Rockstar K&L (v.Roman Lifestyle) net zadelmak!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Cioccolato

Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 20:23

Melanie_B schreef:
Cioccolato schreef:
Zo wat een machtig beest!
Verkijk je er idd niet op dat ze na castratie echt een hele grote inkakker krijgen later, qua lichaam en bespiering in combinatie met groei. Hij lijkt nu mooi af!
Benieuwd tot hoe groot hij uitgroeit! Hij loopt prima zo, lekker door ´hobbelen´ Heerlijke tijd vind ik dat altijd.


Ik heb hem gelukkig ook mooi op gewocht gehouden na de castratie. Sommige kunnen dan nog wel eens flink invallen. Tot heden gelukkig niet. Ja het is echt heel leuk om te zien hoe we begonnen en nu elke keer weer wat progressie maken. Heerlijk!


Ken het hoor. Had er 1 die later echt terug viel. Groeide, zadelmak etc. Hij is echt flink wat cm gegroeid alleen begon hij op 1.60. Vergt natuurlijk veel en is ook niet gek. Maar veel mensen veekijken zich erop, af, concour en veel doen want hij is af.
Maar je klinkt fijn positief dus het zal zeker goed komen!



Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Re: Rockstar K&L (v.Roman Lifestyle) net zadelmak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-18 20:48

Ja klopt! Ik zal die van mij binnenkort nog eens laten op meten, ben benieuwd nu. Klopt, je doet gauw teveel. En uit enthousiastme en omdat die het zo goed doet,waken wij ervoor om het toch rustig te gaan doen. Dinsdag en zaterdag wordt die"gereden"en op woensdag aan het halster gelongeerd. Voor ons een prettig en passend schema. Tot eind van het jaar zal het zo blijven, als die straks een keer 4 wordt zien we dan wel weer wat die aan kan :)

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) M1+2

Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Rockstar K&L (v.Roman Lifestyle) net zadelmak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 16:41

Wat een knap dier zeg! Rijden ziet er vriendelijk uit. En ik zou ook vaak met hem naar buiten gaan. Zeker die jonge dieren die flink aan de maat zijn hebben zo ontzettend veel baat van lekker rechtuit gaan. Conditie opbouwen, goed voor hun lijf en ook zeker goed voor in hun koppie. Mijn ruin heb ik toen hij net onder het zadel was (lees: de rem en gas waren bevestigd) ook voornamelijk buiten gereden. Onze bak is niet zo groot, en buiten leerde hij wat zijn gangen waren, conditie opbouwen en vermoei je ze niet overmatig met bochtjes etc.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-18 17:22

Berdien schreef:
Wat een knap dier zeg! Rijden ziet er vriendelijk uit. En ik zou ook vaak met hem naar buiten gaan. Zeker die jonge dieren die flink aan de maat zijn hebben zo ontzettend veel baat van lekker rechtuit gaan. Conditie opbouwen, goed voor hun lijf en ook zeker goed voor in hun koppie. Mijn ruin heb ik toen hij net onder het zadel was (lees: de rem en gas waren bevestigd) ook voornamelijk buiten gereden. Onze bak is niet zo groot, en buiten leerde hij wat zijn gangen waren, conditie opbouwen en vermoei je ze niet overmatig met bochtjes etc.


100 procent met je eens!!!

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) M1+2

Kabayo

Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Rockstar K&L (v.Roman Lifestyle) net zadelmak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 18:05

Jij hebt geluk met de reacties. Ik durf inmiddels geen rij topic meer te openen van mijn 3 jarige. Ben nog net geen dierenbeul dat ik niet wacht tot ie 8 is.

Maar prachtig paard zeg! Ga zo door <3

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

zara07
Berichten: 1
Geregistreerd: 16-06-15

Re: Rockstar K&L (v.Roman Lifestyle) net zadelmak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 14:52

Goed dat je hem vooral op de 2de hoefslag rijdt ook hoor. Zijn teveel die maar rondjes over de hoefslag blijven rijden.
Leuk paard en rustig doortrainen !

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Rockstar K&L (v.Roman Lifestyle) net zadelmak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 16:33

Wat een knapperd!Iedereen doet het anders met inrijden.
Ik rij ze juist eerst een half jaar of langer over de hoefslag omdat ik vind dat ze best wat steun mogen nemen aan de wand, het is al zo moeilijk om balans te houden met iemand op je rug.
Zelf rij ik ook meer naar voren en die ik juist weinig in stap, om dezelfde balans reden.
Buiten rijden vind ik ook super maar omdat ik de rug nog niet te lang wil belasten en je bij ons pas na 15 min over de weg leuk kunt rijden doe ik dat meestal ook pas echt na een jaar.

Gewoon rustig uit laten harden en boven blijven is imo het belangrijkste de 1ste 2 jaar.
Die van mij zijn nu 4 en ik heb het idee dat ik nu een klein beetje aan rijden toe kom.Ik durf nu wel een x pootje over en ik schakel nu ook meer en rij inmiddels 2de hoefslag.
Langer dan een half uur zit ik er nu ook nog niet op, tenzij ik een buitenritje maak.

Succes met je mooie paard, je denkt er iig goed over na!

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Rockstar K&L (v.Roman Lifestyle) net zadelmak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 19:30

Wat een gaaf dier zeg! Prachtig. Ben ook heel benieuw hoe die uitgroeit.

Super fijn dat hij het allemaal zo goed en braaf oppakt. Zal deels zijn karakter zijn, maar ook door hoe jij er mee omgaat. +:)+

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

Appaloooosa

Berichten: 19
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Winter Wonderland

Re: Rockstar K&L (v.Roman Lifestyle) net zadelmak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 18:14

Knap dier!!

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 23:30

Wat een leuk dier! Het valt me wel op (maar volgens mij ben ik de enige dus pin me er niet op vast) dat hij op de laatste filmpjes iets achteruit is gegaan in lichaamsconditie, zou dat dus wel even in de gaten houden. :) hij zal natuurlijk wel lekker in de groei zijn!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 09:07

Heel leuke combinatie zijn jullie zeg! Het plezier straalt er vanaf. Erg mooi paard ook.
Sta je bij Beukers? De omgeving daar komt me bekend voor.

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-18 17:59

@Kabayo, snap het wel. Ik heb ook enigszins getwijfeld, en daarom er ook bij gezet 'geen discussie'. :j
Ik weet niet hoe je filmpjes eruit zien, maar lichte training mag en kan een 3 jarige over het algemeen wel hebben. Gewoon goed kijken naar wat je paard aan kan en behoefte aan heeft. Die van mij heeft gemiddeld na 4 weken 1 hele week vakantie om even bij te komen. Daarnaast is de training dan maximaal 2 keer rijden, en 1 keer longe. Soms zelfs wat minder als ik zelf af en toe wat krap zit in tijd. :)

@Zara07, ben ik helemaal met je eens. Dankjewel :)

@Ambre, inderdaad.. Wat je zegt.. Iedereen doet het anders. Gelukkig zijn er ook meerdere wegen naar Rome. ;) Ik ben zelf van mening dat ik hem juist nu al gelijk zelf op eigen benen wil leren lopen, zodat het voor hem straks alleen maar makkelijker wordt en hij een beter evenwicht ontwikkelt. Het is nu wat lastig nog voor hem, logisch en dat mag natuurlijk ook, maar ik merk iedere keer al weer wat verbetering. Ik ben over het algemeen sowieso al geen liefhebber van ''hoefslagrijden''. :)

@San4nie, bedankt voor het compliment. Ik ben net zo nieuwsgierig als jou haha. Hopelijk wordt die nog wat knapper en gaat die straks schitteren. Zou leuk zijn.

@Geryon, dat zou heel goed kunnen kloppen hoor. Gezien de warmte is hij de gehele maand juli vrij geweest, op een enkele buitenrit na. En nu pakken we hem dan wat rustig op. Maar conditie heeft die uberhaupt nog niet heel veel, daar ik hem natuurlijk nog niet dagelijks aan het werk zet, en de ''werkmomenten'' 15 a 20 minuten zijn.

@Anneke, bedankt, heel erg leuk om te horen. Nee wij staan in Lelystad. :)

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) M1+2

AlinaSmit
Berichten: 40
Geregistreerd: 13-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 11:44

Wat een mooi paard <3 . Volgensmij zitten jullie op een goed trainings schema. Als je goed let op welk tempo jullie beide aankunnen gaan jullie veel plezier aan elkaar beleven.

Ik ben benieuwd wat de toekomst brengt en hoop snel nog een post van je te zien!

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-18 17:37

AlinaSmit schreef:
Wat een mooi paard <3 . Volgensmij zitten jullie op een goed trainings schema. Als je goed let op welk tempo jullie beide aankunnen gaan jullie veel plezier aan elkaar beleven.

Ik ben benieuwd wat de toekomst brengt en hoop snel nog een post van je te zien!


Dankjewel!! Ja dat doen we ook en daarnaast krijgt die na elke 4 weken een week vakantie om even te verwerken wat hij geleerd heeft. :)
Zodra ik meer/beter materiaal heb zal ik deze posten.

Dunzell (Carthino Z x Marlon x Athlet x Capitol) M1+6drs, verkocht
Rockstar (Roman lifestyle x Farmer) B+2 dressuur
Iebienna W (Ravel x Johnson) B+9 dressuur
Jessy (v.Sir Donnerhall) M1+2

madoliefje

Berichten: 159
Geregistreerd: 13-09-18

Re: Rockstar K&L (v.Roman Lifestyle) net zadelmak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 13:19

gaaf paard

Kosfers Spirit of a Dreamcatcher L2 + 7

FlySoHigh

Berichten: 16
Geregistreerd: 30-09-18

Re: Rockstar K&L (v.Roman Lifestyle) net zadelmak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 14:28

Wat een heerlijk dier! Ziet er fijn uit zo, met lekker veel afwisseling voor zo'n jeugdig dier. Houden zo!

I feel like Flying!

R_minis
Berichten: 5
Geregistreerd: 24-12-17

Re: Rockstar K&L (v.Roman Lifestyle) net zadelmak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 20:01

Wat een mooie vooruitgang! en wat een fijne rustige manier van rijden

Kerstmuts


Mickey01415
Berichten: 1
Geregistreerd: 06-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 14:57

mooi


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers