Draverijen Eenrum: Tammy's debuut op gras

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Draverijen Eenrum: Tammy's debuut op gras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 21:10

Zoals de titel als zegt: vandaag mocht Tammy voor het eerst op gras koersen. Het was geen denderdend succes... Het had twee maanden niet geregend in de omgeving en de baan (gras op klei) was kurkdroog en keihard Scheve mond
In het voorwerk sprong ze al steeds in de bochten, dus we verwachtten er al niet te veel van, jammer genoeg. Toen ze bij ons thuis stond, trainden we haar ook op gras, en dat ging altijd prima.

Vlak voor de start een paar foto's gemaakt. Ze was lekker pittig, genoeg energie Haha!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen kon er gestart worden. Het was ook haar eerste bandenstart, dus het was maar hopen dat ze goed zou gaan en willen draaien....
Afbeelding
Nummer vijf, de vos met de meneer in het zwart/geel brak bij het draaien zijn opzet, en moest terug naar het stalterrein. Valse start nummer 1 Scheve mond

Daarna kwam valse start nummer 2 Boos! Weer die stomme vos, die reed dit keer tegen Ruud Pools en zn kar aan, waarna zn hele wiel naar de kl*te was en hij even op 1 wiel in de lucht bleef hangen.. Een vreemd gezicht, en voor hem waarschijnlijk een vreemde ervaring Haha!

Inmiddels was het opgehouden met zachtjes regenen. Het plenste Boos!

Bij poging nummer drie kon ze eindelijk weg. Ze liep hier als vijfde, met startnummer 10.
Afbeelding

Van de in totaal drie rondjes (baan van maar 640 meter) is dit nummer twee. Het ging zo slecht... In elke bocht gleed ze weg.... Ach gut
Afbeelding

Uiteindelijk is ze als vijfde of zesde geeindigd, na zes keer te hebben gesprongen. Het was gewoon niet leuk meer zo vaak als ze uitgleed.
Ze liep in de tweede koers, en na de vierde koers zijn ze gestopt. In de vierde koers gleed er een paard echt uit, en eigenlijk wilde niemand meer rijden. Er zou nog een koers van 22 paarden zijn, maar dat zou helemaal levensgevaarlijk geweest zijn.

*zucht* de enige meeting in Eenrum dit jaar hield dus al na vier koersen op. Jammer, maar te gevaarlijk Scheve mond Over anderhalve week mag ze het weer op de baan in Wolvega proberen
Haha!


Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 21:41

Hee, ik wist niet dat er een koers in Eenrum was vandaag! Anders was ik misschien wel komen kijken (woon vlakbij, in Warffum) of was er niet echt publiek?
Wat jammer dat alles zo in het water viel zeg! Maar waarom gleed iedereen zo weg? Hebben dravers dan nooit ijzers met kalkoenen/stiften erin?

Keer je gelaat niet anders naar het verleden, dan om te leren hoe je de toekomst moet ontmoeten

Bayan
Berichten: 1598
Geregistreerd: 18-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 09:13

ik denk dat dat zo'n speciale dunne ijzers zijn, of heb ik het helemaal mis?
leuk paard!!!

marjoleinie

Berichten: 1521
Geregistreerd: 20-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 12:11

De volgende keer hopen op een beter sucses OK dan!
Mooie foto's wen

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 12:18

Wow, wat zal dat hard gaan met die pittige dravers! Mooie foto's hoor. De volgende keer gaat het vast beter! Lachen
Wat eng dat er een paard was uigegleden... toch niks ernstigs gebeurd he?

ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 14:11

Dravers hebben geen kalkoenen of stiften in de ijzers nee.Het zijn nogal dunne ijzers,ze gaan natuurlijk ook heel hard dus ik denk dat kalkoenen weinig geholpen hadden trouwens.

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 14:47

Dan hadden ze weer apart beslagen moeten worden. Het zijn inderdaad gewoon lichte, dunne ijzers. Dravers lopen nooit met kalkoenen.

Het was gewoon pech dat het ging regenen na twee maanden droogte. Als het eerder was gaan regenen (gisteren ofzo) was het niet zo erg geweest.... Echt jammer. Scheve mond

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 20:01

Jammer zeg van de baan!
Wij rijden ook nooit met kalkoenen...het is echt 1 keer per 100 wedstrijden dat je denkt: had ik nou toch maar kalkoenen ingedraaid.

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 21:05

Misschien een stomme vraag maar: haar eerste bandenstart? wat moet ik me daar bij voor stellen?

Zidane Prix st Georges + 6 Inter1 +1
Snowpuppe's W-double-you Z2+14 verkocht naar Amerika
Da Vinci ZZ-LICHT +36 ZZ-zwaar+12 Prix st Georges+5 Inter 1 +5 inter2 +1 Grand-Prix startgerechtigd!

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 21:09

Normaal wordt er achter een auto gestart, maar aangezien dat op een grasbaan niet zo goed wil, wordt er in 'banden' gestart. Er worden elastieken gespannen waartussen de paarden in rondjes lopen. Er wordt dan afgeteld van 3 naar 'af', waarna als het goed is, alle paarden net op een rij lopen.

lovelygirly

Berichten: 3541
Geregistreerd: 20-03-04
Woonplaats: Uuut de achterhoeeek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 21:15

leuke foto's!!ken jij ook de axit stal??die doen daar ook aan mee?
stuur me een prive bericht dan weet ik of je die kent!;)

lovelygirly

Berichten: 3541
Geregistreerd: 20-03-04
Woonplaats: Uuut de achterhoeeek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 21:16

axit stal uit de heelweg !!;)die doen ok aan draverijen mee zij dus allemaal dravers!!;)moest er nog effe uit!

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 21:17

Axkit zegt me wel wat, maar Axit? Heb je misschien wat namen voor me, daar kan ik waar meer mee Knipoog

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 21:20

Lijkt me lastig starten! Bedankt voor de uitleg!

Zidane Prix st Georges + 6 Inter1 +1
Snowpuppe's W-double-you Z2+14 verkocht naar Amerika
Da Vinci ZZ-LICHT +36 ZZ-zwaar+12 Prix st Georges+5 Inter 1 +5 inter2 +1 Grand-Prix startgerechtigd!

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 21:22

Zoals in het verslag staat, is het ook twee keer mis gegaan, pas de derde keer konden ze door. Er gebeurt al snel wat, een paard dat niet goed wil draaien o.i.d.

Men_Sven

Berichten: 2571
Geregistreerd: 02-09-03
Woonplaats: Texel!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 14:14

wat een mooi paardje leuk hoor!!

*♥ Evita ♥ * Dressuur| ZZ-Licht + 6 |
*♥ Le petit toto ♥ * Dressuur| L1+12
*♥ Monchou ♥* Dressuur| L1 + 2|


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 19 bezoekers