cacharel @ work met Marieke

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 23:32

Leuk beesje!

Enkel van de hals moet je echt mee oppassen want mijn merrie wil dit ook doen en achter de teugel kruipen en dan loopt je paard in een valse knik
Dit doet jou merrie nu ook. Aanleren gaat altijd makkelijker als afleren dus.


Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 00:01

Mooi paard is het wel ja, maar ze loopt op deze foto's toch echt in een valse knik... Beetje jammer

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 08:49

wat ik nog even wou zeggen. Naar mij idee mag ze lager gereden worden en het neusje er meer uit zodat ze op haar eigen benen loopt. Als een paard in een valse knik wil lopen gaat die dus op je handen "hangen" en loopt niet op zich zelf. Als je paard op zijn eigen benen loopt kan je steeds iets meer vragen iets meer achterhand erbij iets meer oprichten en zo langzaam verder. Ze is jong dus neem je tijd.

Succes ermee.
En ze ziet er leuk uit en heeft leuke gangen dus komt wel goed Knipoog

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:09

rockey schreef:
ik (wij) beginnen altijd maar LDR



Ik vind LDR absoluut geen methode voor jonge paarden. Maar goed, ieder zijn meug Haha!

Leuke foto's, niet helemaal 'blij' genoeg voor een jong paard, maar wel een knap beest.

Trouwens, leuk vrachtwagentje ook van De Gulle Ruif, volgende keer wel even zwaaien he! Haha!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 12:22

rockey schreef:
Hoi,
ik merk dat ik al meerdere reacties heb gekregen over de halshouding, ik (wij) beginnen altijd maar LDR, en zodra ze dan goed los laat, stappen we ff tussendoor met lange teugel, en dan gaan we haar oprichten, dat is onze manier van trainen, en dat vind ik zelf een hele fijne methode, en helpt ook goed bij mijn paard.



vind jou instructrice dit oprichting?
IMO is dit een valse knik, het doel van oprichting is dat het paard van achteren daalt, zijn rugspieren op de juiste wijze aanspant, en daardoor van voren stijgt
dit is IMO ook nog lang niet aan de orde bij een paard van 3,5
en hij loopt ook in die valse knik, achter de teugel en dus niet over de rug...
dus misschien wel slim om dat eens met je instructrice te bespreken, want je helpt je paard zo naar de *****

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 12:28

Missouri schreef:



Ik vind
LDR absoluut geen methode voor jonge paarden. Maar goed, ieder zijn meug Haha!

Leuke foto's, niet helemaal 'blij' genoeg voor een jong paard, maar wel een knap beest.

Trouwens, leuk vrachtwagentje ook van De Gulle Ruif, volgende keer wel even zwaaien he! Haha!


Ik ben het met je eens dat het meestal niet de juiste methode is bij jonge paarden maar dat hoeft niet bij uitstek altijd zo te zijn.
Zoals elk mens verschillend is en om een eigen "aanpak" vraagt, zo ook bij elk paard.

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-04 10:56


stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 11:00

huh maar wel bij te koop?

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 11:03

stalleke schreef:
huh maar wel bij te koop?


inderdaad dat zag ik ook..

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 11:04

ja, dat zag ik ook......is ze nu wel of niet te koop?

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 11:05

Levy schreef:
ja, dat zag ik ook......is ze nu wel of niet te koop?


Dezelfde vraag,...

(al wordt het nu wel erg duidelijk wat een oplichter die man is,... Mensen lokken met paarden die al lang niet meer te koop zijn )

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 11:06

ja idd nummer 1 Lachen

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 11:11

was dat wel de bedoeling rockey? Verward

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 11:43

3,5 das nog jong jah.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-04 12:20

ok even voor de duidelijkheid,
ze komt bij referenties te staan, maar is zeker niet te koop, of we moeten er een heel goed bedrag voor krijgen Knipoog


en jullie kunden vinden wat jullie willen, maar wij hebben en zeer goede ervaring met corne, en ik vind hem dan ook zeker geen oplichter, ik ben hem erg dankbaar voor wat hij voor ons gedaan heeft *LOL*

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:22

Maar je paard staat nu bij te koop?

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:22

Toch vreemd dat ze dan eerst bij de verkooppaarden komt te staan met een verkooptekst erbij.
Hopelijk komt het goed, lijkt me niet leuk dat je paard opeens zogenaamd te koop staat op internet Knipoog

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-04 12:26

niks om jullie druk over te maken haha, we hebben het allemaal zo geregeld Lachen

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:27

Hoe was je wedstrijd gegaan?

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-04 12:32

haha niet zo goed,
mevrouw is aan het wisselen, en had dus erg veel last, ze ging hele tijd stijl over eind, maar ik heb het zo goed mogelijk opgelost, en dus ging ze ook niet in de ring omhoog, maar ik kon er toch niet optimaal aan rijden, en kreeg haar ook niet zo fijn aan het lopen, het was geen slechte proef, maar zeker niet super, was in de 1ste proef toch nog 1ste met 163 en 2e proef 155, er stond nu ook op dat ze tegen de hand was, en dat ze achter de loodlijn liep, maar ik kon ook niet beter het weekend, anders was ze zeker weten in de proef ook omhoog gegaan, morgen weer les, dus dan kijken we even hoe het gaat... ik hoop dat het in ieder geval minder is dan zondag

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:37

misschien dat ze steigert omdat ze niet over de rug word gereden ?
is misschien een aspect om over na te denken Knipoog

wel zou ik er wat aan doen dat je paard bij de "te koop" paarden staat,ik bedoel voor die mensen is het ook geen reclame als veel mensen weten dat de paarden die ze te koop aan bieden in het echie helemaal niet te koop staan !

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-04 12:48

Hoi,
ik wil hier verder niet op in gaan, want ze wordt gewoon heel erg goed over haar rug gereden, ze is ook zo los als iets, dus ik denk niet dat jullie het recht hebben omdat te zeggen, zonder dat jullie weten hoe ze is. het heeft echt met haar tanden te maken, want zo is ze anders nooit.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:50

Ok, maar hoe denk je dat 'achter de loodlijn' probleem op te lossen, want dat heeft zeker niets met tanden te maken.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-04 12:54

nou kijk, het was zo dat ze zondag heel erg gevoelig in haar mond was, ze had dus wel degelijk last van haar tanden, en was ook eerst niet van plan om te starten, maar omdat het bij ons op de manege was ben ik toch gestart. en ik kon haar zondag dus niet optimaal rijden, je moest echt van haar mond afblijven, daarom kon ik haar ook niet netjes met haar neusje op de loodlijn rijden, en liep ze wat dieper als normaal

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-04 12:56

en met inrijden rijd ik altijd heel erg achter de loodlijn, en dan ga ik haar oprichten

maar dit topic gaat al weer helemaal uit de hand lopen, het is echt wel normaal dat een 3,5 jarige die aan het wisselen is, er last van heeft, tenminste als je enige kennis hebt, zou je dat toch wel moeten weten, ik wil niet weer stom uit de hoek komen, maar ik kan er gewoon niet tegen als mensen overal een oorzaak achter denken te weten en te zoeken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers