Connemara Mallow bitloos

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Connemara Mallow bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 13:12

Hey wat leuk in uitgelicht. :D
Jullie zijn zo'n super blij stel samen, heel leuk om naar te kijken! :D
Mallow is ook echt een leuke pony, we moeten snel weer eens een paardendagje 1.0 afspreken hoor. :P

Desi_2409

Berichten: 898
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: Connemara Mallow bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 13:37

Leuke pony, leuke combi en leuk dat je je foto's durft te delen, ziet er goed uit ,fijn dat jullie zo vooruit zijn gegaan!

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-19 09:24

LDRD schreef:
Leuk dier gevonden zie ik . Ziet er goed uit hoor :j .


Ja uiteindelijk wel, was nog een pittige zoektocht en denk soms nog wel eens hoe het zou zijn geworden als ik jouw leuke peuter had gekocht, wordt denk ik echt een gaaf dier!!

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-19 09:25

Ntlie_ schreef:
Hey wat leuk in uitgelicht. :D
Jullie zijn zo'n super blij stel samen, heel leuk om naar te kijken! :D
Mallow is ook echt een leuke pony, we moeten snel weer eens een paardendagje 1.0 afspreken hoor. :P


Jaaa, nu de dagen weer langer zijn en mooier weer, zou het toch moeten lukken ;)

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 11:25

minka schreef:
LDRD schreef:
Leuk dier gevonden zie ik . Ziet er goed uit hoor :j .


Ja uiteindelijk wel, was nog een pittige zoektocht en denk soms nog wel eens hoe het zou zijn geworden als ik jouw leuke peuter had gekocht, wordt denk ik echt een gaaf dier!!


Ik zou zeggen kijk in mijn profiel . Hij gaat februari naar de hengstenkeuring.

matespony

Berichten: 749
Geregistreerd: 01-08-18

Re: Connemara Mallow bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 19:59

Leuke pony!

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: Connemara Mallow bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 17:46

ik vind jullie een hele leuke combinatie!!

Ga zo door! dan komt het vast goed.

Janneke2

Berichten: 22745
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Connemara Mallow bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 11:43

"Voorover zitten" kan veel verschillende dingen betekenen.

Zo zit je op foto 3 mooi in balans, in laat ons zeggen de remontezit.
De remontezit is bedoeld voor jonge paarden en om de ruiter te beschermen bij dat bokje. Niets om af te leren dus!

Voor de wat hogere dressuur, voorbij het horizontale evenwicht heeft het zin om de 'echte' dressuurzit aan te nemen.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: Connemara Mallow bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 23:17

Leuke ontspannen en vrolijke foto's, en wat ben je al vooruit gegaan sinds de vorige fotos :j
daar doe je het toch allemaal voor? :D

Nu ben ik totaal niet thuis in het bitloos rijden, en weet ook niet of dit invloed heeft op het volgende, maar: ik zou zelf graag je pony nog wat meer aan elkaar willen zien, bij blijft soms vrij lang in zijn bovenlijn waardoor hij van achter nog net wat meer onder zou mogen treden. Dit is al véél beter dan de vorige foto's, dus misschien een kwestie van nog meer balans en kracht. Maar je helpt hem door hem zelf nog iets aan elkaar te rijden, niet continu, maar stukken. Vooral in de galop is duidelijk te zien dat hij zich lang maakt aan de voorkant.

Ik denk dat dit gewoon voor jullie de volgende stap is waar jullie al naar toe aan het werken zijn, maar gezien het HAW is hoop ik dat je hier toch iets aan hebt ;)
Super leuke combi en veel succes gewenst!

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 13:00

leeneliefje schreef:
Leuke ontspannen en vrolijke foto's, en wat ben je al vooruit gegaan sinds de vorige fotos :j
daar doe je het toch allemaal voor? :D

Nu ben ik totaal niet thuis in het bitloos rijden, en weet ook niet of dit invloed heeft op het volgende, maar: ik zou zelf graag je pony nog wat meer aan elkaar willen zien, bij blijft soms vrij lang in zijn bovenlijn waardoor hij van achter nog net wat meer onder zou mogen treden. Dit is al véél beter dan de vorige foto's, dus misschien een kwestie van nog meer balans en kracht. Maar je helpt hem door hem zelf nog iets aan elkaar te rijden, niet continu, maar stukken. Vooral in de galop is duidelijk te zien dat hij zich lang maakt aan de voorkant.

Ik denk dat dit gewoon voor jullie de volgende stap is waar jullie al naar toe aan het werken zijn, maar gezien het HAW is hoop ik dat je hier toch iets aan hebt ;)
Super leuke combi en veel succes gewenst!


Dit klopt, hij heeft moeite met ondertreden en is bovendien wat strak op rechts. Inmiddels is hij 3x behandeld door een masseur en ben ik druk aan het lessen om hem in de bovenlijn boller te maken.

Lisapablo

Berichten: 32
Geregistreerd: 26-05-19
Woonplaats: In het Zuiden van Nederland. :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 22:19

Prachtig dier, en ik hou van roze *\o/*

zuigstengel
Berichten: 76
Geregistreerd: 14-11-18

Re: Connemara Mallow bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:45

Wauw, wat een vooruitgang! jullie gaan er wel komen :D