Mike op Satinder @ work(+ steigerfoto)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 12:52

ShannaY schreef:
Misschien kunnen jij en ik begrijpen dat we een paard ondersteuning moeten geven maar anderen niet,


Een paard onder steuning geven doe je met de buitenteugel en met je benen, aan de binnen teugel hoef je niet te zitten, mischien een beetje met stelling maar verder niet, de meeste mensen zetten het paard juist vast als ze aan allebei de teugels zitten, maar dat heb geen zin het gaat erom dat je paard een goeie ontspanning heeft in de rug, en dat heeft Satinder toch?? En zowiezo als je dat paardje een beetje teveel in de mond zit gaat die in protest en wat hier op die fotos word gedaan is juist goed, eerst de basis gangen goed leren en de ontspanning erin krijgen voordat je de teugels goed oppakt. En vat dit niet verkeerd op ofzo maar dit is mijn mening er over.

En zoverre ik weet kent dit paard ook nog heel weinig en probeerde onder de dingen uit te komen door protest, dus ik vind dat ze al heel wat hebben berijkt en weet wel zeker dat ze nog veel meer met dat paard gaan berijken, want hij is in goeie handen dus Lachen

Groeten wes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 13:40

Psycho_Horse"]
[quote="ShannaY schreef:
Misschien kunnen jij en ik begrijpen dat we een paard ondersteuning moeten geven maar anderen niet,


Een paard onder steuning geven doe je met de buitenteugel en met je benen, aan de binnen teugel hoef je niet te zitten, mischien een beetje met stelling maar verder niet, de meeste mensen zetten het paard juist vast als ze aan allebei de teugels zitten, maar dat heb geen zin het gaat erom dat je paard een goeie ontspanning heeft in de rug, en dat heeft Satinder toch?? En zowiezo als je dat paardje een beetje teveel in de mond zit gaat die in protest en wat hier op die fotos word gedaan is juist goed, eerst de basis gangen goed leren en de ontspanning erin krijgen voordat je de teugels goed oppakt. En vat dit niet verkeerd op ofzo maar dit is mijn mening er over.

En zoverre ik weet kent dit paard ook nog heel weinig en probeerde onder de dingen uit te komen door protest, dus ik vind dat ze al heel wat hebben berijkt en weet wel zeker dat ze nog veel meer met dat paard gaan berijken, want hij is in goeie handen dus Lachen

Groeten wes
[/quote]

Word er beweerd dat hij niet goed gereden word dan ? Niet door mij, ik zie het idd liever anders ja, want hier zou ik me mateloos aan irriteren. Overigens zijn ze echt niet anders dan alle andere mensen met moeilijk paarden hoor, iedereen heeft weleens een paard mee gemaakt die niet te hanteren. En misschien moet je eens nadenken hoe het komt dat een paard achter de teugel kruipt Schijnheilig

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 14:33

Ikz eg ook niet dat ie slecht gereden wordt hoor! Juist integendeel. Hij doet het keurig ( Kon ik maar zo'n bijrijder vinden ) E natuurlijk is "het plaatje" nog niet zoals het moet zijn, maar als je dat van dit paard gaat verwachten ben je niet goed bezig volgens mij. Prioriteit is dat het paard ontspant en het leuk gaat vinden, zodat hij niet meer verzet.. En volgens mij zijn jullie daar aardig goed mee bezig.

Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 15:59

jammer........kruisjes Scheve mond

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 11:56

Passionato schreef:
Ikz eg ook niet dat ie slecht gereden wordt hoor! Juist integendeel. Hij doet het keurig ( Kon ik maar zo'n bijrijder vinden ) E natuurlijk is "het plaatje" nog niet zoals het moet zijn, maar als je dat van dit paard gaat verwachten ben je niet goed bezig volgens mij. Prioriteit is dat het paard ontspant en het leuk gaat vinden, zodat hij niet meer verzet.. En volgens mij zijn jullie daar aardig goed mee bezig.


ik zeg ook niet dat dat gezecht word Lachen maar mij gaat het erom als je een jong paard in zijn mond gaat zitten, dan gaat die alleen maar in protest en ik zelf zet alleen maar de aanleuning op de buiten teugel, want als je een jong paard strak gaat rijden komt die in protest of je krijgt alleen maar spanning en dan kan je hem naar 3 jaar afschrijven, en zoals ik mike ken doet hij het ook op een rustige manier. dus mensen dit is geen commentaar op jullie ofzo maar dit is mijn mening erover Lachen groeten wes

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 20:00

Pffff volg het ook niet meer... geen zin om et allemaal te lezen Lachen

stalbles

Berichten: 454
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 22:06

hahaha morgen komen er foto's van mij op satinder en dan zijn de waslijntjes verdwenen hoor

kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 11:52

ik zie kruisjes

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 20:05

Leo waar blijven jou fotos dan met satinder :S:S:S:S of die andere fotos in iedergeval :p Schietis op ik ken nie wachten Haha!:D:D haha Spreek je gou meissie. Ajuss

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 20:07

Ik zie kruisjes Huilen

stalbles

Berichten: 454
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 22:43

tjah sorry mensen ik heb vandaag geen foto's kunnen maken
maar heb wel een geweldige buitenrit gemaakt *LOL*
maar ik kan dinsdag pas weer foto's maken dus tot dan

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 01:54

deh leo was je camara kapot ofzo Haha!:D:P ik kom wel een keer fotos maken Haha!:D:D groeten wes

partybeast

Berichten: 11
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: doesburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 00:26

hoe die de laatste tijd loopt is super. ik denk dat ik hem te veel door gepakt heb want hij heeft ontiechelijk last van zijn linker bilspieren. hij komt rechtsom in de galop in de wendingen gruwlijk in protest. als hij zijn hals omhoog drukt en geef geef veel been slaat hij af komt gruwlijk hoog en wilt dan weer linksom(als hij zijn linkerspier moet streken). ken ik wel gaan slaan schoppen of trekken maar dat is fout heel fout bij hem want dan gaat hij over de rooie. ken ik hem beter op stal zetten en de andere dag weer gan rijden. maar ik heb denk ik in geen half jaar meer geen les gehad dus.... ik ben zelf wat stomme dinge gaan aan leren. gister heeft een vrouwtje op stal mij geholpen en wat aanweizingen gegeven. en het ging opeens super!!!! ik heb gewoon les nodig als ieder ander, dat is normaal. maar ik dacht die 3 keer in de week dat ik hem rij... waarom???? om die kleine dingen!!! ik ga er goed aan werken vooral mijn zit. ik zit gruwlijk naar voren. ik heb altijd op een springstal gewerkt bij roelof bril en daar letten ze niet echt op de zit meer om rijden in het parcours en hoe het paard springt. maar ik heb eindelijk gewicht op 2 teugels. dus de beruchte "waslijntjes" zijn weg. leonie en ik gaan nu pas met hem aant werk. ik heb hem fatsoenlijk aan het been nu en gewicht op 2 teugels dus kan eindelijk gan rijden. in de galop is hij ook rustiger. kan hem al wat zerzammelen en veruimen zonder dat hij uitmekaar valt of weg vlucht.

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 00:31

partybeast schreef:
ik heb hem fatsoenlijk aan het been nu en gewicht op 2 teugels dus kan eindelijk gan rijden. in de galop is hij ook rustiger. kan hem al wat zerzammelen en veruimen zonder dat hij uitmekaar valt of weg vlucht.


Nah kijk das mooi toch Lachen

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 07:45

kruisjes Boos!