Nieuw paardje aan het werk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
onbekend0000
Berichten: 108
Geregistreerd: 07-11-17

Nieuw paardje aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-17 14:36

Hay iedereen! *\o/*

Ik heb sinds een tijdje een nieuw paardje, Olix van de Mispelaere. Een springgefokte ruin met de afstamming Hasall van de Mispelaere x Calypso II. Hij is nog niet zo lang zadelmak, maar hier is ons proces tot nu toe!

19 september:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

24 september:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

1 oktober:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu krijgt hij even rust en longeer ik hem af en toe met de pessoa. Hij is immers nog maar 3,5 jaar. Het is een echte schat en heeft zo 'n groot hart! <3 Wat vinden jullie van Olix?

Er is nog veel werk, dat weten we! Maar we nemen lesjes en we komen er rustig maar wel!

Hold onto what makes you happy. If it tries to buck you off, hold on ever thighter. :-)


terpentijn

Berichten: 7356
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: Nieuw paardje aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:41

Eerlijk? Loslaten aan de voorkant lijkt voor de amazone nog wel een werkpunt. Erg jong dier met nog maar weinig (juiste) spierontwikkeling. Ook in acht genomen dat het hier een springpaard betreft: op deze leeftijd zou het paard toch echt wat meer lengte in de hals gegeven mogen worden.

Dit uitsluitend afgaande op de foto's.

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

onbekend0000
Berichten: 108
Geregistreerd: 07-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-17 14:45

Hallo! Ik snap zeker je opmerking! Maar er is bijna geen contact, ook al lijkt dit niet zo. We nemen wekelijks dressuurles en we werken op de ontspanning, want hij loopt wat vanzelf aan de teugel en vind het heel moeilijk om te zakken. Maar we werken erop. :)

terpentijn schreef:
Eerlijk? Loslaten aan de voorkant lijkt voor de amazone nog wel een werkpunt. Erg jong dier met nog maar weinig (juiste) spierontwikkeling. Ook in acht genomen dat het hier een springpaard betreft: op deze leeftijd zou het paard toch echt wat meer lengte in de hals gegeven mogen worden.

Dit uitsluitend afgaande op de foto's.

Hold onto what makes you happy. If it tries to buck you off, hold on ever thighter. :-)

Dees

Berichten: 18858
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:48

Die foto's geven mij ook het gevoel dat het paard heel niet zo blij is onder het zadel...
Zadel lijkt me ook erg op de schouders liggen.
De bovenlijn van Olix is ook schraal te noemen en op de laatste foto's is zijn kleur ook niet helemaal mooi.

Niet leuk om te lezen voor TS wellicht, maar toch...
Was dit mijn paard, ging ik eens goed kijken naar de voeding in combinatie met het werk wat er gedaan wordt, plus ik ging meer dingen doen die ook door het paard als leuk worden ervaren.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Sunnda

Berichten: 7838
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:54

Oei, van deze foto's kan ik niet echt blij worden.
Persoonlijk vind ik het paard steeds slechter gaan lopen, althans zijn lijf steeds slechter gebruiken.

Paard moet veel en veel meer ruimte van voren krijgen. Ruiter lijkt ook wat op de rem te rijden qua handhouding, maar dat is op foto moeilijk te zien.

Er zijn meer paarden die dit doen als ze onder het zadel gaan, maar ik zie hier geen verbetering eerder verslechtering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:55

Mooi paard, TS! :) Echter heb ik wel het idee dat je zadel niet helemaal goed ligt, en ik ga met mijn voorgangers mee.

onbekend0000
Berichten: 108
Geregistreerd: 07-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-17 14:58

Wat raad je dan precies aan? Mijn lesgeefster zegt wel dat het beter gaat. :/

gekvanfleur schreef:
Oei, van deze foto's kan ik niet echt blij worden.
Persoonlijk vind ik het paard steeds slechter gaan lopen, althans zijn lijf steeds slechter gebruiken.

Paard moet veel en veel meer ruimte van voren krijgen. Ruiter lijkt ook wat op de rem te rijden qua handhouding, maar dat is op foto moeilijk te zien.

Er zijn meer paarden die dit doen als ze onder het zadel gaan, maar ik zie hier geen verbetering eerder verslechtering.

Hold onto what makes you happy. If it tries to buck you off, hold on ever thighter. :-)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Nieuw paardje aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:08

Geweldig leuk paard heb je onder je billen TS! Daar zul je vast erg blij mee zijn :)

Ik ga qua rijtechtnisch commentaar mee met mijn voorgangers. Denk dat het je paard erg helpt als je je handen wat meer gaat dragen en hem iets meer ruimte geeft. Zeker als hij al netjes op een tempo kan lopen, kun je dit goed proberen. Handen een stuk omhoog, teugels wat losser en zijn binnenachterbeen er netjes onder krijgen in de wendingen. Daar zal hij qua bespiering denk ik ook goed van opknappen :j hij is inderdaad wat schraal in de bovenlijn, maar hij is natuurlijk ook nog erg jong.

Ik lees dat je hem ook wat gaat longeren. Ik denk dat dat je erg gaat helpen en dat hij daar veel van leert. Het is natuurlijk moeilijk voor zo een jong dier, een mens dragen, balans houden, en de juiste spieren gebruiken. Dat zal voor hem wellicht makkelijker zijn aan de longe. :)

Vind het trouwens super dat je om toelichting etc. vraagt bij commentaar, dat geeft wel aan dat je graag wil leren!

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:11

Ik vind het er nog niet zo stom uit zien voor zo'n jong dier, en ik vind dat de teugel lengte eigenlijk wel prima is. Meer ruimte geven bij een paard wat achter de teugel kruipt is ook niet verstandig.

TS Probeer je paard als hij achter je teugel kruipt wat extra been te geven liever zijn hoofd omhoog dan achter de teugel. Dat nageven komt vanzelf wel, zorg dat hij lekker aan je been is en hou contact aan de voorkant, op die manier kun je uiteindelijk hem meer gaan laten zakken. Probeer ook veel tempowisselingen te rijden en hou hem bezig, geef hem geen tijd om zelf dingen te gaan bedenken.

Je zadel ligt inderdaad wel een beetje ver naar voor. Is sowieso geen slecht idee om er een keer naar te laten kijken voor de zekerheid of misschien een bontje er tussen :)


Vind het een super mooie knol en jullie zijn een leuke combinatie, lekker blijven lessen iedere week en het gaat wel goed komen!!

Heb je anders geen filmpje of iets? Want ik heb helemaal het idee niet dat jij hem voor super erg tegen zit te werken

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6573
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:12

Alle begin is moeilijk en zeker met een jong paard rijd je er niet meteen uit wat je graag zou willen.

Is dit het eerste paard wat je zelf opleid TS? Laat je niet te snel uit het veld slaan en het is goed dat je les hebt!

Voor nu lijkt het paard steeds bijna klaar te zijn voor een koprol, als het ware. Probeer wat meer lengte aan de voorkant te krijgen, waardoor hij zijn hals meer kan uitschuiven. Dat hoeft niet per se met heel veel extra teugel, maar probeer wat te spelen met zijn hoofd-hals houding.

Probeer je nu vooral te focussen op het vooruit. De aanleuning komt dan vanzelf. Het is een mooi dier om te zien en met de juiste begeleiding komen jullie er vast en zeker!

Succes +:)+

Overigens zou een dressuurzadel wellicht prettiger zijn voor nu, maar ik begrijp dat niet iedereen de mogelijkheid heeft om zomaar 1 aan te schaffen.

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:17

s_stroobant schreef:
Wat raad je dan precies aan? Mijn lesgeefster zegt wel dat het beter gaat. :/


vind hem de eerste fotos persoonlijk ook beter lopen dat de laatste. maar ik moet zeggen dat ik het nog wel mee vind vallen hoor, jullie worden vast een leuke combi.

kwa tips:

misschien zoeken voor een klassieker geschoolde instructeur? misschien is je lesgeefster niet zo'n goede combi met jou en je paardje, of ziet ze bepaalde dingetjes niet, kan natuurlijk, Ik ben ook wel eens een gewisseld kwa instructrice omdat ik niet het gevoel had dat de lesgeefter mij kon bieden wat ik nodig had.

laat de pessoa ook nog maar even weg, daarmee zet je hem teveel in een houding waar hij nog niet aan toe is, diertje is immers pas 3 en moet eerst balans leren te vinden voor de houding een ding wordt. veel longeren is wel goed, maar laat hem zn houding nog maar een beetje zelf uitzoeken. (ik ben er iniedergeval niet zo'n fan van bij jonge paarden)

en het zadel idd misschien laten controleren, dat kan misschien al een heel stuk helpen kwa ontspanning.


on the positive note
erg leuk paardje, wilt zo te zien ook zn best voor je doen. met wat training worden jullie een leuke combi. Dat hij nu nog wat schaal is in de bovenlijn is voor een jonkie niet meer dan normaal

veel plezier met je schoonheid
Laatst bijgewerkt door DarkCupid op 07-11-17 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

~Riding is the best solution to any problem~

onbekend0000
Berichten: 108
Geregistreerd: 07-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-17 15:20

Weet niet of je dit kan bekijken? https://www.facebook.com/71871816154555 ... 956820672/
Als ik mijn teugel geef, zakt hij niet.. Denk dat hij het nog heel moeilijk heeft met zijn evenwicht. :) Ga eens proberen met bontje tussen. :)

CharmingS schreef:
Ik vind het er nog niet zo stom uit zien voor zo'n jong dier, en ik vind dat de teugel lengte eigenlijk wel prima is. Meer ruimte geven bij een paard wat achter de teugel kruipt is ook niet verstandig.

TS Probeer je paard als hij achter je teugel kruipt wat extra been te geven liever zijn hoofd omhoog dan achter de teugel. Dat nageven komt vanzelf wel, zorg dat hij lekker aan je been is en hou contact aan de voorkant, op die manier kun je uiteindelijk hem meer gaan laten zakken. Probeer ook veel tempowisselingen te rijden en hou hem bezig, geef hem geen tijd om zelf dingen te gaan bedenken.

Je zadel ligt inderdaad wel een beetje ver naar voor. Is sowieso geen slecht idee om er een keer naar te laten kijken voor de zekerheid of misschien een bontje er tussen :)


Vind het een super mooie knol en jullie zijn een leuke combinatie, lekker blijven lessen iedere week en het gaat wel goed komen!!

Heb je anders geen filmpje of iets? Want ik heb helemaal het idee niet dat jij hem voor super erg tegen zit te werken

Hold onto what makes you happy. If it tries to buck you off, hold on ever thighter. :-)

Dees

Berichten: 18858
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:21

DarkCupid schreef:
Dat hij nu nog wat schaal is in de bovenlijn is voor een jonkie niet meer dan normaal


Oneens. Dat is helemaal niet zo normaal.

De schraalheid in combinatie met de waterige kleur bij dit paard is imo reden om te onderzoeken of er geen sprake is van een tekort in de voeding.



Over het bontje onder het zadel: eerst de pasvorm laten nakijken, pas daarna gaan klooien met bontjes. Een goed passend zadel heeft geen bontje nodig.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

onbekend0000
Berichten: 108
Geregistreerd: 07-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-17 15:23

Heb al eerder 3 pony's opgeleid en 2 zadelmak gemaakt. Olix is door iemand zadelmak gemaakt en nu rij ik hem verder door. :) Heb je tips om hem te doen uitschuiven in de hals? Want hij wil dit niet doen. We oefenen heel hard op die halslengte, maar durft precies niet zakken? Of is nog te moeilijk?

NadjaNadja schreef:
Alle begin is moeilijk en zeker met een jong paard rijd je er niet meteen uit wat je graag zou willen.

Is dit het eerste paard wat je zelf opleid TS? Laat je niet te snel uit het veld slaan en het is goed dat je les hebt!

Voor nu lijkt het paard steeds bijna klaar te zijn voor een koprol, als het ware. Probeer wat meer lengte aan de voorkant te krijgen, waardoor hij zijn hals meer kan uitschuiven. Dat hoeft niet per se met heel veel extra teugel, maar probeer wat te spelen met zijn hoofd-hals houding.

Probeer je nu vooral te focussen op het vooruit. De aanleuning komt dan vanzelf. Het is een mooi dier om te zien en met de juiste begeleiding komen jullie er vast en zeker!

Succes +:)+

Overigens zou een dressuurzadel wellicht prettiger zijn voor nu, maar ik begrijp dat niet iedereen de mogelijkheid heeft om zomaar 1 aan te schaffen.

Hold onto what makes you happy. If it tries to buck you off, hold on ever thighter. :-)

onbekend0000
Berichten: 108
Geregistreerd: 07-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-17 15:23

Hoe laat je dit testen? Bloedonderzoek?

Dees schreef:
DarkCupid schreef:
Dat hij nu nog wat schaal is in de bovenlijn is voor een jonkie niet meer dan normaal


Oneens. Dat is helemaal niet zo normaal.

De schraalheid in combinatie met de waterige kleur bij dit paard is imo reden om te onderzoeken of er geen sprake is van een tekort in de voeding.



Over het bontje onder het zadel: eerst de pasvorm laten nakijken, pas daarna gaan klooien met bontjes. Een goed passend zadel heeft geen bontje nodig.

Hold onto what makes you happy. If it tries to buck you off, hold on ever thighter. :-)

Dees

Berichten: 18858
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:25

Hij wil niet op lengte komen, omdat hij daarvoor sterke rugspieren moet hebben en die heeft hij simpelweg (nog?) niet. Dat op lengte komen is dus nog te moeilijk voor hem.

Kwa voeding: je kunt idd een bloedonderzoek doen, maar je kunt ook gewoon eens domweg een kilo biks per dag meer gaan voeren en zien wat het doet. Hangt een beetje af van wat je nu voert (zowel in kg als in kwaliteit). Met meer hooi zul je het iig niet oplossen.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Sill_Monster
Berichten: 977
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:25

Wat een leuk paard TS en een super afstammeling!
Jullie gaan al goed vooruit en duimen up voor jou omdat je zo goed wilt leren!

Wat ik erg zie bij dit paard is dat hij zijn rugspier niet ontspant en zijn buik niet aantrekt waarmee hij van voren wat gaat 'geforceerd' lopen.

Je wilt graag dat hij zijn rug lang maakt, buik optrekt en van voren wat uitstrekt en laat zakken.

Je kan dit doen met overgangen om het voorwaarts te activeren, zorgen dat hij van voren wat langer word. Pas wel op dat hij niet gaat hangen in jou handen maar het echt aanneemt en je heel licht en zacht contact heb. Zwaar contact is niet goed maar heel licht is ook niet goed.

Longeren kan je wel doen met jonkie, wissel wel af en doe anders balkjes. Zorg dat hij de ontspanning leert vinden in zijn rug.

Succes!

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6573
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:27

s_stroobant schreef:
Heb al eerder 3 pony's opgeleid en 2 zadelmak gemaakt. Olix is door iemand zadelmak gemaakt en nu rij ik hem verder door. :) Heb je tips om hem te doen uitschuiven in de hals? Want hij wil dit niet doen. We oefenen heel hard op die halslengte, maar durft precies niet zakken? Of is nog te moeilijk?

NadjaNadja schreef:
Alle begin is moeilijk en zeker met een jong paard rijd je er niet meteen uit wat je graag zou willen.

Is dit het eerste paard wat je zelf opleid TS? Laat je niet te snel uit het veld slaan en het is goed dat je les hebt!

Voor nu lijkt het paard steeds bijna klaar te zijn voor een koprol, als het ware. Probeer wat meer lengte aan de voorkant te krijgen, waardoor hij zijn hals meer kan uitschuiven. Dat hoeft niet per se met heel veel extra teugel, maar probeer wat te spelen met zijn hoofd-hals houding.

Probeer je nu vooral te focussen op het vooruit. De aanleuning komt dan vanzelf. Het is een mooi dier om te zien en met de juiste begeleiding komen jullie er vast en zeker!

Succes +:)+

Overigens zou een dressuurzadel wellicht prettiger zijn voor nu, maar ik begrijp dat niet iedereen de mogelijkheid heeft om zomaar 1 aan te schaffen.


Ik heb het filmpje bekeken en dat vind ik er al beter uitzien dan de foto's :) Het is deels inderdaad een stukje balans en kracht waardoor het voor jouw puppy nog moeilijk is om die lengte te pakken. Het is ook niet 1 2 3 gedaan, dus verwacht dat ook niet. Ik denk dat longeren (met pessoa of niet) al een goede stap is die kant op. Verder is het veel proberen. Goed van achter naar voren rijden. De motor zit achterin en je wil als het ware tegen je hand aanrijden. Van daaruit kun je dan kijken of hij je hand iets wil volgen. Veel belonen als hij een stukje wil uitschuiven en dat dan proberen uit te bouwen.

Overigens zou je jouw handen wellicht iets verder van het zadel en iets hoger mogen houden. Wellicht helpt dat je paard ook wel een beetje!

Ik hoop dat je iets aan mijn tips hebt en anders mag je gerust nog meer vragen hoor! Fijn dat je zo graag wilt leren :D

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

Pumpkins

Berichten: 3144
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:28

Helemaal eens met Dees. Vooral niet zelf gaan lopen passen met bondjes. Bondjes zijn leuk voor als je paard terug is gevallen in rugspieren bv. als tijdelijke oplossing. Maar dan moet je weten dat je zadel daarvoor al wel goed past.

Verder erg mooi paardje! Enige toevoeging die ik heb is dat je op moet passen niet in stoelzit te belanden. Maar dit is waarschijnlijk ook aan de ligging van je zadel te wijten.

Veel succes en plezier samen!

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:30

Dees schreef:
Oneens. Dat is helemaal niet zo normaal.

De schraalheid in combinatie met de waterige kleur bij dit paard is imo reden om te onderzoeken of er geen sprake is van een tekort in de voeding.


ik ken genoeg jonkies die eerder nog niet zo mooi in de bovenlijn zitten, maar met training beter werden..

kwa kleur/vacht betreft, dat kan idd wat wijzen op tekorten, daar ben ik het mee eens


vind het filmpje overigens ook wel meevallen idd. nogmaals leuk dier!

~Riding is the best solution to any problem~

onbekend0000
Berichten: 108
Geregistreerd: 07-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-17 15:31

Citaat:
Ik heb het filmpje bekeken en dat vind ik er al beter uitzien dan de foto's :) Het is deels inderdaad een stukje balans en kracht waardoor het voor jouw puppy nog moeilijk is om die lengte te pakken. Het is ook niet 1 2 3 gedaan, dus verwacht dat ook niet. Ik denk dat longeren (met pessoa of niet) al een goede stap is die kant op. Verder is het veel proberen. Goed van achter naar voren rijden. De motor zit achterin en je wil als het ware tegen je hand aanrijden. Van daaruit kun je dan kijken of hij je hand iets wil volgen. Veel belonen als hij een stukje wil uitschuiven en dat dan proberen uit te bouwen.

Overigens zou je jouw handen wellicht iets verder van het zadel en iets hoger mogen houden. Wellicht helpt dat je paard ook wel een beetje!

Ik hoop dat je iets aan mijn tips hebt en anders mag je gerust nog meer vragen hoor! Fijn dat je zo graag wilt leren :D


Ja, moet echt op mijn handen letten! Ik begin goed, maar als ik er niet meer op let, zakken ze weer. :( Alleszins al bedankt voor de tips, ik werk eraan! :)

Hold onto what makes you happy. If it tries to buck you off, hold on ever thighter. :-)

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:34

Dees schreef:
Kwa voeding: je kunt idd een bloedonderzoek doen, maar je kunt ook gewoon eens domweg een kilo biks per dag meer gaan voeren en zien wat het doet. Hangt een beetje af van wat je nu voert (zowel in kg als in kwaliteit). Met meer hooi zul je het iig niet oplossen.



TOTAAL NIET MEE EENS!!!! Weetje wat er met mijn paard gebeurd als ik 'domweg' een kilo biks per dag meer ga voeren? Niet leuk in ieder geval. Juist meer (goed) hooi voeren voor de eiwitten, heel goed voor de spieropbouw. Edit: het is per paard verschillend. Ik zou me hierin eerst goed laten adviseren..

Adellinde JJ (Turbo Magic X Metall) M1+5

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:39

Knap TS dat je hier zo om feedback durft te vragen en er voor open staat!

Ik vind het vooral op de eerste foto's wat ruimer/fijner ogen. Hier loopt je paardje ook wat minder in een koprol, om het zo maar even te zeggen. Ik ben zelf bezig met een 4 jarige, en ik merk heel veel profijt van longeren met pessoa. Deze staat nog redelijk los. M'n paard begint steeds meer te kunnen zakken en ontspanning te vinden. En hiervan hebben we onder het zadel ook winst! Misschien dat dit voor jullie ook veel kan betekenen.

Wel zou ik niet zomaar opeens extra biks geven zoals iemand hierboven zegt. Als je twijfelt of hij wel genoeg binnen krijgt, zou ik beginnen met een goede vitaminebrok. Dit voegt niet zozeer energie toe, maar wel vitamines en mineralen waaraan hij een te kort kan hebben.

Geniet van je mooie paardje!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

onbekend0000
Berichten: 108
Geregistreerd: 07-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-17 15:42

freetorun schreef:
Knap TS dat je hier zo om feedback durft te vragen en er voor open staat!

Ik vind het vooral op de eerste foto's wat ruimer/fijner ogen. Hier loopt je paardje ook wat minder in een koprol, om het zo maar even te zeggen. Ik ben zelf bezig met een 4 jarige, en ik merk heel veel profijt van longeren met pessoa. Deze staat nog redelijk los. M'n paard begint steeds meer te kunnen zakken en ontspanning te vinden. En hiervan hebben we onder het zadel ook winst! Misschien dat dit voor jullie ook veel kan betekenen.

Wel zou ik niet zomaar opeens extra biks geven zoals iemand hierboven zegt. Als je twijfelt of hij wel genoeg binnen krijgt, zou ik beginnen met een goede vitaminebrok. Dit voegt niet zozeer energie toe, maar wel vitamines en mineralen waaraan hij een te kort kan hebben.

Geniet van je mooie paardje!


Tips welke vitaminebrok ik kan geven? Heb hier geen ervaring mee. :) En ik ga er zeker aan werken!

Hold onto what makes you happy. If it tries to buck you off, hold on ever thighter. :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:43

Dees schreef:
Hij wil niet op lengte komen, omdat hij daarvoor sterke rugspieren moet hebben en die heeft hij simpelweg (nog?) niet. Dat op lengte komen is dus nog te moeilijk voor hem.

Kwa voeding: je kunt idd een bloedonderzoek doen, maar je kunt ook gewoon eens domweg een kilo biks per dag meer gaan voeren en zien wat het doet. Hangt een beetje af van wat je nu voert (zowel in kg als in kwaliteit). Met meer hooi zul je het iig niet oplossen.



Nooit zomaar opeens meer of minder gaan voeren, paarden reageren over het algemeen niet goed op plotselinge veranderingen in het voedsel...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers