Rikst (OegexPeke) @Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Rikst (OegexPeke) @Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 20:26

Hey,

Gisteren was het hier in het noorden nog redelijk droog, maar wel lekker koel en dus de beste tijd om de paardjes lekker aan het werk te zetten.
Op sommige foto's ben ik wat onthoofd, de camera was ook nog een beetje wennen. Rikst heeft voor een Fries vrij veel lengte in haar hals en daarmee was is ook voornamelijk mee aan het werk. Haar rug mag ze wat losser laten en ik probeerde haar wat ronder te laten lopen. We zijn er nog lang niet, maar ik het heerlijk gereden.

Foto's staan trouwens op volgorde...

Punten waar ik op moet letten:
~Binnenhand niet te veel laten zakken of te streng laten worden.
~Handen niet te hoog houden.
~Tenen naar binnen (hier werk ik al heel hard aan!)
~Niet te hoog uit het zadel komen met lichtrijden.
~Niet alles losgooien tijden het aanspringen.
~Vul maar aan Knipoog

Foto's van het eerste half uur heb ik niet gemaakt, maar heb haar natuurlijk wel uitgebreid losgereden.

Natuurlijk heb ik de besten eruit gezocht, schaam me diep voor sommigen, maar het geeft me ook weer veel punten om aan te werken. Ik had er een ander zadel op liggen dan normaal, waardoor ik af en toen mijn evenwicht verloop. Maar deze is wel een stuk beter voor mijn houding.
Les heb ik op het moment niet ivm stoppen van de manege, maar ik hoop binnenkort snel weer een lesje te kunnen krijgen.
Dit is trouwens Rikst' eerste keer op HAW

1. Afbeelding

Ander stap moment, hier vroeg ik iets meer http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=4GS8MRVJ

2. Afbeelding
Volte, ik moet om m'n handen denken..
3. Afbeelding
Proberen uit te schuiven..
4. Afbeelding
Toch nog mooi beengebruik Haha!
5. Afbeelding
6. Afbeelding
Sturen en galoperen is soms wat lastig, maar mijn binnenhand is weer te streng...
7. Afbeelding
Na de galop, goed ontspannen en voorwaarts
8. Afbeelding
9. Afbeelding
Vlak voor de galop..
10.Afbeelding
Hier lopen we erg netjes vind ik
11.Afbeelding
Net aangegalopeerd, probeer haar bij me te houden..
12.Afbeelding
Galop is lastig, we gaan scheef door de bocht Knipoog
13.Afbeelding
14.Afbeelding
UItdraven. Netjes, maar die binnenhand weer...
15.Afbeelding
Uistappen, braaf paard Haha!

Lied

Re: Rikst (OegexPeke) @Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 20:40

He Rianne!
Ziet er goed uit hoor!!
Idd op foto 11 kom je omhoog uit het zadel Tong uitsteken Maar ze loopt verder wel heel goed vind ik.. ze lijkt ook mooi voorwaarts en ruime passen.. lijkt echt super!!
Verder lijk je op sommige fotos wel veel voorover te vallen, misschien een puntje..

Voor de rest zeg je het zelf wel.. Maar ik vind het verder netjes hoor! Ziet er echt goed uit! Haha!

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 21:31

Op je kont blijven zitten hea Rianne Knipoog

Ziet er goed uit, alleen op sommige foto's als ze lekker uitschuift lijkt het wat alsof ze over haar tempo loopt, klopt dat? Zou best wat onbalans nog kunnen zijn, omdat ze het al lastig vind. Lachen (Oh, en ook bij Rixt schouder begrenzen! Soms piept ze er even tussen uit, al is het veel minder dan Melissa!)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 17:43

Hhaha, tja.. Door het normale zadel zit ik zo ver naar voren, die zit namelijk alleen dan wat fatsoenlijk Knipoog Lupi, je weet wel wat ik bedoel. Vandaar ook dat ik dit zadel erop gedaan had Haha!

Wanneer ik haar wil uitschuiven kan ze wel redelijk rustig lopen, maar als ik de teugels oppak dan gaan we ietsje harder... Ook weer iets waaraan we moeten werken.
Pff, begenzen ja.. Ze valt in dat hoge tempo heel erg scheef, heb er foto's tussen zitten... Nagelbijten / Gniffelen
Dat uitschuiven vindt ze heel erg lastig idd, neusje wil maar moeilijk zakken naar waar ik hem wil Knipoog

Ach hopelijk binnenkort snel weer een lesje van Marisca Haha!