Aranka @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caeruleus

Aranka @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 09:22

Sinds januari is Aranka geen manegepaard meer, maar een 'leasepaard' Clown Ze wordt door mij en twee andere meiden geleased en samen hebben we heel hard gewerkt om haar losser te krijgen in haar rug. Ze zat na jaren lang manege arbeid ongelovelijk vast en was niet een van de vriendelijkste op stal (mensen keken ons soms wat raar aan 'waarom wil je dat paard nou leasen' Tong uitsteken).
Nu vier maanden later gaat het al een heel stuk beter. Ze staakt niet meer, bokt nauwelijks, slaat niet als je opzadelt en kijkt veel vrolijker uit haar ogen: ze is weer helder in haar koppie. Wat gaat dat snel zeg Pling

Maandag was ze wat minder alert op mij en wat meer op de omgeving (daar zaten kabouters), maar al met al ging het heel aardig vond ik, mijn beloning kan je in ieder geval wel zien in deze foto's: dat achterbeen! Vingers aflikken

1.
Afbeelding
Aansingelen is -heel- erg hoor...

Instappen, je kan hier nog wel zien hoe ze vroeger altijd liep haar achterhand is er nog niet helemaal bij. (In december was dit haar 'actieve' stap/draf/galop)

2.
Afbeelding
Eerste drafje

3.
Afbeelding
Er waren bakkabouters op de omgevallen hindernis aan het dansen, die moet je wel in de gaten houden!

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding
Rustig galopje (achterhand moet hier nog wat meer bijkomen)

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding
Volte

9.
Afbeelding
Meer bakkabouters die waren aan het zwemmen in het blauwe zeil.

10.
Afbeelding
Verlichte zit om haar uit te nodigen te zakken met haar hoofd (vind ze nog heel erg lastig, als ik gewoon blijf zitten durft ze eigenlijk niet)

11.
Afbeelding
Achterbeentje Lovers

12.
Afbeelding
Fotograve was creatief (en weer lekker achterbeen!)

13.
Afbeelding
Eventjes lekker hard, vind ze zo leuk Haha!

14.
Afbeelding
En de fotograve mag uitstappen

15.
Afbeelding
Nu vind Aranka het wel weer genoeg, terug naar het land! (Hoezo arrogant)

Eigen punten:
- Hakken! Naar beneden die krengen
- Handen niet te hoog houden
- ?? Er is iets dat me ergert aan mijn houding, maar ik kan er geen vinger op leggen.

Ik kan prima tegen kritiek, maar ik vraag wel dat je eventjes een tip (of twee) er bij geeft HOE ik het dan kan oplossen. Hou er alsjeblieft wel rekening mee dat dit dus een paardje is dat jaren lang haar rug heeft weggedrukt en niet/slecht liep. 'Aan de teugel' zijn we simpelweg niet aan toe, dit vraag ik dan ook niet Lachen

Lied

Re: Aranka @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 14:19

Ik heb Aranka gezien hoe ze hiervoor liep en als ik deze fotos nu zie!! Ik herken haar niet meer terug! Ze is zoooveel beter gaan lopen! Helemaal foto 2 en 8 zijn echt goed! Ze ziet er super uit Judith!!

En dan misschien over je houding. Je zegt dat je er niet de vinger op kan leggen en op zich is er ook niet echt wat verkeerd aan je houding hoor. Maar wat ik zie is dat je schouders, heupen en been niet op 1 lijn liggen. Zoals je ziet heeft Rianne dat op foto 14 wel (al heeft ze wel wat korte beugels daar Tong uitsteken ) Bij jou zie je dat je benen echt voor de lijn liggen die je schouders en heupen maken, waardoor je veel achterover komt te zitten. Miss dat je dat bedoelt? maar ik vind niet dat je daardoor echt slecht zit ofzo..

papiertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 14:26

Ik ben het kwa houding eens met Lied.
Ze ziet er trouwens erg leuk uit!
Veel succes nog

miicherie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 14:28

wat een leuk paard !!! echt een leukie Knipoog ik vind het heel leuk om te horen dat jullie dit doen voor een manege paard egte paardenmeisjes Tong uitsteken suc6 verder Lachen
x

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 14:32

ik zie geen foto's

RolexandMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 14:32

ziet der leuk uit en is al veel verbeterd! alleen je houding man inderdaad we wat beter! maar datb werd je al gezegt veel sucses verder

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 14:33

Misschien even wachten op de fotos? Ik zie ze in ieder geval wel.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 14:35

nee is done.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 14:43

ik vind dat je redelijk recht zit

ik hoop voor je dat ze de volgende keer minder bakkabouters zitten

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 14:55

He Judith wist niet dat je ook op bokt zat.. Ik zie je weer op stal.. Leuke foto's!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 17:48

Hey,
Eindelijk dan ook Aranka @ Work. Zie er zeker veel beter uit dan die paar maandjes terug. En heerlijk actief achterbeen ook Haha!

En idd, over de punten hebben we het al gehad, maar er zit ook zeker verbetering in bij jou in vergelijking met februari.
Nog eentje, als je terug rijdt, niet voorover duiken Knipoog Maar daar hadden we het al over gehad..

Maar de foto's zijn goed gelukt hoor en Aranka zat echt heel lekker Haha! Die draf was erg leuk, maar wel hard werken!
@Lied, ja idd korte beugels.. Lupi heeft iets kortere benen dan mij Tong uitsteken

Ga zo door Lupi en over een maandje maar weer eens bij elkaar langs?

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 17:57

Aranka is veel veranderd sinds het leasen, echt heel erg vooruit gegaan. Ik zie je eigenlijk nooit rijden, maar zo vanaf te foto's is wel te zien dat het steeds beter gaat! (als ik dan terug denk aan hoe ze eerst was Clown) Aan het einde van dit jaar, herkennen we haar volgensmij helemaal niet meer Knipoog Succes!

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 22:31

RianneH schreef:
Hey,
Eindelijk dan ook Aranka @ Work. Zie er zeker veel beter uit dan die paar maandjes terug. En heerlijk actief achterbeen ook Haha!

En idd, over de punten hebben we het al gehad, maar er zit ook zeker verbetering in bij jou in vergelijking met februari.
Nog eentje, als je terug rijdt, niet voorover duiken Knipoog Maar daar hadden we het al over gehad..

Maar de foto's zijn goed gelukt hoor en Aranka zat echt heel lekker Haha! Die draf was erg leuk, maar wel hard werken!
@Lied, ja idd korte beugels.. Lupi heeft iets kortere benen dan mij Tong uitsteken

Ga zo door Lupi en over een maandje maar weer eens bij elkaar langs?

Haha, ja ik had al zon vermoeden dat de beugels nog steeds op Judith haar maat zaten Tong uitsteken Maar ik zei het verder als voorbeeld voor judith voor de beenligging Lachen

Maar je hebt mooie fotos gemaakt hoor Rianne! En Aranka ziet er super uit!

Kiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 20:51

Wat een mooie foto's! Ik herken Aranka amper! Wat goed!
Ze loopt veel ruimer zie ik wel! Super OK dan!

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 23:45

Kiet woehoeeee

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:10

Mooie foto's Judith! Aranka is echt vooruit gegaan! En over je houding, je moet iets meer naar voren zitten/shuiven in het zadel en je onderbeen wat meer naar achteren plaatsen! Maar volgens mij heeft het zadel daar ook mee te maken, ik weet nog wel dat ik dat zadel niet echt fijn vond zitten/liggen op Aranka!

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 12:27

Bedankt voor alle reacties Haha! Ben zo blij met Aranka, ze is zo lief geworden Lachen

Ik zal eens gaan spelen met verschillende beugel lengtes, kijken wanneer ik goed recht zit. Het zadel is inderdaad niet optimaal, maar helaas kan ik daar weinig aan doen Verdrietig

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:43

Aranka was echt mijn favoriet op Wapper na dan Knipoog

Als ik haar zo zie lopen ben ik jaloers... Verdrietig Tong uitsteken