Sevellie aan een werk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sweetjuna
Berichten: 25
Geregistreerd: 16-02-11

Sevellie aan een werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-17 14:35

het is ondertussen al een tijdje terug maar heb helaas niet zoveel mensen die foto's maken maar meet Sevellie
een 16 jaar oude ruin, zijn moeder was een newforester en zijn vader is een newforester X KWPN (waar een vlekken vandaan komen geen idee)

we zijn veel bezig met overgangen en het uitstrekken (helaas geen foto's van)

ik weet van mezelf dat ik me schouders veeeeeel meer naar achter moet doen en me hakken meer uit moet drukken ook moet ik me handen recht op houden en ik hang soms een beetje schuin, verder heb ik heel veel moeite met een voorwaarts rijden van mijn pony ook was dit de eerste keer sinds lange tijd met zadel (ik rij de laatste tijd bijna altijd zonder zadel omdat ik dat op een een of andere manier fijner vind rijden)

de eerste foto is even een trotse foto voor de leuk samen met mijn moeder <3


Afbeelding

maar nu de rij foto's ik weet dat we nog een lange weg te gaan hebben tot het echt helemaal netjes is!!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik heb bij de laatste geen idee waar mijn binnenbeen heen gaat |o

alvast heel erg bedankt voor een lezen en natuurlijk ook voor een tips!


Eline_S_S

Berichten: 3517
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Sevellie aan een werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 14:41

Wat een leuk beestje! Wat mij inderdaad opvalt is je schouders. Het lijkt alsof je je handen wat probeert te dragen vanuit je armen/schouders. Probeer ze eens wat lager te houden en je armen een beetje te ontspannen. Verder ziet het beeld er goed uit :)

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

Anoniem

Re: Sevellie aan een werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 14:54

Ik zie niet alleen je schouders alle kanten op gaan, maar je hele bovenlijf. Wat ben je aan het doen op de eerste 2 foto's? :P
Verder valt het me ook op dat je veel kijkt naar zijn hoofd, het lijkt alsof je teveel op zijn hoofd focust. Hij komt af en toe ook wat te diep, zijn neusje mag veel meer eruit.
En wat bedoel je met strekken? Halsstrekken? Of uitgestrekte draf? Dat laatste is geen truukje die je even kunt doen, maar is een stap in een opleiding van het paard. Wanneer de verzameling correct is en een paard steeds meer opwaarts gaat lopen, verplaatst het paard steeds meer gewicht naar het achterbeen en krijgt het paard meer schoudervrijheid op het voorbeen. Dan kan een paard op de juiste manier het been strekken. Het is niet voor niks een oefening die pas in de M of Z voorkomt ;)

Gin_93
Berichten: 112
Geregistreerd: 25-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 18:28

Ziet er ak goed uit! Probeer zelf wat meer naar voren te kijken dan kantel je zelf niet zo veel naar voren :)

sweetjuna
Berichten: 25
Geregistreerd: 16-02-11

Re: Sevellie aan een werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-17 13:45

heel erg bedankt voor jullie tips! ik ga er heel erg aan proberen te werken ik heb vandaag les dus ga meteen aan me instructeur vragen of zij ook heel erg op me houding wil letten :)

Flevolander

Berichten: 3832
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Sevellie aan een werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 17:44

Leuk bontje hoor.. Je hebt qua zadel zeker een kentaur penelope? Ik kreeg precies de zelfde houding van dat zadel.. Bij mij hebben een ander zadel en zitlessen erg geholpen

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius

Janneke2

Berichten: 22580
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 17:49

Je schouders zijn best goed, hoor...!
Je zit voorover, dat is iets anders. Behalve op foto 5, dus je kunt het wel.
Het lijkt wel of je de achterkant van je dijbeen erg aanspant: daardoor gaat je hiel omhoog en je bovenlichaam naar voren.
"Dat zijn zo van die gewoontes die er in sluipen".

De oude Duitse dressuurruiters zeiden: eerst moet je bekken goed in het zadel zitten - dat klopt wel bij jou.
Daarna moet je ""gaan werken"" aan je benen.
Aanhalingstekens: het werk is: loslaten.
Ontspannen...
Echt laten hangen, heupen los, dijbeen los.
Er zijn van die oefeningen van 'gewoon 1 hand aan het zadel' - of de voltigesingel...
Net zo lang ;) tot de correcte buikspieren sterk genoeg zijn.
En dat 'hakken laag' is een trucje, dat helaas de overhand heeft gekregen.

De hoop van "hakken laag" is, dat je hele been lang zou worden en ontspannen neer hangt, waarbij je (net iets kortere) beugels maken, dat je hak iets lager hangt dan je tenen.
Dat is een andere wereld dan je enkel 'vast zetten' ("want hij moet!! omlaag!!") met idd de hak laag, maar het been kort(er) en gespannen.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 18:01

de punten die ik zie:
- naar voren leunen
- handen te breed
- hakken te hoog
- je houdt haar wat kort

Probeer meer naar voren te kijken, en ontspannen. Als je je probeert zo lang mogelijk te maken, en daarna lekker ontspannen zitten, zouden je hakken al wat naar onder moeten gaan. Sowieso, ontspannen ontspannen ontspannen :)

Oefen eens met teugelvoering terwijl je een stokje / zweepje vast houdt. Je mag
Je tenen zitten wel erg mooi naar binnen!

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Re: Sevellie aan een werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 14:56

Wat een leuke foto's en wat een leuk paard! :)
Probeer vooral je armen netjes langs je lichaam te houden, in plaats van ze naar de zijkant af te steken. Als je inderdaad zoals al is gezegd daarbij je schouders naar achteren houdt, zit je meteen veel rechterop en meer ontspannen! succes!


Gruis

Berichten: 1310
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 23:08

Leuk paardje, het is een sympathiek beeld, volgens mij rijd je erg vriendelijk! :)
Je bovenlijf zakt inderdaad iets naar voren, probeer echt om je bovenlijf iets verder naar achteren en naar boven 'uit te rekken'. Denk maar dat er een touwtje aan je cap zit die je helemaal omhoog trekt. Je mag proberen om je beide schouderbladen 'naar elkaar toe' te duwen.
Ik denk verder dat je je teugels net iets te lang laat worden, probeer ze iets korter en op verbinding te houden. Let op dat je niet teveel inknikt in je heup en je paard met je binnenhand over de manenkam naar buiten wil duwen (dit gebeurt op de derde rijfoto). Probeer in plaats daarvan je paard scherp aan je binnenbeen te zetten, dit kan je doen door hem bijvoorbeeld op de volte naar buiten te laten wijken, of gewoon stukjes te wijken. Let er op dat je je binnenste (hier linker) zitbeenknobbel naar het zadel toe te duwen.
Overigens hou je op de andere foto's ook voornamelijk je linkerhand naar rechts over de manenkam. Valt hij in de linkerschouder? Dan mag je hem ook best vanaf de hoefslag een pasje laten wijken voor het linkerbeen. Denk er hierbij om dat je je linkerhand mooi laag houdt.
Nogmaals, het is wel een erg sympathiek beeld, denk als je een beetje aan je houding sleutelt het er nog veel beter uit gaat zien :D !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers