Ze wordt door mij en twee andere meiden geleased en samen hebben we heel hard gewerkt om haar losser te krijgen in haar rug. Ze zat na jaren lang manege arbeid ongelovelijk vast en was niet een van de vriendelijkste op stal (mensen keken ons soms wat raar aan 'waarom wil je dat paard nou leasen'
). Nu vier maanden later gaat het al een heel stuk beter. Ze staakt niet meer, bokt nauwelijks, slaat niet als je opzadelt en kijkt veel vrolijker uit haar ogen: ze is weer helder in haar koppie. Wat gaat dat snel zeg

Maandag was ze wat minder alert op mij en wat meer op de omgeving (daar zaten kabouters), maar al met al ging het heel aardig vond ik, mijn beloning kan je in ieder geval wel zien in deze foto's: dat achterbeen!

1.

Aansingelen is -heel- erg hoor...
Instappen, je kan hier nog wel zien hoe ze vroeger altijd liep haar achterhand is er nog niet helemaal bij. (In december was dit haar 'actieve' stap/draf/galop)
2.

Eerste drafje
3.

Er waren bakkabouters op de omgevallen hindernis aan het dansen, die moet je wel in de gaten houden!
4.

5.

6.

Rustig galopje (achterhand moet hier nog wat meer bijkomen)
7.

8.

Volte
9.

Meer bakkabouters die waren aan het zwemmen in het blauwe zeil.
10.

Verlichte zit om haar uit te nodigen te zakken met haar hoofd (vind ze nog heel erg lastig, als ik gewoon blijf zitten durft ze eigenlijk niet)
11.

Achterbeentje
12.

Fotograve was creatief (en weer lekker achterbeen!)
13.

Eventjes lekker hard, vind ze zo leuk

14.

En de fotograve mag uitstappen
15.

Nu vind Aranka het wel weer genoeg, terug naar het land! (Hoezo arrogant)
Eigen punten:
- Hakken! Naar beneden die krengen
- Handen niet te hoog houden
- ?? Er is iets dat me ergert aan mijn houding, maar ik kan er geen vinger op leggen.
Ik kan prima tegen kritiek, maar ik vraag wel dat je eventjes een tip (of twee) er bij geeft HOE ik het dan kan oplossen. Hou er alsjeblieft wel rekening mee dat dit dus een paardje is dat jaren lang haar rug heeft weggedrukt en niet/slecht liep. 'Aan de teugel' zijn we simpelweg niet aan toe, dit vraag ik dan ook niet
ik vind het heel leuk om te horen dat jullie dit doen voor een manege paard egte paardenmeisjes