Clubwedstrijd met Heaven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
BritHittepit

Berichten: 2505
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Clubwedstrijd met Heaven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-18 20:00

Allereerst, sorry voor de wazige foto’s maar het zijn foto’s uit een filmpje en dan nog van facebook geplukt.

We hadden clubdressuur en hebben voor de fun meegereden, onze focus lag op ontspanning en dit is naar mijn gevoel gelukt.

Onze volgende uitdaging is springen, dat staat zondag op het programma.

We zijn dus met vanalles bezig van parelli tot springen maar wel alles recreatief.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

You're not working on the horse, you're working on yourself!


Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Clubwedstrijd met Heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:54

Wat een ontspannen beeld, het ziet eruit alsof dat doel in ieder geval behaald is! Moeilijk om verder echt feedback te geven op de foto's, gelet op de kwaliteit en de geringe achtergrondinformatie over jullie als combinatie.
Ik vind je paard in ieder geval ontspannen, vriendelijk orenspel, leuk om te zien. Hij heeft genoeg ruimte in de draf ook zo te zien, dus de basisvoorwaarden zijn er wel om het verder uit te bouwen! Afhankelijk van het niveau mag hij natuurlijk steeds meer gaan sluiten; hij is nu wel heel lang in zijn lijf. Ik zou veel tempowisselingen met hem rijden: drie pasjes terug in tempo, drie pasjes naar voren, etc.

Het lijkt verder alsof jij soms scheef of ingeknikt zit in je rechterheup. Probeer op je paard te zitten alsof je door een touwtje aan je hoofd omhoog wordt gehouden, niet alsof er iemand met een stok in je zij prikt ;)

Veel succes met je blije paard!

robbie88

Berichten: 2073
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:57

Wat een leuk dier, vriendelijk gereden, zie mooie ontspanning.
Halthouden is supermooi 4 kant.
lekker zo doortrainen, het mag voor mijn gevoel nog iets actiever van achter naar voor, veel tempowisselingen/ cavalletie enz rijden.

Cranio sacraal therapeut
Tante rikie : dressur L1 springen 120 +13 cross L +1
Siem : L1+1

BritHittepit

Berichten: 2505
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-18 22:01

Wij zijn nu een 6 tal jaar combinatie met veel downs... vaak spanning, stress, zelf op het punt te gestaan te stoppen...

Daarna begonnen met parelli en vooral op zoek naar ontspanning... in de dressuurlessen zijn we inderdaad bezig met meer te sluiten, we rijden veel tempowisselingen, overgangen,... maar voor mij is de ontspanning zeer belangrijk... ze wordt namelijk snel ‘heet’ waardoor ze haar rug wegdrukt.

Ivm inknikken, dat kan wel kloppen hoor, ik heb ook veel ‘lichamelijke’ klachten, chronisch ontstoken bekken, heup waar vaak een ontsteking opzit, nek/rug/schouders die vast zitten... het gaat vrij goed maar beter gaat het niet worden, ik onderhoud dit ook met kine. we proberen er op te letten tijdens het rijden maar als er spanning (bij mij) komt herval ik vaak in deze ‘slechte’ gewoonte, net zoals naar voren vallen

You're not working on the horse, you're working on yourself!


_Sofie

Berichten: 4430
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Clubwedstrijd met Heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:16

Jullie zijn een prettige combinatie om naar te kijken zo :j

Het algehele beeld is erg vriendelijk, maar je paard zou net wat meer aan elkaar mogen lopen. Probeer zelf op je houding te letten, je lijkt erg veel spanning te hebben in je bovenlijf, maar dat kan ook door de klachten komen die je in je bovenstaand post noemt. Veel succes samen!

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers