Eerste (indoor) wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Eerste (indoor) wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-17 15:57

Hallo!
Ik had zondag mijn eerste wedstrijd op verplaatsing met mijn paard. Ik heb hem ondertussen een jaar en 3 maanden. Toen ik hem kreeg, begrepen we elkaar helemaal niet. Hij kon niet langer dan enkele seconden galloperen, en de klik tijdens het rijden was er niet. Ondertussen gaat alles veel beter, en begrijp ik hoe hij 'in elkaar zit'. Af en toe heeft hij gewoon van die dagen dat hij net het omgekeerde doet van wat ik vraag, maar achja hoort erbij zeker :+
Ik heb op de Paardenhumaniora (waar ik vorig jaar gestald stond) verscheidene oefenjumpings gesprongen en één keertje een wedstrijd, maar dit was ook gewoon een clear round. Deze zomer stond mijn paardje 2 jaar aan de zee, en ook daar ben ik hem een keertje gestart, maar dit is niet echt op verplaatsing aangezien hij de piste enzo gewend was!
Maar dus om 7 uur stond ik op stal om hem te longeren, want de trailer vind hij nog een beetje 'eng'. Alhoewel hij zich hier heel goed op had gedragen, en braaf hooi stond te eten. Het was een dik halfuur rijden en bij aankomst ging ik meteen verkennen. Het was de 70/80 proef maar ik vond het wel redelijk 'hoog' staan (al lijkt dit niet op video mits het vanboven is gefilmd). Normaal heb ik enorm veel stress, maar het viel nog mee, het inspringen ging heel goed!
Ik was heel blij van ons ritje! Enkele afstanden die niet heel correct waren, maar geen grote blunders! De dubbel stond op 13 meter, dus mij was gezegd dat dat 3 galoppassen zouden zijn, dus aangezien mijn paard een hele grote galop heeft wilde ik er 2 vooruit rijden. Maar het was toch beter geweest om 2 op een normaal tempo te rijden, haha. Kan gebeuren!
hierbij de video op Youtube (weet niet hoe ik hem kan plaatsen)
https://www.youtube.com/watch?v=vz9cKiy1z7E&t=6
We waren foutloos en binnen de tijd! **\O/**
Nog even ter achtergrond informatie, vorig jaar werd hij iedere dag gereden aangezien ik op de paardenhumaniora zat. Nu staat hij een redelijk eind van bij vandaan, omdat ik weet dat hij heel goed verzorg wordt, ook als ik eens een dagje niet kan gaan! Hij gaat s'morgens tussen 8-9 op een ruime weide langs soortgenootjes en komt in de Winter tussen 4-5 binnen. Ik rijd hem nu ongeveer 3x per week. Soms meer, soms minder. We hebben veel variatie in onze training;
-1X per week een lange buitenrit met veel galop, en af en toe een cross-hindernis erbij voor de lol
- dressuur waarbij de focus ligt hem goed los te krijgen (voorwaarts-neerwaarts, zijgangen, circel vergroten en verkleinen...)
-springen waaronder meestal een oefening; lijntjes bijvoorbeeld
-longeren met longeerhulp

Ik ga heel af en toe op verplaatsing trainen om een parcours te oefenen. Ik wil 1x/maand dit doen: dus ofwel een wedsrijd,oefenwedstrijd of springles. De oefeningen zet ik op stal zelf op, en ga dit op mezelf proberen te doen. Het zou me veel kosten iedere week een les te betalen voor een lijntje/oefeningetje te springen! Deze zaterdag heb ik een afspraak met een (klassieke) dressuurlesgeefster, hier ben ik heel benieuwd naar!


CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Eerste (indoor) wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 08:21

Vind het er netjes uit zien kwa afstanden :)

Ik vind alleen wel dat je tussen de hindernissen erg aan het duwen bent met je zit, waardoor hij soms wat vroeg afgaat. Probeer ook aan je tempo en ritme te werken, dan merk je dat je vanzelf minder met je zit gaat duwen :)

Vind jullie een leuke combinatie

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Eerste (indoor) wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 17:53

@Charming;
ja door de stress durf ik wel eens te duwen, al vind ik het zelf erg meevallen, en was het mij nog niet opgevallen. Waarschijnlijk een beetje meer voor de sprongen waar een hekje of dergelijke onder staat, maar nu kan ik gerust zijn dat hij er niet naar kijkt, haha!:o
Wat bedoel je met tempo en ritme? Ik verloor het ritme even na de 7de sprong omdat we een beetje te dicht kwamen. Maar het was toch geen 'gehaast' rondje?
Dankjewel voor de reactie!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers