Stelling, buiging en contrastelling vragen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xanttshe
Berichten: 20
Geregistreerd: 05-07-17
Woonplaats: Amsterdam

Stelling, buiging en contrastelling vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-18 11:52

Hoi, :)

Na twee jaar niet echt gereden te hebben,ben ik gisteren weer eens in het zadel gesprongen voor een intensieve dressuurles. Gisteren was de focus voornamelijk op stelling, buiging en contrastelling.
Ik ben nooit officieel gestart. Mijn doel is dan ook om zo veel mogelijk te trainen om in het jaar 2019 officieel te kunnen starten.

Op het paard had ik het gevoel dat ik er niet goed op zat, maar achteraf vind ik dit wel meevallen.. wel zou ik graag iets comfortabeler willen zitten met mijn bovenlichaam. Alle tips hiervoor zijn welkom!


https://vimeo.com/268556486


_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Re: Stelling, buiging en contrastelling vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 12:06

Vind het er al erg netjes en vriendelijk uitzien! Dat starten volgend jaar gaat zeker goedkomen :)

https://www.instagram.com/zomora.horses/
They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+:

xanttshe
Berichten: 20
Geregistreerd: 05-07-17
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-18 13:14

_Zoe schreef:
Vind het er al erg netjes en vriendelijk uitzien! Dat starten volgend jaar gaat zeker goedkomen :)


Ah dat is goed om te horen! Thnx

Koekeldoedel

Berichten: 64
Geregistreerd: 27-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 16:44

Ik ga mee met _Zoe. Het ziet er erg goed uit, zeker als het al een heel eind geleden is.
Dat je nog wat ongemakkelijk zat op het paard, zal sowieso weggaan als je weer wat intensiever rijdt. :)

mijn deviantaraccount: http://koekeldoedeltje.deviantart.com
Het zou leuk zijn als je even een kijkje nam. ^^

Janneke2

Berichten: 22656
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 17:10

Veel mensen leren om in de linkergalop iets 'op rechts' te zitten, ik zit liever in het midden.

En mij viel je binnenhand op: je buitenhand is in een wending het belangrijkste, je binnenhand dreigt iets naar buiten te gaan.
...het totale beeld geeft dan de indruk dat je paard met een net iets te gebogen hals over de buitenschouder "weg"loopt ipv jou op het binnenachterbeen te dragen.

Maar het algemene beeld is vriendelijk en vloeiend.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

xanttshe
Berichten: 20
Geregistreerd: 05-07-17
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-18 17:11

Koekeldoedel schreef:
Ik ga mee met _Zoe. Het ziet er erg goed uit, zeker als het al een heel eind geleden is.
Dat je nog wat ongemakkelijk zat op het paard, zal sowieso weggaan als je weer wat intensiever rijdt. :)


Dankje!

xanttshe
Berichten: 20
Geregistreerd: 05-07-17
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-18 17:15

Janneke2 schreef:
Veel mensen leren om in de linkergalop iets 'op rechts' te zitten, ik zit liever in het midden.

En mij viel je binnenhand op: je buitenhand is in een wending het belangrijkste, je binnenhand dreigt iets naar buiten te gaan.
...het totale beeld geeft dan de indruk dat je paard met een net iets te gebogen hals over de buitenschouder "weg"loopt ipv jou op het binnenachterbeen te dragen.

Maar het algemene beeld is vriendelijk en vloeiend.


Dat vond ik ook inderdaad.. ik had gisteren voor het eerst les van een onbekende instructrice en zij wilde dat ik “overdreven” die buiging liet zien (en de hulpen, zoals overdreven mijn binnenhand naar buiten) om daarna juist te rijden, omdat ik al 2 jaar niet had gereden. Ben het overigens met je eens! Had dat gevoel inderdaad ook. Thnx ;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers