Mijn vorige vzpony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nikki_oud
Berichten: 129
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-01 10:43

Hier een paar foto's van mijn vorige vzpony Boudewijn, Boudewijn is een Welsh Mountain hengstje van 7 jaartjes jong.
En errug bijdehand (stijgeren, je meesleuren, happen, hinniken, uitsloven voor de merrie's enz.)
Afbeelding
Z'n sneutje kwam altijd net boven de staldeur uit.

Afbeelding
Los in de padock (moest je wel altijd opletten, anders kroop ie onder het hek door!)

Afbeelding
En ik op Boudie...

Afbeelding
Boudewijn van dichtbij...

Afbeelding
Zijn vorige eigenaresse op hem...

Afbeelding
Zijn koppie...

Afbeelding
Boudie met zijn vorige eigenaresse op de weg...

Ik hoop dat ze het doen, ze stonden op expage site, maar volgens mij doen ze het dan niet hier? ach ik zie wel...
Hij is trouwens verkocht omdat zijn eigenaresse niet genoeg tijd had, en de hekken op de manege waren niet op hem gebouwd zeg maar. (eerst stond hij op een weitje maar daar moest ie weg, op de manege werd ie wild want daar stond ie de hele dag op stal, hij scheen toen ie nog in het weitje stond heel rustig te zijn, dat weet ik niet want ik ben hem pas gaan verzorgen toen ie op de manege stond..)

groetjes nikki

nikki_oud
Berichten: 129
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-01 10:48

jammer, de laatste 4 doen het niet...
ik zit nu niet thuis op de compu, maar als ik thuis ben zet ik die andere 4 er goed op!!

WennieJ88

Berichten: 2563
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 11:00

ja jammer!

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 12:10

Afbeelding

Afbeelding

Zijn dit ze?

Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 15:09

ff proberen:
(de laatste twee zijn van photoloft en mislukt :S)
[img]../upload/8/boudewijn.jpg[/img]
[img]../upload/8/boudewijnindraf.jpg[/img]

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 16:05

wat n leukie

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 17:05

ik heb um altijd al leuk gevonden Lovers echt een scheetje Kwijl

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 17:18

hijs echt wel mooi!! Lovers Vingers aflikken

nikki_oud
Berichten: 129
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-01 19:14

schatje he?

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 19:14

wat een schatje zeg!!

nikki_oud
Berichten: 129
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-01 11:02

nog 2 fotos:
Afbeelding
Boudewijn is zijn stal, deze foto had ik al ingeplakt dus kon h'm niet meer scannen, toen heb ik maar foto van die foto gemaakt met digitale-camera (snappie?)

Afbeelding
Ikkuh op Boudie, ook gemaakt met digi van ingeplakte foto..

Afbeelding
En nog een keer ik op Boudewijntje, ook weer gemaakt met digi.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 11:04

wat een onwijs stoer beest zeg!!! heel mooi kleurtje heeft ie en dan zo'n lekker eigenwijs koppie erop... Kwijl Kwijl

nikki_oud
Berichten: 129
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-01 11:41

ja, gaaf he?? hihi stoer is ie zeker!

weet je hoe ik h'm voor het eerst zag? (op de manege dan, want ik had h'm weleens in de wei zien staan..)
ik was daar om op m'n tantes paard te rijden, opeens; aan de kant, ze gaan Boudewijn pakken.
dus iedereen aan de kant...
en ja hoor daar kwam ie aan!!!!! aanracen vanachter een hoekie waar z'n stal was, met 2 meisje/vrouwen (hoe je het noemen wil, waren rond de 20) aan z'n halster... ze werden echt helemaal meegesleurd!! en Boudewijn hinniken, echt niet meer normaal gewoon... toen vond ik h'm best eng.

ong. een maandje later hoorde ik van m'n tante dat ze een verzorgster zochten voor een nieuwe 'shetlander'. dus ik wou h'm wel verzorgen, maar het was een hengst en errug ondeugend maar ik eigenwijs en toch kijken, er was nog niemand, dus ik op zoek naar een shetlander.. maar de enigste kleine pony die er stond was dus Boudewijn!! En het bleek Boudewijn dus te zijn (waar ze een verzorgster voor zochten) maar het is helemaal geen shet...
Ik denk dus van; o jee...

nah daar kwam z'n eigenaresse aan... hier heb je het halster, pak h'm maar, maar kijk wel uit want hij hapt! dus ik die stal in, eigenaresse bleef er wel bij hoor... wou ie z'n stal uitrennen, ik kon h'm nog net tegenhouden! dus het zelfde verhaal; aan de kant, boudewijn komt eraan! dus ik h'm uit z'n stal halen hij dribbelen naast me, ik was het hoekje om en hij ging dus racen! hihi iedereen stond aan de kant te kijken en ik werd half meegesleurd, lekker voor banketstaaf, maar ik dus m'n hele gewicht aan het halster touw, ruk geven en ik kon h'm redelijk houden, hij bleef nog wel schuin aan het halsetr dribbelen...

losgegooit in de padock... beetje opgejaagt en daarna weer proberen te vangen, dat ging niet echt bepaald goed. hij liet zich niet pakken, en toen ik h'm eindelijk had wou ie niet mee en begon te stijgeren... maar na een tijdje eindelijk bij de stal, gepoetst en toen was ie wel errug lief! het rijden ging ook errug goed! moest wel paar keer op proef komen voor ik hem mocht verzorgen, wnat het was dus niet een van de makkelijkste, op stal vonden ze het overdreven dat ik zo vaak op proef moest komen, het was toch geen 'dure dressuurpony?'. maar ik mocht hem dus verzorgen, en heb nog errug veel met hem meegemaakt in die korte tijd...

zowat alle merrie's waren hengstig, dus ik wat gedronken, en ging dat draakie maar eens even pakken... ja die pak ik wel even hoor...
niet dus!!!!!!! ik kom z'n stal in, en hij stond rustig op z'n hooi te knabbelen. ik wil ze halster omdoen, en hij rent naar de achterste hoek in de stal. dus ik denk; och heeft ie weer zo'n bui? dus ik naar h'm toelopen en wil h'm weer pakken, begint iie te bokken, ik niks van aantrekken, klpa geven en halster omdoen... begint ie te stijgeren, stond ik daar in die stal..
nou zo nog een hele tijd doorgegaan... maar toen heb ik het opgeven. ik vragen of iemand anders h'm wou pakken, 1 van de volwassenen; maar iedereen; nou echt niet, ik ga dat beest niet pakken. dus heb ik h'm laten staan.. 's avonds eigenaresse opgebelt dat ie er niet uit was geweest en was ze niet echt blij mee, maar ja wat kan ik eraan doen?!?! toen heeft patries h'm er 's avonds effe uitgehaalt, vraag me niet waarom het haar wel lukte?!?! Verward volgens haar omdat ze meer kracht heeft (ze is dan ook 5 jaar ouder dan mij..) maar goed....

ook een keer had i'k h'm opgezadelt, en ging naar de bak, patries reedt er ook met jerai, normaal gaat dat heel goed samen, ik moest er natuurlijk niet te dicht langs komen, want dan ging Boudie flippuh!! maar ik kom de bak binnen, en Boudie wordt echt helemaal gek. Bokken, stijgeren, rennen, happen, hinniken... patries gauw van jerai, en een vriendin van patries hield jerai vast, en patries hielp mij met Boudewijn, ik erop en bokken dat ie deed... ik eraf, en jerai bleek heel errug hengstig te zijn... Boudewijn bokte zelfs z'n zadel eraf!!
Wij stokje trekken wie er in de bak mocht blijven (er was ook nog een minder goede bak) en ik mocht blijven Haha!
dat meisje ging met jerai naar de andere bak, en patries hielp mij op Boudewijntje...
En nog steeds bokken, stijgeren, hinniken enz. patries heeft er een paar rondjes naast gelopen en hij werd rustiger. patricia ging verder met jerai. Boudewijn was nog wel errug snel, en schoot er steeds vandoor, maar verder was ie wel weer braaf. dit zal ik echt never vergeten!

ook een keer liep ik met boudie naar de bak, kwam er een man aan met z'n merrie, dus ik hoorde al van allerlei kanten; nikki hou boudewijn goed vast! ik; jaja. en Boudewijn keek niet eens om naar die merrie, hij dribbelde niet eens aan de hand!!
maar hij bleek hele erge spierpijn te hebben, hij wou ook niet draven, dan gaf ie steeds ene bokkie. maar niet echt boeiend.


woh hee, ik zit geloof ik op de praatstoel?!?!
jeempie wat een lange verhalen zeg...
maar goed, kunnen jullie lezen wat voor een Extreme duivel het is... hihi