PRIMEUR! De eerste rijdfoto's met Spider

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

PRIMEUR! De eerste rijdfoto's met Spider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-04 22:43

Spider is ingereden toen hij 2 was (door andere eigenaar) toen mijn vriendin hem kocht, kwamen we daar pas achter. Toen heeft hij dus niet meer met ons rond hoeven lopen, hij heeft twee jaar lang lekker in de wei kunnen spelen en een grote jongen kunnen worden.
Nu ben ik sinds een maand denk ik, weer opnieuw begonnen met hem. Hij pakt alles erg goed op en ik ben erg trots op hem!
Hier en daar hebben we nog flinke meningsverschillen maar die gaan ook nog wel weg.
Gelieve geen commentaar over het halster, ik ben nog steeds opzoek naar een bitlooshoofdstel om mee te rijden, dit halster schuift veel te veel, waardoor ik nog minder te zeggen heb.
Ook ging het vandaag niet zo lekker, omdat ik ivbm de hitte en ponykamp twee weken niet op hem had gezeten.
Tips en Hints: GRAAG! Daar kan ik alleen maar van leren, maar wees wel wat mild met je commentaar.

Hier komen de foto's.

Ik had al wat losgereden voordat mijn moeder kwam, maar hier nog een stapfoto
Afbeelding 1.

Ruzie, ik wil denk ik rechtdoor en hij linksaf of omdraaien ofzo Verward
Afbeelding 2.

Stills van een drafje
Afbeelding 3.

Drafje, waar volgens mij toch netjes de achterhand eronder staat.
Afbeelding 4.

Afbeelding 5.

Still van voren, in draf een volte.
Afbeelding 6.

Een kopschudstil Scheve mond Ik hoop maar dat hij dit deed omdat er dazen waren en niet dat hij een of andere tik heeft ontwikkeld
Afbeelding 7.

Nog meer draf (stills)
Afbeelding 8.

De slechtste foto, maar ook een goede foto. Hij heeft erg veel moeite met galoperen, moet hem erg veel aanmoedigen om in galop te gaan, rechtergalop was me nog nooit gelukt en op de foto toont hij dus voor het eerst de rechtergalop! Maar hij wordt in galop snel onbestuurbaar, hier springt hij dus naar rechts, terwijl ik lekker een lange zijde wilde galoperen Rolleyes Mijn houding is zwaar bagger hier, dat weet ik. Zodra er 'iets' gebeurd ga ik meteen voorover zitten en doe mijn handen hoog, ik probeer het al af te leren, maar het lukt nog niet helemaal.
Misschien hebben de bokkers tips over hoe ik hem zekerder maak in de galop en hem recht kan houden?
Linksom is het zodra hij galopeerd niet zo'n groot probleem, dan gaat hij liever rechtdoor dan een volte oid in, dan kan ik ook wel een heel rondje galoperen.
Afbeelding 9.

En lekker uitstappen.
Afbeelding 10.

Ff nog poseren Haha!
Afbeelding 11.

En PIKSIEKNUFFEL! Lovers
Afbeelding 12.


Ik heb expres ook de slechtere momenten erop gezet, zodat jullie me misschien tips e.d. kunnen geven over wat ik fout doe en wat ik beter zou kunnen doen. Ik ben in elk geval al erg trots op het ventje dat hij mij op zijn rug laat zitten Lachen


Jockey_my

Berichten: 2263
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 22:56

ziet er netjes uit!!!

op foto 4 mooi ontspanen!! Pling
spider gedraagd zig goed OK dan!

en ik vind het egt goed dat je met halster rijd!!!!!

Koos PaardLoos.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 22:59

aribolover schreef:
en ik vind het egt goed dat je met halster rijd!!!!!


mag ik mischien vragen waarom?

want zo lijkt het me best erg onduidelijk voor zo'n jong paardje.
met een bit komen de hulpen toch beter door?
kan zijn dat ik verkeerd zit.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-04 23:04

Annetje"]
Gelieve geen commentaar over het halster, ik ben nog steeds opzoek naar een bitlooshoofdstel om mee te rijden, dit halster schuift veel te veel, waardoor ik minder te zeggen heb.
[/quote]
[quote="beautyfull_mickey schreef:
mag ik mischien vragen waarom?

Nee dus Lachen Als je echt wilt weten waarom ik geen bit in het paard zijn mond doe dan kun je me pben. Hier wil ik het topic niet mee 'vervuilen' namelijk.

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 23:07

Annetje schreef:
Nee dus Lachen Als je echt wilt weten waarom ik geen bit in het paard zijn mond doe dan kun je me pben. Hier wil ik het topic niet mee 'vervuilen' namelijk.


Ik denk dat dat geen vervuiling is, maar aanvullende informatie die het wat duidelijker maakt.
Ik vind het best kanp van je dat je hem al zo rond kunt sturen, rijden in een weiland waar andere paarden instaan is al moeilijk en dan ook nog eens met een halster.

Don't dream your life, live your dreams!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-04 23:14

gabyfedde schreef:
Ik denk dat dat geen vervuiling is, maar aanvullende informatie die het wat duidelijker maakt.

Oké, daar zit wat in. Ik zal het proberen uit te leggen.
Mij lijkt het niet fijn voor een paard om een bit in te hebben. (komt misschien omdat ik ook meer met NH en freestyle bezig ben nu) Ik denk dat wanneer je hem met een halster (of iets anders) inrijd het net zo goed zal gaan, mits het halster wel goed aansluit en je hulpen dus duidelijk doorkomen.
Bij de pony die ik rijd (die dus op de foto's los in de wei staat) rijd ik ook met halster. Ik rijd haar ook af en toe met hoofdstel (en dus bit) maar dan reageert ze veel minder goed, is minder voorwaarts en wil minder werken. Zij loopt dus echt veel beter op het halster, vandaar dat ik bij Spider ook niet meer van plan ben het bit in te doen.

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 23:25

Oke daar zit wat in.
Maar dan zou ik inderdaad, zoals je zelf al zegt, op zoek gaan naar een bitloos hoofdstel (en dan geen hackamore), want dit lijkt me ook geen pretje voor je pony.

Don't dream your life, live your dreams!

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 15:57

gabyfedde schreef:
Oke daar zit wat in.
Maar dan zou ik inderdaad, zoals je zelf al zegt, op zoek gaan naar een bitloos hoofdstel (en dan geen hackamore), want dit lijkt me ook geen pretje voor je pony.


Een Hackemore is juist veel fijner voor een paard, mits je er natuurlijk goed mee omgaat. Je werkt in op de neus van het paard en dat is ook veel natuurlijker... Wij rijden nu ook tijdelijk met hackemore op Jordy en hij loopt er super op en je merkt ook heel goed dat hij het leuk vind om op die manier voor je te werken!! Al zou ik er mee mogen starten dan wist ik het wel!

Annetje ik vind het ook knap dat je zo in een weiland rijdt waar ook nog is paarden in staan!! OK dan!
Leuke foto's ook!! Haha!

Lieke

Berichten: 11347
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 16:44

Liesjuh; Waarom is een hoofdstel dat op de neus inwerkt (hackemore) natuurlijker?
Ik vind het wel goed uitzien alleen let op je handen (armen). Soms trek je ze heel erg omhoog, probeer ze ontspannen op dezelfde plek te houden, ook als jullie 'ruzie' hebben, zo blijven je hulpen duidelijk en rustig.

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 16:53

Kan iemand me uitleggen wat het verschil tussen een bitloos hoofdstel en hackamore is? :blont: Lachen

Ik vind het ook knap van je. dat je het durft ook...ik deed hetzelfde met Shetjes, maar dat is iets anders denk ik Knipoog

Wie helpt mij aan een verzorgpaard? Haha! Graag 1tje in de buurt van Groningen Lachen
(Profiel bijgewerkt!)

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 16:53

Het ziet er niet slecht uit, beter kan natuurlijk altijd Knipoog Longeer je hem wel eens? Dan kan je beter oefenen met zijn rechtergalop, hij hoeft dan alleen maar aan het galoperen te denken, en niet ook nog eens zijn evenwicht met jou erop te zien behouden.

L2 + 0 met de Bolle :) // Eindstand

miss_monty

Berichten: 379
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 16:56

het kan idd altijd beter.. maar dit ziet er nog wel redelijk goed uit..
leuk paard!! Knipoog

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-04 18:07

Annetjuh schreef:
Kan iemand me uitleggen wat het verschil tussen een bitloos hoofdstel en hackamore is? :blont: Lachen
Een bitloos hoofdstel is eigenlijk gewoon een hoofdstel zonder bit eraan (en zonder bakstukken dus Knipoog ) Een hackamore heeft een soort ijzeren hefboom op de neus van het paard zitten, dit kan áls je het verkeerd gebruikt heel erg scherp inwerken (dit is voor mij ook een reden om het niet te doen, zou veel te bang zijn iets kapot te maken)

Iedereen bednakt voor je reactie!

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 18:20

Tja.. als je het bit niet fijn vind..
Een singel om de buik van het paard is ook niet fijn Rolleyes
Je hebt bitten en bitten.. En strang+kinketting is heel wat anders dan een dubbelgebroken bit met bol tussenstukje van aurengaan gemaakt.. Knipoog
Maar je ziet op de foto's, dat het paard vaak zijn hoofd omhoog gooit.. Zijn dit momentopname of..?
Dit lijkt mij te komen omdat het niet lekker zit op zn hoofd (en niet door vliegen..) Maar algoed.. ik zal daarover ophouden Lachen

Veel succes nog met inrijden, en als ik 1 tip mag geven : Je linkertenen steek je heel erg naar buiten Vork
Verder vind ik het er goed uit zien
Veel leer-plezier nog samen!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-04 18:26

Marwszjeuh: Klopt, zadel is zoiezo ook niet echt lekker lijkt mij, maar dat heb ik toch nog wel nodig om erop te blijven zitten nu. Ennuh, dit is mijn mening, als je niet dezelfde mening hebt, oké maar respecteer de mijne dan ook.
Het hoofdschudden deed hij nu voor het eerst. En het was voor het eerst met zijn nieuwe halster, in nieuwe wei en met veel dazen, dus het kan veel oorzaken hebben, maar ik zal erop letten, want het kan natuurlijk van het halster komen.

En idd, nu je het zegt, die linkerteen! *LOL*

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 18:29

Annetje schreef:
als je niet dezelfde mening hebt, oké maar respecteer de mijne dan ook.

doe ik ook. Daarom zei ik al 'ik zal daar over ophouden' Vork

Dorien_Boy

Berichten: 81
Geregistreerd: 31-07-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 18:38

en als je met touwhalster rijdt? of zou dat niet veel verschil uitmaken..
maar omdat je ook met nh bezig bent , en ze daar ook zo mee rijden ..
en omdat je een bitloos, beetje bestuurbaar halster zoekt Haha! mss een idee..

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 19:09

ik heb een sprenger hackemore dus wel ijzer bij de stangetjes maar leer op de neus en geen ijzer ook heb ik een bitlooshoofdstel (van emiel voest)
Met dit rijd ik ook gewoon buitenritten en dat gaat goed.
Ook heb ik een dik dubbel gebroken bit waar ik mee dresuurde (les)
Ik zou als ik jouw was op xoek gaan naar een van de twee want t werkt beter dan een halster!

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever

Irmaatje

Berichten: 3671
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 21:30

leuke foto's Anne
ben blij dat het goed gaat met jullie 2 Haha!
ik wil het binnekort nog wel een keer in het echt zien, jullie 2tjes dan.
maar daar moeten we maar keertjes over bellen/mailen
spider is trouwens wel mooier geworden. Lovers

HO HO HO, and a bottle of rum!

Dominque

Berichten: 436
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 22:01

Ik heb het liefst gewoon een bit, ik dressuur en dressuur lijkt me een beetje moeilijk zonder Knipoog . Ik zou ook nooit een paard zonder bit aanrijden (misschien wil iemand anders het paard later wel met bit rijden, het lijkt mij ook dat hij dan duidelijker merkt wat de hulpen zijn) als je dus iets vriendelijkers zoekt misschien een rubberbitje om je paard aan te rijden? (dan kan je makkelijker zijn hoofdschudden controleren) het is maar een idee Knipoog .
Heb je ook weleens naar een Bosal gekeken? In de hoefslag stond een stukje over een (duitse) springruiter die vooraan in de GP meereed met een Bosal.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 10:15

Dominique: Een bosal zou idd ook een uitkomst zijn, maar die zijn zóó duur! Ik heb niet zoveel geld en mag van mijn ouders ook niet zoveel geld uitgeven aan andermans paarden. Een rubberenbit blijft een bit, dus nee dat krijgt hij niet in bij mij.
Irma: Jij moet Spider ook nog testen! Dus maak maar eens een afspraak!
Kido: Met een hackmore ben ik bang dat ik er teveel aan ga hangen en plukken ed en iets kapot maak, ik vind dit te scherp in (kunnen) werken.
Een touwhalster is misschien wel een idee, heb hier lange tijd ook aangedacht, maar denk dat het net zoveel schuift als dit halster.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 11:52

ik vind het opzich best een goed standpunt, en je bent ook hobby/ recreatie ruiter (toch?) dus dan is het toch prima dat je hem zo rijd

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 11:56

Nimmedor schreef:
ik vind het opzich best een goed standpunt, en je bent ook hobby/ recreatie ruiter (toch?) dus dan is het toch prima dat je hem zo rijd



Helemaal mee eens ,vind het ook super dat jullie hem nog een tijdlang gewoon "kind" hebben laten wezen ,dat verdient een pluim!!! OK dan!

Dominque

Berichten: 436
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 17:14


beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 17:19

Annetje schreef:
Nee dus Lachen Als je echt wilt weten waarom ik geen bit in het paard zijn mond doe dan kun je me pben. Hier wil ik het topic niet mee 'vervuilen' namelijk.


ik vroeg het aan aribolover,niet aan jouw Knipoog

maar toch bedankt voor je uitleg.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 18 bezoekers