Bikkel @work complete shoot

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kYliieJ
Berichten: 1581
Geregistreerd: 25-12-07

Bikkel @work complete shoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-18 21:39

Graag stel ik jullie voor aan mijn Bikkel van 9 jaar
( Amiro Z x Dutch Capitol x Rocadero )
Hij is nogal aan de maat 1.82 hoog
Een echte lieverd, maar oo zo groot.
Rijd nu sinds een week met de Rambo Micklem, even wennen, met name hoeveel druk/contact ik moet houden omdat dit hoofdstel erg fijn werkt als Bikkel zich groot en sterk maakt.
We blijven oefenen, ik weet goed waar we aan moeten werken. Zou m graag constant meer gesloten en bij elkaar willen kunnen houden maar dat is nu nog te moeilijk.
Zadel lijkt op sommige foto's te ver naar voren te liggen.
Heb nu alle foto's van de training binnen waardoor ik een nieuw topic open.
Foto's staan niet op volgorde.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit doen we zo nu en dan eens voor de afwisseling:
https://youtu.be/JYxODVntMpg


Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 23:58

Ik heb geen tips, maar jezus wat een kanon <3 !

:¨·.·¨:
`·.
Kaya

kYliieJ
Berichten: 1581
Geregistreerd: 25-12-07

Re: Bikkel @work complete shoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-18 01:06

@vealosz haha dat hoor ik vaak! Tis nogal iets behoorlijks om te besturen en bij elkaar te houden. Maar wel gaaf.

Koper

Berichten: 30090
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 01:24

Jullie hebben allebei van die geconcentreerde koppies. Leuke combinatie zijn jullie :)

Voor het mooie zou je eens kunnen kijken of je je sporen horizontaal op je laarzen kunt krijgen. Doordat je je benen wat optrekt én je sporen wat naar boven wijzen accentueer je je beenhouding.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Anomien

Berichten: 7298
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Bikkel @work complete shoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 02:05

Er is idd nog wel wat werk te verzetten...

Maar deze is wel heel erg leuk. Mooi dier, ietsjes aan de volle kant.... maar ik moet wat te zeiken hebben omdat ik hem stiekem zelf op stal wil hebben...

Mama van mijn lieve meisjes

kYliieJ
Berichten: 1581
Geregistreerd: 25-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-18 07:15

Knert schreef:
Er is idd nog wel wat werk te verzetten...

Maar deze is wel heel erg leuk. Mooi dier, ietsjes aan de volle kant.... maar ik moet wat te zeiken hebben omdat ik hem stiekem zelf op stal wil hebben...


Haha thx. Ben toch heel blij met hoe mooi vol en gespierd ik m nu eindelijk heb. Doordat hij zo groot is heeft t lang geduurd m mooi te krijgen.
Deze foto is van januari dit jaar, vond ik m echt nog te smal
Afbeelding

kYliieJ
Berichten: 1581
Geregistreerd: 25-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-18 07:17

Koper schreef:
Jullie hebben allebei van die geconcentreerde koppies. Leuke combinatie zijn jullie :)

Voor het mooie zou je eens kunnen kijken of je je sporen horizontaal op je laarzen kunt krijgen. Doordat je je benen wat optrekt én je sporen wat naar boven wijzen accentueer je je beenhouding.



Thx goeie tip! Die benen doen nog niet altijd wat ik wil, instructrice hamert er ook veel op om meer uit te drukken, voor mijn gevoel doe ik dat, maar hier het bewijs van niet.
Kan ook niet altijd makkelijk zitten, en m actief houden én mn benen zo uitdrukken dat het netjes is, en voldoende been kan geven. Daar oefenen we lekker op verder

atilla

Berichten: 648
Geregistreerd: 06-05-05

Re: Bikkel @work complete shoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 11:26

Wat een gaaf, leuk en groot paard en mooie foto’s. Volgens mij mist er nog wat ontspanning in de bovenlijn, maar misschien komt dit mede door je nieuwe hoofdstel. Succes met deze knapperd.

kYliieJ
Berichten: 1581
Geregistreerd: 25-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-18 12:17

atilla schreef:
Wat een gaaf, leuk en groot paard en mooie foto’s. Volgens mij mist er nog wat ontspanning in de bovenlijn, maar misschien komt dit mede door je nieuwe hoofdstel. Succes met deze knapperd.


Thx!
Klopt, het gaat allemaal nog niet vanzelf en soepel.
We nemen rustig de tijd. Ik ben geen Anky en Bikkel is ook geen Bonfire haha
Ben al heel blij met dit beeld. Het voelt iig beter dan het uitziet. Daarom zijn foto’s zo goed om verder te ontwikkelen

Janneke2

Berichten: 22651
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 13:06

kYliieJ schreef:
Die benen doen nog niet altijd wat ik wil, instructrice hamert er ook veel op om meer uit te drukken, voor mijn gevoel doe ik dat, maar hier het bewijs van niet.
Kan ook niet altijd makkelijk zitten, en m actief houden én mn benen zo uitdrukken dat het netjes is, en voldoende been kan geven. Daar oefenen we lekker op verder


Doe maar niet 'hakken uitdrukken', dat is een trucje.
Het doel is, dat je hele been lang en ontspannen naar beneden zou hangen - en af en toe geef je eens een hulp.
Zijn je beugels op de goede lengte, komen je tenen iets omhoog terwijl je been los blijft en je enkel bewegelijk is.
Maar eerst (zo stelden de oude Duitsers - de Nederlandse manier van rijden is een soort aangepaste versie hiervan) moet jouw bekken goed in het zadel zitten.
Daarna ga je je pas bekommeren om de benen.
Centered riding heeft het over ;) je centrum, er is veel geschreven over de 'core' spieren (m. transversus abdominis en de psoas) en in karate heet het het 'hara punt'.

Vwb je paard: ik kijk naar 4 'lijnen' die met elkaar samen hangen.
Eerst de loodlijn vanuit het heupgewricht van het paard - idealiter mogen de achterbenen verder onder de massa. 2e loodlijn komt vanuit jouw zwaartepunt: hoe beter de achterhoeven hier in de buurt komen hoe beter hij jou kan dragen. 3e lijn is van het bekken naar het zadel. In anatomie heet dat de lumbaalwervels: graag een rechte lijn! De 4e lijn waar ik naar kijk zit in de hals: idealiter hoogste punt tussen de oren en niet te veel buiging tussen de 2e en 3e halswervel.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

kYliieJ
Berichten: 1581
Geregistreerd: 25-12-07

Re: Bikkel @work complete shoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-18 15:51

@janneke klopt. Thx voor je feedback. Ik snap wat je omschrijft, ik vatte het samen. Mijn been mag langer( zogenoemd het uitdrukken) echter het puntje af en toe een hulp geven, zover zijn we samen nog niet afgesteld op elkaar. Ik moet nu nog teveel doen om m daar te krijgen waar ik m wil. Actief zijn en laten dragen schort het zeker nog aan.
Heb erover gedacht lessen centered riding te volgen, echter doe je dat niet even tussendoor, in mijn buurt zit hier weinig instructie voor. Of het is te prijzig of wordt te prijzig door de afstand helaas.
Ik vind mijn les op de ruiterclub ook te leuk en te gezellig om deze te stoppen voor centered riding. Die combi is praktisch ook moeiilijk, bij 2 verschillende soorten instructie.
Bovenal ben ik trots op mijn grote, soms rodeopaard, en blijven we leren en plezier hebben met elkaar

Anoniem

Re: Bikkel @work complete shoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 21:56

Wat een imposante verschijning! Goed op weg, ben benieuwd wat ie in zn mars heeft :j

Giolli
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Zeg maar Ber!

Berichten: 19220
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 21:59

Knert schreef:
Er is idd nog wel wat werk te verzetten...

Maar deze is wel heel erg leuk. Mooi dier, ietsjes aan de volle kant.... maar ik moet wat te zeiken hebben omdat ik hem stiekem zelf op stal wil hebben...



:') Dit dus.

TS, wat een rete vet paard.
Je ziet duidelijk dat het soms nog wat uit elkaar valt en ik begrijp dat dat heel moeilijk zal zijn om fijn compact te rijden. Ik vind jullie echt een super leuke combinatie. Ga zo door. :j

Onderschrift

bokker01

Berichten: 94
Geregistreerd: 08-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 20:08

Wat een joekel, maar een hele gave joekel! <3 Ik vind jullie een leuke combinatie! Zoals je zelf al zei val hij soms wat uit elkaar, en zou je hem wat meer bij elkaar mogen rijden. Maar ik kan heel goed begrijpen dat dat heel lastig is om hem bij elkaar te rijden! Verder heb ik geen tips, want ik vind het er erg goed uit zien! :D

:)

Momo94
Berichten: 1105
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 12:02

kYliieJ schreef:
Koper schreef:
Jullie hebben allebei van die geconcentreerde koppies. Leuke combinatie zijn jullie :)

Voor het mooie zou je eens kunnen kijken of je je sporen horizontaal op je laarzen kunt krijgen. Doordat je je benen wat optrekt én je sporen wat naar boven wijzen accentueer je je beenhouding.



Thx goeie tip! Die benen doen nog niet altijd wat ik wil, instructrice hamert er ook veel op om meer uit te drukken, voor mijn gevoel doe ik dat, maar hier het bewijs van niet.
Kan ook niet altijd makkelijk zitten, en m actief houden én mn benen zo uitdrukken dat het netjes is, en voldoende been kan geven. Daar oefenen we lekker op verder


Rome is niet in een dag gebouwd en dit heb je ook niet altijd een twee drie geleerd. Tot het moment het knopje om gaat en je weet hoe het werkt. Wat ziet hij er trouwens gaaf uit!

kYliieJ
Berichten: 1581
Geregistreerd: 25-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-18 14:11

Thx voor de leuke reacties.
Ben ook onwijs blij met m!
( p.s ben nog op zoek naar een bijrijder, zodat ie nog meer aandacht krijgt. Noord Limburg)

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Re: Bikkel @work complete shoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 14:14

Gaaf paard! Ik zou hem wel zeker wat lager instellen (niet ronder)

http://www.flowerishtattoo.nl
Fineline tattoos & meer <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers