Hier mijn eerste HAW met Melissa.
Melissa is een 11 jarige draver die ik sinds een tijdje bitloos rij. Dit omdat ze zo erg op druk van het bit reageerd dat ze alleen maar meer gaat rennen. Ik ben heel rustig aan begonnen met het bitloos rijden en heb eerst veel grondoefeningen gedaan. Alles is langzaam opgebouwd en zeker niet overhaast
Ze is heel gevoelig op degene die erop zit en daardoor soms wel wat moeilijk..Maar ondanks het rustig aan doen had ik toch weer wat hulp nodig. Dus Lupi (:P) lief aangekeken en in ruil voor een fotoshootje van haar paard heeft ze me vandaag weer eens les gegeven

Ik reed zonder zadel omdat ze heel kaal is van het verharen en ik het zadel dan voor haar niet prettig vind. Het halstertouw zit om haar nek omdat ik te veel steun zoek bij de teugels wanneer we iets harder gaan dan stap.
Het is zeker nog niet perfect en er zaten beroerde stukken tussen, maar de ontspanning is er (meestal). We hebben vooral veel gestapt en daarin zijn we aan het werk gegaan.
Uiteindelijk kwam de achterhand er goed onder, stonden we bijna vierkant stil en was er een hooop ontspanning
Ik was moe maar voldaan toen we klaar waren, en Melissa hoop ik hetzelfde
Het is iig zeker voor herhaling vatbaar en voorlopig kan ik weer aan het werk. Hier zijn ze dan:
1.
Instappen
2.
3.
4.
5.
6.
7.
Recht wegstappen is erg moeilijk..
8.
Netjes stilgestaan

9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
Erg moe, maar voldaan

Zoals je kan zien is er nog een hoop om aan te werken, maar ze liep vandaag af en toe zo geweldig al
Punten waaraan ik moet werken:
~Handen lager houden af en toe
~Veel minder aan die teugels zitten (dankje Lupi voor het verbeteren.. was wel lastig
)~Minder mee bewegen met het paard
~M'n benen rustiger en meer naar achteren houden (ik gooi ze naar voren wanneer ik mijn evenwicht verlies...)
~...
Maar ik vind dat je netjes zit. Het lijkt op de foto's niet dat je haar hindert ofzo. En het is echt super dat je haar met zo'n halstertje alleen kan rijden!