dit doe je toch niet???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

dit doe je toch niet???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-02 17:43

http://www.gbarabians.nl/startpagina.htm

Op onze open dag gehouden op 2e kerstdag gaf Sander Naber met de hengst Alexander een springdemo.
Dit onderdeel sloeg in als een bom bij de meeste mensen.
Er waren zo'n 6 hindernissen gebouwd maar geen gewone hindernissen zo gek mogelijk.
Een daarvan was met vuur, de balken werden bewerkt met speciaal spul en werden aangestoken.
Ook was er een gedekte tafel met stoelen, een hindernis met 5 paraplu's en een hindernis met 2 Shetlandpony's en nog een hindernis vol met kerstlampjes het licht ging uit en Alex en Sander namen zonder moeite al deze hindernissen.

Afbeelding

kan dit of is dit te gek voor worden? Verward

k zoek een verzorg/bijrijd paard/pony vlakbij amsterdam-noord: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... highlight=


Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 17:46

Lijkt me heel link..
Maar ben al geen held met gewone vaste hindernissen.. dus..
Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 17:56

zeker link zeg!!
ik zou dat echt niet durven, het is niet echt hoog maar toch, het paard hoeft het maar 1 keer aan te raken en heeft gelijk een brandwond.

Ineke2

Berichten: 33038
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 18:51

Tja...hierbij speelt het vertrouwen van de ruiter en het paard in elkaar een grote rol.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 18:54

het is dan ook al gevaarlijk om gewoon over zo'n paal te springen hoor... Als die daar achter blijft haken of hij springt er wat verkeerd overheen kan die ook al vanalles breken...

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 19:11

Wat sypheron wil zeggen is: het is niet gevaarlijker dan gewoon normaal springen.
Enigste waardoor het knap is; is de durf en het vertrouwen in de ruiter van het paard waardoor hij over het vuur durft te springen!

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 19:18

Toch vind ik het wel linker dan een gewone hindernis. Vuur... waarom? wat is het nut? waarom laten ze het niet bij een balk waar idd ook al genoeg kan gebeuren? nee ik vind dit te ver gaan...

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 19:23

Dribbel schreef:
Toch vind ik het wel linker dan een gewone hindernis. Vuur... waarom? wat is het nut? waarom laten ze het niet bij een balk waar idd ook al genoeg kan gebeuren? nee ik vind dit te ver gaan...


helemaal mee eens..
van vuur kan hij brandwonden krijgen, EN de riscico's van een gewone hindernis dus vind dit wel linker!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 19:26

ik denk dat het er gevaarlijker uitziet als het is. het zal wel een pony/paard zijn wat veel meer heeft gesprongen in het leven. ik ben laatst een keer bij de bereden politie weesten kijken en daar springen ze met die paarden over loeigrote parasols. en lopen ze ook langs brandende fakkels nog geen 5 cm van hun af terwijl aan de andere kant van hget paard met een ratel gedraaid word.

ik vind het vertrouwen tussen ruiter en paard wel erg groot. mijn complimenten daarvoor.

groetjes [naam]

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 19:26

Ik denk dat het geen echt vuur is maar zgn. koudvuur. Overigens kun je je pas branden als je langer dan zoveel seconden in het vuur blijft en ik denk dat een springend paard íets sneller is Haha!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 19:44

Da's waar, zo ver had ik nog niet nagedacht *LOL*
Ik heb er ook wel bewondering voor hoor, maar ik zou het zelf nooit doen/durven.
Toen Navy nog mocht springen gingen we over 1,50 maar een laag hekje van 40 cm (vast dus) durfde ik nie Haha!
ben n schijterd wat dat bettreft..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 20:10

met eigen ogen gezien en er kwam geen dwang aan te pas.

Alexander is Z samengesteld bij de paarden en is in die hoedanigheid wel wat gewend. Hij heeft eem mega-vertrouwen in de mens, met name zijn eigenaar, die ernaast stond, het vuur aanstak en maar 1 zorg had: dat zijn geliefde paard niets zou overkomen.

DUs nou geen spoken zien waar ze niet zijn hoor! en inderdaad verbrand je je pas als je erin blijft hangen, nou, Alex was snel hoor!!!!

Verder was het een gewone hindernis, die gewoon uit elkaar zou valloen als er iets zou gebeuren!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 20:17

een paard let bij zulke hindernissen veel beter op dan normale.
die is ook niet echt hoog en Alexander is gewoon geweldig die kan dat wel;) Lovers

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 20:21

HE dit is de pappie van mijn paardje. Alexander is Z springen en Z Samengesteld. En hij springt echt overalles. (paraplu's enz enz). En als het gevaarlijk is zouden ze het echt niet doen hoor.

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 21:09

Tender schreef:
Hij heeft eem mega-vertrouwen in de mens, met name zijn eigenaar, die ernaast stond, het vuur aanstak en maar 1 zorg had: dat zijn geliefde paard niets zou overkomen.


Als hij zich zo'n zorgen maakt over zijn paard, moet hij er bij voorbaat al niet aan beginnen. Ik vind het belachelijk om je paard over vuur heen te laten springen, evenals die hindernis waar het paard over shetjes springt, dat zijn ook paardjes hoor, en die hebben ook gevoel, lekker als hij die paardjes aantikt.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-02 21:16

XoNo"]
[quote="Tender schreef:
Hij heeft eem mega-vertrouwen in de mens, met name zijn eigenaar, die ernaast stond, het vuur aanstak en maar 1 zorg had: dat zijn geliefde paard niets zou overkomen.


Als hij zich zo'n zorgen maakt over zijn paard, moet hij er bij voorbaat al niet aan beginnen. Ik vind het belachelijk om je paard over vuur heen te laten springen, evenals die hindernis waar het paard over shetjes springt, dat zijn ook paardjes hoor, en die hebben ook gevoel, lekker als hij die paardjes aantikt.
[/quote]


ja, of over tuinmeubel. Misselijk

k zoek een verzorg/bijrijd paard/pony vlakbij amsterdam-noord: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... highlight=

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 21:53

Ach, in de cross kom je ook wel eens een picknicktafel(al dan niet gedekt met brood *LOL* ) tegen of een hindernis met een paraplu eronder/naast Haha!
Daar moet zo'n beest maar tegen kunnen hoor...*LOL*
En dat vuur is gewoon koudvuur, daar brand hij zich niet zo snel aan! Voor de show toont het wel, zo'n hengst moet zichzelf toch promoten(ik ken hem trouwens niet Verward ) en hoe meer hij gewend is hoe makkelijker op spring/SGW-wedstrijden Party!!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 13:28

he jongens, ik vind het helemaal niet erg als iemand kritisch is, maar je moet niet gaan lopen muggesiften hoor!

ik bedoel: stop dan ook maar helemaal met paardrijden, want paarden hebben wel gevoel, hoor!

als ik jullie zou zeg dat ik daar geweest ben en met eigen ogen gezien heb dat er geen sprake was van stress of spanning of geweld, wat wil je dan nog meer?

dat paardje vond het geweldig en er is niets gebeurd.
en hoevaak wordt een "tuinmeubel" niet gesprongen in een gewone cross?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 14:06

tjong jonge wat maken wij van onze paarden watjes zeg ? Ze kunnen en mogen niets meer Verward . Ben het helemaal met tender eens Lovers . Het begin me steeds vaker op te vallen (hier op bokt) dat de jonge generatie niets meer durft met hun paard en ze verschrikkelijk watjes maken. Jammer hoor Verdrietig . Niets kan meer alles is fout Verward .

Wat denk je wat die beesten in het circus doen. Vroeger moesten de paarden hard werken voor hun boterham door water lopen om schepen op de kant of in het water te trekken. Daarbij verdronken er regelmatig paarden. Hele dagen voor de kar lopen als taxi ja nee geen 2 uur nee soms wel 12 uur achter elkaar.

Ik denk dat deze combinatie verdomd goed weet wat ze doen en ze zal heus geen risico lopen. Weten jullie wel hoeveel van dit soort demo´s worden gegevens per jaar ?? En hoe vaak gebeuren er ongelukken ?.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 14:11

Prisca schreef:
tjong jonge wat maken wij van onze paarden watjes zeg ? Ze kunnen en mogen niets meer Verward . Ben het helemaal met tender eens Lovers . Het begin me steeds vaker op te vallen (hier op bokt) dat de jonge generatie niets meer durft met hun paard en ze verschrikkelijk watjes maken. Jammer hoor Verdrietig . Niets kan meer alles is fout Verward .

Waarbij ik me dan ook nog afvraag of dat een kwestie is van heel wijs doen alsof iemand precies weet hoe het moet, maar dan in de eigen wei een oude splinterige bezemsteel pakt en die op 2 jerrycans leggen om te springen. Bij wijze van spreken dan, je snapt vast wat ik bedoel. Een hoop blabla over hoe het eigenlijk zou moeten. En het zelf ook net zo stug negeren tijdens het rijden.
Beetje realistisch blijven Lachen Dit is een super getrainde hengst die dit werk echt wel aankan hoor!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 16:21

lijkt me dat ze dit heus wel hebben opgebouwd dus niet zomaar een jong onbeleerd paard + ruiter over een brandende hindernis laten springen Haha!
als je begrijpt wat ik bedoel ze kunnen dit echt wel ( waarom denk je dat de hindernis niet zo hoog is Knipoog
enneh over de jonge generatie niet algemeen hoor want sommige durven nog genoeg Haha!

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 17:57

Je moet een braaf paard hebben, maar volgens mij kan het verder geen kwaad. Dit heb ik ook gezien bij de kerstshow van een manege in Dalfsen. Was wel indrukwekkend Haha!

Don't hate me cause you ain't me!

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 18:27

Had je wel toestemming om dit stukkie te kopieeren?
Ik meen dat je hier eerder problemen mee hebt gehad Schijnheilig Lips are sealed Verward

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 18:55

Sterker nog, ik heb het zelf ook gedaan... Op een open dag voor onze ponyclub, heeeel lang geleden. Ik heb ook over vuur heen gesprongen, over een shetlander, over 'lopende' hindernissen, enz... Echt superleuk om te doen! En als je een paar keer goed traint is het helemaal niet zo moeilijk hoor.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers