Nistral onderlinge 1e x M1

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Nistral onderlinge 1e x M1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-18 15:19

Nistral rij ik inmiddels alweer 3 a 4 jaar.
Sinds april vorig jaar is ze ook officieel van mij {:}
Toen ik haar begon te rijden, was ze zo dik dat het breedste zadel nog niet eens paste (die was van een hele brede fries).
Inmiddels is dit gelukkig veel minder geworden :)

Nistral is een 16jarige pony merrie, waarvan alles onbekend is.
Ondanks haar leeftijd doet ze het nog steeds goed.
Voor ik haar begon te rijden had ze 2 jaar stil gestaan en daarvoor is er alleen op B niveau mee gereden.
Ze is wat overbouwd, hierdoor merk ik dat ze moeite heeft met van achteren onder te treden en daarnaast soepel door t lijf te blijven.
Ik heb het idee dat ze nooit goed van achteren naar voren en over de rug is gereden plus strak van voren en dat we daar nu tegen aan lopen. Dit is eigenlijk altijd wel een puntje van aandacht geweest. Ze wordt snel strak van voren en wil niet echt door de kaak komen.
We werken er elke keer weer aan, dat ze goed van achteren ondertreedt en van voor los blijft.
Toch merk ik wel, nu we stilaan de M oefeningen gaan doen ze het stiekem wel leuk vind. Ze vind het lastig maar doet haar best.
Ik heb altijd geroepen dat L2 mijn doel is, maar dat is inmiddels bijgesteld naar M1+1 (daarna blijf ik gewoon starten, maar ik denk dat het M toch wel haar plafond is). Inmiddels zitten we alweer op L2+9, ik had dit aan het begin niet verwacht dat we dit zouden halen. Voor het indoor seizoen wil ik M startgerecht zijn, maar dat gaat denk ik wel lukken.
Schouderbinnenwaarts mag er wel meer lengtebuiging komen, dit hadden we ook als commentaar op ons protocol. De hulp en oefening snapt ze, nu nog verbeteren.

Galop is onze beste gang, na de galop draaft ze ook makkelijker en veel fijner dan voor het galop gedeelte. In de galop kan ze veel beter van achter naar voor lopen dan in de draf en stap, ook treedt ze beter onder.

Zelf wordt ik nog wel eens strak in mijn schouders, die trek ik dan op.
Beetje bij beetje verbeterd dit gelukkig wel.
Ook moet ik om mijn handen blijven denken, dat ik die niet te breed zet of te laag hou.
Met aangalopperen wordt ik altijd de 1e pas wat naar voor gegooid. Ook hier werken we hard aan dat ik goed rechtop blijf zitten en mee ga met de beweging

Gisteren hebben we op een onderlinge hier in de buurt gestart, eigenlijk starten we hier altijd.
's ochtends springen, smiddags dressuur.
Een aantal weken geleden had ik op stal ook een onderlinge en daar hebben we ook M gestart, maar dat was 1 proef plus die reed ik gewoon nog met zweep. Hier waren we eerste geworden met 185 punten.
Dit keer hebben we 2 proeven zonder zweep gereden.
Ze heeft ontzettend goed haar best gedaan :) maar eind vd 2e proef merkte ik dat t echt op was. Ik had de neiging om af te groeten, maar we moesten nog 2 lijnen rijden voor we moesten groeten dus heb ik door gereden.
In de 1e proef waren we 3e met 187 punten en in de 2e proef waren we 4e met 183 punten.

Michelle_s heeft een paar mooie plaatjes van ons geschoten :)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding
Binnenkomen, handen meer voor me en boven de hals

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding
Van hand veranderen middendraf, hier drukt ze zich wat op en wordt ik zelf ook strak

6.
Afbeelding
Ergens in de schouderbinnenwaarts. Handen niet breed zetten, rechtop blijven zitten

7.
Afbeelding
Naar voor blijven kijken en handen wat hoger

8.
Afbeelding
idem

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding
Handen wat hoger

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding
Rechtop bijven zitten, iets te diep

13.
Afbeelding
van hand veranderen, tenen naar binnen

14.
Afbeelding
geconcentreerd koppie

15.
Afbeelding
klaar

Tips en tricks zijn meer dan welkom :)

Dilanda D; B+1 *verkocht Duoaparte; B+7 *verkocht
Nistral B+26 (pr 198) L1+28 (pr 199,5) L2+11 (pr 193,5) M1+18 (pr 185) M2+2 (pr 183,5) nu vollop in de western naast BB springen Nobi beleerd


pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Nistral onderlinge 1e x M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 13:01

wat een mooie galop heeft ie!!
zou ik zeker lekker veel in trainen hier gebruik hij zijn rug mooi.

de draf lijkt hij wel heel erg op de voorhand te vallen en vergeet zijn achterhand. waardoor hij beetje uit elkaar valt. dat is misschien wel mooi trainings puntje.

maar vond het er verder erg leuk uitzien!!

Creative-Planet voor al uw foto`s
kijk snel verder!!

corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Re: Nistral onderlinge 1e x M1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-18 09:13

Dankjewel :D

Dilanda D; B+1 *verkocht Duoaparte; B+7 *verkocht
Nistral B+26 (pr 198) L1+28 (pr 199,5) L2+11 (pr 193,5) M1+18 (pr 185) M2+2 (pr 183,5) nu vollop in de western naast BB springen Nobi beleerd

Jolliegirl

Berichten: 32937
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Nistral onderlinge 1e x M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 23:03

Ha Co!
Ziet er goed uit!!
Tof dat je het zo ver geschopt hebt! Ga zo door!

Gaat t goed met je verder?

Wijslander

Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Nistral onderlinge 1e x M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 04:39

Leuk dier en zo te zien werkt de galop inderdaad goed voor haar, daar gebruikt ze haar rug meteen beter.

Heb je haar al eens laten checken door een osteopaat?


corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Re: Nistral onderlinge 1e x M1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-18 08:43

@jolliegirl
Thanks, had zelf ook niet verwacht dat we zo ver zouden komen
Ja gaat goed hoor

@wijslander
Ja er is wel eens iemand bij geweest, maar zijn geen gekke dingen naar voren gekomen
Haar bouw is ook zo dat ze snel voorover duikt

Dilanda D; B+1 *verkocht Duoaparte; B+7 *verkocht
Nistral B+26 (pr 198) L1+28 (pr 199,5) L2+11 (pr 193,5) M1+18 (pr 185) M2+2 (pr 183,5) nu vollop in de western naast BB springen Nobi beleerd


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers