Bikkel @ work

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
kYliieJ
Berichten: 1581
Geregistreerd: 25-12-07

Bikkel @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 13:37

Graag stel ik jullie voor aan mijn Bikkel van 9 jaar
( Amiro Z x Dutch Capitol x Rocadero )
Hij is nogal aan de maat 1.82 hoog
Een echte lieverd, maar oo zo groot.
Rijd nu sinds een week met de Rambo Micklem, even wennen, met name hoeveel druk/contact ik moet houden omdat dit hoofdstel erg fijn werkt als Bikkel zich groot en sterk maakt.
We blijven oefenen, ik weet goed waar we aan moeten werken.
Heb helaas nog niet alle foto’s van de hele training

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Muronia

Berichten: 19407
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Bikkel @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:42

Machtig dier, ik hou daar wel van! Ik vind hem aan de voorkant wel fijn zo, mooi voor de loodlijn, niet in de krul, top! Hij mag van achter nog wat meer erbij, wat meer 1 geheel aan elkaar worden. Is ook vast niet makkelijk met zo'n kolossaal paard. Verder mag je iets meer gaan zitten, je lijkt nu veel te klemmen met je been en daardoor trek je deze op. Meer op je billen zitten, been er losjes omheen laten afhangen en proberen je tenen meer naar voren te houden. Nu spoor je wat veel zo op de foto's te zien. Verder lekker door trainen!

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

kYliieJ
Berichten: 1581
Geregistreerd: 25-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 13:52

Murosch schreef:
Machtig dier, ik hou daar wel van! Ik vind hem aan de voorkant wel fijn zo, mooi voor de loodlijn, niet in de krul, top! Hij mag van achter nog wat meer erbij, wat meer 1 geheel aan elkaar worden. Is ook vast niet makkelijk met zo'n kolossaal paard. Verder mag je iets meer gaan zitten, je lijkt nu veel te klemmen met je been en daardoor trek je deze op. Meer op je billen zitten, been er losjes omheen laten afhangen en proberen je tenen meer naar voren te houden. Nu spoor je wat veel zo op de foto's te zien. Verder lekker door trainen!


Klopt klopt. Dit zijn de fotos van begin van de training waar je goed op ziet dat het nog niet allemaal vanzelfsprekend is. Vandaar dat ik ook deze laat zien. Als goed is komen een dezer dagen ook de andere fotos van verderop in de training die ik erbij ga zetten dan.
Naarmate de training vordert komen die achterbenen steeds meer eronder, Loopt ie wat soepeler waardoor ik idd beter kan zitten en mn benen kan laten afhangen.
Begin van de training moet ik nog teveel zelf doen ten koste van mijn zit.
Thx voor je complimenten, ben ook erg blij met deze knappe krachtpatser

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Bikkel @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:05

Ziet er goed uit! Ben het eens met Murosch.

Het zadel lijkt enkel redelijk ver naar voren te liggen?

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

Ufurio4e

Berichten: 1382
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Re: Bikkel @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 18:22

Wat een gaaf dier zeg.

Hij mag inderdaad meer van achter naar voren. Fijn om te zien dat je vriendelijk bent in je hand. Maar soms mag je best wat meer door vragen. En dan bedoel ik niet trekken aan de voorkant maar hij mag ronder door zijn lijf hij zal daar ook losser van worden.

Waar is je setje van? Mooie kleur

Mijn bonte trots Ufurio
Mijn kleine liefde Chris
Kleine stippel vriend Bobbie
Mooie prinses Tova

kYliieJ
Berichten: 1581
Geregistreerd: 25-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-18 13:26

Maddoxx schreef:
Ziet er goed uit! Ben het eens met Murosch.

Het zadel lijkt enkel redelijk ver naar voren te liggen?



Thx, hij lijkt idd redelijk ver naar voor te liggen. Echter ligt hij precies op de plek als je het zadel erop legt, en naar achter schuift je m
op de juiste plek voelt zakken. Ivm zijn enorme grootte lijkt het zadel ook erg klein. Sjabrak is ook niet heel groot voor een full

kYliieJ
Berichten: 1581
Geregistreerd: 25-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-18 13:32

Ufurio4e schreef:
Wat een gaaf dier zeg.

Hij mag inderdaad meer van achter naar voren. Fijn om te zien dat je vriendelijk bent in je hand. Maar soms mag je best wat meer door vragen. En dan bedoel ik niet trekken aan de voorkant maar hij mag ronder door zijn lijf hij zal daar ook losser van worden.

Waar is je setje van? Mooie kleur


Thx voor je compliment. Setje is van BR
Nog verder van achter naar voor lukt nu nog niet. Dan valt hij weer teveel uit mekaar en maakt hij zich zo sterk dat ik hem niet mooi meer kan begeleiden. Op kleine voltes gaat dit wel stuk beter, maar op rechte stukken en grotere figuren kan hij zich nog teveel eruit trekken omdat dit te zwaar is. Met name in galop springt hij nog regelmatig om dan, of voel ik dat hij eigelijk nog niet voldoende kracht heeft en hij het moeilijk heeft in zijn lijf. Hij bied het kleine stukken wel aan, maar dit continue houdt hij nog niet vol.
Er zijn nog wat fijne fotos onderweg die ik nog toevoeg zodra ik deze heb.

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 13:54

Machtig is inderdaad het juiste woord!

Van zo een paard raak je onder de indruk, een koningspaard.
Nou vooruit, koninginnenpaard :)

kYliieJ
Berichten: 1581
Geregistreerd: 25-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-18 17:05

Boras schreef:
Machtig is inderdaad het juiste woord!

Van zo een paard raak je onder de indruk, een koningspaard.
Nou vooruit, koninginnenpaard :)


Haha dankje! Tis ook wel een beetje een patser soms. Vooral een hele harde werker. En een paard waar je heerlijk mee kan trainen, fouten mag je maken bij m, hij probeert altijd om te begrijpen wat je vraagt, ook al geef ik de hulpen nog niet altijd goed, of nieuwe oefeningen die ik nooit gedaan heb, hij probeert net zolang tot het goed is.
Hij houd van andere paarden, zon lieverd naar andere paarden. Hij is ontzettend mens gericht, loopt achter me aan, blijft stilstaan waar ik m neerzet zonder vast te zetten. En voor de lol rijd ik m regelmatig bitloos en of met barebackpad. Zal proberen daar een filmpje van toe te voegen.

En heel af en toe geeft hij een rodeo show als ik erop zit, en dat gaat er hard aan toe

kYliieJ
Berichten: 1581
Geregistreerd: 25-12-07

Re: Bikkel @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-18 13:40


karijn

Berichten: 5392
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Bikkel @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 18:38

Echt een reus!
Ik zou toch de tip mee willen geven dat het zadel nog wat verder naar achteren mag. De schouder ligt niet vrij.


C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Bikkel @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 22:05

Aangezien de topicstarter een nieuw topic heeft geopend met alle foto's plaats ik hier een slotje. Berichten kunnen in het andere topic geplaatst worden.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 27 bezoekers