Dressage pro movement, van achteren naar voren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:19

Lante schreef:
Rena en Jolien; ik heb het gevoel dat de bbp ver naar voren liggen. Bij Rena vind ik de handhouding (te) hoog en de teugels (te) lang. Hierdoor kan je minder goed kleine hulpen geven en kan het paard minder makkelijk tot een stabiele aanleuning komen. Dat zie ik ook terug in de staart en de vrij korte pas. Dit paard moet gezien de bouw met meer ruimte en afdruk kunnen bewegen. Het is een momentopname, maar ik vind het geen hele geweldige. Paard ziet er wel goed uit verder, dus er gaan ook zeker weten veel dingen goed hoor!

Jolien: er zitten echt fijne stukken in jouw filmpje. Ook veel goeie onderbouwing. Ik mis in de onderbouwing wel echt het rechtrichten. Jouw linkerbeen is niet per se sterker (dat noem je ergens); jouw paard is rechts boller door natuurlijke scheefheid. :)


Ja dat klopt helemaal hoor, sowieso is hij boller aan 1 kant. Zelf werk ik ook met rechtrichten, maar imo gaat een paard in correcte buiging en stelling krijgen daaraan vooraf. Je kunt immers pas een paard recht maken als je hem aan de voor-of achterhand kunt corrigeren. Uiteindelijk rijdt ik ook wel stukken rechtdoor en daar is hij soms al heel fijn recht. Maar dat heb ik nu iets minder mee gepakt. :)
De bbp lijkt idd snel naar voren te schuiven, maar ik let al goed op de plaatsing. Helaas zit de singel direct vast aan de onderkant van de bbp, dus duwt ie als t ware de hele bbp wat naar voren toe -O-


Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Dressage pro movement, van achteren naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:25

Komt wel goed Jolien, je voelt je paard goed aan.

Ben zelf geen fan van om dagelijks met bbp te rijden. Je voelt je paard heel goed, maar je paard jou ook. Drukverdeling vind ik wat twijfelachtig hierdoor, zeker als het schuift.
Maar de meningen zijn verdeeld hierover en dat hou je toch. Het heeft ook voordelen, wat betreft voelen wat er gebeurt.

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:28

Lante schreef:
Komt wel goed Jolien, je voelt je paard goed aan.

Ben zelf geen fan van om dagelijks met bbp te rijden. Je voelt je paard heel goed, maar je paard jou ook. Drukverdeling vind ik wat twijfelachtig hierdoor, zeker als het schuift.
Maar de meningen zijn verdeeld hierover en dat hou je toch. Het heeft ook voordelen, wat betreft voelen wat er gebeurt.

Ja snap ik hoor, ik dacht eerst ook mmm maar niet te vaak met bbp rijden. Maar hij lijkt hier serieus fijner onder te lopen dan onder het zadel. Kan dus vertekenen omdat ik daar niet zo goed in zit, maar ik heb niet het idee dat hij er heel veel last van heeft. Het scheelt denk wel dat hij een iberische is, die hebben vaak toch wat vlakkere gangen dan een KWPN-er oid.
Sowieso wel apart, ik merk dat ik met doorzitten veeeel meer stabiliteit krijg. Als ik ga lichtrijden lijkt hij heel snel verstoort in zijn ritme. Dus ik doe eigenlijk altijd doorzitten.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:45

Joolien schreef:
Ja klopt, dat is de afstemming waar ik dan nog naar zoekende ben. Dat wordt wel steeds beter. Maar het is zo gek, zodra je hem zijn gang zo laten gaan, zou hij bijna rondjes om zijn as gaan draaien, met zijn neus zowat bij je been. Wat ze hem toch hebben aangeleerd, ik vraag het me af. Ik kan niet eens fatsoenlijk aan de lange teugel met hem uitstappen, want dan draait hij ook constant om.


Je gebruikt vrij veel kuit en hak. Ik zou proberen je been iets meer te laten afhangen en met bovenbeen te rijden. Waarschijnlijk hebben ze hem echt vooral op zit gereden en met weinig (onder)been. Meestal alleen onderbeen als soms harde "correctie" als er niet snel genoeg gereageerd wordt.

Ik ben zelf niet zo wild van veel barebackpad rijden, niet perse om de barebackpad, maar omdat je niet kan lichtrijden. Bij de meeste paarden is het heel lastig om ze echt vloeiend over de rug te krijgen in het begin terwijl je doorzit. Dan heb je toch net een iets meer voorwaartse gang nodig, terwijl je nog niet veel stabiliteit hebt. De meeste mensen gaan dat wat in stoelzit zitten en dan kan de rug niet omhoog komen. Ik zit juist in het begin veel in verlichte zit om ze zo min mogelijk te belemmeren.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:56

proven02 schreef:
Hallo allemaal. Super leuk dit topic nu pas geopend! Leuk commentaar en tips worden hier gegeven. Ik heb zelf niet genoeg kennis om tips en commentaar te geven maar ben wel heel benieuwd naar jullie commentaar en tips op mij en mijn merrie.

Even ter info ze is 8 jaar ik heb haar bijna 1 jaar nu ze is mijn eerste paard en we rijden B, hebben nu genoeg punten voor de L1 dus dat gaan we over 2 weken voor het eerst proberen :D

Heb het filmpje van januari erbij gezet voor jullie beeldvorming waar we vandaan komen :D Ben super trots erop, tuurlijk er is echt meer dan genoeg te verbeteren nog! Maar in 4 mnd zijn we al een berg gekomen :D

14 januari : https://youtu.be/IvXMnYUfgyg
6 mei wedstrijd : https://youtu.be/yVwqTCe8UzM
18 mei training tijdens les : https://youtu.be/HeE4GrQz13s

Ben erg benieuwd naar tips en commentaar brand los :D


Ik vind dit er heel fijn uit zien. Juist mooi om te zien in het eerste filmpje dat ze haar hoofd omhoog brengt en dat jij gewoon rustig contact houdt en wacht tot ze er zelf weer in zakt. Ik vind ook dat je heel mooi neutraal bent in je hulpen, niet alleen met je hand, maar ook met je been. Je geeft geen onnodige hulpen. Is natuurlijk nog wel een stuk makkelijker op dit niveau, maar als je deze basisgangen kan rijden zonder extra hulpen, dan heb je echt een hele mooie basis om op verder te bouwen.
Op het laatste filmpje is het contact veel meer steady, maar begint ze een beetje te duiken. Blijf zorgen dat ze je hand echt accepteert en mee naar voren neemt, dat ze er niet toch een piepklein beetje voor weg gaat duiken.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 21:14

Lante schreef:
Rena en Jolien; ik heb het gevoel dat de bbp ver naar voren liggen. Bij Rena vind ik de handhouding (te) hoog en de teugels (te) lang. Hierdoor kan je minder goed kleine hulpen geven en kan het paard minder makkelijk tot een stabiele aanleuning komen. Dat zie ik ook terug in de staart en de vrij korte pas. Dit paard moet gezien de bouw met meer ruimte en afdruk kunnen bewegen. Het is een momentopname, maar ik vind het geen hele geweldige. Paard ziet er wel goed uit verder, dus er gaan ook zeker weten veel dingen goed hoor!

Jolien: er zitten echt fijne stukken in jouw filmpje. Ook veel goeie onderbouwing. Ik mis in de onderbouwing wel echt het rechtrichten. Jouw linkerbeen is niet per se sterker (dat noem je ergens); jouw paard is rechts boller door natuurlijke scheefheid. :)

Proven02: Ook een vriendelijk beeld van een naar het lijkt vrij groen paard. Ik vind de lengte in de hals mooi, maar je soms nog wat te ‘helpend’ met je handen (net of doe je dan je hand wat wijd en recht naar beneden).
Probeer heel bewust steeds elke pas gelijk te laten zijn aan de vorige (tact) in de draf met name. Als de hals stil kan zijn, heb je het juiste arbeidstempo.


Je hebt helemaal gelijk hoor, ik ben ook echt nog heel erg zoekende in wat nu werkt. Mijn paard loopt graag op de kop en ik ben mezelf heel erg aan het afleren om dat met mij mijn hand op te lossen in plaats van met mijn been. Ik had inderdaad de teugels ook erg lang, maar meer ook zodat ze zelf een beetje kan zoeken ipv dat ze gaat steunen op mijn hand. Work in progress zullen we maar zeggen.

Mijn zadel ligt niet helemaal lekker meer dus de zadelpasser komt weer langs (tweede keer dit jaar al). Heb gewoon het idee dat dit niethet zadel voor mijn paard is, dus heb een andere zadelpasser benaderd.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Dressage pro movement, van achteren naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 21:23

@ Rena: Met een paar kleine aanpassinkjes denk ik dat je best een grote verandering kan laten zien. :)
En zadels... ik heb er ook een half jaar over gedaan om het juiste zadel te vinden. Kan behoorlijk lastig zijn! Dan is dit even een oplossing dat je samen in elk geval wat de basis bij kan houden.

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Dressage pro movement, van achteren naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 21:31

Ik zal eens kijken of ik nog iemand kan vragen om weer een filmpje te maken. Normaal gesproken neem ik de teugels veel meer op maat, maar zoals gezegd ben ik dus een soort van aan het omscholen met mezelf dus erg zoekende.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Dressage pro movement, van achteren naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 07:08

Bedankt voor jullie reacties! Als ze duikt is 1e reactie idd hand omhoog terwijl ik weet dat ik eerst been moet geven maar dat bedenk ik me steeds te laat. Soms probeer ik ook idd teveel met mijn hand nog te corrigeren vaak als ze afgeleid is of spanning heeft dan wil ik voorkomen dat ze gaat rennen of bokken. Moet dan juist been en naar voren en spanning negeren maar dat is nog een dingetje :p Ik ben nog steeds het meest blij met de dagen dat er geen wind staat haha dan is het een mak lammetje

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: Dressage pro movement, van achteren naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:34

Hoi! Ik probeer ook mee te doen aan de challenge. Als ik rij met wat ik denk dat een contactteugel is, dus met alleen het gewicht van de teugels, zonder iets te vragen/druk uit te oefenen, dan loopt mijn paard met een slingerende hals, z'n rug weggedrukt en kop erop/neus ver voor de loodlijn. Als ik 'm probeer van achter te activeren, dan resulteert dat in een naaimachine draf. Daarbij maait hij meer dan 10 PRE's bij elkaar. Het zit voor geen meter en ik heb het vandaag een goed half uur volgehouden maar in draf krijg ik geen contact met hem.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:47

Caritas schreef:
Hoi! Ik probeer ook mee te doen aan de challenge. Als ik rij met wat ik denk dat een contactteugel is, dus met alleen het gewicht van de teugels, zonder iets te vragen/druk uit te oefenen, dan loopt mijn paard met een slingerende hals, z'n rug weggedrukt en kop erop/neus ver voor de loodlijn. Als ik 'm probeer van achter te activeren, dan resulteert dat in een naaimachine draf. Daarbij maait hij meer dan 10 PRE's bij elkaar. Het zit voor geen meter en ik heb het vandaag een goed half uur volgehouden maar in draf krijg ik geen contact met hem.


Hm dat is lastig. Heb je wat beeldmateriaal?

Het verschilt ook heel erg per paard wat werkt. Bij mijn pony was het eigenlijk hetzelfde, als ik hm ruimte gaf van voren was het gewoon hoofd naar voren, voor de loodlijn, uit zichzelf zakte ze (in het begin) niet. Haar moest ik echt rond en laag vragen van voren als ik bijvoorbeeld wilde halsstrekken of gewoon lager wilde rijden. In het begin was dat zelf met aan de teugel, moest ik echt met mn hand inwerken want anders werd ze niet rond. Hetzelfde met longeren, zonder bijzet ging ze nooit laag met dr hoofd, hoelang ik ook aan de gang was, hoe veel tempowisselingen ik ook maakte.

Ik heb dit bij haar getraind door wel heel veel dat lage mee te pakken, maar wel zorgen dat ze daarbij de hand volgde. Dus we begonnen gewoon hoog (wedstrijd hoofd-halshouding), dit was voor haar de makkelijkste, fijnste houding. Dan eerst zorgen dat ze goed aan het been is en vanuit daar van voren stukjes verlengen. Begin gewoon met kleine stukjes, als dat goed gaat bouw je uit. Het heeft echt 0 zin om los te gooien en er met je been achteraan te rijden bij zo'n paard (als ik het verhaal zo hoor).

Dus ik zou zeggen, probeer wel een constante verbinding met de mond te houden, dus teugel niet in een boogje, want met een losse teugel met alleen het gewicht van de teugel gaat het denk ik behoorlijk lastig worden. Probeer haar wat op weg te helpen door haar met je hand naar beneden te begeleiden. En natuurlijk veel overgangen maken om de achterhand te activeren. Wat ook kan helpen is longeren met een longeerhulp, dat ze zelf gaat begrijpen dat dat voor haar een fijne houding is.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: Dressage pro movement, van achteren naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 16:08

Er hangt geen boogje, helaas geen beeldmateriaal. Tijdens de lessen moet ik altijd met veel druk erop rijden maar wil dat eigenlijk niet want hij loopt dan wel netjes in de houding maar zodra ik een overgang maak (al dan niet progressief), dan komt hij tegen de hand en ik ben bang dat ik 'm stuk maak doordat je het hoofd rijdt ipv het lichaam (als je snapt wat ik bedoel) als je 'm met de hand laat afbuigen ipv dat hij nageeft. (Handen even iets wijder doen of halve ophoudinkjes met buitenteugel en binnenbeen, met wat nodig is op dat moment)

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Wyb_ster

Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 16:17

Caritas schreef:
Hoi! Ik probeer ook mee te doen aan de challenge. Als ik rij met wat ik denk dat een contactteugel is, dus met alleen het gewicht van de teugels, zonder iets te vragen/druk uit te oefenen, dan loopt mijn paard met een slingerende hals, z'n rug weggedrukt en kop erop/neus ver voor de loodlijn. Als ik 'm probeer van achter te activeren, dan resulteert dat in een naaimachine draf. Daarbij maait hij meer dan 10 PRE's bij elkaar. Het zit voor geen meter en ik heb het vandaag een goed half uur volgehouden maar in draf krijg ik geen contact met hem.


Wat als je vooral in de bochten en hoeken hem meer "op drijft" met je binnenbeen, maar met je zit lengte houdt in de draf, dus door lang genoeg te staan en te zitten (dit is natuurlijk niet echt lang qua tijdsduur, maar ik weet niet hoe het anders moet typen) en op je zit tempo terug te rijden.

Rien zegt namelijk in een van zijn filmpjes ook dat door correct van achter naar voren te rijden de diagonaal/ takt/ regelmaat nooit verloren gaat. Het "maaien" kan je opvatten als een soort taktfout en dan zou je hem er juist door heen moeten rijden. Maar ik vind het lastig beoordelen vanaf een computerscherm :j

Geluk is niet te vangen in een potje, wel in een pony

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 16:20

Caritas schreef:
Er hangt geen boogje, helaas geen beeldmateriaal. Tijdens de lessen moet ik altijd met veel druk erop rijden maar wil dat eigenlijk niet want hij loopt dan wel netjes in de houding maar zodra ik een overgang maak (al dan niet progressief), dan komt hij tegen de hand en ik ben bang dat ik 'm stuk maak doordat je het hoofd rijdt ipv het lichaam (als je snapt wat ik bedoel) als je 'm met de hand laat afbuigen ipv dat hij nageeft. (Handen even iets wijder doen of halve ophoudinkjes met buitenteugel en binnenbeen, met wat nodig is op dat moment)


Ik snap wat je bedoelt. Veel druk is natuurlijk nooit goed, en ik denk dat dit probleem prima op te lossen is zonder veel druk. Uiteindelijk is je doel dat je op een constante, lichte verbinding kunt rijden. Een voorwaarde daarvoor is dat het paard actief is, dus veel overgangen maken. Met lichte beenhulpen moet je alles kunnen. Vanuit daar kun je dan ook naar je hand toe gaan rijden. En dan is het been niet bedoelt om harder te gaan, tempocontrole en rust gaan voor de hoofd/halshouding en een goede tempocontrole is ook nodig voor een goede hoofd/halshouding. Dus probeer altijd de rust, het ritme te bewaren als je aan het rijden bent en ze wil gaan rennen. Vanuit daar kun je hm met je hand iets ronder proberen te maken. Als ze dat doet ontspan je, zodra ze weer er tegen in komt geef je druk en rijd je tegelijk met je been ernaar toe (zonder dat ze in tempo verandert!). Zo leert ze dat ze op (been)druk moet nageven, daarbij zal ze ook haar rugspieren gaan gebruiken en vanzelf leren dat het voor haar een comfortabele houding is.

Als ze bij overgangen tegen de hand komt, probeer zo'n overgang in kleine stapjes te maken. Dus bijvoorbeeld van draf naar staf, steeds iets langzamer draven, komt ze ertegen in vanuit je been oplossen. Dus dan rijd je weer naar voren en iets druk met je handen, geeft ze weer na dan begin je opnieuw. Als je pony/paard gewend is om altijd er tegen in te komen zul je op deze manier best lang bezig zijn met een overgang, maar ik denk wel dat dit de juiste manier is.

Misschien ook een optie om een keer een les te doen bij iemand anders? Dat kan heel leerzaam zijn, iedereen kijkt toch weer naar andere dingen en heeft een andere visie op bepaalde problemen. Het heeft bij mij in ieder geval veel geholpen, om weer vooruit te komen.

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 17:10

Caritas schreef:
Hoi! Ik probeer ook mee te doen aan de challenge. Als ik rij met wat ik denk dat een contactteugel is, dus met alleen het gewicht van de teugels, zonder iets te vragen/druk uit te oefenen, dan loopt mijn paard met een slingerende hals, z'n rug weggedrukt en kop erop/neus ver voor de loodlijn. Als ik 'm probeer van achter te activeren, dan resulteert dat in een naaimachine draf. Daarbij maait hij meer dan 10 PRE's bij elkaar. Het zit voor geen meter en ik heb het vandaag een goed half uur volgehouden maar in draf krijg ik geen contact met hem.


Als je paard geen vertrouwen heeft in de hand, kan het wel een tijd duren voordat hij dat vertrouwen weer terug krijgt. Er zijn natuurlijk nog andere redenen waarom je paard z'n rug wegdrukt, als je paard met een losse teugel ook niet z'n hoofd laat zakken, kan dat een aanwijzing zijn dat er ook andere dingen spelen behalve het contact.
Als je paard met hoofd omhoog en rug weggedrukt rondrent, heeft het weinig nut om nog meer been te geven, vaak geeft dit een averechts effect. Ik zie meerdere filmpjes van Rien waarbij hij de ruiter in stap laat werken aan wijken (met hoofd van het paard richting muur). Dit is een techniek die voor mij ook altijd fijn werkt, proberen ontspanning in het lijf te krijgen door zijwaartse beweging.

mirjamalvaro

Berichten: 14610
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Dressage pro movement, van achteren naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-18 17:21

Lastig Caritas. Je moet niet meer been geven dan je van voren op kan vangen. Klinkt nu of het paard het nog niet kan verwerken. Het kan ook een tijdje duren voor het paard genoeg vertrouwen in de hand krijgt dat hij vanzelf gaat zakken.
Het belangrijkste hierin is denk ik dat je je hand niet laat terug werken. Je mag best eens met je hand opzij én naar voren kijken of hij durft te zakken.
Dat maaien en weggedrukte rug klinkt voor mij toch alsof hij veel te veel spanning opbouwd. Misschien heeft dit paard minder been nodig zodat hij de energie niet opkropt.
Maar zonder beeld is het nogal lastig. :)

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 17:09

Caritas schreef:
Er hangt geen boogje, helaas geen beeldmateriaal. Tijdens de lessen moet ik altijd met veel druk erop rijden maar wil dat eigenlijk niet want hij loopt dan wel netjes in de houding maar zodra ik een overgang maak (al dan niet progressief), dan komt hij tegen de hand en ik ben bang dat ik 'm stuk maak doordat je het hoofd rijdt ipv het lichaam (als je snapt wat ik bedoel) als je 'm met de hand laat afbuigen ipv dat hij nageeft. (Handen even iets wijder doen of halve ophoudinkjes met buitenteugel en binnenbeen, met wat nodig is op dat moment)


Ik heb dit ook heel erg gehad vorig jaar met mijn paard toen ik nog nooit van Rien had gehoord. Ook met veel druk gereden en zodra ik een overgang of bocht maakt was het een giraf en kon ik niks meer. Ik zou zeggen toch een tijdje proberen aan te houden en niet snel resultaat verwachten. Heeft bij mij wel een week of 5/6 geduurd voordat ze het vertrouwen in de hand begon te krijgen, dat betekent dus dat ik 5/6 weken met een giraf op snelheid standje 10 heb gelopen door de bak. Maar het heeft echt geholpen. Eerst alleen naar voren rijden en met binnenhand naar voren binnen uitnodigen om hals te laten vallen. Toen ze het vertrouwen terug won ben ik pas langzaam begonnen met iets meer teugeldruk (niet terugwerken maar meer soort van licht tegenhouden als ze haar hoofd naar voren deed, toen had ze gelukkig de giraf fase niet meer maar wel dat ze soms nog een beetje omhoog kwam) en meer been bij geven. Vanaf toen pas veel overgangen gaan toevoegen en wijken want dat had allemaal geen zin toen ze alleen als giraf rond liep in een moordend tempo.
Misschien anders eerst een tijd in stap proberen tot die ontspannen is in stap en dan pas draf ?
Is lastig want misschien is jouw paard heel anders dan de mijne hierin maar bij mij heeft het uiteindelijk echt geholpen ook al heb ik wel 10x gedacht in die periode van ik stop ermee want het helpt niet.

mirjamalvaro

Berichten: 14610
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Dressage pro movement, van achteren naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-18 18:28

Ivm het warme weer, ziekenhuisbezoek en een lichaam die het laat afweten is het even stil aan deze kant.

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Wyb_ster

Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 08:06

mirjamalvaro schreef:
Ivm het warme weer, ziekenhuisbezoek en een lichaam die het laat afweten is het even stil aan deze kant.


Wat vervelend! Beterschap ? :(:)

Geluk is niet te vangen in een potje, wel in een pony

mirjamalvaro

Berichten: 14610
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Dressage pro movement, van achteren naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-18 12:18

Dank je. Vandaag met Zorro getraind, ben wat filmpjes aan het uploaden.
Wel even stapje terug gedaan. Merkte dat we het beide niet konden verwerken al die aanpassingen. Dus even weer wat rustiger aan. Zondag wedstrijd, eigenlijj hopen op laatste 2 puntjes maar ben er bang voor. :Y)

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

mirjamalvaro

Berichten: 14610
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-18 15:54

Nou vandaag dus.

Beetje lang, maar geen zin om te knippen. :+ En ja gelpad vloog ertussen uit, volgende keer dus toch maar viltje.
https://youtu.be/pg8mHtTF6tk

En doorzitten, helaas dus zonder gelpad.
https://youtu.be/y9-JwEx3Q3I


Edit: van de week geprobeerd teugels korter en hand meer naar voren houden. Echter ging hij toen met mond open lopen. Dus laat dat nog even zitten tot we hierin meer bevestigd zijn.
En maandag komt de zadelmaker.

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

plutolover

Berichten: 11700
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:16

Wat een fijn topic om te lezen.

Sorry ts ik heb geen commentaar.wil alleen zeggen fijn dat jij er zo goed mee omgaat.

Maar ook diegene die reageren WoW zo mag bokt vaker zijn. Dan elkaar afzeiken omdat er keer een hand te streng is en 1000x herhaald moet worden.

Met plezier volg ik dit topic. Erg leerzaam

mirjamalvaro

Berichten: 14610
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Dressage pro movement, van achteren naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-18 16:36

Dank plutolover. Het is inderdaad fijn topic geworden. Valt genoeg af te kraken want ben absoluut geen topper, maar er word fijn en vriendelijk gereageerd.
(En toch blijft het spannend om te plaatsen :') )

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

manubres

Berichten: 2757
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Dressage pro movement, van achteren naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 18:15

Je rijdt Zorro op dit filmpje mooi voorwaarts. Maar ik ben heel nieuwsgierig wat er zou gebeuren als je wat meer teugel zou geven? Vraag me af of paard dan voorwaarts-neerwaarts zou gaan. Ik zie namelijk een paard dat zijn lichaam volledig strak houdt en alleen de benen beweegt. Meer buig (lengtebuiging), rek en stretch oefeningen zouden misschien helpen om het paard losser door het lichaam te krijgen....

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

mirjamalvaro

Berichten: 14610
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Dressage pro movement, van achteren naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-18 18:48

Oef dat heb ik dus nooit op film. Altijd al blij dat moeders deze stukken wilt filmen. :')
Bij dit stukje film laat ik hem iets losser, echter wel minimaal. Dus niet helemaal naar beneden. Hij durft en wil wel mijn hand volgen, maar ben bang dat je dat op mijn woord moet geloven. Heb geen bewijsmateriaal zeg maar. :P
https://youtu.be/wRj6JPTBrNQ

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers