Boy,, Friese Hengst 4 Jaar @ Work!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 10:24

Als verzorger heb je uiteindelijk toch niet veel te zeggen als het gaat om hoe het paard gereden wordt ... Als de eigenaar zo door wil blijven rijden, zou ik ermee kappen, maar ik vind niet dat het de schuld van Shariff97 is.

لا شيء يدوم


Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 10:25

Nouka schreef:
Als verzorger heb je uiteindelijk toch niet veel te zeggen als het gaat om hoe het paard gereden wordt ... Als de eigenaar zo door wil blijven rijden, zou ik ermee kappen, maar ik vind niet dat het de schuld van Shariff97 is.

Maar waar ik dan niet bij kan is dat je met een voor jou vreemd bit gaat rijden op dezelfde manier als dat je met een trensje zou rijden...

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 10:35

Sjonniej"]
[quote="Nouka schreef:
Als verzorger heb je uiteindelijk toch niet veel te zeggen als het gaat om hoe het paard gereden wordt ... Als de eigenaar zo door wil blijven rijden, zou ik ermee kappen, maar ik vind niet dat het de schuld van Shariff97 is.

Maar waar ik dan niet bij kan is dat je met een voor jou vreemd bit gaat rijden op dezelfde manier als dat je met een trensje zou rijden...
[/quote]

Daar ben ik het inderdaad mee eens, ze wist waarschijnlijk niet hoe ze met het bit om moest gaan ...

لا شيء يدوم

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 12:34

Shariff97 schreef:
hmm, ik w0rd langzamerhand t0g wel gek over dit hele zeiktopic..


je kunt zo om een slotje vragen hoor Verward

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:38

Shariff97 schreef:
hmm, ik w0rd langzamerhand t0g wel gek over dit hele zeiktopic..


haha ja dat is het risico wat je neemt als je om commentaar of iemand zn mening vraagt, het kan ook negatief zijn.

FF een vraagje, heb je hem al eens met een ander bit gereden? Ik denk namelijk dat jij het zelfde probleem dan heb als ik.. Hij gooid dan zn kop in de lucht en gaat lekker lopen tanken zodat je er niets meer mee kan.

Ik wil jou absoluut niet afvallen.. laten we dat ff voorop stellen.. Maar als de eigenaaressen serieus hiermee op de hengstekeuring wilt komen... LEF.. ze laggen dit soort paarden hard uit.. en dat is niet omdat die niet mooi is.. hij is geweldig om te zien.. Maar simpel weg omdat dit paard niet getraind is voor deze keuring.

Op het Friezenforum ( http://www.friezen.messageboard.nl/forum/index.php) zitten mensen die friezen hengsten keuringsklaar maken (dit is echt een beroep en voor heel weinig mensen weg gelegt die dit kunnen!) onder andere Jenny Veenstra.. zij is bezig met een 4 jarig hengst, Wolter, die heeft ze eerst tot de M2 gereden (hij is 5 nu) vervolgens gaat die naar een opfokcentrum waar die verder word beleerd voor de keuring. Ze zijn elke dag actief bezig met die hengsten waarvan hooguit 3 a 4x per week onder het zadel.

Door je paardje op deze manier te rijden zal hij nooit de bespiering krijgen die ze willen zien op de keuring. Ik zou aanraden om het geld in je zak te houden en les te nemen zodat je hem lekker voor de recreatie of wedstrijdjes kan gebruiken.

Succes ermee!!

Shoot Annika en Sophie.. Ook een shoot van je paardje!? PB snel!

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:59

M3isSi3j"]
[quote="Shariff97 schreef:
hmm, ik w0rd langzamerhand t0g wel gek over dit hele zeiktopic..


haha ja dat is het risico wat je neemt als je om commentaar of iemand zn mening vraagt, het kan ook negatief zijn.
[/quote]
hmmm daar ben ik het er niet mee eens
ook als je erbij zet geen comentaar krijg je het...
of over bepaalde dingen geen comentaar geven dat weet ik...
dan krijg je ook heel veel comentaar Verward Verward Verward

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 14:15

Jongens en meisjes kunnen we misschien ook een beetje op een vriendelijke manier de Topicstarter opbouwende kritiek en tips geven.

Aangezien dit een paard beteft dat niet van de TS zelf is, zijn er helaas grenzen aan het wel en niet kunnen uitvoeren van de tips. Misschien dat hier dan ook rekening mee gehouden kan worden.

Naadjuh4Live

Berichten: 421
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 15:30

wat een gezeik!!
zij kan er toch niks aan doen als de eigenaar met dat bit wil rijden!
Jemig...5 pagina´s over een bit jemig..
na 1 á 2 keer weet ze het wel hoor...
Het s niet haar eigenpaard!!
Ik vind het leuk staan hoor!!
Alleen die knik maar aar kan aan gewerkt worden

Muh pro is vernieuwd (ben nog wel bezig)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 15:55

wouw lekker ding dat paardje zeg!! Haha! Knipoog
eg mooi!!
leuke foto's ook!!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 19:55

mooi paard hoor, probeer het neusje er wat meer uit te rijden, friezen hebben nl gauw dta ze achter de teugel gaan lopen als je net iets te veel hand hebt, dus meer been en minder hand.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 19:58

Hoe dom kan je zijn om een jong dier met een dergelijke stang te rijden???
Ook al wil de eigenaar het, jij bent degene die erop stapt en dit paard in zn mond gaat hangen met een stang (die niet voor niets pas vanaf Z niveau gebruikt mag worden).

Don't dream your life, live your dreams!

Asmila

Berichten: 518
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 21:14

hoelang gaan we nog door met dit gezeik!! ZE WEET HET NU WEL!damn gewoon f*cking 6 pagina's..........:@

Mijn nieuwe aanwinst: Bas! (Florencio x krack c)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 21:17

Aangezien iedereen zijn mening heeft kunnen geven en het erop neer komt dat er toch weer in herhaling gevallen wordt, komt er een slotje op dit topic.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 76 bezoekers