Jack, ik en afgescheurde enkelbanden aan het lessen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: Jack, ik en afgescheurde enkelbanden aan het lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 19:33

ik zou zeggen júist niet zonder beugels gaan rijden. Mensen denken vaak dat je er een diepere zit van krijgt met lange afhangende benen. Maar wat de meeste ruiters gaan doen is knijpen en juist je benen optrekken, iets waar je vanaf wil. Ik zou als tip willen geven : beugels gaatje langer en continu je bewust zijn van de bal van je voet en telkens druk willen zetten op je voet. Nu ben je er nog bewust mee bezig maar uiteindelijk wen je het jezelf aan. Zo heb ik het mezelf ook aangeleerd :) Duurde bij mijn zo'n half jaar, maar uiteindelijk ben ik wel van mij probleem af en kan ik mijn benen mooi lang houden. Een nieuw zadel wat bij mijn zit en bouw past heeft ook heeeel erg geholpen moet ik zeggen.

Verder ben ik even benieuwd wat voor bruine laarzen jij aan hebt, vind ze heel erg leuk

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2




monnette1

Berichten: 244
Geregistreerd: 29-08-14
Woonplaats: Deil

Re: Jack, ik en afgescheurde enkelbanden aan het lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 19:02

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar ik zou denk ik zelf wel zonder beugels gaan rijden. Desnoods nog met een bontje op het zadel, dan zit je best stevig. Volgens mij leer je daar geen verkeerde dingen mee, maar ik ben geen deskundige... Je enkel heeft waarschijnlijk nog een tijd nodig. Als je na verloop van tijd een goed stabiel zit hebt gekregen zal je waarschijnlijk je beugel ook beter aan kunnen houden. Ik heb in het verleden gescheurde enkelbanden gehad en had toen weinig controle over mn voet/enkel. Ik vond het een ergernis, en op deze manier kon ik wel lekker en met plezier rijden. Uiteindelijk is de controle over mn voet wel weer goed gekomen maar dat duurde vlgs mij wel 2 jaar ofzo.

paylituzu
Berichten: 2
Geregistreerd: 27-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 09:16

Geplaatst: 19-11-17 19:24. Stoer paard heb je. Wat betreft je houding valt er nog het een en ander te verbeteren. Probeer je bekken wat meer achterover te kantelen, zo voorkom je dat je voorover valt. Daarbij mogen je teugels wel wat korter. Nu zot je met een vrij stramme arm en heb je je hand dicht bij je ...

lisanne2002
Berichten: 40
Geregistreerd: 01-09-13

Re: Jack, ik en afgescheurde enkelbanden aan het lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 23:26

Zoals je al zei heb je je handen te laag. Ik zou de teugels wat korter pakken en proberen je handen zelf te dragen.
Jullie zien er voor de rest uit als een leuke combinatie en volgens mij rijd je heel vriendelijk.
Succes!

Eriënta - 1986 - met pensioen - parelli games : 7

Simone B - 1999 - B+13 - parrelli games : 1


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers