Siebert van de Cobbe , 4,5 jarige Fries

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Supervixen

Berichten: 12716
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Siebert van de Cobbe , 4,5 jarige Fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 17:09

Op je laatste foto lijkt het dat het bandje van je cap wel erg los zit. Ik vraag me af of je cap blijft zitten als je er af valt.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa


Lillian__

Berichten: 3273
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 17:12

ik vind het een heel knap paard om te zien! mooi barrok gebouwd, in tegenstelling tot sommige friezen met een breed front en een mini kontje

ik vind verder je binnen hand erg strak ogen op veel foto´s draag je je hand bijna over de schoft.
Op foto twee maakt hij ook best wel een takt fout, zijn zwevende achterbeen is niet gelijk met zijn zwevende voorbeen. hij is zijn achterbeen nog aan het optillen terwijl zijn voorbeen al op het hoogste punt is.

op diezelfde foto lijkt hij ook wat op de voorhand te vallen.

misschien is het een idee om veel op de tweede hoefslag te gaan rijden en je buitenteugel iets meer op te pakken en je binnenteugel meer los te laten? en nu moet ik het even correct zeggen. op het moment dat jij je buiten teugel iets meer oppakt waakt die teugel als het ware over de buiten schouder, daarmee kan je hem met je buitenhand en je kuitdruk als het ware 'om' zetten voor je buiten teugel, daarmee leert hij veel beter zijn binnen achterbeen gebruiken en omdat jij hem niet in de weg zit met je binnenteugel is het voor hem nog makkelijker. je binnenteugel blokkeert nu namelijk zijn binnen achterbeen.
Als je meer je buiten teugel en minder binnenteugel oppakt dat dat het uitzwenken op de volte al heel erg verhelpt :)
verder vind ik de galop er gehaast uit zien en met een hele strakke rug. misschien hem eerst aan laten springen, twee sprongen maken en weer terug nemen? en balkjes lopen met een bodywrap wil daarbij ook goed helpen, dan leert hij wat zijn achterbenen doen :)

verder vind ik jullie een heel leuk ogende combi! ik denk dat als jullie op de juiste manier gaan lessen (wat is de juiste manier? ;) er gaan 100 wegen naar rome tenslotte ) jullie echt heel ver kunnen komen.
En heel veel beterschap gewenst :)

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 19:05

Veel beterschap allereerst!!
Ik zou me goed concentreren op je herstel, je ziet aan je beenligging en bovenlichaam dat je nu precies geen stevigheid meer hebt in je lichaam! (Wat logisch is als je pijn hebt en je balans verstoord is).
Linkerschouder en hand zit naar voor en naar binnen, daarvoor had je dat niet!
Uit nieuwsgierigheid, ben je links- of rechtshandig?
Ik zou eerst revalideren en dan weer oppakken! Niet slecht bedoeld, maar omdat je daarvoor niet scheef zat (gebaseerd op je laatste foto), denk ik dat dat je beste optie is.. nu gaat je paard jouw scheefheid ook voelen helaas..

Jolynne

Berichten: 2291
Geregistreerd: 30-11-16

Re: Siebert van de Cobbe , 4,5 jarige Fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 19:12

Ik zou als ik jou was het ook bij grondwerk houden ipv erop, tenminste als jij daadwerkelijk je paard zo in de weg zit omwille je problemen. Richt je op je eigen revalidatie en als je dat onder controle hebt en/of het is compleet beter, dan pas er terug op gaan. Slechte aangeleerde dingen verleer je heel moeilijk en zeker met een jong dier moet je hier op safe spelen. Veel succes nog met je revalidatie!

LiindseyV

Berichten: 548
Geregistreerd: 06-08-13
Woonplaats: Leopoldsburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-18 21:21

Qleke schreef:
Veel beterschap allereerst!!
Ik zou me goed concentreren op je herstel, je ziet aan je beenligging en bovenlichaam dat je nu precies geen stevigheid meer hebt in je lichaam! (Wat logisch is als je pijn hebt en je balans verstoord is).
Linkerschouder en hand zit naar voor en naar binnen, daarvoor had je dat niet!
Uit nieuwsgierigheid, ben je links- of rechtshandig?
Ik zou eerst revalideren en dan weer oppakken! Niet slecht bedoeld, maar omdat je daarvoor niet scheef zat (gebaseerd op je laatste foto), denk ik dat dat je beste optie is.. nu gaat je paard jouw scheefheid ook voelen helaas..


Ik ben rechtshandig , de bekkenkanteling zit ook rechts :)

Aslono ~ onbekend ~ Pensioen
Siebert van de Cobbe ~ Beart 411 x Adel 357 ~ Dressuur B+8
Hannes ~ Adel 357 x Haitse 425 ~ Veulen

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:32

Wat een knappe fries! Hij kwam me bekend voor, van het friezen topic natuurlijk!
Ik heb chronische bekken instabiliteit en 1 kant daardoor scheef, weet wat je doormaakt!
Probeer hem toch echt op 2 teugels te rijden, misschien ongelukkige foto momenten, maar hij loopt op de foto's continu in binnen stelling.
Op de foto verderop in je reactie gebeurd er ook weinig, je teugel hangt los, maar hij volgt niet, dit wil je absoluut niet hebben, vooral niet bij een fries! Zoals gezegd nemen die lekker een eigen houding aan en sluiten zicht af.
Ik rij Lette nu bijna 3 jaar, en eindelijk is ze aan het been, op 2 teugels en 4 benen, laat ze voor los en ruimte om schoft omhoog te doen ipv rug hol trekken en LOOPT ze, in alle betekenis van het woord

Heel veel herstel geluk gewenst en rij plezier!

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers