Lois als dressuurpaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:02

hij loopt erg gedwongen! hij heeft zijn neus bijna op zijn borst. vind het er niet ontspannen uitzien Scheve mond kan aan mij liggen maar...
verder nog wat over de slof:
als je hem zo los doet. gooi hem er dan voor af en maak er een springtouw voor je dochter mee ofzo Verward

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:03

Fellor schreef:
Vind het er eerlijk egzegd allemaal nogal gedwongen uitzine. Hij wordt naar mijn idee vooral op de laatste foto echt in de krul gesleurd.
Daarbij komt dat een paard NooiIt achter de loodlijn hoort te lopen ook niet tijdens de training. LKopt niete cth dat ie alleen voor het plaatje in de ring op de loodlijn wordt gereden, want die stelling is er nie voor niks.


Met een loshangende teugel in de krul SLEUREN ???
Verward

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:04

sjokke: ik vind ook dat ie 'te diep' loopt hoor. je kan een paard ook zonder slof in de krul sleuren.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:06

pharagirlke schreef:
gooi hem er dan voor af en maak er een springtouw voor je dochter mee ofzo Verward


welke dochter Schijnheilig

En als je nou die foto;s heel goed bekijkt en dan met name de druk op de teugels.....

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:06

toekomstige dochter dan waterkippie Schijnheilig
ik zie de teugels niet goed Verward ik zie eigenlijk bijna geen teugel alleen het korte stukje van haar hand tot de nek. het paard heeft bijna dezelfde kleur als de teugel Knipoog
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 15-07-04 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:07

pharagirlke schreef:
sjokke: ik vind ook dat ie 'te diep' loopt hoor. je kan een paard ook zonder slof in de krul sleuren.


Ja , ik dacht dat iedereen de foto op het midden van de vorige pagina bedoelde, daar zit iemand op met losse teugel, geen slof, en hij staat precies op de LL. denk dat er een kleine miscommunicatie plaats vind hiero Lachen

Daar op die foto vind ik hem er wel ongedwongen uizien, en nagenoeg 4 kant staan.......

Spruit_Elf

Berichten: 2169
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam... pak me dan...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:07

jullie zijn een hele mooie combinatie..!

sloftopics zijn er al genoeg geweest damesssssss!!
Naar mijn idee weet jippie precies wat ze wel en niet moet doen.
maar volgens mij heb je hem niet echt veel nodig aangezien je hem goed onder controle hebt. mag ik vragen waarom je hem hebt? om te begrenzen?

Start je ook met deze beauty?? zo ja welke klasse?

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:08

Jammer dat in ALLE topic's waar een slof wordt gebruikt over de slof wordt gezeurd. ALs je hem nodig hebt (en hij zit een keer strak) gebruik je hem verkeerd en als ie los hangt is het super maar heb je hem dus niet nodig. Ik denk dat er momenten in training zijn waarbij je de slof soms nodig kunt hebben. De ruiter of amazone kiest hier zelf voor. In dit geval hebben we met een goede amazone te maken die al niet onverdienstelijk in het z heeft gepresteerd en onder zeer goede begleiding wordt getraind. Ik denk dat zij vakbekwaam genoeg is om uit te maken of ze wel of geen slof gebruikt. En ik neem aan dat ze ook heel goed weet hoe ze de slof moet gebruiken. Ik denk dat iedereen het erover eens is dat het mooier is een paard zonder slof door de baan te zien gaan maar soms kan het een heel fijn hulpmiddel zijn in de training.

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:08

ziet er echt supergoed uit weer jippie!!!

En als degene niet weten waarom er een slof aan zit, moeten ze er ook niet over beginnen...

Beetje jammer om dit topic er weer over te beginnen terwijl het plaatje er goed uit ziet...

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:10

Waterkippie schreef:
welke dochter Schijnheilig

En als je nou die foto;s heel goed bekijkt en dan met name de druk op de teugels.....


wrom rij je dan met slof?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:11

Het paard is mooi enzo en op zich niks dan lof, maar vind dit er gewoon niet ontspannen uitzien, maar dat mag je weer niet zeggen als iemand een slof erom heeft hangen want dan zeur je weer over de slof. Ik bedoel, zo is het ook weer altijd op bokt.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:14

ben het eens met fellor.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:15

gaan we weer Rolleyes
Ik geloof dat er ondertussen al genoeg topics zijn geweest over een slof en dat daar genoeg meningen zijn gegeven. Wat ik zie is een slofteugel die volledig doorhangt en die enkel zal inwerken als het echt nodig is. De TS is volgens mij ervaren genoeg en zal haar redenen wel hebben om met een slof te rijden. Daarbij kan ik zelf niet echt op de foto zien dat hij in de krul zou worden getrokken, hij loopt gewoon achter de LL met zijn hoofd, er zijn mensen die zo trainen en ja ook dat onderwerp is volgens mij al uitvoerig besproken op bokt.
verder mooi paard Haha! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:15

Tja dat gezeur over de slof daar was ik ook wel bang voor. Maar als je goed kijkt dat hangt de slof gewoon los te bungelen en staat er nergens geen druk op. Leek mij wel nuttig om te laten zien dat een slof ook los kan hangen. En verder vind ik het best leuke foto's en die durf ik ook wel te laten zien.
Ik heb al wel vaker uitgelegd wanneer een slof een fijne teugel is en Zep heeft dat hier ook al heel vaak gedaan. Daar wil ik nu niet op in gaan voordat we weer een slof en LDR topic krijgen. Gebruik daar dus maar de zoekfunctie voor of open een nieuw topic.

Voor Meyke: met Lois start ik binnenkort ZZ, nog steeds op trens Lachen

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:16

Fellor schreef:
Het paard si mooi enzo en opz ich noks tegen een lof, maar vidn dit er gewoon niet ontspannen uitziet, maar dat mag je weer niet zeggen als iemand een slof erom heeft ahngen want dan zeur je weer over de slof. Ik bedoel, zo is het ook weer altijd op bokt.


nee het is altijd zo dat iemand blij foto's laat zien van zijn paard, en er dan een slotje op komt doordat veel mensen gaan kankeren over een slof! als 1 iemand het zegt is het volgens mij best duidelijk, maar hoeft niet heel het topic vol komen te staan! Het is toch de keus van de ruiter!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:19

oh ja nog wat: je hebt een mooi paard onder je kont zitten Knipoog veel succes ermee Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:20

rockey schreef:
nee het is altijd zo dat iemand blij foto's laat zien van zijn paard, en er dan een slotje op komt doordat veel mensen gaan kankeren over een slof! als 1 iemand het zegt is het volgens mij best duidelijk, maar hoeft niet heel het topic vol komen te staan! Het is toch de keus van de ruiter!


Maar ook als er niks over de slof wordt gezegd (maar gewoon zoals mijn opmerking vorige pagina) dqat het er niet onmtspannen uitziet dan zeuren er toch weer mensen dat je over de lsof zeurt terwijl het gaat over hoe het paard loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:21

Phara en Fellor: vind je het er beter uitzien met dat meisje in het rood?

Nieky

Berichten: 73
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:23

whoo, dit topic is niet bij te houden... Haha!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:24

ik persoonlijk vind het paard daar wat ontspannender (word dat zo geschreven? Verward) uit zien....daar zijn geen rijfotos van...dus kan je eigenlijk moeilijk vergelijken vind ik dan weer...

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:24

Fellor schreef:
Maar ook als er niks over de slof wordt gezegd (maar gewoon zoals mijn opmerking vorige pagina) dqat het er niet onmtspannen uitziet dan zeuren er toch weer mensen dat je over de lsof zeurt terwijl het gaat over hoe het paard loopt.


zou je voortaan eerst even je reactie door willen lezen en dan pas plaatsen en de typfouten er uit halen

Dank je Wel Lachen

Dyyy

Berichten: 5360
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:27

Jippie: Echt een heel mooie paard hoor Kwijl
Veel succes in de ZZ OK dan!!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:27

rockey schreef:
zou je voortaan eerst even je reactie door willen lezen en dan pas plaatsen en de typfouten er uit halen

Dank je Wel Lachen


lekker kattig Scheve mond maar dat is oftopic.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:29

ja hoor... het maakt niet uit of het 40 graden in de felle zon is, of 15 graden grauw in de regen; voor jippie gaat de zonnebril op met rijden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:29

SP, ik kan niet tegen het flitslicht van de fotografen Haha!