Een wel heel bijzonder weekend + training!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Een wel heel bijzonder weekend + training!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-18 14:38

Vorig jaar ben ik begonnen met privéles volgen met Dantes. Ik heb een hele fijne instructrice gevonden en die heeft me verteld me gauw aan te melden bij de rijvereniging, zodat ik ook wedstrijden kon gaan rijden. Helaas raakte Dantes geblesseerd aan zijn schouder en waren we toen maar één keer gestart. In oktober zijn we weer begonnen met trainen en het ging al gauw de goede kant op, maar ik was nog wat onzeker om weer te starten. Dit jaar intussen 3x gestart en dat werkt super goed voor mijn focus, want ik ben dan veel gedrevener om bijvoorbeeld op mijn eigen houding te letten. Al met al ging het de laatste weken zó goed, dat ik echt zin had in het concours van afgelopen weekend. De proeven gingen heerlijk, eigenlijk zonder fouten ook, maar ik kon nog veel meer afwerken, dus gelukkig mochten we zondag ook! Wat ik toen meemaakte... ongelooflijk.

Op zaterdag reden we 193 en 194 en werden we tweede en derde (van de 22!) . Ik was al naar huis gegaan toen mijn moeder me belde om me te feliciteren. Ik vroeg haar waarmee eigenlijk, toen zei ze dus dat ik twee prijzen had gewonnen. Wow, hoe cool!
Op zondag reden we 201 en 185,5 en werd ik de eerste proef eerste! (Ook van de 22). Ik heb nog steeds een grijns op mijn gezicht.

De jury van proef 1 gaf de eerste dag wel aan dat hij geen hoge cijfers kon geven voor zijn gangen. Ik zei hem dat ik dat ook logisch (en terecht!) vond, maar dat we (instructrice en ik) gewoon proberen het beste eruit te halen. Ik had nooit verwacht zulke hoge punten te rijden en ik ben dan ook super mega trots! Wat een heerlijk weekend :).

Dantes is trouwens een bijna 11 jarige andalusier (PRE) ruin. Het is mijn verzorgpaard en ik rijd hem intussen al ruim vier jaar. Hij heeft, zoals de meeste spanjaarden, genoeg ellende meegemaakt en is altijd erg gespannen geweest. Hij heeft tegenwoordig de opleiding tot manegepony afgerond en is zo mak als een lammetje. Ik neem hem overal zelf mee naartoe en hij is overal braaf en nieuwsgierig.

Hieronder wat foto’s van zowel de proef als de training van vandaag.

[1]Dit zijn wij! Dag een, nog nietsvermoedend.

[2]Draf. Op zich best tevreden maar ik moet meer rechtop zitten en hem iets minder laten duiken.
Afbeelding

[3] Idem
Afbeelding

[4] <3. Wel wederom iets meer rechtop zitten en het neusje mag er nog wat meer uit.
Afbeelding

En de training. We scoren altijd hoge punten op halsstrekken, dat doet hij heel mooi.

[5] En tevreden over m’n zit!
Afbeelding

[6] “Wil de ruiter nog heel even rechtop blijven zitten?”
Afbeelding


[7] Pasje verruimen. Verruimen zit gewoon niet echt in zijn bloed, maar ik vind de horizontale balans wel mooi.
Afbeelding

[8] Toch nog een behoorlijk ruime pas! Ik geniet :)
Afbeelding

[9] Galop. Ik denk dat als ik rechter op ga zitten, hij ook minder op de voorhand komt.
Afbeelding

[10] We gaan omhoog! Wow! <3
Afbeelding

[11] Galop iets sluiten. Als ik iets moeilijk vind kruip ik in elkaar, daar moet ik echt meer voor waken.
Afbeelding

[12] En nog even in verlichte zit galopperen, heerlijk. Jammer dat hij net wat te diep gaat.
Afbeelding

[13] <3 Knap vriendje.
Afbeelding

Ik ben benieuwd naar jullie commentaar!
Laatst bijgewerkt door C_arola op 01-02-19 10:32, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Foto verwijderd op verzoek van TS

Elk bad heeft er eendje.


neile

Berichten: 2010
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 14:42

Toppietoppietoppie!
Wat goed gedaan zeg. Ik denk, rekening houdende met de bouw van dit paard, dat je hem tot een punt hebt kunnen brengen dat hij zoveel mogelijk verruimt. Hij is tamelijk barok gebouwd, wat je voor elkaar krijgt is érg knap. Heel fijn dat jij met de andalusiër toch even goud wegkaapt, meestal worden we een beetje achteraan gezet ten opzichte van de warmbloeden, heb ik het gevoel. Anyway: superknap van je!

Yeguada La Musa
Seni Diosa - Seni Rapida x Seni Indio
Solea WH - Hada WH x Catavino LG

TE KOOP: 17.5 inch Adam Ellis dressuurzadel, zwart, medium-wide boommaat, demo-model, met lak afwerking op de lepel. Stuur pb'tje voor vrijblijvend meer info en foto's.

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-18 15:52

neile schreef:
Toppietoppietoppie!
Wat goed gedaan zeg. Ik denk, rekening houdende met de bouw van dit paard, dat je hem tot een punt hebt kunnen brengen dat hij zoveel mogelijk verruimt. Hij is tamelijk barok gebouwd, wat je voor elkaar krijgt is érg knap. Heel fijn dat jij met de andalusiër toch even goud wegkaapt, meestal worden we een beetje achteraan gezet ten opzichte van de warmbloeden, heb ik het gevoel. Anyway: superknap van je!


Dankjewel! Ik denk ook dat er qua verruimen inderdaad voorlopig niet meer in zit, maar ik kan het in de wedstrijd wel nog tactischer rijden. Ik moet daar alleen nog wat handiger in worden. En wat dat goud betreft: inderdaad! M’n instructrice had me ook wel gewaarschuwd dat het goed zou kunnen dat ik nooit hele hoge punten zal rijden of bovenaan zal komen ivm zijn gangen, dus daarom is het nu wel extra kers op de taart dat we ineens zo hoog zijn geeindigd, dat is ook totaal de insteek namelijk niet :D

Elk bad heeft er eendje.

Elliottt

Berichten: 119
Geregistreerd: 06-02-18

Re: Een wel heel bijzonder weekend + training!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:17

Wauw wat een knap paard! Jullie zijn een hele leuke combinatie samen. Ik denk dat je de werkpuntjes zelf al goed aangegeven hebt. Ik vond goed rechtop mijn kont blijven zitten ook altijd heel lastig. Ik heb het zelf geoefend met zonder zadel/ zonder beugels zitten. Al vind ik dat jij veel netter zit dan ik zat. Gaat zeker goedkomen met jullie twee. Veel succes!

My little bandit Zaro

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Een wel heel bijzonder weekend + training!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:21

Wat rijd je hem ontzettend vriendelijk en fijn. Heel fijn om zo'n spanjaard eens echt te zien zakken en ontspannen, vaak is het toch vooral veel beenwerk :-)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

ricojoreen

Berichten: 531
Geregistreerd: 23-07-13
Woonplaats: Emmen

Re: Een wel heel bijzonder weekend + training!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 15:23

Ziet er goed uit, inderdaad wat je zelf al zegt over je houding, maar dat gaat vast goed komen! :)

grijstapijt

Berichten: 60
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: België

Re: Een wel heel bijzonder weekend + training!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:18

Knap paard! Ziet er goed uit!

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Een wel heel bijzonder weekend + training!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:41

Heel netjes, leuk paard ook! Ik vind je houding overigens helemaal niet zo slecht hoor, je hebt inderdaad de neiging iets naar voren te buigen maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Overigens kan ik echt genieten van jouw gezichtsuitdrukking op foto 8 :D

fleur_yen

Berichten: 1523
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 22:22

Wauw wat word ik hier blij van, iemand die gewoon bewust lijkt te rijden vanuit de balans van het paard ipv vanuit wedstrijdambities. Je geeft je eigen punten keurig aan, al zou ik in je houding in plaats van rechtop zitten meer de focus leggen op het kantelen van je bekken en echt je rug ‘bol’ maken (voor je gevoel dan), dan krijgt je paard meer ruimte om z’n schoft nog meer te liften en zo echt die flexie in zijn rug te krijgen. Juist op foto 6 heb je je rug mooi recht ipv hol ;)

Verder wbt foto 2 en 3 hangt hij wat in z’n boeg/schouders. Met iets meer teugellengte en dus z’n neus er wat uit kan hij ook weer meer vanuit z’n schouder bewegen (voorbenen landen altijd ter hoogte van de neus) en krijgt hij achter ook meer ruimte om onder te treden en vanuit daar meer te dragen, al snap ik dat je op wedstrijd net even wat anders rijdt.
Maar goed bezig, super gaaf dat het ook op wedstrijd zo z’n vruchten afwerpt! :j

I'm not impossible, just a bit unlikely - the Doctor

ChristelJ
Berichten: 177
Geregistreerd: 08-12-17
Woonplaats: Heemskerk

Re: Een wel heel bijzonder weekend + training!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 20:38

Ziet er goed uit, lekker doorgaan waar je mee bezig bent!

B+2

x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Een wel heel bijzonder weekend + training!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 20:46

Wauwie wat een leukerd zeg! Je gezicht spreekt boekdelen, lekker genieten van je prijzen :D

But now I know you can't change the past, way too young to know the reason why

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-18 12:01

Oh wat leuk, al deze reacties waren me helemaal ontgaan!

@Elliot Dankjewel! Dat is inderdaad wel een goede!

@Freetorun Bedankt! Inderdaad, dat is ook wel komisch, want mijn instructrice helpt me ook steeds om hem "vlak" te laten lopen. Daarmee eigenlijk dus bedoelend, dat krabbelen moet eruit (hij maait behoorlijk bij vermoeidheid en spanning) en in plaats daarvan proberen we hem vlak te laten lopen. Als hij goed over de rug gaat, dan is dat maaien echt heel erg veel minder.

@Ricojoreen en @Grijstapijt bedankt :D

@Nissima dankjewel! Je kunt ook niet anders dan blij zijn als er ineens puzzelstukjes op z'n plek vallen haha!

@Fleur_yen wat een superlief berichtje! En je hebt inderdaad helemaal gelijk, bij mijn "nette" houding is mijn rug hol. Het blijft lastig! En bedankt voor die tip inderdaad, mijn instructrice zou bij die foto's ook zeggen: niet méér zakken nu. Dus de bovenlijn wel verlengen maar níet lager. Ik vind dat zelf nog erg lastig, blijven oefenen dus.

@ChristelJ en @x_ankieee Dankjulliewel!

Ik word helemaal vrolijk van al deze leuke berichtjes <3

Elk bad heeft er eendje.

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: Een wel heel bijzonder weekend + training!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 20:35

Netjes gereden en wat een leuk paard heb je veel succes verders

Gillmore (Sorento / Graham) paard van mij dochter Anouk (M2)en nu Z1 startrechtig
Cantodea (Calvino Z) sinds 13 mei mama van Nielson (van Dallas VDL)en nu drachtig van Nia domo"s Bolero
Na jaren weer wedstrijden rijden weer B+10 en ja hoor L startrechtig
Kayliegh onze nieuwe ster (Ampere/Sorento)
Lilly onze eigenwijze shetlander 100% van Anouk!
Zorba, Yfke, Gio uit het oog maar niet uit het hart <3
Figo en Cain vriendjes samen in de hemel rip

d_baak
Berichten: 35
Geregistreerd: 15-02-18

Re: Een wel heel bijzonder weekend + training!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:15

Wat leuk om over je training te lezen! Het ziet er goed uit, goed om te lezen dat je er zo bewust mee bezig bent! Ik denk inderdaad dat als je je houding nog beter voor elkaar hebt, het geheel nog sprankelender wordt! Succes!


Aguamenti
Berichten: 144
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Een wel heel bijzonder weekend + training!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:33

Ziet er heel goed uit, volgens mij heb je zelf ook al heel goed door wat je kleine verbeterpuntjes zijn en daar werk je ook goed aan. Verder zie je ook echt dat je zo erg geniet, superleuk om te zien!

xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Een wel heel bijzonder weekend + training!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 19:32

Misschien een beetje laat om nog te reageren, maar ik kan het toch niet laten.
Wat ziet dit er fijn uit en wat mooi om te zien hoeveel inzicht jij toont in hoe jij rijdt en wat je van je paard wilt. Je gezicht op foto 8 spreekt boekdelen *\o/*

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers