Eventing Genk dressuur Nyandro

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lightninggg

Berichten: 601
Geregistreerd: 18-03-13

Eventing Genk dressuur Nyandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-18 17:55

Vandaag hebben we dressuur gereden op eventing Genk. Ik vond het zelf een vrij goede proef op enkele fouten in de galop na. Nyandro is nog maar 5 jaar en komt van heel ver. Hij is van zichzelf enorm nerveus maar vandaag was hij super ontspannen. Hij stond rustig op stal (eerste keer op overnachting) en bleef rustig gedurende het rijden. In de proef zelf vond ik dat de galop nog beter afgewerkt kon en de stelling kon met momenten beter. De eerste overgang galop - draf kon beter, hier was de lezer te laat met lezen. Bij deze vraag ik wel wat jullie van de proef vonden en of jullie enkele tips hebben.
https://youtu.be/oQfmgkueJ5E

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts


Lightninggg

Berichten: 601
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Eventing Genk dressuur Nyandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-18 15:04


If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Lightninggg

Berichten: 601
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Eventing Genk dressuur Nyandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-18 15:08

En nog wat foto's van de cross
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Lizz

Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 15:59

Ik vind je dressuurproef er netjes uit zien.
Wat je zelf al zei, de galop kan wat beter. Is een beetje ontstuimig.

Tips mbt houding, tenen naar binnen draaien, je mag je heupen iets meer kantelen daardoor ga je vanzelf wat rechterop zitten.

Het springfilmpje kan ik niet zien.

Wel gave foto’s van de cross!!

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Lightninggg

Berichten: 601
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Eventing Genk dressuur Nyandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-18 16:32

Normaal zou het nu zichtbaar moeten zijn. Tenen zijn inderdaad een werkpuntje bij mij. Deed het vroeger beter maar na het scheuren van mijn gewrichtsbanden in mijn enkel heb ik het niet meer gedaan om mijn enkel te ontlasten. Zal er terug op gaan letten

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Lizz

Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Re: Eventing Genk dressuur Nyandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 16:36

Ja springfilmpje gezien. Ben niet zo thuis in het springen, ziet er volgens mij goed uit!

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Momo94
Berichten: 1105
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Re: Eventing Genk dressuur Nyandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 12:05

Ziet er goed uit! Wat heeft hij op de foto's die oortjes zo lekker naar voren!

Dee_Es

Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Eventing Genk dressuur Nyandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 12:37

Wat knap dat jullie 7e zijn geworden!

Ik heb bij zowel de dressuur als het springen het idee dat je je paard niet goed tussen je benen en teugels hebt. Maak van een rechte lijn daadwerkelijk een rechte lijn in je proef. In de bochten zie je je paard of uitzwenken of door je binnenbeen heen vallen. Ik denk dat als je hier aan gaat werken je dressuurproeven netter worden en je ook in het springparcours mooiere lijnen kan rijden waardoor je rechter voor de sprong uitkomt.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Lightninggg

Berichten: 601
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Eventing Genk dressuur Nyandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-18 13:02

@Dee_Es: klopt helemaal, we zijn er mee bezig. Op training lukt het al vrij goed, hangt natuurlijk ook weer samen met zijn stellingen die hij zo moeilijk vind. Heb je tips om het op te lossen? Wat we nu dikwijls doen is schoudervoor rijden en dan op de binnenhoefslag.

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Dee_Es

Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Eventing Genk dressuur Nyandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 13:22

Schoudervoor is zeker een fijne oefening! Je kan dit afwisselen met om de paar passen een volte van 15 tot 10m waarbij je met je binnenhand aangeeft hoeveel stelling je wil, met je buitenhand begrens je de buitenschouder en met je zit en benen vraag je buiging in het lijf. Ik denk dat het bij dit paard handig is om je buitenbeen iets achter de singel te leggen om het uitzwaaien van de achterhand te kunnen bewaken. Met je binnenbeen op de singel kan je buiging vragen.

Wat ook kan is bijvoorbeeld een grote volte een stukje sluiten en weer openen. Zowel bij het sluiten als openen goed opletten dat je de schouders meeneemt en niet alleen aan het hoofd loopt te trekken. Kan je de schouders van het paard plaatsen, dan worden rechte lijnen een eitje.

Als dit lukt kan je ook eens een slangenvolte proberen waarbij je de bogen iets schoudervoor rijdt. Dit vergt wat handigheid maar helpt ook weer bij het controle krijgen over de schouder. Verlies je je lengtebuiging? Dan rij je gewoon een volte in je boog en probeer je het opnieuw.

Ik hoop dat je hier iets mee kan.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

EQFix

Berichten: 38
Geregistreerd: 02-08-18

Re: Eventing Genk dressuur Nyandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:27

Wat Dee_Es zegt, ik denk dat je met die schouders aan de slag moet. Dan komt het hoofd vanzelf en wordt het paard ook een stuk rechter. Ik zou naast de schoudervoor ook veel 2de hoefslag rijden en daarin ook erg waakzaam zijn dat het paard recht loopt. Als schoudervoor goed lukt op de hoefslag, dan op de 2de hoefslag, eventueel zelfs op de middellijn. Ik denk dat het dan ook makkelijker wordt in je galopwerk, nu zag ik je op het eind van de lange zijde echt 'sturen' om de bocht te halen, eens die schouders controleerbaar zijn wordt dat ook simpeler. Maar over het algemeen doet hij het voor een 5-jarige toch niet verkeerd, gefeliciteerd met jullie 7de plek!

EQFix, de gratis app voor het beheer van je paarden, maken van afspraken en bijhouden van trainingen en buitenritten. Download nu in de appstores!

ravenmarinl

Berichten: 5
Geregistreerd: 03-05-18

Re: Eventing Genk dressuur Nyandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 14:34

Gave foto's! Leuk zo idd, met die oortjes naar voren!

katXkit
Berichten: 6
Geregistreerd: 09-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 10:42

Wat een gave foto's! Zoals hierboven al wordt gezegd zijn er nog wel wat verbeterpunten, maar het ziet er al veelbelovend uit.

Zaruski
Berichten: 6
Geregistreerd: 11-01-16

Re: Eventing Genk dressuur Nyandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 10:49

Wat een knap paard ook, zit er goed uit!

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 16:33

Wat een vrolijk dier! Gaaf! :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers