Fjord Nicoline @ 'work' (privéles)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arvensis

Berichten: 2304
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:53

leuke foto's hoor !!
je voelt tenminste dat er een paard onder je zit Haha!
ik vind zulke fjorden juist het leukst !!

xXDjuukiejXx

Berichten: 673
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:53

Die loopt mooi !! *LOL*

nicolina
Berichten: 468
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:46

hej, ik heet ook nicoline!!!!
mischien heeft ze hetzelfde karakter wel hihihii Vingers aflikken
wel supermooj beestje trouwens *LOL*

Dreeke

Berichten: 2436
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Wolphaartsdijk (Zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:45

Jaaa Reinou, ik lees hier opmerkingen waar ik van denk "wat een stelletje dombo's hier " maar goed dit soort dingen lees je niet op ons FW forum.
Gelukkig maar.
Nic ziet er goed uit hoor. En die gene die er wat van te zeggen hebben, lekker laten l*llen. Wij weten wel beter. Knipoog

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 08:09

Waterkippie schreef:
maar als ik je een tip mag geven Knipoog
probeer meer van je af te rijden, durf los te laten zeg maar ... lastig uit leggen Clown

Ik snap precies wat je bedoelt Haha!
Alleen was ze zo druk, echt heel erg druk, dat dat gewoon niet lukte Bloos

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 14:41

siets schreef:
sjonge, waarom altijd meteen een stempel op fjorden drukken zeg.... Kan er ook niets aan doen dat de meesten van hier een slanke dressuurcrack op hun netvliezen gebrand hebben staan, wees blij dat er nog mensen zijn die op deze 'dikke hopen' willen rijden Tong uitsteken Schijnheilig.

Ziet er weer netjes uit Reinou, Nic ziet er juist heel goed uit .


Whahaha Haha! Amen Schijnheilig
Hele leuke foto's hoor, ik vind het er goed uitzien!
Wat zit iedereen trouwens te zeuren over die bak? Valt toch wel mee? Verward
(moet je die bak van mij zien, daarom heb ik niet zoveel rij-foto's meer, weet toch al wat voor commentaar je krijgt hier Bloos ) Schijnheilig

veter

Berichten: 76
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Lintelo Aalten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:53

dat nekje OK dan! ziet er erg leuk uit!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 11:33

ik hou niet zo van fjordjes al kan ik wel zwijmelen van een mooie sjieke hengst of merrie maar dit vind ik echt een lelijkerd sorry..

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 11:48

Share schreef:
ik hou niet zo van fjordjes al kan ik wel zwijmelen van een mooie sjieke hengst of merrie maar dit vind ik echt een lelijkerd sorry..


zodan, wat zijn we weer lekker mild!! Als je niets beters te zeggen hebt, houdt dan alsjeblieft je mond, of het moet je hobby zijn om mensen te kwetsen. Vind ik echt niet leuk hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 13:40

het is absoluut niet mijn ding om zulke dingen te zeggen mijn excuses maar mijn buurmeisje zat hier op bokt te zooien.. dus mijn oprechte excuses!

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 13:47

Wat een gezellig topic... Ik zie hier geen spekbilletjes hoor!! Leuke fjord en leuke combi. Ik ben benieuwd naar foto's zonder ruiter!! Je ziet dat ze compact is, en niet dik.

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 13:56

Share schreef:
het is absoluut niet mijn ding om zulke dingen te zeggen mijn excuses maar mijn buurmeisje zat hier op bokt te zooien.. dus mijn oprechte excuses!


sorry, dit geloof ik niet echt. Maar daar gaat het niet om, je biedt je excuses al aan....

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 19:11

Share schreef:
het is absoluut niet mijn ding om zulke dingen te zeggen mijn excuses maar mijn buurmeisje zat hier op bokt te zooien.. dus mijn oprechte excuses!


Houd dat kind dan onder controle zeg! Of delete het bericht weer Verward
Sorry maar dit vind ik niet kunnen...

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 12:09

Hai,

Op zich ziet het er allemaal redelijk goed uit,echter moet je nog wel wat aan je houding werken Knipoog
De achterhand eronder trainen in zo een bak zal pittig zijn voor het dier!
Ik raad je aan om bepaalde oefeningen op een andere ondergond te vragen.
Ook het onder je vandaan lopen kan vluchtgedrag zijn omdat de bak te zwaar is voor bepaalde oefeningen.
Ik weet niet of je de mogelijkheid heb om eens in de wei te gaan rijden of iets dergelijks,echter ergens waar de ondergrond goed is voor de
paardenbenen en het werk wat er van het dier verwacht wordt gedaan kan worden zonder belemmering van een te zware bak!
Waarschijnlijk zal je dan al een heel verschil voelen in de bewegingen van je paardje en geloof me,dat voelt een stuk fijner en zit een stuk makkelijker Knipoog
Ook tijdens buitenritjes kan je soms wat oefeningen vragen zodat je niet vaak in de zware bak aan het werk hoeft.

Succes.

Even voor diegene die het gezeur vond over de bak en geen fotos meer plaats door commentaar die ze erop krijgt.
Ik heb nog nooit geen foto van je gezien,kan er dus niet over oordelen maar afgaande wat jij beschreef neem ik aan dat jouw bak nog zwaarder is?
De tips die mensen geven zijn vaak(niet altijd Knipoog )goed bedoelde tips om ruiter en paard te helpen.
Deze bak is zwaar en dus niet goed voor de spieren en pezen van het dier!
Ook voor de ruiter is dit niet echt fijn rijden doordat hetpaard niet goed kan lopen en zo blijf je vaak in een circel waar geen verbetering komt maar eerder verslechtering door spierverzuring of beenproblemen.
Ruiter wordt boos,paard krijg op zijn donder omdat het allemaal niet gaat zoals er gehoopt wordt en zo kan het dus van kwaad naar erger gaan.

Voorbeeld:
Mijn eigen paard moest ooit eens lopen in een nieuwe aangelegde bak die heel zwaar was.
Hij protesteerd eigenlijk met bijna alle oefeningen(hij deed het niet zoals ik van hem gewend was)
Ik zat ook totaal niet lekker op zijn ploeterende lijf!
Ik ging de bak uit en vroeg op de straat enkele lichte oefeningen die hij gelijk met veel toewijding voor me uitvoerde Lovers
Ik heb dus 1 x in die bak gereden voor hooguit 10 min en toen begreep ik door naar mijn paard te luisteren dat ik niet goed bezig was in die zware bak.
Menig paard is erg braaf en zal(of moet)zijn best doen in een zware bak,wij als ruiter moeten echter beseffen dat dit op den lange duur ten koste zal gaan van het paard!(ook al heeft de een er meer moeite mee dan een ander)
Wat wij dus vragen aan onze paarden moet op zijn minst haalbaar zijn door een goede ondergrond te bieden waarop oefeningen in ontspanning uitvoerbaar zijn!

Daphne18

Berichten: 229
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 12:40

Qua bak ben ik het met het verhaal van @smousje hierboven eens. De bak is gewoon erg zwaar, kijk bijvoorbeeld op de 3e en 4e foto, hier zie je Nicoline's hoeven niet eens meer! Het 'wegzakken' van de hoeven van een paard mag maximaal 3 tot 5 cm zijn, anders is alle arbeid gewoon onnodig zwaar. Misschien dat ze daarom idd ook zo'n moeite heeft met de galop. Vergelijk het maar met als je zelf een duin op loopt, dat mulle zand wat onder je wegzakt, als je boven bent voel je het meestal behoorlijk in je kuiten!

Ik snap ook wel dat je die bak niet 1-2-3 kunt veranderen, maar misschien kun je idd vooral met buitenritten op galop trainen? Kan best zijn dat ze het dan een stuk makkelijker vindt!

Volgens mij waren die 'spekbillen-opmerkingen' ook niet echt eens vervelend bedoelt, tenminste, zo kwam het niet op mij over Verward Volgens mij voelen fjordenmensen zich gewoon redelijk snel aangevallen als er een keer het woord 'dik' ofzo valt. Ik hou het meestal zelf maar op 'fors' of 'stevig' Haha! Maar op zich, als je hier foto's plaats krijg je reacties, en die kunnen positief maar ook negatief zijn. Dat weet je van te voren... Maar ik vind het er best goed uitzien hoor! Aan je houding kan nog wel wat verbeterd worden, en de achterhand idd... Maar ik denk dat een andere bodem al een heel verschil maakt! Succes iig... Lachen

Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 12:59

netjes! OK dan! Mooi fjordje.

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 19:00

Sorry wegens computerproblemen lees ik alles een beetje laat.

Over de opmerkingen over de zware bak & dat ik beter ergens anders kan gaan rijden: dit is niet mijn pony en ook niet mijn bak, dus helaas heb ik daar weinig over te zeggen.

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 19:01

Tulandro schreef:
Wat een gezellig topic... Ik zie hier geen spekbilletjes hoor!! Leuke fjord en leuke combi. Ik ben benieuwd naar foto's zonder ruiter!! Je ziet dat ze compact is, en niet dik.

Bedankt voor je leuke reactie
Ik zal binnenkort eens een standfoto van haar gaan maken Haha!

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 19:01

Evy schreef:
Houd dat kind dan onder controle zeg! Of delete het bericht weer Verward
Sorry maar dit vind ik niet kunnen...

Wahaha go Eef Haha!
Ben het met je eens trouwens Tong uitsteken

Kelloggs
Berichten: 20
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 19:38

Wat een poepie-Fjord! Echt een hele leuke! Haha! Hij loopt echt leuk!

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 22:08

leuke foto's hoor reinou!! nic loopt lekker

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:31

Yoline schreef:
Wahaha go Eef Haha!
Ben het met je eens trouwens Tong uitsteken


Haha, ik was helemaal op dreef! Haha!

DarwinLover
Berichten: 116
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:42

heej leuk beestje!! kan ook mooi lopen!! en je zit er goed op hoor!! leuke combi jullie 2 *LOL*

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 18:41

Evy schreef:
Haha, ik was helemaal op dreef! Haha!

Dat dacht ik al ja Haha! Tong uitsteken

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 18:46

Ziet er netjes uit, alleen vind de Fjord wat aan de dikke kant! Ik zou toch even met eten minderen. Want hoe minder ze mee moeten dragen, hoe makkelijker het is Knipoog