Lois als dressuurpaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:35

Milkaatjuh schreef:
Zonde dat je met een hulpteugel rijd... ik ben er van overtuigt dat elk paard zonder moet kunnen.
Maar verder wel een leuk paard!! Heel mooi!!


ik ook! Ookal gebruik je een slof goed. Zonder kan elk paard! Geduld etc bewijst dat. Maar de slof kan best af en toe als hulpmiddel bieden, zolang het maar juist wordt gebruikt...

Verder mooi paardje, en manege paardje? Huh, zou je echt niet zeggen!


Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:41

GribaldiFAN schreef:
Jammer dat in ALLE topic's waar een slof wordt gebruikt over de slof wordt gezeurd. ALs je hem nodig hebt (en hij zit een keer strak) gebruik je hem verkeerd en als ie los hangt is het super maar heb je hem dus niet nodig. Ik denk dat er momenten in training zijn waarbij je de slof soms nodig kunt hebben. De ruiter of amazone kiest hier zelf voor. In dit geval hebben we met een goede amazone te maken die al niet onverdienstelijk in het z heeft gepresteerd en onder zeer goede begleiding wordt getraind. Ik denk dat zij vakbekwaam genoeg is om uit te maken of ze wel of geen slof gebruikt. En ik neem aan dat ze ook heel goed weet hoe ze de slof moet gebruiken. Ik denk dat iedereen het erover eens is dat het mooier is een paard zonder slof door de baan te zien gaan maar soms kan het een heel fijn hulpmiddel zijn in de training.


en hier sluit ik me helemaal bij aan Haha!

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ

Tooske

Berichten: 6546
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:43

MMhh
Ik weet inderdaad van mijn trainingen ook dat ik hem vooral rond en naar beneden laat lopen. Bovenin lukt altijd wel.
Al zou hij dan van mij wel iets lager mogen anders loopt hij echt op z'n kop.
Dus meer neus richting voorbenen...
Maar ik denk dat je vast heel goed weet waar je mee bezig bent met de slof en zo te zien heb je hem heel weinig nodig dus.....
Wel heel leuk paardje en het ziet er goed uit!!!

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 18:04

LOIS is te gek, en je rijd idd wel heel erg netjes!!
Je zit mooi rechtop, en wat heeft lois een ruime draf... OK dan!
Ga zo door!!! *LOL*

Mi Caro Mexx & Skyfall LM
Wat een rijkdom als je 2 zelf gefokte paarden in de wei hebt staan... **Trots**

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 20:38

Iedereen bedankt voor de leuke reacties! En ook iedereen heel erg bedankt die voor me in de bres is gesprongen bij de kritiek op de slof of het achter de LL instellen. OK dan!

Ik ben echt heel trots dat Lois en ik het toch maar zo ver geschopt hebben. Toen ik Lois kocht had ik nog nooit wedstrijden gereden, zelfs niet onderling. Het was ook niet de opzet om wedstrijden te gaan rijden. Ik was altijd een serieuze recreant; dressuren, springen en bosritten. Omdat Lois een ander temperament had dan ik gewend was Nagelbijten / Gniffelen , was dat absoluut onverantwoord.

Toen ik 5 jaar terug bij mijn huidige instructrice kwam, kon ik er net op blijven zitten[ben er ook een paar keer heel akelig afgelazerd Blauw oog ], aan de teugel, dat lukte nog niet eens Haha! Onder haar begeleiding zijn we geworden wat we nu zijn en had ik nooit kunnen denken dat ik zo veel plezier en voldoening uit het rijden en de paarden zou kunnen halen. Die dimensie heeft ze zelf toegevoegd en dat is het meest waardevolle, ik blijf natuurlijk een amateur en rijden is voor mij alleen maar hobby. Knipoog

Even voor de mensen die zich storen aan de slof of de houding van Lois. Ik zie op de foto een evenwichtig bespierd paard dat zijn lijf gebruikt. Dat is wat ik graag zie aan een paard, dat is waar ik dagelijks aan werk. Daarbij zijn er vele manieren om tot dat doel te komen, hier zie je er 1 van. Ik zeg niet dat alleen dit goed is en dat iedereen dit na moet doen , maar ga mij niet vertellen dat dit fout is.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 20:45

Jippie, dit ziet er heel fijn uit! Hij is nog mooier geworden

en net als Anoukie de vraag, ga je nu Z2 of ZZ-L starten? Ik denk het 1e, gezien je opmerking over s&t.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 20:56

idd Z2.
Die stap naar de ZZGP komt misschien ook nog wel als dat haalbaar is. Je moet wel realistisch blijven natuurlijk. Eerst maar eens een kur maken en dan nog rijden.
Ik kijk vooral niet te ver vooruit, ik wil hier 100% van genieten.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:02

Groot gelijk! Take it as it comes, en ik ben heel benieuwd naar je Kür ervaringen Haha!

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:44

lios ziet echt als een dressuurpaard enne haal die plaatje "anky" weg die is veel te groot echt leuke kleur voor jou paard OK dan!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:07

Lois ziet er super uit!! OK dan!
en knap werk dat jullie ZZ zijn!!

voor al die mensen die zonnodig over een slof lopen zeuren:volgens mij zijn er hier mensen jaloers dat zij zelf niet zo ver met hun paard kunnen komen....aangezien ik geen van jullie namen in de top-wedstrijd sport zie lopen denk ik dat jullie niets te zeuren kunnen hebben over een ander......en als jullie allemaal zelf je paard zo perfect kunnen laten lopen zonder slof waarom zijn jullie dan geen grandprix ruiters?????
en daarnaast is een slof een HULP-middel, juist ja, daar waar nodig is, op de foto's zie je dat ze niet bezig is Lois in de krul te trekken met die slof, maar dat ie op de juiste lengte vast zit, en dus alleen waar nodig is zijn werk doet en anders hangt ie werkeloos te zijn.....denk daar maar eens over na, of longeren jullie je paard soms nooit met een HULP-middel????
ik wordt daar zo moe van he?altijd heeft iedereen maar kritiek op een ander, kijk eerst eens naar jezelf, en ga je met je eigen zaken bemoeien....


Ik vind dat ze trots kan zijn op Lois en hoe super netjes hij loopt!

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:16

pharagirlke schreef:
sjokke: ik vind ook dat ie 'te diep' loopt hoor. je kan een paard ook zonder slof in de krul sleuren.

Ik vind dat het wel weer genoeg gezegt is!
Als iemand het 1 keer zegt oke..maar nu weet ze het wel hoor!

Rust in vrede lieve Ziggy, ondanks je problemen, hielden we van je.. wat zullen we je missen, maar nooit vergeten..

Ayasha
Blogger

Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:19

Sanderijn: ik wou eigenlijk niet reageren maar ga het toch doen:
3/4 van de bokkers die op de slof hebben gereageerd hebben zelf 1 of meerdere paarden waar ze stikgek van zijn en die ook aardig kunnen lopen incl. mijn eigen paardje als hij wil Knipoog en als ie niet wil werken we gewoon net zo lang door tót ie loopt gelijk ik wil...
ik ben stikgek op mijn paardje! en ik denk dat elke bokker met een eigen paard er stikgek op is!
ik rijd mijn paard niet met slof! en al blijf ik dood. ik zal hem nooit met slof rijden. ik heb er alleen de martingal losjes aanhangen...dus ik kijk eerst naar mezelf! en dit geld voor vrij veel bokkers (denk ik dan zo)
en voor het moment ben jij de gene die commentaar zit te geven...
er is NOOIT gezegd dat het paard zonder slof PERFECT kan lopen! maar het kan wel zonder slof lopen... dus misschien waan jij je wel grandprix ruiter Schijnheilig

in elk geval houd je goed Schijnheilig

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ayasha
Blogger

Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:20

x_shirley_x schreef:
Ik vind dat het wel weer genoeg gezegt is!
Als iemand het 1 keer zegt oke..maar nu weet ze het wel hoor!

zucht...dat is van de vorige pagina ofzo? Scheve mond
en waarom kies je net mij uit terwijl er toch genoeg reacties ivm de slof waren Scheve mond

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 07:06

pharagirlke schreef:
zucht...dat is van de vorige pagina ofzo? Scheve mond
en waarom kies je net mij uit terwijl er toch genoeg reacties ivm de slof waren Scheve mond


Misschien wel omdat jij blijft reageren op een manier die te kinderachtig is om te negeren?

*heel verhaal getypt en weer weggehaald, ik ga liever tegen de muur praten Haha!*

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 07:11

pharagirlke schreef:
ik rijd mijn paard niet met slof! en al blijf ik dood. ik zal hem nooit met slof rijden.


nee, alleen met wat bijzondere bitten Knipoog

ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 07:19

Sanderijn,ik heb op de vorige pagina gereageerd dat ik niks storends vind aan de slof(gaat maar kijken).Maar de manier waarop jij reageerd,het was net weer wat afgekoeld en dan zeg jij dat je een Grand Prix ruiter moet zijn om verstand te hebben van rijden ofzo?Ik kan mij best voorstellen dat mensen zich dan aangevallen voelen.Sommige mensen WILLEN geen Grand-Prix rijden,dat heeft niets te maken met goed kunnen rijden of niet.Als iedereen Grand-Prix wilde rijden bestonden er geen halflingers,tinkers,shetlanders(even los van het feit dat deze paarden ook ver komen in de dressuur!) en dan bestonden er ook geen menwagens en springbalken(even los van het feit dat je hier ook hoog kunt komen Lachen ) Punt van het verhaal is dat Jippie geen topic begon met als titel,leef jullie lekker uit op mijn slof.Dus ik vind dat er vanaf nu een SLOF verbod op dit Topic ligt Tong uitsteken!Alle voorstanders hebben hun mening laten horen en alle tegenstanders ook,klaar lijkt mij dan?

Zo dit was mijn preek voor vandaag Nagelbijten / Gniffelen

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 07:27

Ik ben iig blij te zien dat niet alleen mijn topics zoveel stof doen opwaaien Haha!

Het is gewoon nog best jammer dat er zoveel mensen zijn die niet verder kijken dan de plaats waar het hoofd gedragen wordt en ik denk dat dat meer zegt over die mensen dan over Jippie. Ik weet van Jippie dat zij van achter uit werkt en daarom ook zo ontzettend snel al die klasses is doorgestroomd, daar kunnen veel LLLZ ruiters (Levenslang L Loodlijn Zeikerds) nog wat van leren Haha!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 08:03

Sjuimpje schreef:
LLLZ ruiters (Levenslang L Loodlijn Zeikerds)


Sorry, die kende ik nog niet, maar ik heb er heel hard om moeten lachen *LOL*. Wat een uitdrukking,...

Sorry voor het offtopic!

Wat ik alleen zo raar vind, ik heb wel meer topics gezien waar er met slof gereden werd (ik heb er zelfs ooit 1 gemaakt waar ik in die 3 pagina's lang niet 1 x het woord "slof" heb gehoord Schijnheilig ) maar waar niet zo fel werd gereageerd als bij mensen die juist wel weten hoe ze met slof moeten rijden,...

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 08:15

Sjuimpje schreef:
LLLZ ruiters (Levenslang L Loodlijn Zeikerds) nog wat van leren Haha!


Haha! Sjuimpje in de bocht..

Maar ik ga helemaal met je mee!! Ik zie hier iemand die goed met de slof te werk gaat, en niet zijn paard in de krul trekt zoals ik hier iets te vaak lees.. Oftewel leer eerst zelf eens rijden en ga dan commentaar geven..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Sall

Berichten: 6654
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 08:46

Hé Jippie. leuk om eens wat nieuwe foto's van jou en lois te zien!
Lois ziet er super uit! En wat ontzettend gaaf dat je nou Z2 mag gaan starten (ik blijf dromen en hopen en trainen).

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

Ayasha
Blogger

Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 09:13

Lielle"]
nee, alleen met wat bijzondere bitten Knipoog
[/quote]
da's Booster en da's niet mijn paard maar het paard van mijn moeder...Pharaon heeft geen speciaal bit ...

[quote="Anoukie schreef:
Misschien wel omdat jij blijft reageren op een manier die te kinderachtig is om te negeren?

*heel verhaal getypt en weer weggehaald, ik ga liever tegen de muur praten Haha!*


zegt meer over jou dan over mij toch?

maarja! terug ontopic zou ik zo zeggen, anders word dit topic door ons gesloten en das niet de bedoeling dacht ik zo...

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 12:20

Sjuimpje schreef:

Het is gewoon nog best jammer dat er zoveel mensen zijn die niet verder kijken dan de plaats waar het hoofd gedragen wordt en ik denk dat dat meer zegt over die mensen dan over Jippie. Ik weet van Jippie dat zij van achter uit werkt en daarom ook zo ontzettend snel al die klasses is doorgestroomd, daar kunnen veel LLLZ ruiters (Levenslang L Loodlijn Zeikerds) nog wat van leren Haha!


dat bedoelde ik dus te zeggen met mijn reactie maar ach blijkbaar weten jullie LLLZ ruiters het nog steeds beter.....zucht

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 12:30

ruitje schreef:
Sanderijn,ik heb op de vorige pagina gereageerd dat ik niks storends vind aan de slof(gaat maar kijken).Maar de manier waarop jij reageerd,het was net weer wat afgekoeld en dan zeg jij dat je een Grand Prix ruiter moet zijn om verstand te hebben van rijden ofzo?

als je goed leest zie je dat ik dat niet heb gezegd,ik heb bedoeld dat mensen niet gelijk een ander moeten beoordelen als ze het zelf misschien niet eens beter kunnen dan de ruiter op deze foto.
als je GP rijdt dan is een reactie op de slof misschien terecht omdat die ruiter weet waar hij het over heeft, maar meerendeel van de negatieve reacties zijn geplaatst door mensen die echt niet hoger in de dressuur rijden dan jippie, dát is wat ik bedoel

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 12:57

geweldig lekker ding, echt een sjiek dames paardje!! Gaat helemaal goed komen in het Z2!!!

Iemand die weet waar ze mee bezig is, is het Jolanda wel...

:){

Shiloh

Berichten: 19774
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 13:11

pharagirlke schreef:
hij loopt erg gedwongen! hij heeft zijn neus bijna op zijn borst. vind het er niet ontspannen uitzien Scheve mond kan aan mij liggen maar...
verder nog wat over de slof:
als je hem zo los doet. gooi hem er dan voor af en maak er een springtouw voor je dochter mee ofzo Verward



Ok nou word ie helemaal mooi! Word er ALTIJD gezeken over dat een slof verkeerd gebruikt... WORD die slof een keer GOED gebruikt, gaan ze weer lopen zeiken! Het zijn moment opnames hoor, ik ken heel dat paard niet, misschien heeft ze de slof op andere momenten wel nodig gehad... DJESUS...

Ik vind het mooie foto's, achter de loodlijn lopen is niks verkeerds mee gedurende een training. Ik vind het mooie foto's hoor....

Wel maakte iemand een opmerking over dat je recht zat. Ben ik het niet helemaal eens. Ik vind het jammer dat je op de eerste en de laatste foto best ver naar achteren hangt, dat verpest het plaatje een beetje vind ik. Op de 2de foto zit je wel mooi recht...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers