wat vinden jullie van dit paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
suusjuh

Berichten: 87
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: hengulowwww

wat vinden jullie van dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-01 13:33

ik mag heel mischien een eigen paard/pony van mijn ouders!
ik helemaal blij natuurlijk, en meteen heel marktplaats afspeuren Tong uitsteken
eigenlijk wou ik een haflinger, maar toen kwam ik dit paard tegen, en ik ben helemaal verliefd Lovers ik vind haar echt zo mooi!

Afbeelding


dit is de advertentie die erbij stond:
Te koop wegens tijdgebrek:

Een zeer mooie en talentvolle 8 jarige anglo arabier vosmerrie. Zeer chique voorkomen. (zie foto's) Heeft met onderlinge wedstrijden M dressuur gelopen en L springen.
Vader is Saint Urus d'Olympe, zeer bekende dekhengst. Erg lief in de omgang en geen stalgebreken en 100% verkeersmak. Schofthoogte 1.63. Het is een paard met veel temperament en nooit te lui om voor je te werken. Een bezichtiging is zeker de moeite waard en altijd mogelijk.

en, wat vinden jullie ervan?

groetjes, suus

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 13:52

Zijn niet echt duidelijke foto's. Dus ik kan der weinig over zeggen.
Hou je der rekening mee dat een angloarabier toch heel anders te rijden is dan een haflinger?

starfish
Berichten: 176
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Lubbeek, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 15:16

Ik vind het wel een mooi beestje, maar idd denk ik ook dat een anglo-arabier wel wat meer temperament heeft dan een haflinger. Maar je zou eens moeten gaan kijken. En zelf eens rijden...
Wat vragen ze ervoor? Lijkt mij geen goedkoop paard Schijnheilig

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 15:42

Ik vind het wel een mooi beestje, maar lijkt me inderdaad ook erg verschillen van een haflinger.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 16:29

Kan het niet zo goed zien, maar wat ik kan zien ziet er goed uit! Denk wel dat die in de hogere prijsklasse is hoor! Kzal eerst maar eens gaan kijken en dan verder erover beslissen...

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 16:58

Ik heb m ook gezien.Ze vragen er 9000 voor en dat valt wel mee als ik zo t paard kan zien.Je moet ff goed nadenken wat je wil: Als je wedstrijden wil gaan rijden zou ik eerder voor deze gaan ipv een haflinger.Als je lekker recreatief wil rijden is t zonde van je geld om zon paard vte kopen,dan kan je net zo goed een haffie kopen voor 2 a 3000 gulden! Ik vind haar er wel leuk uitzien op die foto's maar niet speciaal ofzo!

Veel succes iig en duimen dat je een paardje mag kopen van je ouders!

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 17:10

Ja, het is zeker een mooi paardje, heel aansprekend. Maar je moet gewoon goed kijken wat je zoekt, je kan veel beter eerst een lijstje maken en dan pas gaan kijken. Moet je wel streng zijn voor jezelf! Ik ben zelf ook op zoek naar een paardje en dan merk je gewoon dat er heel veel ontzettend leuke beestjes te koop zijn en het liefst zou je ze allemaal willen hebben, maar liefde maakt blind en zorg er heel goed voor dat dat niet gebeurd..Jij en het paard hebben er niks aan als jij eigenlijk een haflinger wil om bosritjes mee te maken maar verliefd wordt op zo een.
als het wel is wat je zoekt: ziet er heel leuk uit, voor zover je dat van zulke foto's kan beoordelen maar als ze erbij zetten dat ze veel temperament heeft zegt dat al genoeg voor mij.. Scheve mond\

xxChicoxx
Berichten: 39
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 17:53

Wel leuk paardje, niet echt iets bijzonders... Niet echt iets wat ik zou kopen.. By the way: denk echt even goed na voordat je zo'n pony aanschaft.. Mijn vriendin had zo'n soort pony gekocht om recreatie mee te rijden, en dat ging totaal niet.. Haar pony was super in de bak, maar een monster daarbuiten. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar het kan dus mis gaan! Met de pony op de foto is waarschijnlijk niet veel buiten gereden, omdat hij wedstrijdgetraind is. Onderschat het recreatie rijden ook niet; hij moet veilig in het verkeer en niet al te schrikkerig zijn. Veel succes met het beslissen over een pony!

PS Dit berichtje is niet om je de koop af te raden, alleen om je goed te laten nadenken. Ten slotte moet jij er lekker mee rijden!

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 17:55

Er staat dat hij verkeersmak is..dan ga ik er toch van uit dat hij in het verkeer is geweest Schijnheilig

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 17:58

mooi paardje. Maar niet meteen op hol slaan hoor, goed over nadenken, en niet nu omdat haar mooi vind al zeker weten dat je haar wil. Critish blijven (moeilijk lijkt me maar goed) Ze lijkt me niet echt rustig, misschien zie ik dat wel helemaal verkeerd, maar ..die onderste foto, van die 2 kleine.... Lachen

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 20:55

ik denk dat je er goed aan doet om er twee keer over natedenken voordat je haar koopt.
Ze ziet er goed uit, maar ik denk aan de manier van lopen te zien dat het een echte hittepetit is.
Ik weet niet wat voor paardje je zoekt maar hou er wel rekening mee dat ze voor heel wat problemen kan gaan zorgen als je haar niet aan zou kunnen.

Suc6 Kim

suusjuh

Berichten: 87
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: hengulowwww

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-01 19:26

maar zo bedoelde ik het ook niet helemaal!
ik vind het een onwijs mooi paard, maar ik ga haar niet kopen!
zo'n duur paard mag ik niet eens van mijn ouders Scheve mond\ .
maar ik zag dit paard op marktplaats en vond haar gewoon zo mooi dat ik het ff op bokt moest zetten.
haha nee als ik een paardje mag dan neem ik een haffie, maar toch droom ik wel een beetje van zo'n paard!
sorry voor het misverstand!

groetjes, suus