zelf gezien!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:48

Wicky schreef:
Voor de eerste wedstrijd loopt ze heerlijk ontspannen. Wat nou te diep, wat nou op de voorhand, wat nou oprichting. Als het te diep was, op de voorhand dan was er geen wp gevallen, toch? En oprichting.... mag een paard eerst in de B ontspannen onder de ruiter en luisteren naar de hulpen, netjes door de baan gestuurd worden.

wel dus Knipoog
Maar het gaat erom zoals ik al eerder zei dat dit wel opgemerkt wordt, zodat in de loop van de tijd..(dus niet a la direct!) wel aan gewerkt gaat worden Knipoog
en het zoals ik ook al eerder zei, ook wel begrijpelijk, maar dat is nog geen excuus om het maar even niet te zien..

Um tips daarvoor?
Sja achter sterker maken Knipoog
Je zou evt een schopje/tikje met je been kunnen geven zodra ze te diep gaat..
of een ophoudinkje 'omhoog'..vlug schakelen..
Vind het altijd lastig om tips te geven..je kan het beter met je instructrice oefenen Knipoog

lascolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:50

ziet er erg netjes uit hoor! ga zo door! en gefeliciteerd met je wp!

Lexmiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:56

Ziet er leuk uit! Gefeliciteerd met je wpnt! Ga zo door!
En hij loopt inderdaad een beetje diep, maar ik las dat je daar al mee bezig was Lachen

*ik ken dit paardje wel Knipoog ben er ook nog bij wezen kijken Clown

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 16:42

Ziet er echt goed uit, En voor een eerste keer: schitterend Haha! Let wel dat je je tenen naar binnen blijft houden. Alleen, is je cap niet een heel stuk te groot? Clown

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 17:12

Hahaha heel stom mijn cap is verder niet super te groot (klein beetje dat heb ik opgevuld met maandverband omdat een maat kleiner weer te klein is Tong uitsteken
Maarrr, ik had mijn knot te hoog zitten waardoor hij wat kantelde naar voor en het lijkt alsof ik niets kon zien Tong uitsteken Maar ik zag nog wel alles hoor Clown

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 19:27

Ziet er lekker uit marije, gefeliciteerd trouwens! Enne je mag best beetje vrolijk kijken tijdens je proef Tong uitsteken

Tja en het te diep lopen..ik leer tijdens de menlessen om een ophouding te maken wanneer ze te diep gaan en juist wel iéts van voor te vragen. Heb geen idee hoe prom aanvoelt in de hand, maar té licht kan ook (had zo een voor de kar, die wist dat te diep juist de uitvlucht was). Deze moest ik licht blijven vragen, voor gelijke druk en contact in beide handen en als ze ging duiken een ophouding maken (en niet steeds in dezelfde hand, maar zo dat ze even wist dat zo diep lopen een negatieve reactie teweeg bracht). Daarnaast veel (schijn) overgangen en wendingen (voltes, halve voltes, slangevoltes), zodat ze de achterhand moest gebruiken en aansterken.