Kermispony's, wie kent ze?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
PonyPower

Berichten: 164
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-01 09:42

Hallo
Zie hier foto's van de kermispony's die soms bij ons in Zoetermeer staan Haha!
Pinky is echt om te slijmen, en ik heb hem een soort truukjes geleerd:
kusjes geven (okee dat kon ie al)
voetjes op commando (dat kon ie al en beetje)
zijn been uitstrekken als je op zijn schouder tikte (dat vond ie trouwens heel leuk om te doen)
Wat ik gaaf vind aan Pinky is:
Dat hij als 1 van de weinige aan de teugel kan.
Dat hij echt laat merken als hij je mag.
Dat hij soms wegrende (echt melig)
Dat hij soms geen zin meer had en dan brutale kinderen ging pesten (FOEI PINKY)

FOTO'S
[img]../upload/1245/champ+beauty.jpg[/img]
Dit is in de trailer, achteraan Champagne, vooraan Beauty (dat donkere vlekje op de foto)
[img]../upload/1245/champ+eefje.jpg[/img]
Dit ben ik (kijk niet naar mij) en Champagne
[img]../upload/1245/champ1.jpg[/img]
Dit is Champagne alleen in de trailer (nu zie je pas hie vies hij altijd was, en ik hem maar poetsen)
[img]../upload/1245/dscf0004.jpg[/img]
Een foto van de kermis (en de pony's natuurlijk)
[img]../upload/1245/dscf0005.jpg[/img]
Hier ik die ff drollen moet scheppen..... (alle smoet een keer gebeuren, en nu maakt mijn moeder een foto, gadverdamme, ik had het niet eens door Haha! )
[img]../upload/1245/dscf0006.jpg[/img]
Hier ik met Pinky Kwijl (en ja ik weet het ik heb mijn handen verkeerd om, maar hij liep steeds weg en zo bleef ie stil staan Haha! )
[img]../upload/1245/dscf0007.jpg[/img]
Ik met Pinky weer, hier liep ie dus weg Frusty
[img]../upload/1245/dscf0008.jpg[/img]
Ik weer met Pinky, hier at hij de bank op (owja tip: let niet op mijn haar, het zit van geen kanten)
[img]../upload/1245/dscf0009.jpg[/img]
Even voor de foto een kaartje kopen met pinky natuurlijk Haha! (in de weg staan is ook leuk)
[img]../upload/1245/dscf0010.jpg[/img]
ff voorstellen: Pinky's neus, Bles (die grote achteraan), Bart, Bietel (rechts naast de jongen), Willeke en die uk die aankomt lopen is Raimond.
[img]../upload/1245/dscf0011.jpg[/img]
Nog een keer voorstellen: Pinky, Bart, Stekeltje, Bietel, Raimond, Dennis of Beauty en Willeke.
[img]../upload/1245/dscf0012.jpg[/img]
En wij, die de ponyritjes lopen (Pinky ging steeds draven vandaar dat ik zijn hoofd wat schuin hield)

Dit waren de foto's, ik vraag me af of deze pony's ook wel eens bij andere bokkers langs komen.
Malle Babbe schijnt ze gezien te hebben in Enschede waar zu nu deze week waarschijnlijk staan.
Er zijn in totaal ongeveer 20 pony's maar er gaan er maar 8 per kermis ofzo...
Bij ons staat altijd Michel (en zijn vriendin Rebecca) maar vroeger stond bij ons Michels vader met pony's als Frits, Mickey, Roosje, Corrie (vroeger soms Sultan, maar die is verkocht), Champagne enz....
De pony's komen uit Tilburg, en ik wil samen met Esther en Suzanne een keer daar heen (mijn vriendinnen van de kermis) zijn er bokkers die ook mee willen als ze deze pony's ook kennen?

Groetjes Eefje


Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 10:00

Hey, die komen ook altijd bij ons in Deventer!
Ik heb ook een paar jaar meegelopen. Ik liep soms met Beauty, en soms met Bietel.
Ik wist nog, dat als Beauty helemaal geen zin meer had en heel moe was, ze ging bokken Haha!
Pinky die ken ik niet (die was er misschien toen nog niet), maar hij ziet er leuk uit Lachen

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 10:10

ik Haarlem staan ze ook altijd op de kermis in April.

groetjes,
linda

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 10:38

Zo kan ik mijn pony ook heel makkelijk aan de teugel krijgen Knipoog Lips are sealed je moet zorgen dat je pony zich ontspant...en als hij zich volledig ontspant moet hij uitzichzelf in principe aan de teugel gaan.
Maargoed...

Ik vind die pinky echt stoer,en die appaloosa Kwijl

assie

Berichten: 9476
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 10:48

Ik vind het hartstikke leuke beestjes.
Vooral die Champagne, die is leuk. Alhoewel ik Pinky ook leuk vind, die heeft zo'n lekker ondeugend koppie *LOL* Lovers

Maar dat op de kermis lopen Misselijk ! Verschrikkelijk! Ik zeg niet dat deze persoon zijn pony's slecht behandeld, maar de pony's die altijd bij ons op de kermis staan, die zijn echt DOODSBANG voor de eigenaar. Het tuig is vaak niet passend, bitten hangen veels te laag in de mond. Hoeven zien er niet echt goed uit, dieren die elkaar niet kunnen uitstaan worden naast elkaar vastgezet, aan het bit (!). En gewoon sowieso, ik vind niet dat een pony thuishoort op een kermis, waar ie wel 5 uur moet lopen en waar zoveel herrie is Boos! Frusty

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 10:52

go assie,
daar ben ik het 100% mee eens Boos! Verdrietig Boos! Verdrietig Boos! Verdrietig Boos! Verdrietig Boos!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 10:54

hihihi zal wel aan de naam liggen Knipoog

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 11:00

Hoe bedoel je pinkygirl?
maaruh...zie je die stalletjes waar ze in staan? Boos! Verdrietig Boos! Verdrietig

assie

Berichten: 9476
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 11:03

Pinky=lief Haha! Lovers

Dat is geen stal! Dat is een trailer. Hebben ze bij ons op de kermis ook. Maar 's nachts staan ze wel in het land. Dan wordt er eeen stukkie land geregeld, en dan worden al die pony's aan een tuur gezet, met het halster om. Dat is dan wel weer goed.
Alleen dat uren lopen, met zoveel herrie, dat vind ik zielig en het tuig en de verzorging mag ook iets beter
_________________
<font color="green">Ik kan gedachten lezen!!!</font>
<font color="red">En... je moest je schamen Knipoog</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: assie op 2001-10-25 12:04 ]</font>

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 11:21

Mijn allereerste pony hadden we van iemand gekocht die altijd op de kermis stond. Na een aantal maanden was het kermis bij ons en ik wou haar laten zien hoeveel ze opgeknapt was nou ik kreeg de pony niet in de buurt van de kermis ze had daar echt een trauma van over gehouden. Ben er ook niet meer langs gereden want dat kon ik haar gewoon niet aan doen. de eerste weken dat ze bij mij was bleef ze ook nooit doorlopen buiten altijd een stukje en dan stilstaan zoals op de kermis gewend was.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 11:25

ze zegt:
Pinky is lief en mooi en bla bla bla
dus ik zeg:
zal wel aan de naam liggen.
Pinky is mijn pony, remember??? Lachen Knipoog

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 11:34

owja,sorry,ik d8 dat je sun lief vond *huil,ik heb me vergist* Verdrietig *LOL*

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 12:48

Deze staan ook in Eindhoven altijd. Echt super zielig.. maargoed. Inprincipe hoeven ze niet echt veel te doen, maar jammer genoeg wel steeds hetzelfde. Ze staan lekker de rest van de dag op het weiland in eindhoven, 's avonds lopen ze niet.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 13:23

Ik wou dat er een wet tegen kwam.
En dat de dierenbescherming eens harder optrad.
Frusty

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 13:46

Bij ons zijn ze helemaal niet zo heel hard voor die beestjes hoor. En het zijn echt dezelfde pony's.
Bij ons gaat de kermis om 1 uur open, dan gaan ze dus lopen, tot half 8 geloof ik, dan gaan ze naar een groot weiland langs alle woonwagens enzo, en daar kunnen ze lekker grazen en ook gewoon liggen!

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 14:12

ik ken ze maar altegoed,toen ik7 was liep ik al met ze,tot en met m,n 13 de ik liep altijd met puk die zwarte zo heel erg zielig is het niet hoor ziet er wel zo uit tuurlijk s,avonds gaan ze echt wel de wei op en niet met z,n allen aan een paal !!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 14:26

Het zal misschien van kermis tot kermis afhangen, maar ik vind het ook ongelooflijk zielig.
Op onze kermis ons lopen de pony's in zo'n mini-arenatje, een ronde tent en ze hangen vast aan een soort rad boven hun hoofd. Die dieren kunnen dus echt nergens heen Boos! . En dan knoerharde muziek erop zetten! Aiaiai... paarden zijn geen attraxies!!!!!!!!!!! Boos! Boos! Boos!

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 14:31

ja hier komen die ponys dan niet maar jeetje wel zielig hoor (nix persoonlijks) die kermis pony's huil huil!! Boos!
leuke pinky hiih

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 15:12

het is natuurlijk voor mij al 6jaar geleden en toen ging het er niet zo aan toe kan veranderd zijn!!!
als de dieren bescherming het met je eens is waarom doen ze er niks aan dan???

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 15:28

OH SORRY hoor niet gezien het spijt me je hoeft me niet zo af te katten!!!
Vroeger zat er nog een andere eigenaar op JO en nu doet z,n zoon het gaat blijkbaar niet zo goed ik zeg toch 6jaar geleden ging het er heel anders aan toe ,ik zeg niet dat ik het niet zielig vind iedereen vind dat zielig!! Huilen

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 15:29

Hoi, leuk dat je die foto,s hebt geplaats Bietel en Raymond waren deze zomer de favoriet van mijn zoontje, als je al het geld opteld wat ik deze zomer aan die pony's heb uitgegeven dan kan je er zelf een shetlander van kopen maargoed het was het enigste wat hij leuk vond. *LOL* *LOL* *LOL*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers